;
coinex

حذف درگاه شارژر از آیفون در سال 2021

برخی گزارش ها حاکی از این است که ممکن است اپل برای حذف درگاه شارژر از آیفون در سال 2021 ایده هایی داشته باشد. با ما در ادامه همراه باشید.

اپل معمولا طی سالهای گذشته در حوزه طراحی اسمارتفون ها همواره جزو کمپانی های پیشرو و موفق محسوب میشده است. اپل اولین کمپانی بود که شارژر وایرلس را به دستگاه های هوشمند آورد و سپس نیز با حذف ورودی جک هدفون سبب افزایش استقبال از ایربادهای بیسیم شد.

حالا به نظر میرسد اپل برای سال جدید نیز برنامه های خاصی در مورد طراحی آیفون ها در سر دارد. اپل امسال و در عرضه خانواده آیفون 12، در قدم اول شارژر را از جعبه آیفون حذف کرد.

این موضوع با واکنش سایر کمپانی ها و طعنه به اپل به دلیل حذف شارژر همراه شد. اپل آنزمان کار خود را به بهانه های زیست محیطی توجیه کرد. حالا به نظر میرسد این ممکن است یک آمادگی ذهنی برای عادت کردن به آیفون بدون شارژر باشد!

حذف درگاه شارژر از آیفون در سال 2021

یکی از بزرگ‌ترین مزایای حذف درگاه‌ شارژ شکیل‌تر شدن ظاهر موبایل است. با حذف حفره‌ها و شیارها شمایل موبایل یکدست‌تر شده و کاربر با در دست گرفتن آن حس بهتری خواهد داشت.

علاوه بر این مقاومت موبایل نیز افزایش پیدا می‌کند چرا که درگاه شارژ پس از استفاده زیاد فرسوده شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، بنابراین حذف آن به معنی رفع یکی از مشکلات رایج موبایل است.

حذف پورت‌ها فقط به صرفه جویی در هزینه تعمیرات ختم نشده و مقاومت موبایل را نیز در برابر گرد و غبار و آب افزایش می‌دهد. همچنین با حذف درگاه شارژ فضای بیشتری درون موبایل آزاد می‌شود که می‌توان از آن برای تعبیه قطعات دیگر با ارتقا قطعات فعلی مثل باتری استفاده کرد.

حذف درگاه شارژر از آیفون در سال 2021

حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون تا حدی این مزایا را به دنبال داشت و به نظر می‌رسد حذف درگاه شارژ نیز همین مزیت‌ها در ابعاد بزرگ‌تر تکرار شوند.

البته حذف پورت معایبی هم دارد. فناوری وایرلس که شارژ کردن موبایل را آسان‌تر کرده، در برخی مواقع به درستی عمل نکرده و حرارت زیادی تولید می‌کند. علاوه بر این بسته به نوع موبایل باید از شارژر مخصوص و اغلب گران قیمت استفاده کرد و البته این را هم باید در نظر داشت که توان شارژهای وایرلس از شارژرهای سیمی کمتر است بنابراین شارژ موبایل با آن‌ها بیشتر طول می‌کشد.

حالا به نظر شما اپل با حذف شارژر و درگاه آن از آیفون قصد دارد به نبرد ایده های جدید و بهترین گوشی های 2021 برود؟ به نظر میرسد در قبال بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 چاره ای جز افزایش قدرت سخت افزار نباشد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف درگاه شارژر از آیفون در سال 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر