;
coinex

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی ؛ از بهترین روش‌های سفر با زیما سفر استفاده از تور است. با ثبت‌نام در تور‌های موجود دیگر دغدغه‌ای برای آماده کردن مقدمات اولیه ندارید. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

سلیقه افراد و ویژگی‌های مورد نظر سبب شده تا دفاتر و آژانس‌های متفاوتی تاسیس شده و شروع به خدمت‌رسانی کنند. آژانس‌ها تورهای متفاوت با ویژگی‌های متفاوت‌تری از سایر همکاران خود ارائه می‌کنند که با اطلاع از خدمات هر آژانس می­توانید تور مورد نظر را به نسبت به هدف از سفر و سلیقه خود انتخاب کنید.

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی

شیوه‌ای از سفر که مدیریت زمان، هزینه فراهم کردن مقدمات، هتل محل اقامت افراد حاضر در سفر، بازدید مکان‌‌ها و … همه زیر نظر مدیر تور است. به مدیر تور، تورلیدر یا راهنمای تور می­گویند که تمام وظایف هدایت تور برعهده آن است‌.

انواع تور

تور‌ها به چند دسته اصلی تقسیم می­شوند:

  1. گروهی و انفرادی
  2. هوایی و زمینی
  3. داخلی و خارجی
  4. ماجرا­جویانه
  5. برنامه­­ریزی شده
  6. تک مقصده
  7. ترکیبی

امکانات این تور‌ها با علایق و میزان هزینه ما برای سفر می­تواند تغییر کند. می­توانید تور زمینی و داخلی با هتل ۲ ستاره و تعداد روز کمتر انتخاب کنید تا هزینه مخارج کمتر شود یا می­توانید تور خارجی با هواپیما در هتل پنج ستاره و تعداد روز بیشتر انتخاب کنید تا سفری جذاب و به یاد ماندنی داشته باشید.

تور انفرادی و گروهی

این ذهنیت که مردم فکر می­کنند که تور انفرادی وجود ندارد کاملا اشتباه است. در این شیوه سفر فقط شما تور لیدر هستید. برنامه‌ریزی و مدیریت سفر به کمک شما انجام می­شود و در این سفر امکاناتی از قبیل بلیت سفر هوایی یا زمینی، واچر هتل و امکانات جانبی مانند لیدر، گشت شهری، ترانسفر فرودگاه، بیمه سلامت مسافرت نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این تور همان طور که از اسمش مشخص است افراد نا­آشنا همگی در یک گروه قرار گرفته و هم‌سفر می‌شوند که معایب و محاسن خاص خود را دارد. از مزایای سفر گروهی همراه بودن راهنمای سفر و توضیح در رابطه با آن مکان دیدنی و بازار‌ها قدمت و سایر ویژگی‌های آن مکان، هم سفر شدن با افراد جدید، خوشگذرانی همراه با هم‌گروهی‌ها، مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها و … است.

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی
تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی

تور داخلی و خارجی

اصلی‌‌ترین تقسیم بندی تور، داخلی و خارجی بودن آن است که تفاوت بسیاری در آن وجود دارد. تور داخلی معمولا کوتاه مدت، یک روزه به منظر طبیعت گردی و گذراندن ساعاتی خوش در یک روز تعطیل است و ممکن است دو یا سه زوره‌ هم انجام شود و هزینه کمتری نسبت به تور خارجی دارد. در تور داخلی ارائه خدماتی از قبیل بلیط سفر، واچر و خدمات جانبی وجود دارد. در تور خارجی سفر بلند مدت است و حدود ده الی چهارده روز ادامه دارد. برای سفر به تعدادی از کشور‌ها ویزا نیاز است که ممکن است آژانس‌های هواپیمایی کار‌های دریافت ویزا را جزئی از خدمات آژانس خود قرار دهند و مجوز ورود به کشور‌ها را برای مسافران خود بگیرند.

تور ماجراجویانه

توری که مقصد سفر از قبل پیش‌بینی نمی‌شود. این تور مخصوص افراد برون‌گرا و ماجرا‌جو است که به دنبال تجربیات جدید هستند. افراد درون‌گرا با این نوع سفر ارتباط خوبی بر‌قرار نمی‌کنند.

تور‌ برنامه­‌ریزی شده

این تور مقابل تور ماجرا جویانه است. تور‌های برنامه‌ریزی شده تور‌هایی هستند که مسافر برای راحتی بیشتر و اطلاع از کلیات و جزئیات سفر برنامه از قبل برنامه‌ریزی شده را انتخاب و خریداری می­کند. هر دو سفر یعنی تور ماجرا جویانه و تور برنامه‌ریزی شده را می­توان به صورت گروهی و انفرادی انتخاب کرد.

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی
تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی

تور‌ تک مقصده

تور‌هایی که فقط به قصد یک مسیر ایجاد می‌شوند. در این تور‌ها تنوع مکان‌های دیدنی کم است اما توضیح در آن مکان بسیار است به طوری که شناخت کامل از آن به دست می‌آورید.

تور ترکیبی

برخی از افراد معیار‌هایی برای انتخاب تور دارند؛ مانند فاصله از خانه یا کشور خود، آب و هوا، اقلیم، مذهب، مکان‌های گردشی و زیارتی و…. افراد دیگری نیز به جاذبه‌ها برای عکاسی دقت دارند. باب میل این افراد تور ترکیبی است که می‌توانند در این تور همه موارد را با هم داشته باشند، مقاصد سفر متفاوت است و از مکان‌های بیشتری بازدید می‌کنند.

عوامل موثر بر هزینه تور

1. مقصد سفر

تورهای داخلی هزینه کمتری را نسبت به تور‌های خارجی دارند زیرا فاصله مبدا تا مقصد کمتر است. مقصد‌هایی مانند مشهد، کیش، استانبول، دبی هزینه بالاتری نسبت به سایر شهر‌ها و کشور‌ها دارد. به یاد داشته باشید که با توریستی شدن تور هزینه نیز بالاتر می‌رود.

2. وسیله سفر

هوایی یا زمینی بودن سفر از دیگر ویژگی‌های سفر ارزان یا گران قیمت است. سفر با هواپیما قیمت بالاتری نسبت به سفر زمینی دارد که این سفر نیز به نوع هواپیما و برند خریداری شده بستگی دارد. در سفر داخلی قطار از اتوبوس گران‌تر است. نوع قطار یا اتوبوسی که سوار می‌شوید بر هزینه سفر تاثیر می‌گذارد.

3. تاریخ سفر

هزینه تور در تاریخ‌هایی مانند اعیاد، مراسم مذهبی، تعطیلات، زمان برگزاری جشنواره‌ها بیشتر از زمان‌های دیگر است.

4. مدت زمان سفر

به طور معمول تور‌ها مدت سفر را چند شب و چند روز اعلام می‌کنند. این واضح است که هرچه مدت سفر بیشتر شود هزینه سفر نیز بالا‌تر است.

5. نوع هتل

بیشترین هزینه تور برای هتل است. هتل‌ها می‌توانند ۵ ستاره با امکانات و مزایای کامل انتخاب کرد یا هتلی معمولی با امکانات متوسط. انتخاب هتل به اختیار آژانس مربوطه است.

6. خدمات جانبی تور

آژانس‌ها خدمات جانبی متفاوتی ارائه می‌کنند. خدماتی مانند بیمه مسافران، هتل، لیدر و ترانسفر، گشت شهری، سیم کارت برای سفر‌های خارجی.

با کم و زیاد کردن این 6 مورد بالا می‌توان هزینه سفر خود را مدیریت کرد‌.

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی
تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی

پر طرفدار‌ترین تور‌های داخلی

تور مشهد

یکی از معروف‌ترین و توریستی‌ترین شهر‌های ایران مشهد است. این شهر به دلیل وجود حرم امام رضا(ع) مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. با سفر به این شهر نه تنها در حرم امام رضا زیارت می‌کنید بلکه از موزه‌ها، مکان‌های دیدنی‌ سرزمین‌های آبی و … نیز می‌توانید دیدن ‌کنید.

تور کیش

تور کیش یکی از پرمتقاضی‌ترین تور‌ها در ایران است. برخلاف تصور مردم که فکر می‌کنند کیش جزیره‌ای کوچیک است، جزیره‌ای بسیار مدرن و زیبا برای گردشگری است.

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی
تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی

پرطرفدار‌ترین تور‌های خارجی

تورهای آسیایی

مالزی، آنتالیا، تایلند، هند، گرجستان، دبی، استانبول، ارمنستان و …

تور‌های پر‌طرفدار مسافرتی

تورهای اروپایی

آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند

لذت بردن در طول سفر با تور بستگی به روحیات خودتان دارد. ممکن است در جمع بودن باعث سرور شما شود یا ممکن است تنهایی به شما آرامش بیشتری بدهد. در هر صورت تور سازگار با روحیات شما وجود دارد و شما را به هدف از سفر خود از سفر می‌رساند.

منبع: wwwzima.ir

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر