;
coinex

گیشه سینماها در 2020 ؛ کرونا چقدر ضرر زد؟

این روزها همه به تاثیر کرونا بر سودآوری صنعت سرگرمی می اندیشند. اخبار جدید درباره آمارهای گیشه سینماها در 2020 به ما نگاه کاملتری میدهد.

بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده، گیشه سینماها در سال 2020 افتی 30 میلیارد دلاری را تجربه کرده است. اگرچه طی سال جاری میلادی برخی عناوین درخشان رکوردهای خوبی در حوزه فروش در گیشه به ثبت رساندند، اما با رسیدن پاندمی کرونا و شرایطی که از همه جهات عوض شد، سال 2020 سال کوچکتری برای صنعت سینما بود.

پس از تعطیلی سینماها در بهار سال جاری، برخی تلاش ها برای تشویق سینماداران به بازگشایی سینماها و اکران فیلم ها صورت گرفت. از جمله فیلم تنت آخرین ساخته نولان که از مورد انتظارترین فیلم ها بود اکران شد.

گیشه سینماها در 2020 ؛ کرونا چقدر ضرر زد؟

با این حال اکران متأخرترین فیلم کریستوفر نولان (Christopher Nolan) وقتی در گیشه‌ی خانگی تنها مبلغ ۵۷/۹ میلیون دلار کسب کرد موج دیگری از تأخیرها را به همراه آورد و اکران بسیاری از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 و البته بهترین فیلم های مارول در سال 2021 به تعویق افتاد.

فیلم‌های مورد انتظاری نظیر No Time to Die و Black Widow که برای اکران در فصل پاییز در نظر گرفته بودند به سال ۲۰۲۱ موکول شدند. تعجبی هم ندارد که گیشه با زیان‌های بسیاری روبه‌رو و وضعیتش بسیار بدتر از ۲۰۱۹ بود.

گیشه سینماها در 2020 ؛ کرونا چقدر ضرر زد؟

به گزارش The Wrap باکس آفیس جهانی نسبت به ۲۰۱۹ ۳۰ میلیارد دلار سقوط داشته است. باکس آفیس خانگی نیز امسال با ۲/۰۶ میلیارد افتی ۸۱ درصدی نسبت به سال پیش داشته است.

با توجه به شرایط، مشاهده‌ی این ارقام تعجبی هم ندارد گرچه هنوز مشخص نیست وضعیت سینماها در سال ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود. اما به هرصورت بهترین فیلم های 2021 را میشناسیم.

تمام مشاغل به دلیل همه‌گیری کرونا آسیب دیدند اما آسیب وارده به سالن‌های سینما در میان بدترین آن‌ها قرار دارد؛ تام درآمد این سالن‌ها وابسته به گروه بزرگی از مردم بود که برای تماشای یک فیلم جدید پا به درون آن‌ها می‌گذاشتند، اتفاقی که در سال ۲۰۲۰ با توجه به قانون ماندن در خانه و قرنطینه‌ی سراسری رخ نداد. سالن‌ها بسته ماندند، مردم از حضور در اجتماعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجتناب کردند و فیلم بزرگی نیز وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ضرر کرونا به گیشه سینماها در 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر