;
coinex

از بازگشت تانوس تا رکوردشکنی جدید اونجرز اندگیم ؛ جدیدترین اتفاقات دنیای مارول

در آستانه ورود به فاز چهارم دنیای سینمایی مارول هستیم و حالا در این گفتار قصد داریم جدیدترین اتفاقات دنیای مارول را پیگیری کنیم. با ما همراه باشید.

ژانر ابرقهرمانی طی سالهای اخیر به یکی از محبوب ترین ژانرهای سینمایی بدل شده است. شناخته شده ترین دسته بندی فیلم ها در این ژانر هم بالطبع باید فیلم های دنیای سینمایی مارول باشد. اگرچه کمیک های دی سی رقیب مستقیم مارول محسوب میشوند اما تا امروز که این گفتار را مینویسیم دی سی فیلم و وارنر برادرز در عرصه فیلمسازی به خوبی و البته تداوم مارول کار نکرده اند.

اگرچه بهترین فیلم های دی سی 2021 نوید یک آینده خوب از دنیای دی سی را به ما میدهد. امروز اما در تکراتو قصد داریم به بررسی آخرین اخبار و اتفاقات دنیای مارول در آستانه ورود به فاز چهارم سینمای مارول بپردازیم. با ما در جدیدترین اتفاقات دنیای مارول همراه باشید.

جدیدترین اتفاقات دنیای مارول

از بازگشت تانوس تا رکورد فروش اونجرز اندگیم

با آغاز سال 2021 میلادی باید علاوه بر به سر آمدن انتظارها برای اکران بهترین فیلم های مارول در سال 2021، خود را برای سریال ها یا بهتر بگویم مینی سریال های این جهان سینمایی مانند وانداویژن و یا شی هالک نیز آماده کنیم که از جمله بهترین سریال های 2021 میباشند.

با اکران تدریجی بهترین فیلم های 2021 احتمالا بسیاری از عناوینی از مانند بلک ویدو که در زمره بهترین فیلم های اکشن 2021 قرار دارد نیز اکران میشوند.

اما دنیای سینمایی مارول در فاز چهارم خود چه اتفاقاتی را تجربه خواهد کرد؟ بعد از انتقام جویان: پایان بازی ابهامات و سوال های متعددی درباره آینده این جهان سینمایی و شخصیت های محبوب آن ایجاد شده است.‌ با ما در بررسی جدیدترین اتفاقات دنیای مارول همراه باشید.

یک فیلم در مقابل کل باکس آفیس آمریکا!

اجازه دهید بحث خود را با همین انتقام جویان: پایان بازی آغاز کنیم. به عنوان یکی از مهمترین فیلم های تاریخ دنیای مارول، این فیلم در مدت زمان اکران در سینماهای  آمریکا از مجموع فیلم های باکس آفیس فروش بیشتری را تجربه کرده است.

بودجه 365 میلیون دلاری خود بیانگر اهمیت و عظمت پروژه بود. Avengers: Endgame یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های است که در تاریخ صنعت سینما تولید شده و این هزینه ساخت سرسام‌آور نیز در این فیلم کاملاً مشهود و نمایان است.

جدیدترین اتفاقات دنیای مارول ؛ از بازگشت تانوس تا رکورد فروش اونجرز اندگیم

از همان ابتدا مشخص بود که فیلم Avengers: Endgame فیلم بسیار بزرگی خواهد بود و با بازیگران بزرگی که این فیلم در لیست بازیگران خود جمع کرده بود، به همراه صحنه‌های عظیم جنگی در آن و همچنین با به پایان رسیدن داستان‌هایی که در طول دهه‌ها در دنیای سینمایی مارول جمع شده بود، فیلم Avengers: Endgame توانست که میلیاردها دلار پول از آن سازندگان خود کند.

این فیلم رکورد فروش افتتاحیه تمام فیلم‌ها را شکست و توانست در هفته اول اکران خود، فروشی بیش از 357 میلیون دلار کسب کند که با این میزان فروش تنها در همان هفته اول این فیلم توانست بودجه ساخت خود را بازگرداند. در نهایت، این فیلم توانست مجموع فروشی به میزان 2.797 میلیارد دلار را در باکس آفیس جهانی کسب کند.

علاوه بر آن، فیلم Avengers: Endgame توانست که رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ صنعت سینما را که پیش از این در اختیار فیلم Avatar بود، از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

انتخاب بازیگر گروه انتقام جویان جوان

مدتی است که شایعات و اخبار پیگیر حضور گروه Young Avengers در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول هستند. حالا اخبار جدید حکایت از این دارند که در یکی از سریال های فاز چهارم مارول، یک بازگر نقش یکی از اعضای این گروه را دارد.

طی اخبار جدیدی که توسط Murphy’s Multiverse منتشر شده‌اند، ایلایجا ریچاردسون (Elijah Richardson) برای ایفای نقش ایلای بردلی به سریال فالکون و سرباز زمستان پیوسته است.

جدیدترین اتفاقات دنیای مارول ؛ از بازگشت تانوس تا رکورد فروش اونجرز اندگیم
جدیدترین اتفاقات دنیای مارول

علاقه‌مندان به دنیای کامیک شاید او را بهتر با نام مستعار «پاتریوت» بشناسند؛ این شخصیت در دو قسمت از سریال حضور پیدا خواهد کرد. در ابتدا خبری توسط چارلز مورفی (Charles Murphy) در این رابطه منتشر شده بود که در دسته‌ی شایعات قرار می‌گرفت اما اکنون او در توییتی جدید، روز یکشنبه اعلام کرده است که منابعش خبر انتخاب بازیگر برای ایفای نقش «پاتریوت» را تایید کرده‌اند.

اینکه ایلای بردلی چگونه در سریال «فالکون و سرباز زمستان» حضور پیدا خواهد کرد و ایفاگر چه نقشی در وقایع داستان آن خواهد بود مانند حکایت بسیاری از پروژه‌های پیشِ روی مارول هنوز جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

کارگردانی که خود نویسندگی را به عهده گرفت

کلوئی ژائو کارگردان چینی معروف به تازگی اعلام کرده که در مورد فیلم اترنالز آخرین پیش نویس فیلمنامه را خودش تهیه کرده است. ایده اصلی این فیلم که به شخصیت هایی میپردازد که ممکن است برای طرفداران مارول آشنا نباشند، در حقیقت از داستان هایی به همین نام مربوط به ده 1970 آمده است.

ژائو در یکی از اولین حرکاتش، پسر عموهای خودش کاز و رایان فیرپو را به‌عنوان فیلم‌نامه نویس فیلم گماشت. او با انجام پیش‌نویس نهایی Eternals، نگرانی‌ها را در مورد کنترل کیفیت فیلم Eternals برطرف می‌کند.

جدیدترین اتفاقات دنیای مارول ؛ از بازگشت تانوس تا رکورد فروش اونجرز اندگیم
جدیدترین اتفاقات دنیای مارول

باید دید ژائو در دنیای مارول چه خواهد کرد. پس از اولین نمایش دو فیلم اول او در ساندنس و کن، فیلم Nomadland، برنده‌ی جایزه‌ی شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۲۰ شد و به‌نظر می‌رسد که در ماه آوریل امسال مدعی قدرتمندی برای چندین جایزه‌ی اسکار 2021 باشد.

مارول پیش از این با کارگردانان تحسین شده‌ی مستقل کار کرده، اما ژائو به‌خوبی می‌تواند با فیلم Eternals اسکار بهترین کارگردانی را کسب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

از انیمیشن سریالی مارول چه خبر؟

What If…? در کنار سایر سریال های مارول در سال 2021 پخش میشود. البته این سریال قرار است یک سریال انیمیشنی از دنیای مارول و لحظات حساس آن باشد.

با توجه به گستردگی موضوع این سریال و البته آنطور که سرپرست تیم نویسندگان آن خبر داده است، این سریال شاهد حضورهای افتخاری زیادی خواهد بود.

جدیدترین اتفاقات دنیای مارول ؛ از بازگشت تانوس تا رکورد فروش اونجرز اندگیم
جدیدترین اتفاقات دنیای مارول

شاید ایده این سریال از آلترناتیو هیستوری (Alternate history) گرفته شده باشد. به گفته‌ی کوین فایگی در «وات ایف…؟» شاهد تمرکز بر لحظه‌ای خاص از دنیای سینمایی مارول و تغییر آن به‌نحوی‌که منجر به تغییر خط داستانی وقایع و شخصیت‌ها می‌شود، خواهیم بود.

به‌طور مثال با این سناریو روبه‌رو می‌شویم که چه می‌شد اگر پگی کارتر دریافت‌کننده‌ی سرم ابرسرباز بود؟ یا چه می‌شد اگر تی‌چالا تبدیل به یاغی افسانه‌ای کهکشان استار-لرد می‌شد؟ برای فهمیدن این خطوط داستانی باید صبر کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بازگشت تانوس؟

با اکران انتقام جویان : پایان بازی این سوال اساسی برای بسیاری از طرفداران مارول مطرح شده است که در نبود تانوس، آنتاگونیست اصلی و بعدی مارول چه کسی خواهد بود؟

حالا در جدیدترین اتفاقات دنیای مارول ؛ برخی از همین حالا شروع به گمانه زنی کرده اند. مهم ترین کاندیداهای این بخش عبارتند از: دشمن اصلی فیلم Thor: Love and Thunder با نام Gorr the God Butcher و البته دشمن فیلم Ant-Man 3 با نام Kang the Conqueror البته که از به همین سادگی نمیتوان حدس زد.

جدیدترین اتفاقات دنیای مارول ؛ از بازگشت تانوس تا رکورد فروش اونجرز اندگیم

علی‌رغم این، به نظر میرسد همه چیز در جای خودش قرار گرفته تا دشمن بعدی فیلم Doctor Strange با نام Nightmare، آنتاگونیست بزرگ بعدی دنیای سینمایی مارول باشد.

CarlosVision جدیداً با انتشار توییتی، شایعه‌ای را مطرح کرده که کاراکتر کابوس به همراه کاراکتر دیگری با نام آگاتا هارکنس، دشمن اصلی است که در پشت پرده ماجراها و دنیای تغییر یافته سریال WandaVision حضور دارند.

بر اساس توییت CarlosVision، داستان پشت پرده سریال WandaVision در فیلم Spider-Man 3 ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت این داستان در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness به اوج خود خواهد رسید. این اولین باری نیست که این شایعه مطرح شده بر سر زبان‌ها افتاده، چرا که پیش از این Murphy’s Multiverse نیز همین شایعه را در سال پیش با استناد به منبعی ناشناس مطرح کرده بود.

بنابراین به نظر می‌رسد که کاراکتر کابوس به عنوان آنتاگونیست بزرگ بعدی فاز ۴ دنیای سینمایی مارول معرفی خواهد شد. در بدترین حالت نیز، او جزئی از خط داستانی سه فیلم بعدی مارول از جمله فیلم Spider-Man خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدیدترین اتفاقات دنیای مارول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر