;
coinex

نیویورک تایمز معامله مخفیانه فیسبوک و گوگل را افشا کرد

نیویورک تایمز روز یکشنبه معامله مخفیانه فیسبوک و گوگل که به دو شرکت در حفظ سودهای حاصل از تبلیغات آنلاین یاری می رساند را افشا کرد.

همه چیز از چهار سال پیش زمانی که فیس بوک تلاش کرد به توسعه راهی جدید برای فروش تبلیغات آنلاین بپردازد شروع شد. توسعه این راه جدید می توانست گوگل را در بازار ضعیف کند.

نیویورک تایمز معامله مخفیانه فیسبوک و گوگل را افشا کرد

با اینحال چند سال بعد، فیس بوک تصمیم گرفت به شرکت های دیگری بپیوندد که با گوگل همکاری داشتند. اطلاعات بدست آمده از توافق مخفیانه این دو شرکت توسط دفتر دادستانی تگزاس کشف شد. این نامه درحقیقت ضمیمه شکایتی است که برای اعمال انحصاری گوگل توسط ده دادستان ایالتی تهیه شده است.

مدیزانی که برای 6 شرکت از 20 شرکت عضو قرارداد گوگل کار می کنند، دراینباره گفته اند که فیس بوک نسبت به شرکت های آنها شرایط سخاوتمندانه تری را دریافت کرده است.

این مدیران برای جلوگیری از مشکلی با شرکت گوگول به طور ناشناس صحبت کرده اند. آنها همچنین گفتند که از مزایایی که به فیس بوک داده شده و شرکت های آنها از بهره نبرده اند، خبر ندارند.

نیویورک تایمز معامله مخفیانه فیسبوک و گوگل را افشا کرد

هر دو شرکت گوگل و فیس بوک اعلام کرده اند که معاملات اینچنینی در مسائل تبلیغات دیجیتال معمول است و رقابت را از بین نمی برد. در هر صورت باید گفت این گزارش نگرانی هایی جدی در مورد ساختار معاملات انجام شده در دنیای فناوری ایجاد می کند، خصوصا اینکه این مزایا خاص هرگز آشکار نمی گردد و در پرده ای از ابهام باقی می ماند.

به نظر غول های فناوری جهان هر روز به سمت عدم شفاف سازی معاملات و کارهای خود پیش می روند، برعکس ادعاهای مطرح شده در اقتصاد جهانی که مبتنی بر اقتصاد رقابتی است، شرکت های بزرگ هر روز بیش از دیروز انحصار خود را گسترش می دهند و رقبا را حتی با راه های نا مشروع حذف می نمایند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

نظرات شما درباره معامله مخفیانه فیسبوک و گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر