;
coinex

چرا اگر گل کشیدن قانونی باشد فروش بستنی و چیپس افزایش می‌یابد؟

یک مطالعه جدید نگاهی به تاثیر قانونی شدن گل در ایالات متحده بر فروش بستنی و چیپس ، انداخته است. برای دانستن جزئیات بیشتر با تکراتو همراه شوید.

ماری جوانا یا آنطور کع عموم میگویند گل، از محبوترین مواد مخدر مصرفی است که در بسیاری از کشورهای دنیا جزو مواد ممنوعه محسوب میشود. مطالعات قبلی معمولا اثرات مستقیم گل بر سلامتی را بررسی می کردند، اما مطالعه نام برده شده که در نوع خود اولین است رابطه علی بین فروش قانونی گل و فروش بستنی و چیپس را کشف کرده است.

چرا اگر گل کشیدن قانونی باشد فروش بستنی و چیپس افزایش می‌یابد؟

اگرچه مواد مخدر همواره دارای اثرات و نکات منفی است، اما تحقیقات نشان داده است که گل و حشیش به مرتاب ایمن‌تر از ماده مورد علاقه تمام دنیا یعنی الکل است. الکل سالانه 2.8 میلیون مرگ را با خود به همراه می‌ آورد.

تیمی از دانشگاه ایالتی جورجیا تصمیم گرفتند با انتشار یافته‌های خود در مجله اقتصاد و زیست شناسی انسان به بررسی قانونی شدن گل و فروش غذاهای ناسالم بپردازند. به کفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 42 درصد از جمعیت آمریکا چاق می‌باشد.

محققان بر پایه داده‌های بدست آمده از فروش مواد غذایی پرکالری در زمان قانونی شدن گل در برخی ایالت‌ها به بررسی روابط میان این دو متغیر پرداختند. مطابق انتظار این محققان متوجه رابطه‌ای مستقیم میان قانونی شدن حشیش و افزایش فروش مواد غذایی ناسالم و پرکالری شدند.

چرا اگر گل کشیدن قانونی باشد فروش بستنی و چیپس افزایش می‌یابد؟

در بخشی از مقاله این محققان آمده است: « در ایالت هایی که فروش ماریجوانا قانونی شده است، فروش ماهیانه غذاهای ناسالم و پرکالری تا 3.2 درصد افزایش داشته است. در برخی از مناطق ایالت هایی که فروش حشیش و گل در آن قانونی شده است فروش ماهیانه بستنی 3.1 درصد، فروش ماهیانه بیسکوئیت ها 4.1 و فروش ماهیانه چیپس ها 5.3 درصد افزایش داشته است.»

از گفتگوی الیزابت اولسن با جیمی کیمل تا حضور سایبورگ در The Flash ؛ آخرین اخبار مارول و دی سی 19 دی 99

علیرغم این کلیشه که مصرف گل باعث افزایش اشتها می شود، شواهد بسیار کمی برا حمایت از رابطه علی میان مصرف گل و مصرف غذا وجود دارد، به هرصورت اکثر مصرف کنندگان گل در سراسر جهان همواره پس از کشیدن این ماده شادی آور میل به مصرف غذاهای ناسالم دارند.

بیشتر بخوانید:‌

منبع: iflscience

نظر شما در خصوص قانونی شدن گل و افزایش فروش بستنی و چیپس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر