;
coinex

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟

با در نظر گرفتن وضعیت اینترنت در ایران بسیار طبیعی است اگر برای هر بازی گیمر آماتور یا حرفه ای این سوال پیش بیاید که مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟

همانطور که بالطبع باید بدانید وضعیت اینترنت در کشورمان را در یک کلمه میتوان افتضاح توصیف کرد. البته که این توصیف و این وضعیت تصمیم من و شما نیست و آمارها و بررسی های رسمی نشانگر این موضوع است که به لحاظ سرعت و کیفیت اینترنت ارائه شده در ایران، کشور ما در یکی از میان بدترین کشورهای دنیا قرار دارد.

اما خب همانطور که بازهم علی القاعده باید بدانید، مصرف اینترنت در ایران بسیار بالاست و هر فرد عادی که به معمولی ترین ابزارهای تکنولوژی، یعنی همین اسمارتفون های اندرویدی دسترسی داشته باشد،‌ بدون شک از اینترنت و خدمات آن به انحا گوناگون استفاده میکند.

در این میان صنعت گیم و بازی های آنلاین و اینترنتی طی سال های اخیر رشد قابل توجه و بزرگی به خود دیده است و به دنبال آن سایر بخش های وابسته به این موضوع نظیر سخت افزارهای مورد نیاز گیمرها نیز متناسب با شرایط توسعه یافته اند. یکی از مسائل مهمی که برای هر گیمری میتواند سوال برانگیز باشد میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین است که این روزها تقریبا در همه کنسول ها و پلتفرم ها در دسترس هستند و رواج زیادی یافته اند. امروز در تکراتو قصد داریم این موضوع را به همراه یشما بررسی کنیم، در بررسی میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین با ما همراه باشید.

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟

این روزها علاوه بر بهترین بازی های آنلاین اندروید، بازی های زیادی در کنسول ها و پلتفرم های مختلف وجود دارد که بخش آنلاین آنها تجربه بسیار جذابی است. اصلا هم ممکن نیست که بخواهیم کسی را از تجربه بهترین بازی های 2021 به بهانه مصرف اینترنت منع کنیم.

حالا و با عرضه بهترین بازی های ایکس باکس وان 2021، بهترین بازی های PS4 در سال 2021، بهترین بازی های استراتژیک 2021 و بهترین بازی های اندرویدی 2021 طبعا برای هر فردی این سوال وجود خواهد داشت که در میان این همه عناوین جذاب، وضعیت مصرف اینترنت چگونه خواهد بود؟

این سوالی است که اگرچه یک پاسخ روشن و مشخص نمیتوان به آن داد، اما در یک حالت کلی باید گفت میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین چندان چشمگیر نیست. اما برای بررسی دقیق تر این موضوع و به طور خاص درباره برخی از شناخته شده ترین عناوین بازی ها، با ما در ادامه همراه باشید.

بررسی میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین برای هر فردی که با هرکدام از این بازی ها سروکار داشته باشد موضوع حساس و مهمی است. احتمال دارد که در رسانه های رسمی و غیررسمی هم چیزهایی در این باره شنیده باشید مبنی بر اینکه این موضوع از بزرگترین تهدیدات برای پهنای باند است.

بیشتر بخوانید: بررسی میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ

همانطور که گفتیم بازی های آنلاین این روزها بسیار محبوب شده اند و آمارهای رسمی برخی سرویس های بازی مانند استیم حکایت از این دارد که تعداد گیمرهای حرفه ای و آماتور رو به رشد است.  اما سوال اساسی این است که مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است. در حقیقت و برای پاسخ به این سوال باید گفت که این موضوع بستگی به نوع بازی دارد.

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟
بازی ها آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند

به‌عنوان‌مثال و بنابر گزارش‌ها، فورتنایت (Fortnite) و ماینکرافت (Minecraft) هر دو طی یک ساعت بازی کردن، حدود 80 مگابایت اینترنت مصرف می‌کنند. این آمار و ارقام کاملا عادی هستند. برخی از بازی‌های آنلاین بیشتر و برخی دیگر نیز مصرف اینترنت کمتری دارند. در کل می‌توان به ازای یک ساعت بازی آنلاین، مصرف بین 40 الی 150 مگابایت از حجم اینترنت را انتظار داشت.

در حالی که این میزان در مقایسه با مثلا تماشای آنلاین فیلم در برخی سرویس های استریم ویدیو بسیار پایین است. مثلا استریم یک ساعته فیلم‌های HD در سرویس‌هایی مانند نت‌فلیکس، می‌تواند تا 3 گیگابایت از حجم اینترنت کاربران را مصرف کند. پیشنهاد می‌کنیم بررسی میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت (Adobe Connect) ، میزان مصرف اینترنت گوگل استادیا و مصرف اینترنت لایو اینستاگرام را نیز مطالعه کنید. حال اگر وضوح 4K را نیز در نظر بگیریم، داده‌های مصرفی بیشتر نیز خواهند شد. به‌ عبارتی دیگر، مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین نسبت به دیگر سرویس‌های برخط مانند تماشا فیلم، اصلا زیاد نیست.

به علاوه در مورد برخی بازی های بیشتر اینترنت مصرفی به حجم بازی برمیگردد چراکه اکثر بازی های روز از گرافیک بالا و فایل های صوتی قدرتمندی استفاده میکنند. برای مثال بازی Red Dead Redemption 2 حجمی بالغ بر 105 گیگابایت دارد. البته همه بازی ها اینگونه نیستند و مثلا فورتنایت حدود 30 الی 35 گیگابایت حجم دارد.

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین

در ادامه این گفتار اما لیستی از میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین پرطرفدار را به شما ارائه میکنیم. این لیست هیچ محدودیت خاصی ندارد و تقریبا تمام کنسول ها و پلتفرم ها را شامل میشود.

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟
بازی ها آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند

عموم افراد تصور می کنند میزان مصرف بازی های آنلاین معروف بسیار بالا است؛ درحالی که اینطور نیست؛ نمونه اش بازی های فیفا 21، پی اس 2021 و یا حتی فورتنایت که طبق استانداردها از لحاظ مصرف بسیار مناسب هستند. توجه داشته باشید مصرف اینترنت بازی هایی که در جداول پایین ذکر شده اند، برحسب ساعت است و طبیعتا خیلی از عوامل، مثل صحبت کردن با دوستان در گیم، چت یا ارسال فایل در افزایش یا کاهش میزان مصرف تاثیرگذار هستند.

البته دوستان عزیز، توجه داشته باشید که اگر استریمر هستید یا در آینده قصد استریم کردن دارید، طبیعتا میزان مصرف اینترنت بازی ها چند برابر خواهد شد، علی الخصوص اگر بخواهید روی کیفیت های بسیار بالا مثل 4K استریم کنید. حالا با این مقدمه به بحث مصرف اینترنت بازی ها برسیم.

مصرف اینترنت بازی های موبایلی

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟
بازی ها آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند

این روزها بازی های سبک بتل رویال به یک دسته بازی ها جذاب و مهم بدل شده اند. شروع ماجرا را شاید بتوانیم با پابجی موبایل بدانیم و البته که داستان با کال آو دیوتی و فورتنایت و چند عنوان دیگر نیز ادامه یافت که اتفاقا همگی با استقبال خوبی مواجه شدند و این موضوع اهمیت یافتن این ژانر را در میان گیمرها نشان میدهد.

حالا باید دید این بازی های آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند. تصویر زیر وضعیت مصرف اینترنت سه عنوان از معروف ترین بازی های سبک بتل رویال را نشان میدهد. البته ما پیش از این درباره میزان مصرف اینترنت بازی پابجی موبایل مفصلا برایتان گفته بودیم.

اما در مورد سایر بازی ها آنلاین موبایلی چطور؟ در ادامه میتوانید فهرست از شناخته شده ترین بازی های آنلاین را به همراه میزان مصرف اینترنت آنها مشاهده کنید.

  • مصرف اینترنت بازی پابجی موبایل – 40 تا 120 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پابجی موبایل لایت – 20 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فورتنایت موبایل – 50 تا 160 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی Among us موبایل – 10 تا 30 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فری‌فایر موبایل – 30 تا 100 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کال آو دیوتی موبایل – 50 تا 100 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی ماینکرفت موبایل – 30 تا 50 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کلش او کلنز – 30 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کلش رویال – 30 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی رایز او سیویلیشن – 10 تا 30 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پرسیتی – 10 تا 30 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کوییز او کینگز – 5 تا 20 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فیفا موبایل – 50 تا 100 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پیس موبایل – 50 تا 100 مگابایت در ساعت

این ها فهرستی از معروف ترین بازی های آنلاین موبایلی بود که ما میشناختیم و البته از میزان مصرف اینترنت آن اطلاع داشتیم. اگر مواردی هست ک در این فهرست ذکر نشده در بخش کامنت ها برای ما بنویسید. اما فعلا به ادامه بحث برسیم.

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین کنسول چقدر است؟

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟
بازی ها آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند

معمولا گیمرهای حرفه ای را با بهترین کامپیوترهای گیمینگ یا کنسول های بازی میشناسیم. در نتیجه پاسخ این سوال که بازی های آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند برای یک گیمر در درجه اول در مورد بازی های کنسولی و بازی های کامپیوتری اهمیت پیدا میکند. به بازی های PC در ادامه خواهیم پرداخت. اما در حال حاضر بیایید تکلیف را با بازی های کنسول مشخص کنیم. در این دسته، بازی ها آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند؟ فهرستی که در ادامه میبینید گزیده ای از معروف ترین بازی های این پلتفرم است.

  • مصرف اینترنت بازی جی‌تی‌ای آنلاین – 50 تا 150 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کال آو دیوتی وار زون – 50 تا 150 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کال آو دیوتی ورلد وار 2 – 40 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کال آو دیوتی بلک اپس 4 – 50 تا 90 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کال آو دیوتی بلک اپس 3 – 30 تا 60 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پابجی – 30 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فورتنایت – 90 تا 130 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی بتلفیلد 5 – 90 تا 150 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی اپکس لجندز – 190 تا 250 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی اورواچ – 130 تا 200 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فال گایز – 80 تا 150 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی ماینکرفت – 40 تا 60 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فیفا آنلاین – 60 تا 120 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پیس آنلاین – 60 تا 120 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی مانستر هانتر ورلد – 30 تا 60 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی دستنی 2 – 180 تا 250 مگابایت در ساعت

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین در PC چقدر است؟

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟
بازی ها آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند

در بخش پیش برایتان از اهمیت کنسول ها و کامپیوترهای گیمینگ گفتیم و سعی کردیم میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین در کنسول را در اختیار شما قرار دهیم. حالا اما نوبتی هم باشد باید به بحث بازی های آنلاین کامپیوتر برسیم.

  • مصرف اینترنت بازی فورتنایت رایانه – 80 تا 150 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پابجی رایانه – 20 تا 60 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی زولا – 30 تا 60 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی دوتا 2 – 100 تا 200 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی لیگ او لجندز – 30 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی اورواچ – 130 تا 200 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی اپکس لجندز – 190 تا 250 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی ورلد او وارکرفت – 30 تا 50 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی ماینکرفت – 30 تا 60 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کانتر استرایک – 150 تا 300 مگابایت در ساعت

جمع بندی کلی :‌ بازی های آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند؟

صنعت گیم قطعا طی دو دهه اخیر تحولات زیادی به خود دیده و گسترش محبوبیت بازی‌های چندنفره آنلاین یکی از بزرگ‌ترین نقش‌ها را در این تحول داشته است. مسلما یکی از دلایل کلیدی‌ای که موجب انفجار محبوبیت این بازی‌ها شده، افزایش سرعت و ثبات اینترنت است. امروزه دیگر لن پارتی‌ها به خاطره تبدیل شده‌اند، اما باز هم علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی، هنوز هم خیلی‌ها هستند که به پرسرعت‌ترین اینترنت با بیشترین پهنای باند دسترسی ندارند.

مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟
بازی ها آنلاین چقدر اینترنت مصرف میکنند

لازم به ذکر است که تمام اعداد بالا صرفا تخمینی و میانگین هستند. مصرف دقیق داده به فاکتورهایی همچون تعداد بازیکنان حاضر در یک مچ یا فلان بخش مپ یک بازی MMO بستگی دارد. این را هم باید در نظر بگیرید که موقع آنلاین بازی کردن، آیا عامل دیگری غیر از آن بازی وجود دارد که اینترنت مصرف می‌کند؟ مثلا برنامه‌ای در کامپیوتر در حال آپدیت شدن است، یا اصلا این که شخص دیگری در خانه با همان اینترنت مشغول گشتن در اینستا و توییتر است یا خیر.

همچنین، ما در ایران هستیم و تعدادی از این بازی‌ها ما را تحریم کرده‌اند – به عبارت دیگر، برای دسترسی به سرورهای آن‌ها نیاز به نرم‌افزار تغییر آی‌پی داریم. استفاده از آن‌ها، جدا از تاثیری که روی پینگ و سایر فاکتورهای اینترنت می‌گذارد، مصرف داده را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد.

کلا بهتر است خودتان نیز با توجه به نکات ذکر شده، مصرف بازی مد نظر خود را اندازه بگیرید. ساده‌ترینش این است که ابتدا میزان حجم باقی‌مانده خود را از سایت یا برنامه ISP خود چک کنید، سپس وارد بازی شوید و مدتی بازی کنید. پس از خروج، حجم باقی‌مانده را با حجم قبل از بازی مقایسه کنید. همچنین برخی از مودم‌ها نیز قابلیت اندازه‌گیری دقیق اینترنت مصرف شده توسط هر دستگاه را دارند، پس در صورت امکان از آن‌ها هم استفاده کنید.

در پایان لازم به ذکر است که هر گیمری برای بازی کردن نیاز به استفاده از ابزارهای تخصصی گیمینگ دارد. ما پیش از این در تکراتو بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021، بهترین هدست گیمینگ 2021 و بهترین گوشی های گیمینگ 2021 را به شما معرفی کرده بودیم. بد نیست سری به این عناوین بزنید.

به علاوه مسئله میزان مصرف اینترنت در هر پلتفرم و برنامه ای موضوعی مهم محسوب میشود. فارغ از میزان مصرف اینترنت اینستاگرام و میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ، این روزها میزان مصرف اینترنت ادوبی کنکت نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. شما برای یافتن راهکارهایی برای مدیریت این موضوع میتوانید به 9 ترفند برای کاهش میزان مصرف اینترنت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام ، میشه لطفا بگید مصرف اینترنت بازی
    ( ستارگان فوتبال ) چقدر است ؟؟

    پاسخ