;
coinex

جزئیات سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ ؛ نسل جدید سنسورهای ISOCELL

به گفته یک از معتبرترین افشاگران سامسونگ، غول فناوری کره‌ای قصد معرفی سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ را در سال جاری دارد. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بیشتر به نسل جدید سنسورهای ISOCELL سامسونگ بپردازیم.

به احتمال زیاد یک دوربین 200 مگاپیکسلی نیز به زودی از سوی سامسونگ ارائه خواهد شد. درحالی که هنوز از ساخت سنسور 600 مگاپیکسلی فاصله زیاد داریم، سامسونگ فکر می‌کند که تا اوایل سال جاری ساخت یک سنسور 200 مگاپیکسلی ممکن خواهد بود. آیا قرار است در یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 شاهد حضور استفاده از این سنسورها باشیم؟

متاسفانه، جزئیاتی پیرامون این شایعه وجود ندارد، بنابراین ما مجبوریم صرفا از IceUniverse نقل قول کنیم. ما واقعا از مشخصات دوربین‌‌ها مانند اندازه پیکسل، اندازه سنسور و همچنین استفاده از آن در بهترین دوربین های گوشی 2021 اطلاع زیادی نداریم، اما با این حال جزئیات جدیدی نیز ارائه شده‌اند که در ادامه این مطلب تکراتو به بررسی آن می‌پردازیم.

سودای سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ

معرفی نسل جدید سنسورهای ISOCELL

با تمام این اوصاف، گزارشات بدست آمده از ماه آوریل سال گذشته نشان می‌دهند که سامسونگ بر روی یک سنسور 250 مگاپیکسلی کار می‌کند که بسیار بزرگتر از سنسور 108 مگاپیکسلی آن است. اما بیایید به جزئیات دوربین 600 مگاپیکسلی بپردازیم.

سامسونگ اعلام کرده است برای ساختن یک سنسور 600 مگاپیکسلی، از پیکسلی 0.8 میکرومتری و دوربینی با عمق 22 میلی‌متری استفاده خواهد کرد. واضح است از چنین دوربین نمی‌توان در یک گوشی تلفن‌ همراه هوشمند استفاده کرد. زیرا ضخامت آن تقریبا 3 برابر خواهد بود. همچنین اندازه سنسور مورب بیش از 1.75 اینچ است. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فهرست بهترین گوشی های 2021 بیاندازید تا دوربین های آنها را با چیزی که سامسونگ در سر می‌پروراند مقایسه کنید.

در فهرست بهترین دوربین گوشی در سال 2020 نام‌های گلکسی اس 20 اولترا، آیفون 11 پرو و هواوی P30 به عنوان یکی از بهترین گوشی های هواوی 2021 به چشم می‌خورد. در اواخر سالی که گذشت عرضه شیائومی می 11 به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2021 با دوربین 108 مگاپیکسلی سر و صدای بسیاری کرد.

سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ
سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ محاسبات ریاضیاتی خود را به اشتراک نگذاشته است، اما گویا از ساخت چنین فناوری با آن ضخامت مطئمن است. موضوع جالب این است که ضخامت ماژول دوربین 12 مگاپیکسلی تقریبا به اندازه و عمق یک دوربین 48 مگاپیکسلی است. تفاوتی که این امر را ممکن می‌سازد، کاهش اندازه پیکسل از 1.4 میکرومتر به 0.8 میکرومتر بود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده 2021

این بدین معنا است که پیکسل‌ های کوچکتر روزی امکان اینکه سنسور تصویر با چگالی بالا در تلفن‌ های هوشمند استفاده شود، وجود دارد. به همراه سنسورهای با وضوح بالا، پیکسل‌هایی به اندازه کوچک وجود دارند که بتوانند اجرا با نور کم را تحمل کنند. ویژگی دیگر فناوری ISOCELL سامسونگ، ترکیب چندین پیکسل با هم و تشکیل یک تترا پیکسل است.

نور ترکیبی به هر تترا پیکسل اجازه می‌دهد تا عملکردی برابر 1.6 میکرومتر داشته باشند. اگرچه دوربین‌های 600 مگاپیکسلی به زودی عرضه نخواهند شد، اما به نظر می‌رسد آینده درخشانی در انتظار فناوری دوربین‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: gsmarena ، screenrant

نظر شما در خصوص سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر