;
coinex

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است؟

به مانند تمام اپلیکیشن های پرکاربرد، میزان مصرف اینترنت اینستاگرام نیز از دغدغه های هر کاربر این شبکه اجتماعی است. با ما در ادامه این گفتار همراه باشید.

اینستاگرام در حال حاضر محبوبترین شبکه اجتماعی دنیا با بیشترین تعداد کاربر است و این برترین بودن آن در ایران را نیز ایجاب میکند. در نتیجه این موضوع و هم اینکه این اپ تماما از عکس‌ها و کلیپ‌ها تشکیل شده، میزان مصرف اینترنت اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

در مورد میزان مصرف اینترنت اینستاگرام این را باید به طور ساده و خلاصه گفت که بالطبع و با در نظر گرفتن اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با محوریت عکس و ویدیوهای کوتاه است، بسیار طبیعی به نظر میرسد که حجم اینترنت مصرفی توسط اینستاگرام بالا باشد.

البته که میتوان کاملا عادی از کنار این موضوع گذشت اما باید بدانید که اولا شما نیاز به برخی اطلاعات پایه ای درباره مصرف اینترنت بخش ها و فعالیت های مختلف و متفاوت در اینستاگرام دارید و دوما همواره راهکارهایی براش کاهش میزان مصرف اینترنت اینستاگرام وجود دارد که ما در این مقاله به آنها اشاره می کنیم. با ما باشید.

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام

گشت و گذار در چند شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و یا تیک تاک و باز کردن چند ویدیو در کانال‎های تلگرام به راحتی میزان زیادی از حجم باقیمانده اینترنت شما را مصرف می‎کند. هرچه کیفیت و مدت زمان این ویدیوها هم بالاتر باشد مصرف داده نیز بیشتر می‎شود. استریم فایل‎های صوتی با کیفیت از طریق سرویس‎هایی مثل Google Play Music یا Spotify می‎تواند ظرف یک ساعت حجمی‎ معادل 120 مگابایت را مصرف کند. ما در بررسی میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای به بررسی این موضوع پرداختیم.

شاید در ابتدا میزان مصرف چندان زیاد به نظر نرسد، اما اگر در طول هفته روزی یک ساعت را به این کار اختصاص دهید در انتهای هفته به 840 مگابایت فضا نیاز خواهید داشت و اگر این کار را در طول ماه انجام دهید میزان مصرف داده شما به 3.2 گیگابایت خواهد رسید و با فرض این که شما از بسته اینترنت حجمی 5 گیگابایتی استفاده می‎کنید متوجه خواهید شد که تنها برای شنیدن موزیک تقریبا 65 درصد از حجم اینترنت خود را مصرف کرده‌‎اید.

موضوع تقریبا درباره همه اپلیکیشن ها و بازی های اینترنتی یکسان است. میزان مصرف اینترنت اهمیت زیادی دارد و با توجه به هزینه ای برای اینترنت میکنید، خرید بسته های بزرگتر اینترنت برای رفع تمام احتیاجات کمی غیر معقول به نظر میرسد. خب پس راهکار چیست؟ چطور میزان مصرف نت خود را کاهش دهیم؟

ما پیش از این 9 ترفند برای کاهش میزان مصرف اینترنت را به خوبی برایتان شرح داده بودیم که میتواند در میزان مصرف اینترنت کلی اسمارتفون شما موثر افتد، اما بحث را باید کمی تخصصی کرد.

به این صورت که باید با میزان مصرف اینترنت برنامه های پرکاربرد و اساسی آشنا شد و آنگاه به تناسب آن آگاهی نسبت به نوع فعالیت و میزان فعالیت اقدام کرد. برای مثال ما پیش از این و در میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ و حتی در بررسی میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت برایتان علاوه بر مسئله مصرف اینترنت، راهکارهایی برای کاهش و کنترل این موضوع نیز ارائه داده بودیم.

حالا نوبتی هم که باشد باید به سراغ اینستاگرام رفت. یک شبکه اجتماعی محبوب و پرکاربرد که این روزها تقریبا هرکسی در ایران از آن استفاده میکند و آنچنان هم در بند کیفیت و مدل گوشی نیست. به واقع میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است؟

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است؟

قبل از هر اقدام دیگری ابتدا شما باید بدانید چگونه و به چه میزان از داده استفاده می‎کنید. اگر شما هنوز نمی‎دانید به طور معمول چه میزان از اینترنت استفاده می‎کنید در حقیقت هیچ ایده و راهکاری را برای چگونگی کاهش میزان و تغییر الگوهای مصرف داده به دست نخواهید آورد.

اگر چه ممکن است بعضی از اپراتورهای خدمات دهنده اینترنت همراه اطلاعاتی تخمینی از میزان مصرف داده را در اختیار شما قرار دهند اما بهترین نتیجه را زمانی به دست خواهید آورد که خودتان میزان مصرف چند ماه گذشته خود را بررسی کنید. پس بهتر است دست به کار شوید!

برای اینکار در اندروید از مسیر Settings > Wireless & Networks > Data Usag به بخشی خواهید رسید شبیه به تصویر زیر که نشانگر میزان مصرف اینترنت در مدت اخیر است.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

همانگونه که در این تصویر میبینید در صورتی که کمی به سمت پایین اسکرول کنید میزان مصرف اینترنت داده توسط هر اپلیکیشن مجزا را مشاهده خواهید کرد. معمولا این فهرست از بیشترین به کمترین تنظیم شده است و برای افرادی که در اینستاگرام فعالیت زیادی دارند همواره در رده اول بالاترین میزان مصرف اینستاگرام قرار دارد.

بازهم تاکید میکنم که این بخش مختص اینترنت سیمکارت یا داده تلفن همراه است و میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن ها توسط وای فای را نشان نخواهد داد. شما برای دسترسی به میزان مصرف اینترنت در وای فای باید به بخش Show Wi-Fi usage در همین منو بروید. برای اینکار مطابق با تصویر زیر ایکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست تصویر را انتخاب کرده و گزینه Show Wi-Fi usage را انتخاب کنید.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

همچنین برای کنترل بهتر بر میزان مصرف اینترنت شما همواره در همین منو و در بخش نمودار مانند آن، میتوانید یک سقف هشدار و یک حد نهایی برای مصرف اینترنت تعیین کنید تا هرگاه به چنین وضعیتی رسیدید به شما هشدار دهد و یا دیتای شما را خاموش کند.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

اما چگونه باید درباره میزان مصرف اپلیکیشن ها به اطلاعات دقیق رسید؟ میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است؟ آیا قابل کنترل است؟

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام

همانطور که در مقدمه هم گفتیم عدم استفاده از اپلیکیشن محبوب و پرکاربردی چون اینستاگرام این روزها کمتر میسر است و اعتیاد اوری این اپلیکیشن غیرقابل انکار است. به همین خاطر احتمال دارد ساعت‌ها به تماشای عکس ها و فیلم ها بپردازید بدون اینکه گذر زمان را متوجه شوید. اما اگر تجربه استفاده از این برنامه را داشته باشید قطعا از میزان مصرف اینترنت آن نیز شکوه دارید. همه میدانیم که مصرف اینترنت در اینستاگرام بسیار بالاست و به سرعت حجم بسته اینترنتی را تخلیه میکند.

اول از هرچیز کمی به این بپردازیم که اصلا چرا و چگونه مصرف اینترنت در اینستاگرام اینقدر بالاست و در سایر اپلیکیشن ها مانند تلگرام اینچنین نیست؟ تفاوت در نوع کاربری اپلیکیشن هاست. تلگرام بسیار متن و گفتگو محور است و کمتر از آن برای به اشتراک گذاری عکس یا ویدیوهای سنگین استفاده میشود.

به علاوه قابلیت قطع دانلود خودکار در تلگرام کمک شایانی به کاهش میزان مصرف داده در این اپلیکیشن میکند. اما در اینستاگرام که از اساس یک برنامه مدیامحور است، دیدن هرعکس، استوری یا ویدیو تقریبا مترادف با دانلود آن است و به همان میزان اینترنت مصرف میکند. در نتیجه این امر بسیار طبیعی است اگر میزان مصرف اینترنت در اینستاگرام بسیار جدی تر باشد. در درجه اول اجازه دهید اطلاعات دقیق ترین از میزان مصرف اینترنت اینستاگرام به شما بدهم.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

در این شبکه مشاهده ویدئوی 1 دقیقه ای یک مگابایت، بارگذاری عکس حدود 2 تا 4 مگابایت، بارگذاری ویدیو حدود 8 تا 15 مگابایت از حجم اینترنت شما را مصرف می کند. همچنین مشاهده 40 عکس از فید اینستاگرام حدود یک مگابایت از حجم اینترنت را می کاهد.

همچنین پخش زنده ویدیویی (لایو) به ازای هر دقیقه 5 مگابایت از اینترنت شما را مصرف میکند که شرح مفصل آنرا در مصرف اینترنت لایو اینستاگرام آوردیم. اما آیا راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت اینستاگرام وجود دارد؟

کاهش و کنترل میزان مصرف اینترنت اینستاگرام

برای کاهش میزان مصرف اینترنت اینستاگرام به مانند اطلاعاتی که از میزان مصرف اینترنت در اینستاگرام برای بخش های گوناگون دادیم، برای هر بخش شما با راهکارهای متفاوتی میتوانید اقدام کنید. در ادامه این گفتار اساسی ترین اطلاعات مربوط به بخش های مهم کار در اینستاگرام را که در کاهش میزان مصرف اینترنت دخیل هستند با شما به اشتراک میگذاریم.

کاهش حجم مصرفی اینستاگرام در بخش اعلان ها

نوتیف  یا اعلان‌ها بخش مهمی از اینستاگرام هستند و به واسطه آن‌ها متوجه دایرکت‌ها، لایوها و بخش‌های دیگر می‌شوید. اما اگر از زاویه دیگری به این قضیه نگاه کنید، می‌بینید که هیچکس هنگامی که کار واجبی با شما دارد از اینستاگرام برای پیدا کردن شما استفاده نمی‌کند.

بنابراین دلیلی ندارد که به آن‌ها وابسته باشید و بهتر است که اعلان‌ها را به طور کامل برای اینستاگرام غیرفعال کنید. چرا که برای دریافت نوتیفیکیشن، می‌بایست به اینترنت دسترسی داشته باشید و دسترسی به این شبکه جهانی، یعنی مصرف حجم بیشتر!

برای اینکار مطابق تصویر زیر وارد اکانت خودتان شده و تنظیمات را باز کنید. در بخش مربوط به نوتیفیکیشن‌ها، می‌توانید تک به تک وارد گزینه‌ها شده و نوتیفیکیشن‌ را بر روی حالت خاموش یا Off قرار دهید.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

اینستاگرام یک گزینه کلی برای غیرفعال کردن دریافت اعلان‌ها هم در نظر گرفته که البته مدت زمان آن محدود بوده و نمی‌توان برای همیشه از آن استفاده کرد. راه دیگر غیرفعال کردن نوتیفیکیشن در اکثر گوشی‌های امروزی از طریق تنظیمات خود گوشی است. می‌توانید اینستاگرام را در تنظیمات پیدا کنید و دسترسی آن به اعلانات را ببندید.

کاهش مصرف اینترنت دیتا در بخش باز شدن پست ها

اینستاگرام را که باز کنید فعالیت این اپلیکیشن و دانلود و استفاده از اینترنت آغاز میشود. این شبکه اجتماعی همواره در حال فعالیت است و تصاویر و ویدیو ها را لود میکند و لیست استوری را به روز رسانی میکند. شما می‌توانید مانع این وضعیت شوید و کاری کنید تا فقط زمانی که خود برنامه را باز می‌کنید، پست‌ها به روز شوند.

برای اینکار مطابق با تصویر زیر وارد اکانت خودتان شده و بخش تنظیمات را باز کنید. از میان گزینه‌های موجود اکانت را انتخاب کرده و گزینه Mobile Data Use را بزنید. حالا تنها کافی‌ست که تنها آپشن موجود در صفحه جدید، یعنی Use Less Data را فعال کنید. البته این حالت تنها برای زمانی است که شما از دیتا گوشی خودتان استفاده می‌کنید و ربطی به وای‌فای ندارد.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

غیرفعال کردن ذخیره نسخه اصلی تصاویر و ویدیوها

به هنگامیکه با اپلیکیشن اینستاگرام اقدام به ثبت عکس یا ویدیو میکنید این اپلیکیشن نسخه اصلی آن را در گوشی ذخیره میکند. این موضوع در مصرف اینترنت بی تاثیر نیست و اتفاقا بر آن موثر است.

توصیه ما این است که هم به خاطر مصرف اینترنت و هم به خاطر حافظه گوشی خود بهتر است با همان اپلیکیشن پیشفرض دوربین گوشی کار عکسبرداری را انجام دهید که اتفاقا در عموم موارد کیفیت بهتری نیز دارد. در همین راستا میتوانید ویژگی ذخیره سازی نسخه اصلی تصاویر در گالری را نیز غیرفعال کنید.

برای اینکار مطابق با تصویر زیر وارد اکانت خودتان شده و بخش تنظیمات را باز کنید. سپس در بخش اکانت، گزینه Original Posts را انتخاب نمایید و تیک گزینه Save Original Posts را بردارید.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

خاموش کردن اینترنت همراه در زمان استراحت

بخش زیادی از حجم اینترنت شما برای برنامه‌هایی مصرف می‌شود که در پس‌زمینه گوشی فعالیت می‌کنند. این موضوع برای اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام که کاملا برای اجرا به اینترنت نیاز دارند، بیش از بقیه خودنمایی می‌کند.

یعنی ممکن است شما مشغول کار دیگری با گوشی باشید اما اینستاگرام به فعالیت خودش و بلعیدن اینترنت شما ادامه دهد. بنابراین بهتر است که فعالیت این برنامه را در پس‌زمینه متوقف کنید (از طریق تنظیمات گوشی) و یا زمانی که با گوشی کاری ندارید، دیتا را خاموش کنید.

روشن کردن Data Saver

یک راهکار دیگر استفاده از ابزار کنترل مصرف دیتا در اینستاگرام است. برای اینکار مطابق با تصاویر زیر، هر یک از مراحل را دنبال کنید. در درچه اول وارد اینستاگرام شده، به بخش پروفایل بروید و از آنجا گزینه منو که با علامت سه نقطه یا سه خط مشخص شده را انتخاب کنید.

بعد از باز شدن این صفحه در نسخه جدید اینستاگرام باید بر روی گزینه Settings کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید. بعد از وارد شدن به صفحه تنظیمات باید بر روی گزینه Account در پایین لیست کلیک کنید.

اینستاگرام چقدر نت مصرف میکند
اینستاگرام چقدر نت مصرف میکند

اینک به تنظیمات اکانت اینستاگرام خود دسترسی پیدا کردید و باید در این مرحله بر روی گزینه  Cellular data use کلیک کرده که مطابق تصویر ذیل در انتهای لیست قرار دارد.

اینستاگرام چقدر نت مصرف میکند
اینستاگرام چقدر نت مصرف میکند

اینک شما به مرحله آخر رسیدید و باید در این مرحله گزینه غیر فعال Data Saver را به حالت روشن در بیاورید تا این گونه مصرف دیتا اینستاگرامی شما کاهش پیدا کند.

اینستاگرام چقدر نت مصرف میکند
اینستاگرام چقدر نت مصرف میکند

علاوه بر این در همین صفحه میتوانید این را تعیین کنید که مصرف اینترنت برای بازکردن تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت بالا که اینترنت زیادی مصرف میکنند از چه منابعی تامین شود. در اینجا شما میتوانید از بین گزینه های اینترت داده، وای فای و هردو مورد یکی را انتخاب کنید که توصیه ما گزینه فقط وای فای است.

در مورد اینستاگرام شاید اطلاع از بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020، رکورد لایو اینستاگرام، رکورد کامنت اینستاگرام، بیشترین لایک در اینستاگرام  و بیشترین فالوور اینستاگرام در ترکیه برایتان جالب باشد. همچنین توصیه میکنم بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی و مشهورترین و بهترین تیک تاکرهای جهان را بشناسید.

ما پیش از این در تکراتو در بحث میزان مصرف اینترنت به اهمیت بحث برای گیمرها نیز توجه کرده بودیم و علاوه بر بررسی میزان مصرف اینترنت در بازی های آنلاین، میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل ، میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی و میزان مصرف اینترنت فورتنایت به عنوان بازی های محبوب را نیز موشکافی کرده بودیم.

همینطور تیم تکراتو  را نیز میزان مصرف اینترنت اسکای روم، میزان مصرف اینترنت بیت کوین و میزان مصرف اینترنت تلوبیون بررسی کرده است که ممکن است برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر