;
coinex

آخرین ضربه ترامپ به هواوی پیش از خروج از کاخ سفید

درحالی که تا پایان دوره کنونی ریاست جمهوری کشور ایالات متحده زمان بسیار کمی مانده است، این مسئله سبب نشده که آخرین ضربه ترامپ به هواوی اتفاق نیافتد.

در ماه مه سال 2019، ترامپ با تصمیمی هواوی را در فهرست نهادهای امنیتی ثبت کرد. در این مدت دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ همواره سعی رده غول چینی را تحت انواع فشارها بگذارد.

از محدودیت خرید و فروش کالا، تا تحریم اپلیکیشن ها و در مورد آخر تحریم استفاده از تراشه ها تا جایی که غول چینی ناگزیر به واگذاری زیربرند محبوب خود یعنی آنر شد.

آخرین ضربه ترامپ به هواوی پیش از خروج از کاخ سفید

این حرکت باعث آن شده که هواوی نتواند بدون اجازه وزارت بازرگانی کشور آمریکا به تامین‌ کنندگان آمریکایی دسترسی پیدا کند. علیرغم این تصمیم که باعث شده گوگل به عنوان یک تامین کننده از میان رود، هواوی استقامت از خود نشان داد و برای مدت کوتاهی در سال جاری از نظر میزان حمل و نقل به بهترین تولیدکننده تلفن های همراه هوشمند در جهان تبدیل شد.

دقیقا یک سال پس از قرار دادن شرکت هواوی در فهرست شرکت های امنیتی، اکنون ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود ضربه دیگری به این شرکت چینی وارد کرد.

از سپتامبر گذشته، تراشه های با فناوری آمریکا برای ارسال به شرکت هوآوی نیاز به گرفتن مجوز دارد. علاوه بر این در چند سال گذشته ایالات متحده توانسته با غلبه بر متحدان خود استفاده آنها را از تجهیزات شبکه 5G هواوی منع کند.

قانون گذران آمریکایی به دلیل ادعای ارتباط این شرکت با دولت کمونیستی چین سریعا هواوی را خطر برای امنیت ملی به حساب آوردند. این ادعا که تلفن‌ها و ایستگاه‌های پایه هواوی با اعمال پشت پرده‌ای به جاسوسی از مصرف کنندگان و شرکت های آمریکایی می‌پردازند، هرگز اثبات نشده است.

به گفته رویترز، در آخرین روزهای دولت ترامپ، حال او مجوزهایی که به شرکت های آمریکایی اجازه فروش به تولید کننده چینی را می‌داد، لغو کرده است.

آخرین ضربه ترامپ به هواوی پیش از خروج از کاخ سفید

در ایمیلی که به خبرگزاری رویترز رسیده است، ادعا می شود که وزارت بازرگانی این کشور قصد دارد تعداد قابل توجهی از درخواست های مجوز صادرات به هواوی باطل کرده و حداقل یکی از مجوزهای صادر شده قبلی را لغو نماید.

این موضوع آیا میتواند خللی در روند روبه رشد کمپانی چینی پدید آورد؟ آنطور که شنیدیم در فهرست بهترین گوشی های هواوی 2021 ما در مواردی چون کیفیت تراشه ها برای آخرین بار شاهد نسل های قدرتمند هستیم. آیا این موضوع برای نمایندگان هوآوی در بهترین تبلت های 2021 و بهترین لپ تاپ های 2021 نیز دردسر ساز میشود؟

آیا هوآوی توان رقابت با بهترین گوشی های سامسونگ 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2021 را به عنوان تولیدگنندگان بهترین گوشی های 2021 از دست میدهد؟ این ها همه سوالاتی است که با پایان یافتن دولت ترامپ و آغاز دولت بایدن میتواند پاسخ های تفاوتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

نظرات شما در خصوص آخرین ضربه ترامپ به هواوی پیش از ترک کاخ سفید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر