;
coinex

آموزش تماس تصویری سیگنال مسنجر ؛ چگونه ویدیوکال پیام رسان سیگنال را راه‌ بیاندازیم؟

آموزش تماس تصویری سیگنال را با تکراتو دنبال کنید تا ببینیم چگونه می‌توان در یکی از امن ترین پیام رسان های جهان به صورت رمزنگاری شده تماس تصویری برقرار کرد. با تکراتو همراه باشید.

پیام رسان سیگنال شاید به عنوان امن ترین پیام رسان جهان قابلیت برقراری تماس تصویری را دارد. برقراری تماس تصویری واتساپ و تلگرام مدت‌هاست فعال است. البته در تلگرام به دلیل محدودیت‌ها چندان مردم ایران از آن استفاده نمی‌کنند.

ر فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌ های موبایل مخصوصا برای دو پلتفرم محبوب اندروید و آی او اس، امروز ابزارهای پیام‌ رسان بسیار زیادی یافت می‌شوند. تمامی این نرم افزارها اغلب ویژگی‌های یکسانی را به کاربران ارائه کرده و تنها در برخی جزییات با یکدیگر تفاوت دارند، اما نقطه اشتراک بیشتر آن‌ها، عدم تمرکز بر روی بحث امنیت است و به همین دلیل کاربران از این بابت احساس ناامنی می‌کنند.

این روزها به دلیل مسائل امنیتی و حریم شخصی مردم بسیاری به سوی استفاده از پیام رسان سیگنال جذب شده‌اند. چیزی که شاید بتوان آن را جنبش کوچ از واتساپ به سیگنال نام گذاری کرد. امنیت واتساپ بعد از آپدیت جدید امنیتی واتسپ کاملا زیر سوال رفته و این جمله معروف را که می‌گوید «اگر برای محصولی پول پرداخت نمی‌کند، پس خود شما محصول هستید.» را بیش از همیشه بر سر زبان‌ها انداخته است.

در ادامه این نوشته همراه باشید تا آموزش تماس تصویری سیگنال را با هم بررسی کنیم و همه موارد لازم برای ویدیوکال پیام رسان سیگنال را موشکافی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش تماس تصویری سیگنال

چگونه ویدیوکال پیام رسان سیگنال را راه‌ بیاندازیم؟

با شیوع ویروس کرونا در جهان توجهات بسیاری به سوی اپلیکیشن‌های تماس تصویری و برگزاری میتینگ جلب شد. اما کاربران نسبت به امنیت آنها مشکوک بودند و مثلا زوم (ZOOM) را متهم کرده بودند که از دیتاهای آنها سوء استفاده می‌کند. سیگنال از نظر مجموعه قابلیت‌ها، شاید به سایر رقیبان برسد اما فاقد اثرات شبکه‌ای دیگر رقباست؛ موضوعی که در اپ‌های شبکه‌های اجتماعی به خوبی دیده می‌شود.

پیام رسان سیگنال (Signal Private Messenger) مشخصا بر روی بحث امنیت تمرکز کرده است و طرفدارا بسیاری را برای مدت‌هاست جذب خود کرده. خط مشی‌های امنیت این پیام رسان حالا پس از بحث‌های مربوط ب امنیت و حریم شخصی حول واستاپ بسیار پرطرفدارتر شده است و کاربران بسیاری را به سمت خود کشانده. با افزوده شدن امکان برقراری تماس تصویری سیگنال ، از این پس باز هم شاهد مراجعه کاربران بیشتری به سمت آن خواهیم بود.

جدیدترین آپدیت منتشر شده برای سیگنال تماس تصویری امن تا پنج نفره را در خود جای داده است تا همکاران، دوستان و همکلاسی‌ها بتوانند به راحتی و کاملا امن با هم در ارتباط باشند. تماس تصویری گروهی سیگنال از سیستم رمزنگاری دو طرفه پشتیبانی می‌کند.

آموزش تماس تصویری سیگنال مسنجر
آموزش تماس تصویری سیگنال مسنجر – ویدیوکال سیگنال

استفاده از پیام رسان سیگنال برای بسیاری از مردم امری حیاتی است. چرا که به نظر می‌رسد کمپانی‌ها در حال استفاده از دیتاهای کاربران در راستای اهداف اقتصادی هستند. شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها جدا از بحث فروش دیتاهای کربران که به اتهام سنگینی علیه بسیاری از آنها تبدیل شده در مظان این اتهام نیز قرار دارند که در حال جهت‌دهی به افکار و سبک زندگی توده مردم هستند. موضوعی که هم اثبات آن کار دشواری است و هم خلاص شدن از اتهام آن.

بحث امنیت پیام رسان ها در ایران بحث بسیار داغی بوده است. در سالین گذشته پس از فیلتر شدن تلگرام و مهاحرت مردم به سوی واتساپ و نسخه‌های غیررسمی تلگرام نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی سوالاتی بسیاری برای کاربران در زمینه امنیت پیام رسان ها پیش آمده بود.

از بحث امنیت که بگذریم در این مطلب قرار است نحوه برقراری تماس تصویری در پیام رسان سیگنال را با هم مرور کنیم. پیشتر در تکراتو آموزش کار با پیام رسان سیگنال مسنجر را بررسی کرده بودیم که پیشنهاد می‌شود آن مطلب را از دست ندهید. با آموزش برقراری تماس تصویری در پیام رسان سیگنال همراه تکراتو باشید.

در قدم اول باید وارد چت مخاطب خود شوید. بسیاری هنوز از سیگنال استفاده نمی‌کنند، بنابراین لازم است بسیاری از مخاطبین خود را به این اپلیکیشن پیام رسان دعوت کنید. وقتی وارد صفحه گفتگو شدید در قسمت بالا سمت راست صفحه می‌توانید گزینه‌های مربوط به تماس صوتی سیگنال و تماس تصویری سیگنال را مشاهده کنید.

آموزش تماس تصویری سیگنال
آموزش تماس تصویری سیگنال – ویدیوکال سیگنال

در قدم بعدی باید در نظر داشته باشید که پس از برقراری تماس ویدیو شما ممکن است غیرفعال باشد. برای این منظور بر روی آیکون ویدیو لمس کنید تا مخاطب شما بتواند تصویر شما را از آن سوی گفتگو دریافت کند.

آموزش تماس تصویری سیگنال
آموزش تماس تصویری سیگنال – ویدیوکال سیگنال

آیا تماس تصویری سیگنال امن است؟

طی همه‌گیری کرونا استفاده از نرم‌افزارهای کنفرانس ویدیویی و تماس‌های تصویری گروهی در بین کاربران به شدت محبوب شد. گوگل میت، زوم، ادوبی کانکت و مایکروسافت تیمز مشهور‌ترین این برنامه‌ها هستند. در زمان رونمایی از قابلیت تماس تصویری سیگنال ، کمپانی اوپن ویسپر سیستم (Open Whisper Systems) که این اپلیکیشن متن باز پیام رسان را عرضه کرده است، در یک پست وبلاگی جزئیاتی از این قابلیت را اعلام کرد.

پیشتر این قابلیت بر روی نسخه بتا سیگنال ارائه شده بود. اما پس از آن تاریخ، حدود بهمن‌ماه 95، این قابلیت برای همه کاربران عرضه شد.  در پلتفرم آی او اس شاهد رابط برنامه‌نویسی کاربردی جدیدی با نام کال کیت (CallKit) هستیم که به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌های دریافتی را در هر جایی حتی در لاک اسکرین مشاهده کنند. کد منبع پیام‌رسان سیگنال در گیت‌هاب موجود بوده و ورژن جدید آن نیز از هم اکنون قابل دریافت است.

رمزنگاری (Encryption) در پیام رسان سیگنال بسیاری پیشرفته‌تر از تلگرام و واتسپ است و همین عامل محبوبیت‌اش در طول سال‌های گذشته بوده است. به طوری که ادوارد اسنودن، افشاگر معروف و عضو سابق سازمان اطلاعات مرکری آمریکا (CIA) اعلام کرده بود در ارتباطات روزانه‌اش از سیگنال استفاده می‌کند. سیگنال از پروتکل رمزنگاری خاص خود به نام سیگنال پروتکل (Signal Protocol) استفاده می‌کند. این پروتکل یکی از استانداردترین‌ها در نوع خود است و بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر نظیر گوگل الو (Allo) نیز آن را به کار گرفته بودند.

تماس تصویری سیگنال
تماس تصویری سیگنال یا ویدیوکال سیگنال

تماس‌های گروهی با نمای شبکه‌ای نشان داده می‌شوند، اما کاربر با لمس هر کدام از پنجره‌ها می‌تواند آن را با نمای کامل مشاهده کند. سیگنال با توجه به تمرکزش روی امنیت و حریم خصوصی، مخاطبین شما در سایر شبکه‌ها را وارد خود نمی‌کند، دفترچه آدرس شما را آپلود نمی‌کند و ابزارهای جذابی مانند اسنپ‌کدهای اسنپ‌چت، برای راحت‌تر اضافه کردن دوستان جدید ارائه نمی‌کند. متاسفانه تماس تصویری سیگنال تنها از 5 شرکت‌کننده پشتیبانی می‌کند، بنابراین برای برگزاری نشست‌های بزرگ مناسب نیست. توسعه دهنده این اپلیکیشن می‌گوید که تلاش می‌کند تا این تعداد را افزایش دهد و این وعده به زودی محقق خواهد شد.

از دیگر تغییرات صورت گرفته در نسخه جدید سیگنال می توان به طراحی مجدد پروتکل های VoIP و افزایش امنیت آن اشاره کرد. در نسخه جدید به جای اعلام رمزهای شفاهی (که در نسخه های قبلی برای برقراری تماس های صوتی از آنها استفاده می شد) تغییر در کلید رمزنگاری فورا به اطلاع دو طرف مکالمه خواهد رسید تا از شنود تماس های آنان توسط هکرها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

نظر شما در خصوص آموزش برقراری تماس تصویری در پیام رسان سیگنال یا همان ویدیوکال سیگنال چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در این زمینه به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر