;
coinex

جدیدترین و بهترین فیلم های هندی 2021 ؛ فهرست برترین فیلم های بالیوودی

اگر به سینمای بالیوود علاقه دارید، این فهرست از بهترین فیلم های هندی 2021 را از دست ندهید. از فیلم‌های درام و بیوگرافی گرفته تا اکشن و هیجانی همگی در این فهرست قرار دارند که می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید.

البته فیلم‌های اکشن و درام فقط در سینمای هند تولید نمی‌شوند. برخی از بهترین سریال های 2021، بهترین سریال های ایرانی و بهترین سریال های نمایش خانگی هم فیلم‌های متنوعی را در ژانرهای مختلف برای سال پیش رو آماده‌ی پخش کردند.

پاندمی کووید 19 بسیاری را در سرتاسر جهان خانه نشین کرد. صنعت فیلم‌های هندی هم از این بحران آسیب دید و اکران بسیاری از فیلم های هندی به تعویق افتاد. این بحران فقط به فیلم‌های هندی خلاصه نشد و گیشه سینماها در 2020 را تحت تاثیر قرار داد.

بسیاری امیدوارند که بهترین جشنواره‌ها و فستیوال های فیلم جهان بتوانند فیلم‌های قابل توجهی را به نمایش بگذارند. همچنین امیدواریم اسکار امسال هم به اندازه‌ی نامزدهای اسکار 2020 پر قدرت باشد و کسب جایزه‌ها تحت تاثیر پاندمی کووید 19 نباشد. هرچند که بهترین انیمیشن های 2021 از یک سال خوب خبر می‌دهند.

سالن‌‌های سینما و تئاتر بعد از تمام چالش‌هایی که در سال 2020 پشت سر گذاشتند، حالا دوباره بازگشایی می‌شوند. فروش بلیط در دو ماه اخیر که سالن‌های سینما‌ کمابیش فعالیت خود را شروع کردند،‌ بسیار چشمگیر بود. بالیوود هم از این فرصت استفاده کرده و بهترین فیلم های هندی 2021 را برای سال پیش رو در نظر گرفته تا دل هواداران خود را به دست آورد. در ادامه با تکراتو همراه شوید تا با بهترین فیلم های بالیوود در سال جدید آشنا شوید.

جدیدترین و بهترین فیلم های هندی 2021

رامپراساد کی تهوی (Ramprasad Ki Tehrvi)

رامپراساد کی تهوی (Ramprasad Ki Tehrvi)
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: سیما پهوا
  • بازیگران: کونکونا سن شارما
  • تاریخ انتشار: 1 ژانویه 2021
  • ژانرها: درام ، کمدی

فیلم درام و خانوادگی رامپراساد کی تهوی یکی از جدیدترین فیلم های 2021 است. این فیلم به کارگردانی سیما پاهوا ساخته شده و بازیگرانی همچون نصیرالدین شاه، وینای پاتاک،‌ کونکا سن شارما و پارامبرا چاتوپادیای در آن نقش‌آفرینی کردند.

داستان فیلم رامپراساد کی تهوی درباره‌ی خانواده‌ی بِهارگاوا (Bhargava) است که به مدت 13 روز در کنار هم جمع می‌شوند تا آداب و آیین‌های رئیس و بزرگ خانواده را اجرا کنند. این فیلم در اکتبر 2019 در جشنواره فیلم بمبئی در اکتبر 2019 به نمایش درآمد و حالا از اول ژانویه در سینماها اکران شده است. رامپراساد کی تهوی را می‌توان بهترین فیلم بالیوود 2021 در ژانر خانوادگی دانست.

منتقد معروف هندی، دوانش، در مورد این فیلم می‌نویسد:‌

تدوین به اندازه فیلمبرداری در بیشتر قسمتهای فیلم عمومی و فرمولی است. سایر عناصر زیبایی مانند نمره زمینه، طراحی تولید و طراحی صحنه و لباس نیز بیشتر از حوزه تئاتر هستند. همه آنها به بافت فیلم اضافه می‌شوند اما حتی از راه دور پاکت را تا جایی که مربوط به فیلم سازی است فشار نمی دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

شوبرا منتقد وبسایت هنداکسپرس نیز در خصوص این فیلم می‌نویسد:‌ «نمایش مجلسی پهوا کاوشی آرام اما تند در سیاست خانوادگی است، در مورد اینکه چگونه ممکن است پیوندهای خون گاهی اوقات رقیق شود، اما همچنین هنگامی که یک رویداد تغییر دهنده زندگی مانند مرگ رخ می دهد، تقویت می شود.» وی در ادامه آورده است:

متوجه لمس های کوچک می شوید: همسایه‌ای بالشتک خود را از پشت یک عزادار دور می کند، یک پسر که کت پدر را پوشیده است، چه کسی باید ابتدا از حمام تنها استفاده کند (حمام می تواند منجر به اختلافات اساسی شود)، و سرانجام: بعدی بعدی؟ چه کسی مسئول مادر است ، و خانه بزرگ در شهری که همه از آن خارج شده اند چه خواهد شد؟

تریباهنگا (Tribhanga)

تریباهنگا (Tribhanga) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: رنوکا شاهانه
  • بازیگران: کاجول، میتیلا پالکار، تنوی ازمی
  • تاریخ انتشار: 15 ژانویه 2021
  • ژانرها: درام خانوادگی
  • پخش: نتفلیکس

تریبونگا یکی از فیلم هایی که است به زودی در هند اکران می‌شود. به عنوان یک اثر درام خانوادگی که «شاهانه‌» آن را کارگردانی کرده است، داستان حول زندگی سه زن از یک خانواده اما متعلق به نسل‌های مختلف روایت می‌شود.

تریباهنگا را می‌توان یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی 2021 به شمار آورد. این فیلم داستان سه زن از سه نسل را روایت می‌‌کند. ماجراهای احساس عشق مادرانه و دخترانه و البته اختلاف‌هایی که این نسل‌ها با آن روبرو هستند، در این فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

نقش‌آفرینی کاجول، تانوی آزمی و بازیگر جوان و جدید بالیوود، یعنی میتیلا پالکار از دیگر دلایلی است که تریباهنگا را به بهترین فیلم هندی بالیوود در سال 2021 تبدیل می‌‌کند. این فیلم به کارگردانی رنوکا شاهانه ساخته شده و از ۲۶ دی (15 ژانویه) از نتفلیکس پخش می‌شود.

سردار ادهام سینگ (Sardar Udham Singh)

سردار ادهام سینگ (Sardar Udham Singh) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: شوجیت سیرکار
  • بازیگران: ویکی کاشال، بانیتا ساندهو، استفان هوگان
  • تاریخ انتشار: 15 ژانویه 2021
  • ژانرها: بیوگرافی
  • پخش: نتفلیکس

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های هندی 2021 که از ۲۶ دی ماه (۱۵ ژانویه) اکران می‌شود، فیلم سردار ادهام سینگ است که بسیاری منتظر آن هستند. ویکی کائوشال بازیگر جوان هندی، پس از موفقیت در فیلم اوری: حمله جراحی و کسب جایزه ملی فیلم، بار دیگر با بازی در نقش ادهام سینگ به میدان آمده و در این فیلم جدید، نقش یک مبارز آزادی را بازی کرده است. بانیتا ساندو بازیگر بریتانیایی هندی است که نقش مقابل کائوشال را در فیلم سردار ادهام سینگ بازی می‌‌کند.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین انیمه های 2021

بازی ویکی کائوشال و بانیتا ساندو از دلایلی است که بسیاری از مخاطبان، این فیلم را یکی از بهترین فیلم های هندی 2021 می‌دانند. همانطور که اشاره شد داستان فیلم در مورد سردار ادهام سینگ است که دست به ترور مایکل اودیر در لندن می‌زد. اقدامی که انتقامی برای فاجعه کشته شدن جالیانوالا باق (Jallianwala Bagh) در 1919 در آمریتسار به شمار می‌رفت.

اترنگی ری (Atrangi Re)

اترنگی ری (Atrangi Re) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: آناند ال رای
  • بازیگران: سارا علی‌ خان، دهانوش، نیمرات کائور
  • تاریخ انتشار: 14 فوریه 2021
  • ژانرها: دام عاشقانه
  • پخش: در روز ولنتاین 2021 به صورت جهانی

موفقیت فیلم رانجانا (دوست داشتنی) باعث شده تا آناند ال رای و دنوش بار دیگر برای ساخت یک فیلم جدید با یکدیگر همکاری کنند. به گفته منتقدان، اترنگی ری یکی از بهترین فیلم های هندی 2021 خواهد بود که در ژانر کمدی درام ساخته شده است. ستاره‌هایی همچون دنوش، آکشی کومار و سارا علی خان در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

اترنگی ری توسط کمپانی‌های T-Series، Colour Yellow Production و Cape of Good Films ساخته شده است. ای آر رحمان ساخت موسیقی این فیلم را به عهده داشت. این دومین فیلمی است با همکاری ای آر رحمان با آناند ال رای ساخته می‌شود. فیلم اترینگی کی یکی دیگر از جدیدترین فیلم های هندی 2021 است که اکران آن از ۲۶ بهمن (14 فوریه) آغاز می‌شود.

بل باتم (Bell Bottom)

بل باتم (Bell Bottom) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: رانژیت تواری
  • بازیگران: آکشای کلومار، وانی کاپور، هوما کریشی
  • تاریخ انتشار: 2 آپریل
  • ژانرها: اکشن هیجانی
  • پخش: در روز ولنتاین 2021 به صورت جهانی

فیلم‌های جاجوسی به یکی از محبوب‌ترین ژانرها در سینمای هند تبدیل شده‌اند. کارگردان‌ها هم این سلیقه‌ی مخاطب را به‌خوبی درک می‌کنند و به همین دلیل هم یکی از جدیدترین فیلم های هندی 2021 را تا چند ماه آینده اکران خواهند کرد. آکشی کومار ستاره‌ی فیلم بل باتم است که احتمالا بعد از استقبال از فیلم Baby تصمیم گرفته تا بار دیگر در یک فیلم جاجوسی هیجانی نقش‌آفرینی کند.

فیلم بعدی آشکی کومار بازیگر مشهور هندی است که یک اثر جاسوسیبه شمار می‌رود که در اسکاتلند فیلمبردای شده است. این فیلم اولین فیلم دنیاست که از ابتدا تا انتها در طول شیوع پاندمی کرونا فیلمبرداری شده است. این بازیگر ۵۳ ساله در صفحه اینستاگرامش به تحسین این واقعیت پرداخت و آن را یک موفقیت تیمی دانست و از تمام عوامل سازنده، بازیگران و همکاران پست صحنه تشکر کرد.

فیلم بل باتم یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی 2021 به شمار می‌رود که به کارگردانی رانجیت ام تواری ساخته شده است. ستاره‌هایی مثل وانی کاپور، لارا دوتا و هما قریشی نقش‌های اصلی این فیلم را به عهده دارند. بل باتم اولین فیلم هندی است که فیلم‌برداری آن بعد از مدت‌ها از سر گرفته می‌شود. فیلمبرداری آن در میانه‌ی شیوع همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شده بود و عوامل فیلم به ناچار فیلمبرداری را متوقف کردند.  فیلم بل باتم با الهام از داستانی واقعی در دهه‌ی ۱۹۸۰ ساخته شده است. این فیلم در ۱۳ فروردین (2 آوریل)‌ اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کره ای 2021

وانی کاپور نقش مقابل آکشی کومار را در این فیلم ایفا کرده است. لارا داتا و هما قریسی دیگر بازیگران شناخته شده این فیلم هستند. تصاویر منتشر شده از این فیلم همچنین صحنه ای دراماتیک با هواپیماربایی را نشان می دهد. این صحنه در فرودگاه پرستویک فیلمبرداری شده است.

میدان (Maidaan)

میدان (Maidaan) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: امیت راویندرنات شارما
  • بازیگران: امیت راویندرنات شارما، ریتش شاه، سایوین کوادرس
  • تاریخ اکران: موکول شده به سال 2021
  • زبان: هندی

فیلم میادین (Maidaan) به عنوانی کی از بهترین فیلم های هندی 2021 در ژانر بیوگرافی است. این فیلم جدید بالیوودی با نویسندگی امیت راویندرنات شارما و هنرنمایی اجی دیوگن همراه است و پیشتر مطابق برنامه قرار بود در 23 مهرماه (۱۵ اکتبر) اکران شود. روند فیلم برداری این فیلم در 19 آگوست 2019 آغاز شد. داستان کلی فیلم در خصوص دوران طلایی فوتبال هندوستان است که در حدفاصل سال‌های 1956 تا 1962 اتفاق می‌افتد.

میدان که در ژانر فیلم‌سازی بیوگرافی ساخته شده،‌ یکی از بهترین فیلم های بالیوود در سال 2021 به شمار می‌رود. این فیلم درباره‌ی زندگی مربی فوتبال مشهور هندی، سید عبدالرحیم است که از او به عنوان معمار فوتبال هند هم یاد می‌کنند. اجی دیوگن ستاره‌ای است که بازی در نقش عبدالرحیم را به عهده دارد.

فیلم میدان به کارگردانی امیت شارما ساخته شده است و یکی از بهترین فیلم های بالیوود 2021 در ژانر بیوگرافی محسوب می‌شود. پریامانی و انسومن باگات در این فیلم هنرنمایی می‌کنند. اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، فیلم میدان در ۲۳ مهر (15 اکتبر) اکران می‌شود.

لال سینگ چادا (Laal Singh Chaddha)

لال سینگ چادا (Laal Singh Chaddha) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: آدویت چاندان
  • بازیگران: امیر خان، کارینا کاپور، ویجای ستوپاتی
  • تاریخ اکران: 25 دسامبر 2021
  • زبان: هندی

امیر خان با یکی از جدیدترین فیلم های هندی 2021 دوباره روی پرده سینماها ظاهر می‌شود. او بعد از موفقیت فیلم دنگل، اینبار با فیلم کمدی درام لال سینگ چادا به میدان آمده است. این فیلم با الهام از فیلم فارست گامپ ساخته شده و پیش‌بینی می‌شود بهترین فیلم بالیوود در سال 2021 با هنرنمایی امیرخان باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

کارینا کاپور، ویجی ستوپاتی و مونا سینگ از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌‌کنند. فیلم لال سینگ چادا در بیش از 100 لوکیشن فیلمبرداری شده و قرار بود در کریسمس 2020 اکران شود. اما طبق برنامه ریزی‌های جدید باید شاهد اکران این فیلم در مهر ماه 1400 باشیم.

83

83 - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: کبیر خان
  • بازیگران: دیپیکا پادوکونه، رانویر سینگ، پانکاژ تریپاتی
  • تاریخ اکران: 25 دسامبر 2021
  • ژانر: درام ورزشی
  • زبان: هندی

چندی پیش خبر ها مبنی بر اکران دیجیتالی بعضی از فیلم های بالیوودی بود و دلیل آن هم به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور هند بود و نامعلوم بودن زمان بازگشایی سینماها. 2021 سالی است که یکی از مورد انتظارترین فیلم های بالیوود روی پرده سینما می‌رود. 83 فیلمی است درباره‌ی اولین برد هند در جام جهانی کریکت سال 1983 که رانویر سینگ در آن نقش کاپیل دیو را بازی می‌کند. دیپیکا پادوکونه هم در نقش همسر کاپیل دیو ظاهر می‌شود.

قرار بود این فیلم در سال 2020 اکران شود، اما پاندمی ویروس کرونا آن را به تعویق انداخت. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های هندی 2021 محسوب می‌‌شود، به کارگردانی کبیر خان ساخته شده است. فیلم 83 احتمالا در اسفند ماه آینده اکران می‌شود؛ البته اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود. این فیلم داستان زندگی کاپیل دیو بازیکن قدیمی کریکت را نشان می دهد که نقش آن را رنویر سینگ بازی می کند. دبپیکا پادوکن (همسر رنویر) در این فیلم در نقش همسر وی ظاهر خواهد شد. کارگردانی این فیلم بر عهده کبیر خان است .

گولمال 5 (Golmaal 5)

گولمال 5 (Golmaal 5) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: روهیت شتی
  • بازیگران: آجای دوگان، توشار کاپور، کونال کمو
  • تاریخ اکران: — 2021
  • ژانر: کودک
  • زبان: هندی

روهیت شتی و اجی دیوگن با یکی دیگر از سری فیلم‌های گولمال (هرج و مرج)‌ روی پرده سینما ظاهر می‌شوند. سری فیلم‌های گولمال از سال 2006 تا به‌حال، بهترین لحظه‌های کمدی و خنده‌دار را برای هواداران سینمای بالیوود رقم زده‌اند. گولمال 5 بهترین فیلم بالیوود 2021 در ژانر کمدی است که خیلی زود باید منتظر اکران آن باشیم.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دی سی 2021

داماکا (Dhamaka)

داماکا (Dhamaka) - بهترین فیلم های هندی 2021
بهترین فیلم هندی جدید 2021
  • کارگردان: روهیت شتی
  • بازیگران: شالین زویا، نیکی گالرانی، عمر للو
  • تاریخ اکران: — 2021
  • ژانر: درام کمدی
  • زبان: هندی

کارتیک آریان که او را با لقب پسر شکلاتی بالیوود می‌شناسند، اینبار با نقشی متفاوت ظاهر می‌شود. این بازیگر در نقش آرجون پاتاک که یک روزنامه‌نگار است بازی می‌کند. گفته می‌شود فیلم داماکا درواقع نسخه‌ای بازسازی شده از فیلم کره‌ای The Terror Live است که در سال 2013 اکران شده بود. تاریخ دقیق اکران این فیلم هنوز مشخص نیست؛ اما به طور قطع یکی از بهترین فیلم های هندی 2021 خواهد بود.

بهترین فیلم های هندی 2021 در یک نگاه

  • رامپراساد کی تهوی (Ramprasad Ki Tehrvi)
  • تریباهنگا (Tribhanga)
  • سردار ادهام سینگ (Sardar Udham Singh)
  • اترنگی ری (Atrangi Re)
  • بل باتم (Bell Bottom)
  • میدان (Maidaan)
  • لال سینگ چادا (Laal Singh Chaddha)
  • 83
  • گولمال 5 (Golmaal 5)
  • داماکا (Dhamaka)

فهرست زیر مورد انتظارترین فیلم های سال 2021 بالیوود هستند. بهترین فیلم های هندی در ایران معمولا مورد تمسخر عموم قرار می‌گیرند. این به دلیل سوء تبلیغاتی است که وجود دارد. اما واقعیت این است که فیلم های بالیوودی جزء بهترین فیلم های 2021 جهان به شمار می‌روند و از جهات بسیاری از فیلمنامه گرفته تا بازیگری ما با آثار قابل ملاحظه‌ای طرف هستیم که به شدت ارزش دیدن دارند. این آثار در میان بهترین فیلم های عاشقانه 2021 ، بهترین فیلم های کمدی 2021 و بهترین فیلم های اکشن 2021 قرار می‌گیرند.

اگر آثار این فهرست را دوست داشتید، حتما پیشنهاد می‌کنیم بهترین فیلم های هندی 2020 ، بهترین سریال های ترکی 2020 و بهترین فیلم های کره ای 2021 را دنبال کنید. بهترین فیلم های کره ای 2020 نیز آثار قابل توجه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: yourstory

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر