;
coinex

معرفی سرور اچ پی

معرفی سرور اچ پی: سرورها کامپیوترهایی قوی و همیشه روشن اند که کاربران از آنها در هر زمانی از شبانه روز، انتظار پاسخ دهی به درخواست های خود را دارند. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

اگر کامپیوترها در محدوده ی یک شبکه داخلی به سرور متصل شده و به آن دسترسی داشته باشند آن سرور را سرور شبکه و اگر کامپیوترها از طریق اینترنت به سرور متصل شده باشند، آن را سرور اینترنتی می نامند (این سرورها در هر زمانی از شبانه روز تمامی اطلاعاتی را که بر روی پهنای اینترنت جستجو شده باشد را در اختیار کاربران قرار می دهند). سرورها وظیفه و نقش اصلی را در شبکه برعهده دارند، بنابراین  به جهت حساسیت دیتای روی آنها میبایست تمامی اطلاعات موجود در سرورها را در فضایی خارج از سرور بکاپ Backup گرفته و ذخیره سازی کرد.

سرور اچ پی

شرکت اچ پی یکی از شناخته ترین و موفق ترین شرکت ها در زمینه تولید سرور و قطعات سروری است. این شرکت علاوه بر تولید سرور، در زمینه تولید استوریج Storage، چاپگر، تجهیزات کامپیوتری و … فعالیت دارد و از شهرت خاصی نیز برخوردار است.

این شرکت سرورهای خود را بر اساس نیازهای مختلف مشتریان در تنوع بالایی تولید می کند. تنوع در انواع سرورهای اچ پی باعث سهولت در انتخاب سروری مناسب، با بودجه تعیین شده و کسب و کارهای متفاوت شده است. سرورهای اچ پی علاوه بر تنوع در انواع محصول، از مزیت دیگری نیز برخوردارند، آن هم تنوع در پیکربندی آنهاست.

طراحی سرور اچ پی در هر نسلی، بر اساس بهبود عملکرد، افزایش ظرفیت، افزایش سرعت در ارائه خدمات و انجام عملیات صورت گرفته است. از ویژگی های اصلی سرورهای اچ پی، قابلیت انعطاف و ارتقاپذیری آنها است که به توسعه ی کسب و کارها همراه با کاهش هزینه کمک می کند.

انتخاب صحیح، مناسب و مقرون به صرفه تجهیزات سخت افزاری، از عواملی است که هر سازمان، شرکت و ارگانی میبایست به آن توجه بسیاری داشته باشند تا بتوانند تمامی نیازهای آن سازمان را برطرف کرده و از هزینه های سرسام آور آنها جلوگیری کنند.

زیرساخت های قوی و انعطاف پذیر سرورهای اچ پی، در افزایش کارایی تاثیر گذاشته و امکان استفاده از فناوری های جدید را در آینده فراهم خواهد کرد. کاربران با انتخاب سروری مناسب میتوانند نیازهای آینده سازمان را به خوبی برطرف کنند.

امکان دسترسی و مانیتور سرور از طریق ILO:

کاربران از طریق نرم افزاری ILO که امکان دسترسی با سرور را به آنها می دهند به سرور متصل شده و از خدمات آن بهره می برند.

سخت افزارهای به کار رفته در سرور اچ پی ای

سرورها از سخت افزارهای خاصی جهت انجام پردازش وعملیات استفاده می کنند واز آنها بالاترین سطح پردازش و عملکرد انتظار می رود. سرورها از پردازنده هایی با تعداد هسته های فیزیکی و مجازی، رم RAM، منبع تغذیه Power Supply و هاردهای چند ترابایت (هارد دیسک های سخت HDD و اس اس دی ها SSD) تشکیل شده اند.

انواع سرور از نظر تخصیص منابع:

سرورها به سه دسته سرور اشتراکی، مجازی و اختصاصی تقسیم می شوند:

  1. سرور اشتراکی: سروری که عملیات آن بین کاربران با اشتراک فضای سرور صورت میگیرد.
  2. سرور مجازی: سروری اشتراکی است که در مقیاس بزرگتر ایجاد شده و عملیات آن از طریق مجازی سازی و تقسیم بندی منابع از سرور اختصاصی به چندین ماشین مجازی صورت می گیرد.
  3. سرور اختصاصی: سروری است که در شرکت های بزرگ و وب سایت های پربازدید که استفاده از چندین ماشین مجازی نیاز است (مانند فروشگاه های آنلاین) مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع سرور از نظر فیزیکی:

  1. سرورهای ایستاده (Tower): سرورهای ایستاده ML که به کامپیوترهای معمولی شبیه اند و قطعات به کار رفته در آنها، سخت افزارهای سروری است. در بین این سه نوع سرور، سرورهای Tower فضای بیشتری را اشغال می کنند. در صورت نداشتن اتاق سرور و کولینگ مناسب، استفاده از سرورهای ایستاده یا Tower بهترین گزینه میباشد.
  2. سرورهای رکمونت (Rackmount): این سرورها DL جهت استفاده میبایست حتما در رک  Rack قرار داده شوند و برای محیط هایی کاربرد دارند که بخواهیم از چندین سرور در فضای کم استفاده کنیم. رک ها Rack از بدنه های ضد الکتریسیته تشکیل شده اند و جهت نگهداری تجهیزات شبکه کاربرد دارند. جنس به کار رفته در بدنه رک ها مانع از ایجاد الکتریسیته ساکن (جلوگیری از کاهش احتمالی سوختن قطعات و کاهش طول عمرتجهیزات) بر روی تجهیزات شبکه خواهند شد.
  3. سرورهای تیغه ای (Blade): این سرورها BL همانند سرورهای رکمونت، میبایست جهت استفاده در رک قرار بگیرند با این تفاوت که در این سرورها قرارگیری در رک بصورت تیغه ای صورت میگیرد. سرورهای تیغه ای فضای کمتری را نسبت به رکمونت ها اشغال می کنند.

چگونه میتوان یک سرور ایده آل برای سازمان انتخاب کرد؟

سرور مناسب سروری است که از نظر فنی با کسب و کار شما متناسب باشد، در انتخاب سرور مواردی همچون تعداد رایانه های متصل به شبکه و تعداد کاربرانی که از شبکه استفاده می کنند، تعداد نرم افزارهای تحت شبکه، تعداد سرویس های نرم افزاری و دستگاه های تحت شبکه مثل پرینتر، اسکنر و …  تاثیرگذار خواهد بود. در انتخاب سرور باید رشد احتمالی مجموعه تا چند سال آینده نیز(افزایش تعداد کاربران) در نظر گرفته شود، همچنین میبایست فضای مناسب برای اضافه کردن قطعات (پردازنده Processor، هارد و رمRAM ) و ارتقاء سخت افزاری وجود داشته باشد.

-باید درک درستی از کسب و کار داشته باشیم (باید نوع کسب و کار را به درستی شناخت) تا بتوانیم سروری مناسب را برای رفع نیازهای سازمان انتخاب کنیم. کسب و کارهایی که فقط امنیت داده ها و اطلاعات درآنها حائز اهمیت است با تهیه یک سرور رده پایین میتوانند نیازهای خود را برطرف کنند. اما برای کسب و کارهایی که سرویس دهی به مشتریان اهمیت زیادی دارد باید یک سرویس جایگزین برای آنها در نظر گرفته شود که برای این کار، بودجه زیادی لازم است.

  • میبایست بودجه مصرفی در شرکت ها و سازمان ها تعیین شده باشد.
  • میبایست با انواع سرورهای شرکت اچ پی و مشخصات آنها آشنایی داشت.
  • در صورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد انواع سرورهای اچ پی و کاربرد آنها، میبایست از متخصصین IT و یا فروشندگان این تجهیزات (کسانی که قابل اعتماد باشند) مشاوره دریافت کرد.

قابلیت های سرور اچ پی:

سرورهای اچ پی جهت مدیریت و ذخیره سازی داده ها و اطلاعات به کار می روند و قابلیت های مختلفی را برای سازمان ها و محیط های کاری فراهم می کنند که این قابلیت ها عبارتند از:

  • سرورهای اچ پی زمینه ای برای استفاده از فناوری های جدیدی که در آینده ارائه خواهند شد را ایجاد می کنند. در واقع این امکان را برای کاربران ایجاد می کند که بتوانند با یک انتخاب صحیح، سروری را تهیه نمایند که از پس برطرف کردن نیازهای سازمان ها در آینده نیز برآیند.
  • سرورهای اچ پی دارای ابزارهای مختلفی جهت مدیریت و ذخیره سازی داده ها و اطلاعات هستند، همچنین این سرورها قابلیت سرویس دهی با کیفیت بالا به مشتریان را دارا میباشند.
  • سرورهای اچ پی با پیشرفت تکنولوژی در حوزه پردازش، مانند تولید ترانزیستورهای نانومتری، از افزایش قدرت پردازشی و کاهش ابعاد فیزیکی برخوردار شده اند.

انواع سرور اچ پی موجود در بازار:

  • سرور New(نو): سرورهای اچ پی نو در کارتن اورجینال این شرکت بصورت پلمپ و تک چسب به فروش می رسند.
  • سرور Used (کارکرده یا استوک): سرورهای کارکرده، علاوه بر اینکه کلیه امکانات سرور نو را دارا میباشند از هزینه های کمتری نیز برخوردارند. سرورهای استوک برای شرکت های کوچک و تازه تاسیسی که توانایی خرید سرورهای نو و گران قیمت را ندارند گزینه مناسبی است. در خرید این سرورها میبایست کارشناسی دقیقی صورت گیرد تا از خرید سرورهای مستهلک جلوگیری شود. امروزه تهیه و استفاده از سرورهای استوک رواج یافته و شرکت های بزرگ هم در اکثر مواقع از این سرورها استفاده می کنند.

سرورهای اچ پی به دلیل داشتن پایداری، دوام و کیفیت بالا، بهترین انتخاب برای شرکت های بزرگ و مدیریت سرویس های حساس (با استفاده از تکنولوژی ILO) میباشند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |