;
coinex

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ (Galaxy S21 Ultra)

گلکسی اس 21 اولترا از پرچم‌داران آینده‌ی سامسونگ است که در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا می‌پردازیم.

گوشی های سری اس سامسونگ در کنار خانواده نوت که گوشی های مجهز به قلم هوشمند هستند همواره از محبوبترین و بهترین گوشی های زمان خود بوده و هستند. سامسونگ در حوزه تولید و فروش اسمارتفون های اندرویدی همواره از پیشگامان و کمپانی های موفق بوده است و سودآوری خوبی نیز از این حوزه تجربه کرده است.

طی سال 2020 که ب وقایع متفاوتی از سر گذشت سامسونگ خانواده گلکسی اس 20 را معرفی کرد که در زمره برترین گوشی های سال قرار گرفتند. در این میان اما برخی مشکلات در طراحی گلکسی اس 20 مدل استاندارد و البته قیمت بالای نسخه اولترا این خانواده سبب شد تا سامسونگ در حوزه بازاریابی و فروش این محصول کمی غافلگیر شود.

از همان زمان شایعاتی مبنی بر قصد جدی سامسونگ برای ارائه نسل بعدی اس 21 در بازه زمانی کوتاهی آغاز شد. از آن زمان تا حالا که فاصله چندانی با رونمایی رسمی این محصول نداریم شایعات زیادی حول محور این گوشی ها و مشخصاتشان در جریان است.

انتظار می‌رود پرچم‌دار بعدی سامسونگ، خانواده‌ی گلکسی اس 21 باشد و در رنج گوشی‌های اس 20 که در نیمه اول سال 2020 معرفی شد، قرار بگیرد. احتمالا گلکسی اس 21 اولترا در صدر این خانواده قرار می‌گیرد و از اس 21 و اس 21 پلاس بهتر است. در ادامه ما به بررسی مشخصات فنی گلکسی اس 21 اولترا خواهیم پرداخت. با تکراتو همراه باشید!

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا

سال 2021 آغاز شده و همگی منتظر رونمایی از جدیدترین محصولات تکنولوژی هستیم. از بهترین لپ تاپ های 2021 تا بهترین هدفون های 2021 در همه حوزه ها با نوآوری و ابداعات جدید مواجه خواهیم بود. در این میان بهترین گوشی های 2021 همواره جایگاه و طرفداران خاص خود را دارد. طبعا یکی از مواردی که علاقه مندان به دنیای تکنولوژی پیگیر آن هستند یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 با نام گلکسی اس 21 یا اس 30 خواهد بود.

تا سال 2020، سامسونگ در نام گوشی‌های خود از اعداد متوالی استفاده می‌کرد. ولی در 2020 این قانون خود را زیر پا گذاشت و گوشی بعدی اس 10 را اس 20 نامید. به همین دلیل ممکن است این گوشی که آن را به نام گلکسی اس 21 اولترا می‌شناسیم، گلکسی اس 30 نامیده شود.

از طرفی، برخی دیگر معتقدند این گوشی همان اس 21 اولترا نام می‌گیرد تا عدد گوشی‌های بعدی سامسونگ نیز با سال عرضه‌ی آنها یکی شود. به هر صورت در اینجا قصد نداریم زیاد درباره نام گوشی بحث کنیم، اما از آنجا که عموم وبسایت های معتبر و افراد سرشناس بر نام اس 21 اتفاق دارند، ما نیز همین نام را اساس بحث خود قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است که مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا که در ادامه به آن می‌پردازیم، از وب سایت معتبر LetsGoDigital برگرفته شده که جزئیاتی درباره‌ی مشخصات فنی گلکسی S21 اولترا در اختیار ما می‌گذارد.

تاریخ عرضه و قیمت قیمت گلکسی S21 اولترا

مشخصات گلکسی S21 Ultra
مشخصات گلکسی S21 Ultra
  • آنپکد گلکسی در تاریخ 14 ژانویه (معرفی شد)
  • در نیمه اول سال عرضه می‌شود.
  • احتمالاً تا مارس 2021 به فروش می‌رسد.

در قدم اول بحث خود را با تاریخ عرضه و قیمت گلکسی S21 اولترا آغاز میکنیم. گوشی‌های گلکسی اس به طور معمول در فوریه معرفی و در مارس عرضه می‌شدند ولی سامسونگ اعلام کرده است که مراسم آنپکد گوشی بعدی در ژانویه برگزار می‌شود و این موضوع، شایعات گذشته درباره‌ی زودتر رونمایی شدن این گوشی را تائید کرد. به نظر میرسد بخش مهمی از میل سامسونگ به رونمایی زودتر این گوشی به بحث رونمایی آیفون 12 برمیگردد.

نکته اساسی درباره قیمت این خانواده جدید این که سامسونگ هم به مانند سایر کمپانی ها به خوبی متوجه شده که قیمت های نجومی که در سال 2020 برای اسمارتفون ها تعیین شد، اصلا به مذاق مشتریان خوش نیامده است. در نتیجه طبیعی است اگر حتی بدون اکتفا به اخباری که این موضوع را تایید میکنند، مدعی شویم که سامسونگ در معرفی سری جدید گوشی های خود سعی میکند تا حد ممکن بحث مالی و اقتصادی را در نظر بگیرد و بسیار طبیعی است اگر به نسبت نسل قبل یعنی اس 20 با کاهش قیمت مواجه باشیم.

ویدیوی اختصاصی تکراتو: هندزآن گلکسی اس 21 اولترا

از قضا اخبار و اطلاعات موجود نیز این مدعا را تقویت میکند که سامسونگ به فکر کاهش قیمت محصولات خود است. با توجه به مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا ، انتظار می‌رود قیمت پیشنهادی این گوشی 1250 تا 1299 دلار باشد. گوشی گلکسی اس 20 اولترا با قیمت 1399 دلار عرضه شد؛ بنابراین امکان دارد با کاهش قیمت این گوشی نسبت به اس 20 اولترا مواجه شویم ولی همچنان احتمال دارد اس 21 اولترا نسبت به اس 21 و اس 21 پلاس گران‌تر باشد.

البته چندی پیش وبسایت Galaxy Club  نیز درباره قیمت گلکسی S21 اولترا مدعی شده بود این گوشی با قیمت 1399 یورو به فروش خواهد رسید. این موضوع و قیمت گلکسی S21 اولترا 128 گیگابایتی چندی پیش توسط وبسایت 91mobiles نیز تایید شده بود. در نتیجه به نظر میرسد در مورد قیمت گلکسی S21 اولترا یک اجماع کلی وجود داشته باشد.

طراحی : مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا
مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا
  • محفظه دوربین چشم‌گیر
  • از جنس فلز و شیشه

با توجه به اطلاعات درز شده درباره‌ی مشخصات فنی گلکسی اس 21 اولترا ، در این گوشی در مقایسه با گلکسی اس 20 اولترا، قاب دوربین در سمت چپ و قسمت بالا دارد که با این کار، دوربین به لبه‌های قاب نزدیک شده و در مرکز قرار ندارد. اس 21 اولترا دوربین عریض‌تری نسبت به دو عضو دیگر خانواده‌ی خود دارد؛ زیرا با توجه به مشخصات فنی گلکسی S21 اولترا ، از لنزهای بیشتری برخوردار است.

دوربین سلفی این گوشی در قسمت وسط و بالای صفحه نمایش قرار دارد و بقیه‌ی مشخصات فنی گلکسی S21 اولترا مانند گوشی‌های سامسونگ قبلی است و از بدنه‌ی باریکی برخوردار است.

با اطلاعاتی که از مشخصات فنی گلکسی S21 اولترا لو رفته، انتظار می‌رود این گوشی از جنس فلز و شیشه باشد. بسیار هم طبیعی است که عادت سامسونگ در استفاده از پلاستیک برای قاب پشتی پرچمدارانش، در مورد بهترین مدل خانواده جدید تغییر کند تا کمی حفظ آبرو شود.

ویدیوی اختصاصی تکراتو: طراحی Galaxy S21 Ultra

گزارشاتی وجود دارد که این پرچم‌دار در دو رنگ سیاه و نقره‌ای نیز عرضه می‌شود ولی احتمالا رنگ‌های بیشتری نیز از این مدل تولید، و عرضه شود. اندازه ابعاد اس 21 اولترا نامعلوم است ولی با توجه به نمایشگر آن که کمی کوچکتر از اس 20 اولترا است، انتظار می‌رود این گوشی کمی کوچک‌تر از S20 Ultra باشد.

صفحه‌ نمایش :‌ مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا
مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا
  • نمایشگر 6.8 اینچی AMOLED
  • کوآد اچ دی پلاس
  • رفرش ریت با گزینه آداپتیو: 120 هرتز
  • پشتیبانی از قلم سامسونگ S Pen

با توجه به مشخصات فنی گلکسی اس 21 اولترا ، پیش بینی می‌شود صفحه نمایش این پرچم‌دار 6.8 اینچ باشد که 0.1 اینچ کوچکتر از نمایشگر اس 20 اولترا است. اما همچنان از سایر اعضای خانواده خود یعنی گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس بزرگتر خواهد بود. کوچکتر شدن این گوشی باعث می‌شود خوش دست‌تر شود و راحت‌تر با یک دست با آن کار کرد. نکته‌ی مهمی که درباره‌ی مشخصات فنی گلکسی S21 اولترا وجود دارد، این است که احتمال می‌رود این پرچم دار از نمایشگر خمیده برخوردار باشد که این گوشی را در خانواده‌ی اس 21 خاص‌تر و برتر می‌کند؛ زیرا اس 21 و اس 21 اولترا مانند اس 20 FE نمایشگر صاف دارند.

گفته می‌شود پرچم‌دار جدید سامسونگ از رزولوشن کوآد اچ دی پلاس، رفرش ریت آداپتیو 120 هرتزی برخوردار است و و ظاهراً حداکثر روشنایی 1600 نیت را ارائه می‌دهد. همچنین ادعا می‌شود که دارای کنتراست 300،000،000: 1 است. حالت آداپتیو تنها در اس 21 اولترا در دسترس است که باعث می‌شود در مواقعی که نیاز نیست، رفرش ریت را کاهش داده و در مصرف باتری صرفه جویی شود.

همینطور درباره‌ی مشخصات فنی گلکسی اس 21 اولترا گفته شده که از قلم‌های سازگار با سامسونگ پشتیبانی می‌کند؛ با اینکه همراه با خود گوشی، قلمی ارائه نمی‌شود ولی ادعا می‌شود یک قلم جدا برای این گوشی با پوشش سیلیکونی در بازار عرضه خواهد شد. در این حالت این گوشی به اولین عضو خانواده اس با قابلیت پشتیبانی از قلم اس پن (S Pen) بدل خواهد شد.

این مسئله همچنین شائبه مربوط به احتمال به پایان رسیدن تولید سری محبوب نوت را قوت میبخشد. از زمانی که شایعات درباره عرضه گلکسی اس 21 با قلم S Pen مطرح شد،‌ گمانه زنی ها در این باره نیز آغاز شد.

همچنین با استناد بر اخبار غیررسمی، احتمال دارد با حذف گوشی‌های سری گلکسی نوت، شاهد ادغام ویژگی ها و طراحی آنها با سری اس باشیم. به صورتی که گوشی‌های سامسونگ سری اس دچار تغییرات مهم و اساسی خواهند شد و در کنار آنها گوشی‌های تاشو نیز روندی صعودی خواهند داشت.

دوربین : مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا
مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا

دوربین عقب چهار گانه:

  • اصلی: 108 مگاپیکسل، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، دیافراگم f / 1.8، تثبیت کننده نوری (OIS)، فوکوس خودکار لیزر
  • اولترا واید: 12 مگاپیکسل ، 1.4 میکرومتر، f / 2.2
  • تله فوتو (3x؟): 10MP ، 1.22 میکرومتر، f / 2.4
  • تله فوتو (5x / 10x؟): 10MP ، 1.22 میکرومتر، f / 4.9

دوربین سلفی:

  • 40 مگاپیکسل، 0.7 میکرومتر، f / 2.2

با این وجود هنگامی که گلکسی اس ۲۱ پلاس در حال ادامه راه اس ۲۰ پلاس در این زمینه است، مدل اولترا به معنای واقعی یک پیشرفت کامل را تجربه خواهد کرد.  در گزارش‌های اولیه‌ی مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا ، گفته می‌شد ممکن است دوربین اصلی این پرچم‌دار 150 مگاپیکسلی باشد، اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ به دوربین اس 20 اولترا 108 مگاپیکسلی خود، پایبند باشد؛ با اینحال در سنسور نسل دوم آن پیشرفت‌های جزئی دیده می‌شود.

ویدیوی اختصاصی تکراتو: دوربین Galaxy S21 Ultra

چندی پیش مکس واین‌بک افشاگر معروف دنیای تکنولوژی درباره دوربین اس 21 اولترا گفته بود:

منابع ما می‌گویند گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌لطف دوربین جدید با قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال،  بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری فضایی (Space Zoom) می‌تواند ارائه دهد. سامسونگ قصد دارد در گلکسی اس ۲۱ اولترا از فناوری فوکوس خودکار لیزری استفاده کند. امیدواریم این سیستم فوکوس بتواند مشکلات فوکوس گلکسی اس ۲۰ اولترا را از بین ببرد.

حالا میدانیم گلکسی اس ۲۱ اولترا دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی از نسل دوم سامسونگ استفاده خواهد کرد. این حسگر مدتی پیش به‌همراه سه حسگر دیگر معرفی شد و Samsung Isocell HM2 نام دارد و ابعادش به 1/1.52 اینچ می‌رسد.

این حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱۵ درصد کوچک‌تر از حسگرهای پیشین است و همچنان می‌تواند قابلیت‌های آن‌ها نظیر بزرگ‌نمایی سه‌برابری بدون افت کیفیت و سیستم فوکوس خودکار Super PD را ارائه دهد.

درکنار دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، گلکسی اس ۲۱ اولترا دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی سه برابری اپتیکال و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی دیگری خواهد داشت که برخلاف دوربین تله‌فوتو اول، بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال ارائه می‌دهد. دوربین آخر گلکسی اس ۲۱ اولترا حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض خواهد داشت.

انتظار می رود سنسور DepthVision از سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا حذف شود و همانطور که درنوت 20 اولترا دیده می‌شود، با فوکوس خودکار لیزر جایگزین شود. تصور می‌شود که برای افزایش عملکرد بزرگنمایی، یک تنظیم تله فوتو میان برد و دوربرد با بزرگنمایی 3 و 5 برابر وجود داشته باشد.

درباره‌ی بزرگنمایی بومی 5x یا 10x روی لنز پریسکوپ بحث‌هایی وجود دارد، مخصوصا پس از فاش شدن تصویر این گوشی و مشاهده‌ی لنز دیافراگم آن با بزرگنمایی طولانی تر f / 4.9، مشاهده می‌شود که لنز آن کوچک‌تر از بقیه لنزهای 5x است.

پیش بینی شده سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی روی صفحه قرار بگیرد و دوربین آن می‌تواند با توجه به نور محیط، به طور خودکار بین 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه تغییر یابد و حالت ضبط دوگانه، حالت شب بهتر، کنترل‌های دستی بیشتر و حالت شب نیز در این گوشی بهبود یافته است.

سخت‌افزار :‌ مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا

مشخصات گلکسی S21 Ultra
مشخصات گلکسی S21 Ultra
  • اکسینوس 2100 / کوالکام اسنپدراگون 888، فایوجی
  • 12/16 گیگابایت رم، 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی، بدون microSD؟

در مشخصات فنی گلکسی اس 21 اولترا ، به چیپست اکسینوس 2100 اشاره شده که این تراشه با اسنپدراگون 888 رقابت می‌کند. احتمالا در نسخه‌ی بازارهای آمریکا، چین و کره از اسنپدراگون 888 استفاده شود. همچنین طبق معمول همیشه نسخه مجهز به اگزینوس به عنوان نسخه جهانی در سایر بازارها عرضه خواهد شد.

ویدیوی اختصاصی تکراتو: کار با قلم S Pen در گلکسی اس 21 اولترا

اگرچه همواره نسبت به عملکرد تراشه های اگزینوس نقدهایی وارد است و تفاوت عملکرد پرچمداران سامسونگ در دو نسخه متفاوت سخت افزاری چشمگیر به نظر میرسد،‌ اما شایعاتی وجود دارد که در آنها گفته شده تراشه اکسینوس 2100 تمام کم و کسری‌های تراشه قبلی خود را جبران می‌کند. در واقع، تراشه جدید اکسینوس در 12 ژانویه رونمایی می‌شود.

این گوشی جدید می‌تواند در دسته‌ی بهترین گوشی های فایوجی 2021 قرار گیرد و همینطور در سه دسته حافظه داخلی 128/256/512 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. ممکن است خشاب درگاه خارجی آن حذف شود که این قضیه می‌تواند نقص مهمی برای این خانواده سامسونگ به حساب آید.

باتری : مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا

مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا
مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعت، قابلیت شارژ 45 واتی

باتری این گوشی، 5000 میلی آمپر ساعت پیش بینی شده که قابلیت شارژ 45 واتی دارد؛ اما شارژر این گوشی 25 واتی است. این باتری از نظر عملکرد بدون شک نسبت به نسخه 4000 میلی آمپری در گلکسی اس 21 استاندارد عملکرد بهتری خواهد داشت درحالی که مشخصات سخت‌افزاری و پردازنده آن عملا یکسان بوده و هر دو آن‌ها از یک چیپ ۵ نانومتری برای استفاده بهینه از باتری بهره می‌برند.

با این وجود اگر به میزان باتری مصرفی در بخش نمایشگر در این دو گوشی دقت کنید، خواهید دید که نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتز در مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۲۱ با همین نرخ به شکل پویا در گلکسی اس ۲۱ اولترا تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصد شارژ بیشتری را مصرف خواهد کرد؛ چراکه در مدل اولترا، نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتز در شرایط مختلف مانند اجرای بازی‌ها و دیدن فیلم یا استفاده روزمره متفاوت خواهد بود، در حالی که این عدد برای مدل پلاس خانواده اس ۲۱ ثابت می‌ماند که باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود.

مسئله عدم عرضه شارژر به همراه گوشی را اپل با عرضه خانواده آیفون 12 آغاز کرد. اگرچه در همان ابتدا طعنه و کنایه به اپل از سوی بسیاری از رقبایش جریان یافت، اما مدتی بعد شاهد بودیم که شیائومی می 11 به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی 2021 بدون شارژر در جعبه معرفی شد و حالا به نظر میرسد سایرین نیز راه اپل را ادامه خواهند داد.

برای اینکار بهانه های مختلفی از صرفه اقتصادی تا کمک به حفظ محیط زیست نیز مطرح شده است. البته این کار به نحوی از تولید بیشتر شارژرها جلوگیری کرده و حتی قیمت گوشی‌ها را هم تا حدودی کاهش خواهد داد، اما مشکل اصلی زمانی خواهد بود که کاربری شارژر اضافه نداشته و مجبور به پرداخت یک مبلغ اضافه برای آن باشد.

مشخصات گلکسی S21 Ultra
مشخصات گلکسی S21 Ultra

با این حال چنان که به نظر می‌رسد، سامسونگ دقیقا همان راه اپل را برای پرچمداران جدید خود در پیش گرفته و گوشی‌های سری اس ۲۱ را بدون شارژر همراه عرضه خواهد کرد. البته هنوز هم شارژرهای ۲۵ یا ۳۰ واتی گوشی‌های قدیمی سامسونگ می‌توانند باتری‌های ۵,۰۰۰ و ۴,۸۰۰ میلی‌آمپری گلکسی اس ۲۱ اولترا و پلاس را تنها در یک ساعت پر کنند. با این وجود اگر به دنبال سرعت بیشتر هستید، می‌توانید از شارژرهای ۶۵ واتی نیز برای این دو گوشی استفاده کنید که عملا تا دوبرابر سریع‌تر باتری را پر خواهد کرد.

این تمام مشخصات فنی و قیمت گلکسی اس 21 اولترا در دسترس بود. شما چه اطلاعات دیگری درباره‌ی این گوشی دارید؟ به نظر شما این گوشی توان رقابت با بهترین گوشی های بازار را خواهد داشت؟ البته هنوز باید منتظر معرفی بهترین گوشی های هواوی 2021 باشیم.

البته همه دنیای اسمارتفون های 2021 را در نام و برند خلاصه نمیکنند. بالطبع علاقه مندان به عکاسی موبایلی به دنبال بهترین دوربین گوشی 2021 هستند و گیمرها خواهان بهترین گوشی های گیمینگ 2021 و توجهی هم به نام ها و برندها ندارند. بهترین گوشی های ضد آب دنیا هم که تقریبا در میان همه خواهان دارد.

البته که بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 نیز در سال جدید با قیمت بهترین گوشی های موتورولا و بهترین گوشی های سری M سامسونگ تقویت میشود و میتوانیم عناوین اقتصادی خوبی را در این رنج شاهد باشیم.

مشخصات فنی گلکسی اس 21 اولترا در یک نگاه

 

 

 

 

نمایشگر

  • 6.8-inch Edge QHD+
  • Dynamic AMOLED 2X
  • Infinity-O Display (3200×1440), 515ppi, HDR10+ certified
    Adaptive 120Hz refresh rate (10~120Hz)
  • Eye Comfort Shield
  •  اندازه‌گیری بصورت قطری انجام شده، اندازه نمایشگر گلکسی S21 Ultra 5G در حالت مستطیل کامل  6.8اینچ و با در نظر گرفتن گوشه‌های گرد، 6.6 اینچ است. به دلیل گرد شدن گوشه ها و وجود حفره دوربین، سطح قابل مشاهده کمتر از این مقادیر است.
ابعاد و وزن
  • 75.6×165.1×8.9mm
  • 229g(mmWave), 227g(sub6)
 

 

 

 

 

 

 

دوربین

دوربین جلو:

  • 40MP Phase Detection AF, FOV 80°, F2.2, 0.7 µm

دوربین اصلی:

  • Quad camera
  • Ultra Wide: 12MP Dual Pixel AF, FOV 120°, F2.2, 1.4µm
  • Wide-angle: 108MP Phase Detection AF, OIS, F1.8, 0.8µm
  • Telephoto 1: 10MP Dual Pixel AF,
    Optical 3x, OIS, F2.4, 1.22µm
  • Telephoto 2: 10MP Dual Pixel AF,
  • Optical 10x, OIS, F4.9, 1.22µm
  • 100X Space Zoom
  • Laser AF Sensor
  •  ۱۰۰ برابر Space Zoom شامل زوم ۱۰ برابری اپتیکال می‌شود که در ادامه با Super Resolution Zoom به ۱۰۰ برابر می‌رسد. Super Resolution Zoom از زوم دیجیتال استفاده می‌کند که ممکن است باعث اختلال در تصویر شود
پردازنده
  • 5nm 64-bit Octa-Core Processor
  • 2.9GHz (Maximum Clock Speed) + 2.8GHz +2.2GHz
  • 5nm 64-bit Octa-Core Processor
  • 2.8GHz (Maximum Clock Speed) + 2.4GHz +1.8GHz
  • بسته به بازار و اپراتور ممکن است تغییر کند.
 

 

حافظه

  • ۱۲ گیگابایت رم (LPDDR5) با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۶ گیگابایت رم (LPDDR5) با 512 گیگابایت حافظه داخلی
  • حافظه داخلی ممکن است براساس کشور، مدل یا اپراتور مخابراتی متفاوت باشد. حافظه واقعی قابل استفاده بسته به نرم افزارهای نصب شده پیش فرض، کشور و حجم فایل‌ها و فرمت‌ آنها متفاوت است.
 

 

باتری

  • 5000mAh (typical)
  • مقدار اسمی برابر نتیجه آزمایش توسط طرف های ثالث است. مقدار اسمی میانگین مقادیر به دست آماده از آزمایش نمونه های متفاوت با توجه به انحراف احتمالی در ظرفیت باتری تحت استاندارد IEC 61960 است. ظرفیت نرخی (حداقل) برای گلکسی S21 Ultra برابر 4855 میلی‌آمپر ساعت است. عمر واقعی باتری بسته محیط شبکه، کاربرد و دیگر عوامل ممکن است متفاوت باشد.
 

 

 

 

شارژر

  • بهبود سرعت شارژ با شارژر بی سیم سریع 2.0
  • USB PD 3.0 (PPS) برای شارژر سریع سیمی (سازگار با AFC and QC2.0)
  •  WPC certified Wireless charging
  •  Wireless PowerShare
  •  قابلیت شارژ سریع بی‌سیم 2.0 اکنون روی استند شارژ بیسیم، شارژر بی‌سیم Duo Pad و دیگر دستگاه‌های پشتیبانی کننده از شارژ بی سیم 10 واتی یا بیشتر وجود دارد که بصورت جداگانه فروخته می شوند. سرعت واقعی شارژ ممکن است بسته به استفاده واقعی، شرایط شارژ، و دیگر عوامل تغییر کند. شارژ بی‌سیم نیازمند اتصال به برق است. پیشنهاد می کنیم از کابل شارژ و یا آداپتور مسافرتی موجود در داخل جعبه استفاده کنید زیرا استفاده از تولیدات طرف‌های ثالث می تواند به استند شارژ بی‌سیم و یا شارژ بی سیم Duo Pad و شارژر بی‌سیم Trio صدمه بزند یا باعث کاهش سرعت شارژ شود.
  • قابلیت اشتراک شارژ بی‌سیم PowerShare محدود به سامسونگ و یا تلفن های هوشمند دیگر برندها با شارژ بی سیم Qi ، مانند مانند Galaxy S21, 21+, S21 Ultra, Galaxy Z Fold2, Galaxy Note20, Galaxy Note20 Ultra, Galaxy S20, S20+, S20 Ultra, Z Flip, Note10, Note10+, S10e, S10, S10+, S10 5G, Fold, S9, S9+, S8, S8+, S8 Active, S7, S7 edge, S7 Active, S6, S6 edge, S6 Active, S6 edge+, Note9, Note8, Note FE, Note5 و پوشیدنی‌هایی مانند Galaxy Buds Pro, Galaxy Buds Live, Galaxy Buds, Galaxy Watch3, Galaxy Watch Active2, Galaxy Watch Active, Gear Sport, Gear S3, Galaxy Watch.  اگر توان باتری پایین تر از 30٪ باشد ممکن است PowerShare بی سیم عملکردی نداشته باشد. ممکن است با لوازم جانبی، کاورها، سایر گوشی‌های برندهای دیگر یا برخی از پوشیدنی های سامسونگ کار نکند. بسته به شرایط شبکه شما ممکن است روی پذیرش تماس یا خدمات داده تأثیر بگذارد.
سیستم عامل اندروید 11
 

 

 

شبکه

  • [5G]5G Non-Standalone (NSA), Standalone (SA), Sub6 / mmWave
  • [Wi-Fi 6E]
  • [Ultra Wideband]
  • سرعت واقعی ممکن است بسته به کشور، اپراتور و محیط کاربر متغیر باشد
  • نیازمند اتصال بهینه 5G است. سرعت واقعی ممکن است بسته به کشور، اپراتور و محیط کاربر متغیر باشد
  • پوشش Galileo و BeiDou ممکن است محدود باشد. BeiDou ممکن است برای کشورهای خاصی موجود نباشد.
  • Ultra Wideband در گلکسی‌های S21+ و S21 Ultra پشتیبانی می‌شود.
  •  Wi-Fi 6E در گلکسی S21 Ultra پشتیبانی می‌شود.
 

پرداخت

  • NFC, MST
  • در بازارهای منتخب موجود است. راه‌حل‌های پرداخت و ویژگی‌های موجود بسته به بازار، اپراتور، و خدمات ارائه شده ممکن است متفاوت باشد.
سنسورها
  • سنسور اثر انگشت اولتراسونیک، شتاب سنج‌، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ،  سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور مجاورت، سنسور نور محیط
احراز هویت
  • نوع قفل:  الگو، پین، پسورد
  • نوع قفل بیومتریک: اثر انگشت اولتراسونیک، تشخیص چهره
 

 

 

 

 

 

صدا

پخش صوتی با کیفیت بسیار بالا

  • UHQ 32-bit &DSD64/128 support
  • PCM: Up to 32 bits, DSD: DSD64/128
  • پخش DSD64 و DSD128 بسته به فرمت پرونده می تواند محدود باشد.
  • قالب پخش صوتی:MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA, APE, DSF, DFF

بلوتوث

  • صدای دوگانه، کدک مقیاس پذیر
  •  دو دستگاه متصل ممکن است تفاوت کمی در خروجی صدا نشان دهند.
  •  فقط در برخی از لوازم جانبی سامسونگ مثل Galaxy Buds Pro, Galaxy Buds Live, Galaxy Buds در دسترس است.

ضبط

  • کیفیت ضبط با AOP Mic  تفویت می‌شود که نویزهای محیط‌ها را به حداقل می‌رساند.
  • *AOP :  Acoustic Overload Point
 

 

ویدئو

فرمت پخش ویدیو:  MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM

اتصالات تلویزیون

  • بی‌سیم : Smart View  (screen mirroring 1080p at 30 fps)
  • کابل: پشتیبانی از DisplayPort در زمان اتصال با کابل USB type-C. پشتیبانی از ویدئو در زمان اتصال با کابل HDMI. (DisplayPort 4K UHD at 60 fps)
ضد آب
  • IP68
  • تاییدیه IP68 براساس شرایط آزمایش برای عمق 1.5 متر آب شیرین تا 30 دقیقه است. در صورت خیس شدن آن را خشک کنید. برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی شود.

گالری تصاویر گلکسی اس 21 سامسونگ

نظر شما درباره گوشی های سال جدید چیست؟ کدام کمپانی موفق تر خواهد بود؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

بیشتر بخوانید:

.

منبع: samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر