;
coinex

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 ؛ در سال 1400 چگونه پول پارو کنیم؟

با توجه به وضعیت نه چندان جذاب اقتصادی در کشور شاید این یک سوال مهم باشد که بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 در کدام حوزه میتواند باشد؟

افزایش نرخ ارز، نوسانات قیمت طلا و سکه، رکورد بازار مسکن، شوک بورس، بالا رفتن میانگین هزینه زندگی، فشار تحریم ها، ویروس کرونا و چند مورد دیگر از جمله مسائل اساسی اقتصاد کشور در سال 99 بودند.

سالی که اگرچه بالاخره رو به پایان است اما جان به لبمان کرد تا پایان یابد. حالا و با این وضعیت اقتصادی برای هر فردی در ایران سوال اساسی این است که دقیقا کدام حوزه از اقتصاد کشور قابل اعتماد، با ثبات و با بازدهی خوب است؟

سرمایه گذاری و کسب بیشترین سود ممکن، پس انداز و سرمایه گذاری مجدد برای کسب سود، طبعا خواسته هر بنگاه اقتصادی و البته هر شخص عادی است. امروز در تکراتو و در ادامه سلسله مقالات بخش اقتصادی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

شما برای کسب سود در درجه اول به مطالعه، بررسی، شناخت و فهم و تحلیل دقیق نیازمندید. در نتیجه برای شناختن بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 ناگزیر به سطحی از شناخت از علم اقتصاد هستید.

علم اقتصاد اگرچه یک علم با ضوابط و قواعد مشخص است، اما از آنجا که اقتصاد در زمره علوم انسانی هم قرار میگیرد ما نظریه های مختلف اقتصادی و پیش بینی ها متفاوتی از اقتصاد و بازار را در هر موقعیتی از سوی صاحب نظران میبینیم.

برای مثال به نقش هیجانی و ارتباط بازارهای موازی در پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 برای شما گفتیم و همانجا نظرات متفاوت درباره آینده این بازار را به طور مشروح توضیح دادیم. آنطور که صاحب نظران میگویند، به مانند سال های گذشته ممکن است بازار مسکن همچنان بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 باشد.

از طرفی سازوکارهای اقتصادی در جهان مدرن تا حد زیادی به وضعیت روابط بین الملل و ارتباطات سیاسی کشورها ربط پیدا میکند که در پیش بینی قیمت گوشی 1400 سعی کردیم کمی این موضوع را به تناسب بحث برای شما باز کنیم. ممکن است شما با مطالعه وضعیت بازار موبایل و میزان تقاضا برای موبایل و سایر ابزارهای تکنولوژی، بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 را حوزه موبایل بدانید.

تعیین بودجه سالانه کشور و هزینه های عمومی دولت مانند عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 یا تصویب حداقل حقوق در سال 1400 نیز از دیگر مباحث مرتبط با تحلیل اقتصادی است.

همانطور که میزان یارانه در سال 1400 و گروه های یارانه بگیر ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی کشور دارد، قانون خرید سربازی 1400 نیز میتواند ارتباط مستقیمی با آن داشته باشد.

در مجموع باید گفت اقتصاد و سیر اقتصادی کشور به عوامل بسیاری وابسته است و همین وابستگی به عوامل متغیر پرتعداد سبب میشود که حتی پیش بینی علمی آن نیز کار دشواری باشد. طبعا پیش بینی علم اقتصاد با پیش گویی نوستراداموس 2021 متفاوت است. در نتیجه تعیین بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 به عوامل زیادی وابسته است.

در همین راستا ما برای سال آینده و معرفی بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 میکوشیم تا وضعیت بازارهای مهم و البته شناخته شده برای سرمایه گذاری را برای شما شرح دهیم تا در مورد وضعیت اقتصادی کشور و بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 به یک شناخت نسبی برسیم. با ما همراه باشید.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

حدس زدن بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 به هیچ وجه کار ساده ای نیست. شراط اقتصادی کشور در حال حاضر به عوامل مختلف و متفاوتی وابسته است و هر کدام از این عوامل داخلی یا خارجی به نحوی تاثیر خود را بر بازارهای سودده کشور میگذارد.

در نتیجه تعیین بهترین سرمایه گذاری در شرایط فعلی ایران کار ساده ای نیست و هر پیش بینی ممکن است یک عامل را در نظر نگیرد. بعضی اوقات برخی مسائل سیاسی داخلی یا خارجی سبب میشود برخی پیش بینی های دراز مدت که قطعی به نظر میرسیدند به هم بریزد و حتی با ثبات ترین بازارها را نیز به هم بریزد.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

بعنوان مثال در سال های گذشته با نوسانات دلار بازار سکه و طلا در ایران از سوددهی بسیار بالایی داشت و یا با ورود نقدینگی بسیار بزرگ بازار مسکن ایران با تقاضای چشمگیر روبرو شد و افزایش شدید قیمت ها شکل گرفت. رفع تحریم ها بازار بورس ایران را سودده کرد و بروز تحریم ها قیمت خودرو را به شدت افزایش داد.

ما در ادامه این گفتار نظرات برخی از کارشناسان بازارهای اقتصادی مختلف را در ارتباط با بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر برای شما به اشتراک میگذاریم. شما هم میتوانید در بخش نظرات افراد را از شناخت و اطلاعات خود نسبت به یک بازار خاص آشنا کنید و به شناختن بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 کمک کنید.

از آنجا که پیشتر به پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 و وضعیت کلی این بازار پرداخته ایم، بحث خود را با بورس آغاز میکنیم.

پیش بینی بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

ممکن است با کاهش نسبی نرخ ارز در سال آینده شمسی و به تبع آن کاهش انتظارات تورمی بازارهای هیجانی به دنبال آن،‌کمی وضعیت ارزش ریال بهبود پیدا کند و در نتیجه صرفه اقتصادی نگه داشتن ریال بیش از خرید مسکن یا بازار خودرو باشد.

در نتیجه محتمل است که حباب قیمتی سکه و طلا نیز طی سال جاری به نفع ارزش ریال خالی شود. سقوط ۵۰ درصدی بورس زمینه ساز رشد در هفته های اخیر خواهد شد و در صورتی که سهام مناسبی غیر دلاری داشته باشیم احتمالاً سود بیشتری نسبت به همه بازارها به دست خواهیم آورد

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

از زمان افزایش قیمت بنزین در کشور، نرخ ارز نیز صعودی بوده است. البته در کنار آن ما شاهد رشد چندبرابری بورس و استقبال عموم مردم از سرمایه گذاری در بورس بودیم.

از جمله شرایط موثر بر اقتصاد ایران که در تعیین بهترین سرمایه گذاری در وضعیت فعلی ایران موثر است میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با توجه به اینکه هنوز اقدام موثری در مورد واکسن کرونا صورت نگرفته است به نظر میرسد با ضرورت حفظ سلامت، فعلا بازارها و فعالیت های اقتصادی تعطیل باشند. این میتواند محرک موثری در تعیین قیمت طلا و سکه باشد.
  • از طرفی احتمال برگشت برخی تحریم های جهانی مانند تحریم های سازمان ملل میتواند بر افزایش قیمت طلا و دلار موثر بیفتد.
  • همچنین اقتصاد جهانی هنوز هم درگیر تبعات کرونا است و این میتواند در افزایش جهانی قیمت هر اونس طلا مورث باشد.
  • ریزشی شدن بورس افزایش قیمت دلار را در پی دارد و افزای قیمت دلار محرک رشد بورس است. پس احتمالا بورس میتواند وضعیت متعادلی داشته باشد.
  • انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش موثری در جریانات اقتصادی کشور دارد. از آنجا که دوران ترامپ تمام شده به نظر میرسد باید منتظر آ؛از دوران بایدن و تبعاتش باشیم.

وضعیت بورس در سال 1400 چگونه خواهد بود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که لایحه بودجه سال1400 از 4 منظر یعنی فروش 95 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی، میزان کسری بودجه، فروش اوراق بدهی و تعیین قیمت 11 هزار و 500 تومانی برای تسعیر دلارهای حاصل از فروش نفت، بازار سرمایه را در سال آینده تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

طبق لایحه بودجه، دولت تصمیم گرفته تا برای تامین منابع بودجه، 95 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی را در سال آینده از طریق بازار سرمایه بفروشد.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

همچنین مطابق این لایحه فروش 125 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی پیش‌بینی و در عین حال نرخ ارز برای سال آینده 11 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.

نکته قابل توجه در مورد این لایحه میزان کسری بودجه است که برآورد واقعی آن در انتهای سال بعد امکان‌پذیر می‌شود اما محاسبات نشان می‌دهد فعلا میزان کسری تراز عملیاتی دولت در بودجه دست‌کم 319 هزار میلیارد تومان است که می‌توان به‌طور مستقیم بر بازار سرمایه تأثیر داشته باشد. اما چرا و چگونه؟

تأثیر کسری بودجه بر بورس

شاید بتوان گفت مهم‌ترین بخش لایحه بودجه که می‌تواند بر بازار سرمایه تأثیر داشته باشد میزان کسری بودجه دولت در سال آینده است. زیرا کسری بودجه هم می‌تواند به تورم دامن بزند و هم حجم وابستگی دولت به بازارسرمایه را برای تامین مالی افزایش دهد در نتیجه می‌تواند به افزایش توجه دولت به بورس منجر شود.

بازار سرمایه به‌طور مستقیم از روند تورم تأثیر می‌پذیرد. امسال دولت تلاش کرد از طریق فروش اوراق بدهی و سهام شرکت هایش بخشی از کسری بودجه‌اش را جبران کند اما با وجود افزایش حجم انتشار اوراق بدهی و فروش سهام شرکت‌های دولتی نتوانست به‌طور کامل منابع مالی‌اش را از این محل تامین کند.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

تحلیلگران با استناد به همین موضوع بر این باورند که امسال هم احتمالا بحران کسری بودجه تشدید خواهد شد به‌ویژه آنکه بعید نیست بخشی از درآمد‌هایی که دولت در بودجه شناسایی کرده محقق نشود.

دولت در لایحه بودجه سال 1400 جمع کل درآمدهایش را برای سال آینده 317 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است درحالی‌که هزینه‌های جاری دولت 637 هزار میلیارد تومان است یعنی میزان کسری بودجه بدون درنظر گرفتن سایر عوامل 319 هزار میلیارد تومان است.

کارشناسان بر این باورند که محقق نشدن منابع درآمدی هم خود می‌تواند به کسری بودجه دولت دامن بزند. به‌عنوان مثال سقف درآمد پیش‌بینی شده از محل صادرات نفت در سال آینده 199 هزار میلیارد تومان است و در عین حال دولت از مجلس اجازه خواسته تا مجوز‌های لازم برای پیش فروش نفت در قالب اوراق سلف نفتی را به ‌صورت ریالی و ارزی صادر کند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به وضعیت بازار‌های جهانی نفت، تحریم‌ها و قیمت فروش نفت ایران ارقام درنظر گرفته شده برای درآمد‌های نفتی خیلی خوش بینانه است ضمن اینکه احتمال موافقت مجلس با طرح فروش نفت در قالب اوراق سلف نفتی بسیار کم است. موضوعی که قبلا هم با مخالفت‌های گسترده‌ای مواجه شده بود.

برخی کارشناسان بر این مبنا می‌گویند اگر کسری بودجه دولت در سال آینده به رشد تورم منجر شود در نهایت باید منتظر رشد شاخص‌های بورس باشیم. بهروز محبی، کارشناس اقتصادی در این‌باره معتقد است؛ تداوم کسری بودجه به تکانه‌های تورمی در بازارها منجر خواهد شد.

اثر فروش سهام شرکت‌های دولتی

اما از سوی دیگر اگر دولت به وعده هایش برای حجم تامین مالی از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی عمل کند، احتمالا سال آینده یک سال رؤیایی از نظر عرضه‌های اولیه در بورس خواهد بود؛ زیرا آنطور که در لایحه بودجه سال 1400 پیش‌بینی شده، 95 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی در بورس فروخته شود که در نوع خود بی‌سابقه است.

پیش از این وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد هم تأکید کرده بودند سهام 100شرکت دولتی در صف عرضه در بورس هستند و حتی قرار بود سهام بخشی از این شرکت‌ها همین امسال عرضه شود.

چنانچه برنامه‌ریزی دولت محقق و حتی نیمی از سهام این شرکت‌ها در بورس عرضه شود، این موضوع می‌تواند دوباره به تزریق نقدینگی تازه به بورس منجر شود. و در نتیجه بورس به یکی از بهترین سرمایه گذازی حال حاضر بدل شود.

معرفی برخی از کسب و کارهای مناسب برای سرمایه گذاری

برخی از کارشناسان اقتصادی با تکیه بر پیش بینی هایی که از وضعیت کلی کشور طی سالهای آینده دارند، میکوشند برخی از کسب و کارها و حوزه های پربازده اقتصادی را پیش بینی و معرفی کنند. در این راستا ما قصد داریم برخی از مهمترین مواردی که به نظر جای کار دارند با به شما معرفی کنیم.

انواع خدمات مرتبط با خرده ‌فروشی

پیشنهاد اول ما به شما به عنوان یکی از مشاغل و البته بهترین سرمایه گذاری در شرایط فعلی ایران ، انواع خدمات مرتبط با امور خرده‌ فروشی است.

نکته جالب توجه اینجاست که خرده فروشی بزرگترین صنعت دنیا به حساب می آید. این یک امر طبیعی است که تقریبا همه ما هر روزه مایحتاج خود را از طریق سوپرمارکت‌ ها و فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای تامین می ‌کنیم.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400
بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر

از جهتی فرهنگ مصرف ‌گرایی در زمان حال رو به افزایش است و همین روند منجر به پررنگ ‌تر شدن امر خرده فروشی و افزایش اهمیت این شغل در پروسه سرمایه‌ گذاری در دراز مدت و تبدیل شدن آن به بهترین سرمایه گذاری 1400 است.

همچنین در حال حاضر شاهد این هستیم که فرآیند خرده فروشی که در گذشته بیشتر به صورت سنتی با مراجعه حضوری به مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها انجام می ‌شد، الان به لطف اینترنت و فروشگاه ‌های اینترنتی آسان‌ تر شده و با چند کلیک به راحتی می توانید هر وسیله ‌ای را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

همین موضوع نیز یکی از عامل ‌های افزایش اهمیت خرده فروشی و در نظر گرفتن آن به عنوان مهمترین و بهترین سرمایه گذاری در شرایط فعلی ایران است.

خدمات حوزه گردشگری

یکی از کسب و کارهای آینده ‌دار در ایران که پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر را دارد، خدمات حوزه گردشگری به شمار می رود.

در آینده نه چندان دور انتظار میرود خدمات حوزه گردشگری به عنوان جایگزین اقتصاد نفتی ایران قد علم کند، به همین خاطر این فعالیت در سال ‌های آینده می تواند به عنوان یکی از بهترین زمینه ‌های سرمایه‌ گذاری در کشور محسوب شود.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400
بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر

جالب است بدانید که ایران تا سال 2020، ۲۳ مورد آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو داشته است. البته که با توجه به میراث غنی تاریخی و فرهنگی ایران، انتظار میرود این عدد حتی بیش از هم بشود و در نتیجه ایران که همین الان هم جزو ده کشور برتر به لحاظ آثار ثبت شده در یونسکو است، جایگاه بهتری کسب کند.

علاوه بر این دیدنی های ایران صرفا آثار تاریخی نیست و از قضا طبیعت چندگونه و متفاوت کشور نیز پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد. همه اینها میتواند سرمایه گذاری در گردشگری را نه صرفا بهترین سرمایه گذاری در شرایط فعلی ایران که یک سرمایه گذاری بلند مدت و با سابقه تبدیل کند.

راه اندازی کسب و کار های اینترنتی

در حال حاضر با پیشرفت روز افزون تکنولوژی بیشتر افراد به ویژه در این اوضاع و احوال کرونایی به خرید های آنلاین رو آوردند و پیش بینی می شود تا چند سال آیند بیشتر کسب و کار ها به صورت اینترنتی اداره شوند.

در نتیجه سرمایه گذاری در کسب و کارهای آنلاین از بهترین سرمایه گذاری برای سال 1400 محسوب میشود.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400

البته مشاغل و کسب و کار های اینترنتی تنها به راه اندازی فروشگاه آنلاین محدود نخواهد شد، بلکه در حال حاضر سایت های تخصصی و پرتال بسیاری روی کار آمدند که با تولید محتوا منحصر به فرد، بازدید های بالایی دارند و با گرفتن آگهی های تبلیغ درآمد های بسیار خوبی را کسب می کنند.

خدمات و فناوری‌ های حوزه آب

آن دسته از خدمات و فناوری هایی که به مدیریت مصرف و توزیع آب می ‌پردازند، تا چند سال آینده احتمالا در رونق کامل خواهند بود.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400
بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر

بررسی‌ های متعدد و البته بحث ‌برانگیز، نشان داده است که ایران سال ‌به‌ سال خشک‌ تر می شود و میزان برداشت ما از سفره‌ های آب زیرزمینی در طول ۴ دهه گذشته هم وضعیت را وخیم تر کرده است، از طرفی افزایش میزان شهرنشینی، مهاجرت از روستاها به شهرها و بالارفتن استانداردهای بهداشتی نیز باعث افزایش تقاضا برای آب می شوند.

به این ترتیب، آن دسته از خدمات و فناوری هایی که در زمینه مدیریت مصرف و توزیع آب فعالیت دارند، تا سال های آینده اهمیت زیادی پیدا میکنند و اگر بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر نباشند میتوانند آینده روشنی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین سرمایه گذاری در شرایط فعلی ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    جذب سرمایه گذاری برای هر ۵۰۰میلیون ماهانه ۳۰میلیون سود ثابت برای یک میلیارد تومان هر ۶ماه ۴۰۰میلیون قرداد شرعی حلال تضمین چک معتبر قابل استعلام ۰۹۱۴۷۰۰۹۳۳۷پارس آباد
    {سلب مسئولیت: تکراتو صرفا نمایش‌دهنده کامنت این کاربر است و مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.}

    پاسخ

    ارزهای دیجیتال آینده. بسیار عالی خواهند داشت

    پاسخ

    سلام بنظرمن تواین وضع موجود نون خشک بخوریم وازخونه بیرون نریمو چراغارو خاموش کنیم وبامنزل زیر پتو نریم بهترین سرمایه گذاریه که اونم که داریم وبه شیرگاو نزنیم

    پاسخ