;
coinex

آپدیت امنیتی جدید واتساپ ؛ نقض حریم شخصی کاربران؟

پلتفرم پیام رسان متعلق به شرکت فیسبوک ، آپدیت امنیتی جدید واتساپ را ارائه کرده است. در این آپدیت جدید به همه کاربران پیام داده می‌ شود که از این به بعد تمام داده های آن ها در اختیار تمام شرکت های فیسبوک قرار می گیرد.

واتساپ آپدیت جدیدی داده که بر اساس آن تمامی داده‌های کاربران در میان همه پلتفرم‌های فیسبوک قرار خواهد گرفت. در ادامه خواهیم گفت که این آپدیت جدید با گفته‌های پیشین فیسبوک در تضاد است و به نظر می‌رسد می‌تواند به انتقاداتی مبنی بر نقض حریم شخصی نیز منجر شود. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

آپدیت امنیتی جدید واتساپ

آیا واتساپ حریم شخصی را نقض می‌کند؟

این درحالی است که این شرکت در ابتدای سال 2014 هنگامی که توسط فیسبوک خریداری شده بود به کاربران خود قول داد که کمترین اطلاعات را در اختیار شرکت خریدار خود قرار خواهد داد. آپدیت جدید این پیام رسان نکته مهمی در آموزش کار با واتساپ است و کاربرانی می‌خواهند از این پلتفرم برای برقراری تماس تصویری با واتساپ استفاده کنند، علاوه بر اینکه باید از میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ مزلع باشند، باید این را نیز بدانند.

درحالی که کاربران تا به حال می توانستند داده های خود را از فیسبوک پنهان نگاه دارند، اکنون از 8 فوریه اگر نمی خواهند داده های آن ها در اختیار شرکت مادر قرار گیرد فقط یک راه دارند، برنامه را حذف کرده و استفاده از سرویس را متوقف نمایند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با جی بی واتساپ (GBWhatsapp)

برخی از داده هایی که از طریق واتساپ به اطلاع فیس بوک می رسد، شامل داده های موقعیت، آدرس IP، مدل تلفن هوشمند همراه، OS، مدل باتری، قدرت سینگال، اطلاعات مرورگر، شبکه تلفن همراه، ISP، زبان تلفن همراه هوشمند، زمان محلی و حتی IMEI است. همچنین اطلاعاتی از نحوه ارسال پیام های شما، تماس هایتان، گروه هایی که در آن عضو هستید، استاتوس ها، عکس پروفایل و آخرین زمانی که آنلاین بودید نیز در اختیار این شرکت غول آمریکایی قرار خواهد گرفت.

آپدیت امنیتی جدید واتساپ
آپدیت امنیتی جدید واتساپ

واتساپ در این آپدیت جدید یک بخش جداگانه به نام داده های معاملات و پرداخت ها اضافه کرد که ادعا می شود اطلاعات اضافی و پرداخت های انجام شده در برنامه را مورد پردازش قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش ضبط تماس تصویری واتساپ

واتساپ ادعا کرده این بخش اضافه شده برای هدف تجزیه و تحلیل است که البته قرار شده این اطلاعات نیز در اختیار شرکت مادر یعنی فیس بوک  قرار گیرد. در حقیقت در یک جمله باید بگوییم هر آنچه که در واتساپ انجام می دهید از این بعد اطلاعات مربوط به آن در اختیار فیسبوک نیز قرار می گیرد.

شبکه های اجتماعی بخش جداناشدنی از دنیای این رزوهای ما هستند. رکوردهای اینستاگرامی نمایانگر همین موضوع هستند. در همین زمینه بد نیست نگاهی به رکورد لایو اینستاگرام ، بیشترین فالوور اینستاگرام و بیشترین لایک تصویر در اینستاگرام بیاندازید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر