;
coinex

بهترین شهرهای جهان در سال 2021 ؛ فهرست 25 شهر برتر جهان

بهترین شهرهای جهان در سال 2021 برای کار، تحصیل و زندگی کدامند؟ در این گفتار از تکراتو به معرفی فهرستی از برترین شهرهای دنیا در سال 2021 خواهیم پرداخت.

تحصیل، سفر و یا حتی مهاجرت، میتواند عواملی باشد که من به شما توصیه کنم این مطلب را حتما بخوانید. صد البته که این روزها تقریبا اصلی ترین علتی که هرکسی را به خواندن مطالب اینچنینی و کسب اطلاعات از سایر کشورها و شهرهای جهان جلب میکند مسئله مهاجرت است و لاغیر.

اما در هر حال شما برای یک سفر تفریحی کوتاه مدت هم نیاز دارید تا برخی از بهترین شهرهای جهان را بشناسید. فهرست پیش رو همانطور که از یک طرف بهترین شهرهای جهان برای زندگی را به شما معرفی میکند، پیشرفته ترین شهرهای جهان و البته زیباترین شهرهای جهان را نیز در برمیگیرد. با ما باشید تاا به فهرستی از بهترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی بپردازیم.

بهترین شهرهای جهان در سال 2021

هوس سفر نداری ز غبار این بیابان؟

محیط پویا، سطح بالای رفاه، امنیت شهر، تکنولوژی و بسیاری موارد دیگر میتواند یک شهر را به بهشتی برای زندگی تبدیل کند. هر ساله از میان شهرهای مختلف دنیا، بهترین ها انتخاب میشوند تا لقب بهترین شهرهای جهان برای زندگی را به دوش بکشند. ما در ادامه این گفتار بهترین شهرهای جهان در سال 2021 را برای کار سفر و تخصیل به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سیدنی : استرالیا

سیدنی : استرالیا
بهترین شهرهای جهان در سال 2021

در اولین قدم از معرفی بهترین شهرهای جهان 2021 سر به کشور کانگوروها میزنیم. ما پیش از این بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار را به شما معرفی کرده بودیم. اما در این فهرست قرار است برترین شهرهای دنیا در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

سیدنی نماد کشور استرالیا است. شهری است با جذابیت‌های بیشمار که ۲۱۸ سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.

سیدنی سرشار از تنوع است. ساکنان آن، ۴ میلیون شهروندی هستند که عمدتاً از پیشینه مختلف قومی، نژادی و فرهنگی برخوردارند. در هر گوشه‌ای از سیدنی، می‌توان ردپایی از فرهنگ‌های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک‌های ملی و حفاظت شده، موزه‌ها و گالری‌های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده‌اند.

سئول :‌ کره جنوبی

سئول :‌ کره جنوبی

پایتخت جمهوری کره که معمولا از آن با نام کره جنوبی یاد میشود شاید مهمترین شهری باشد که در شرق آسیا باید به آن اشاره کرد. یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان که میزبانی بازی های المپیک تابستانی 1988 و جام جهانی 2002 را نیز به خود دیده است.

سئول علاوه بر این که مرکزیت سیاسی، مالی، تجاری و صنعتی جمهوری کره است، یک مرکز آموزشی بزرگ هم محسوب میشود. این شهر دارای بیش از ۵۰ کالج و دانشگاه است که این میزان چیزی بیش از یک چهارم نهادهای آموزشی عالی در کشور کرهٔ جنوبی است.

به لحاظ امکانات زیرساختی نیز پایتخت کره جنوبی در زمره برترین ها قرار میگیرد. برای مثال متروی سئول که سومین مترو بزرگ جهان شناخته میشود هر سال بیش از 200 میلیون مسافر را جابجا میکند.

دوحه : قطر

دوحه : قطر

به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان در سال 2021 باید از پایتخت پیشرفته قطر یاد کرد. دوحه در دهه اخیر شاهد سرمایه‌گذاری فروان در زیر ساخت‌های شهری بوده‌است. به‌طوری‌که از یک دهکده ساحلی به یک شهر مدرن تبدیل گردیده است.

طرح‌های مدرن‌سازی شهر عبارتند از ساختمان‌های تجاری و مسکونی فراوان، شهر آموزشی که قرار است دانشگاه‌های معتبر در ان به فعالیت بپردازند. طرح ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال، مراکز خرید و پروژه دوحه لند که شهر بازی بزرگ قطر می‌باشد.

لاس وگاس : ایالات متحده آمریکا

لاس وگاس : ایالات متحده آمریکا

پایتخت سرگرمی جهان نیز یکی از بهترین شهرهای جهان در سال 2021 است. لاس وگاس به عنوان پرجمعیت ترین شهر ایالت نوادا را عموم ما به دلیل داشتن بهترین و مشهورترین قمارخانه ها و میکده ها میشناسیم.

این شهر خود را به عنوان پایتخت سرگرمی جهان معرفی می‌کند و به خاطر هتل‌های بزرگ کازینو و فعالیت‌های مرتبط با آن مشهور است. امروزه لاس وگاس هرساله به عنوان یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود. اجازه قانونی برای اشکال بیشماری از سرگرمی های بزرگسالان، این شهر را به شهر گناه ملقب کرده است.

استانبول : ترکیه

استانبول : ترکیه

قسطنطنیه قرون میانه اسلامی و پایتخت تاریخی عثمانیان امروزه به یکی از مهمترین و بهترین شهرهای جهان در سال 2021 بدل شده است.  امروزه استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است. استانبول بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا و دومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه پس از قاهره محسوب می‌شود.

استانبول یادگار دوران امپراتوری روم و بعد از آن امپراتوری عثمانی است و آثار برجسته ای که از آن دوران به جا مانده به شهر جذابیتی دو چندان بخشیده است. برای مثال میتوان به مسجد ایاصوفیه اشاره کرد که به عنوان کلیسای بزرگ ارتدکس شرقی که در دوران ژوستینین امپراتور روم ساخته شد و سپس در زمان عثمانی تبدیل به مسجد شد و پس از روی کار آمدن جمهوری ترکیه به موزه تبدیل شد. اما مجدداً در سال ۲۰۲۰ و با دستور مستقیم رجب طیب اردوغان به مسجد تغییر کاربری داد.

واشنگتن دی سی : ایالات متحده آمریکا

واشنگتن دی سی : ایالات متحده آمریکا
بهترین شهر جهان 2021

پایتخت سیاسی ایالات متحده آمریکا را هم باید از جمله بهترین شهرهای جهان در سال 2020 دانست. این شهر که با تصویب کنگره در سال 1790 برای خلق یک ناحیه اختصاصی پایتختی تاسیس شد به افتخار جرج واشنگتن بدین نام منسوب گشته است.

تعدادی از مشهورترین موزه‌های جهان پیرامون نشنال مال در واشینگتن ساخته شده‌اند. از جمله این موزه‌ها باید به نگارخانه ملی هنر، نگارخانه فریر و سکلر، موزه ملی هوا و فضا، موزه ملی سرخ پوستان و موزه هولوکاست اشاره کرد. همه این موزه‌ها زیر نظر بنیاد اسمیتسونین اداره می‌شوند و ورود به آن‌ها برای همگان رایگان است. موزه هنر آمریکا نیز یکی از مهم‌ترین موزه‌های واشینگتن دی. سی است.

پراگ : جمهوری چک

پراگ : جمهوری چک
بهترین شهر جهان 2021

این شهر به عنوان پایتخت جمهوری چک در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده‌است و جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر دارد. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. متروی پراگ از اواسط قرن بیستم فعال شده اما بیشتر حمل و نقل عمومی مردم با استفاه از خطوط تراموا است.

قلعهٔ پراگ، پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی و موزهٔ ملی چک، از دیدنی‌های پراگ به‌شمار می‌روند. تالار شهرداری، گالری پراگ، موزهٔ کافکا، موزهٔ کمونیسم، موزهٔ هنرهای تزئینی، باغ وحش پراگ، گورستان اولشانی و تپه و پارک پترین، از دیگر جاذبه‌های گردشگری پراگ هستند. مرکز این شهر ساختمان‌هایی با نماهایی هنری با شیروانی‌های آجری‌رنگ و کوچه پس کوچه‌های سنگفرش با تعداد کثیری مغازهٔ سوغاتی‌فروشی و کافه دارد.

برلین : آلمان

برلین : آلمان
بهترین شهرهای جهان در سال 2021

بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آلمان و البته یکی از بزرگترین شهرهای اتحادیه اروپا، برلین پایتخت آلمان نیز در زمره بهترین شهرهای جهان در سال 2021 قرار دارد. این شهر را البته اگر برای تفریح و سرگرمی نخواهید، برای تحصیل و کار و زندگی باید مدنظر قرار دهید.

وقایع مهم و بزرگی که برلین در دوران معاصر از سر گذرانده است، برایش یادگاری های تاریخی و فرهنگی زیاد به جا گذاشته که این روزها عاملی در جلب گردشگران خارجی شده است.

آمستردام : هلند

آمستردام : هلند

آمستردام پایتخت سیاسی و بزرگترین شهر هلند به لحاظ جمعیتی است. البته شاید تنها پایتخی باشد که مقر دولت و نهاد سلطنت در آن مستقر نیست.

آمستردام یکی‌از هدف‌های گردشگری در اروپا با حدود چهار میلیون بازدیدکننده در سال است. بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و قدیمی خود را حفظ کرده‌است و به یک موزه می‌ماند.

سنت پترزبورگ : روسیه

سنت پترزبورگ : روسیه

سن پترزبورگ که روس‌ها به آن پتربورگ می‌گویند، دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو است که در منتهی‌الیه شمال‌غرب این کشور واقع شده‌است. این شهر در ناحیه فدرال و مرکز استان لنینگراد است.

این شهر از آغاز تاسیس خود و در دوره های مختلف تاریخی نام ها متفاوتی به خود دیدسان فرانسیسکوه است. پترزبورگ در سال 1703 میلادی توسط پتر اول بنا شد و در سال‌های 1712 تا 1918 پایتخت روسیه بود. این شهر از اوت 1914 میلادی تا 26 ژانویه 1924 پتروگراد و از این تاریخ تا 6 سپتامبر 1991 لنینگراد و از آن پس سن پترزبورگ خوانده می‌شود.

ابوظبی : امارات متحده عربی

ابوظبی : امارات متحده عربی

ابوظبی یکی از مهمترین شهرها و شیخ نشین های هفت گانه امارات متحده عربی است. به دلیل سرمایه گذاری های خوبی که طی سالهای اخیر در این شهر انجام شده به یکی از بهترین و پیشرفته ترین شهرهای جهان تبدیل شده است.

سان فرانسیسکو : ایالات متحده آمریکا

سان فرانسیسکو : ایالات متحده آمریکا
بهترین شهر دنیا برای زندگی 2021

به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان در سال 2021 باید از سان فرانسیسکو یاد کرد. گرچه این شهر همانند سایر مناطق کالیفرنیا آب و هوای مدیترانه‌ای دارد اما به خاطر جریان‌های هوایی که در این منطقه وجود دارد، تابستانی خنک و زمستانی مرطوب و معتدل دارد.

گلدن گیت را می توان نه تنها سمبل سان فرانسیسکو؛ بلکه پس از مجسمه آزادی، سمبل آمریکا دانست. پل بی بریج که پل ارتباطی بین سان فرانسیسکو و اوکلند می‌باشد نیز از پل‌های بزرگ و معروف این شهر است.

تورنتو : کانادا

تورنتو : کانادا

این شهر مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کاناداست. تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان، یک شهر جهانی محسوب می‌شود.

در تورنتو بیش از هر شهر دیگری در کانادا، شرکت‌های بزرگ حضور دارند؛ همچنین این شهر مقر پنج بانک بزرگ کانادا است. تورنتو توسعه‌دهنده بخش‌های اقتصادی شامل امور مالی، خدمات تجاری، ارتباطات، هوافضا، حمل و نقل، رسانه، هنر، فیلم، ساخت برنامه‌های تلویزیونی، انتشارات، تولید نرم‌افزار، تحقیقات پزشکی، آموزش، گردشگری، مهندسی و صنایع ورزشی است.

شیکاگو : ایالات متحده آمریکا

شیکاگو : ایالات متحده آمریکا
بهترین شهر دنیا برای زندگی 2021

شیکاگو به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان در سال 2021 بزرگترین شهر ایالت ایلینوی است. منطقه شهری شیکاگو با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت‌ترین شهر منطقه غرب میانه ایالات متحده است.

شیکاگو به طور رسمی در سال 1837 میلادی به عنوان یک شهر شناخته شد. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده است. شیکاگو تأثیر فراوانی در آموزش، سرگرمی، و سیاست دارد.

رم : ایتالیا

رم : ایتالیا
بهترین شهر جهان 2021

پایتخت تاریخی ایتالیا به عنوان یک مرکز تفریحی، توریستی و حتی محل مناسبی برای تحصیل از جمله برترین شهرهای دنیا در سال 2021 است. رم به‌طور گسترده‌ای به عنوان پایتخت مد جهان است. اگرچه نه به اندازه اهمیت میلان. رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می‌کند.

مادرید : اسپانیا

مادرید : اسپانیا
بهترین شهر دنیا برای زندگی 2021

مادرید در وسط کشور، و در فلات اسپانیا واقع شده‌است. این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. شهر مادرید به خاطر مرکزیت جغرافیایی، پیشینه، و کارکردهای سیاسی و مالی‌اش شهر اصلی از شبه‌جزیره ایبری به‌شمار می‌آید. با وجود این‌که این شهر امروزه شبکه آمدوشد شلوغ و سومین شبکه متروی بزرگ در اروپا را دارد، اما بیشتر محله‌های آن توانسته‌اند حال و هوای اصلی خود را حفظ کنند.

لس آنجلس : ایالات متحده آمریکا

لس آنجلس : ایالات متحده آمریکا
برترین شهرهای دنیا در سال 2021

لس‌آنجلس به سبب داشتن مراکز تفریحی و سرگرمی فراوان دومین شهر ایالات متحده از نظر جذب گردشگر است. اقتصاد لس‌آنجلس بر پایه واردات و صادرات، صنایع سرگرمی (خصوصاً فیلمسازی)، هوافضا، فناوری و گردش‌گری است.

بارسلونا : اسپانیا

بارسلونا : اسپانیا
بهترین شهرهای جهان در سال 2021

بارسلونا به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است. پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلونا به لحاظ اهمیت در امور مالی، تجارت، رسانه، سرگرمی، هنر، بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است.  بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌است.

سنگاپور

سنگاپور
بهترین شهر دنیا برای زندگی 2021

به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان و یک محل خوب برای سرمایه گذاری و کار شناخته میشود. سنگاپور یکی از موفق‌ترین اقتصادهای بازار را دارد. اقتصاد این کشور در اصل بر پایه بازرگانی دریایی شکل گرفته‌است.

سنگاپور در کنار کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان یکی از چهار ببر آسیا به‌شمار می‌رود اما این کشور توانست سه رقیب خود را از لحاظ درآمد سرانه پشت سر بگذارد. رشد اقتصادی سنگاپور از سال 1965 تا 1995 به‌طور میانگین سالانه 6 درصد بود و باعث شد تا شیوه زندگی سنگاپوری‌ها به شدت بهبود یابد.

دبی : امارات متحده عربی

دبی : امارات متحده عربی

به عنوان یک مرکز تجاری مهم باید به دبی در زمره برترین شهرهای دنیا در سال 2021 اشاره کرد. امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور دوباره کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود.

توکیو : ژاپن

توکیو : ژاپن
بهترین شهر جهان 2021

توکیو شهری مدرن است و اطلاعات و فرهنگ لازم برای زندگی کردن در آن رو به گسترش است. با این وجود شهری تاریخی و وارث فرهنگی سنتی نیز هست.

به عنوان پایتخت ژاپن، بارها به خاطر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی یا جنگ به‌طور کامل ویران شده‌است و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده‌است. به همین سبب چشم‌انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار کمیاب هستند. حمل و نقل عمومی در توکیو بسیار کارآمد است. قطارها و متروی توکیو به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو، اتوبوس، مونوریل و واگن برقی به عنوان مکمل فعالیت دارند.

مسکو : روسیه

مسکو : روسیه
بهترین شهر جهان 2021

پایتخت روسیه و پرجمعیت ترین شهر قاره اروپا که از قضا به گران ترین شهر دنیا هم ملقب است را شاید بیشتر بتوان در جنبه تفریحی مدنظر قرار داد. این شهر همانطور که یک پایتخت سیاسی و استراتژیکی مهم در دنیاست، وارث فرهنگ و تاریخی غنی و آثار مهم به جا مانده از دوران های تاریخی است.

متروی مسکو با داشتن 12 خط فعال، 223 ایستگاه و مسیری به طول 381 کیلومتر، یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است. خط سیزدهم مترو مونوریل است که دارای 6 ایستگاه و حدود 5 کیلومتر درازاست. خط چهاردهم که سال 2016 به بهره‌برداری رسیده‌است، حلقه مرکزی مسکو نام دارد و دارای 31 ایستگاه و 54 کیلومتر طول است.

ایستگاه‌های متروی این شهر بسیار عمیق هستند و پله برقی‌هایی به طول بیش از ۱۰۰متر مردم را حمل می‌کنند. عمق ایستگاه متروی پارک پیروزی ۸۴ متر است که یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو جهان به‌شمار می‌رود.

پاریس : فرانسه

پاریس : فرانسه
بهترین شهرهای جهان در سال 2021

پایتخت فرانسه یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تفریحات، مد و علم است و بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی است. شهری که در زمره برترین شهرهای دانشجویی جهان نیز قرار دارد.

پاریس همچنین از شناخته‌شده‌ترین مقصدهای گردشگران جهان است. سالانه حدود ۴۵ میلیون نفر توریست از پاریس دیدن می‌کنند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک‌های مشهور جهان در این شهر قرار دارند. پاریس همچنین با دارا بودن 478 هزار درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده‌است.

نیویورک سیتی‌ : ایالات متحده آمریکا

نیویورک سیتی‌ : ایالات متحده آمریکا

شهر نیویورک جاذبه‌های فرهنگی در سطح جهانی بسیاری دارد. مجسمه آزادی هدیه‌ای است که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است. پارک مرکزی نیویورک محلی‌ست که شاید گرانترین زمین‌های شهر نیویورک در دور تا دور آن قرار دارند.

متروی نیویورک سیتی در سال ۱۹۰۴ تأسیس شده و هم‌اکنون دارای ۳۴ خط و ۴۶۹ ایستگاه است، این مترو دارای بیشترین ایستگاه در بین دیگر متروهای جهان است.

لندن : انگلستان

لندن : انگلستان

و برسیم به بهترین شهر دنیا برای زندگی 2021 که پایتخت معروف و تاریخی انگلستان است که برای اولین بار توسط رومیان بنیانگذاری شد. لندن تقریبا برای هرگونه فعالیتی میتواند مطلوب ترین گزینه باشد. کار، تحصیل و یا تفریح فرقی ندارد. البته باید بدانید که در هر صورت یکی از گران ترین شهرهای دنیاست اما ثبات خوبی دارد.

این شهر دارای بیشترین تراکم دانشگاه‌ها در اروپا بوده و دانشگاه‌های رده بالایی مانند امپریال کالج (در حوزهٔ علوم طبیعی و کاربردی)، و مدرسه اقتصاد (در حوزه علوم اجتماعی) در آن قرار دارند. در سال ۲۰۱۲، لندن اولین شهری شد که تاکنون میزبان سه دوره از بازی‌های المپیک تابستانی بوده‌است.

این شهر یکی از قطب‌های حمل و نقل بین‌المللی در جهان است و دارای پنج فرودگاه بین‌المللی است که عبارت‌اند از فرودگاه بین‌المللی هیثرو، فرودگاه گاتویک، فرودگاه استانستد لندن، فرودگاه لوتن لندن، و فرودگاه لندن سی‌تی.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: afar

نظر شما در خصوص بهترین شهرهای جهان در سال 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درست و عالی فقط استانبول اشتباه است

    پاسخ