;
coinex

شیائومی در بلک لیست آمریکا ؛ ضربه نهایی ترامپ

در آخرین روز ریاست جمهوری ترامپ شیائومی در بلک لیست آمریکا قرار گرفت. این فرمان اجرایی درحقیقت آخرین ضربه او به چین پیش ترک مقامش بود.

شیائومی به همراه هشت نهاد چینی دیگر از جمله یک شرکت نفتی و یک تولیدکننده هواپیما در فرمان جدید به لیست سیاه کشور ایالات متحده اضافه شدند. گفته می شود که شرکت های قرار گرفته در لیست تحریم ها با ارتش چین پیوند داشته اند. البته این موضوع خصوصا درباره شرکت هواوی تا به حال اثبات نگردیده است.

شیائومی در بلک لیست آمریکا ؛ ضربه نهایی ترامپ

همانطور که هواوی دقیقا در زمان اوج محبوبیت خود و در هنگام پشت سر گذاشتن اپل به عنوان بزرگترین سازنده گوشی تلفن همراه هوشمند به لیست سیاه آمریکا اضافه شد، درحال حاضر نیز شیائومی پس از بزرگترین موفقیت خود و پشت سر گذاشتن اپل و تبدیل شدن به سومین تولیدکننده گوشی تلفن همراه مورد تحریم کشور آمریکا قرار گرفت.

هواوی بخاطر تحریم های وجود با کاهش تولید 125 میلیونی رو به رو بود که این شرکت را تا رتبه هفتم پایین آورد و دقیقا در زمانی که شیائومی قصد داشت جای آن را پر کند، خود نیز مورد تحریم قرار گرفت.

شیائومی در بلک لیست آمریکا ؛ ضربه نهایی ترامپ

ما فکر می کنیم این تحریم های جدید علیه شیائومی تاثیر مشابهی را بر این شرکت بگذارد. البته نباید فراموش کرد این ضربه بزرگی نیز به مصرف کنندگان خواهد زد چراکه آن ها یکی بهترین انتخاب های خود را از دست می دهند.

اگر به مسئله کلی تر نگاه کنیم، این تحریم ها می تواند آینده توسعه تکنولوژی را به خطر بیاندازد، چراکه آمریکا امروز با چین دشمن سیاسی است و به تبع آن به شرکت هایی مثل هواوی و شیائومی فشار می آورد و اگر فردا بر حسب  اتفاق فکر کند کشور کره جنوبی برایش دردسر ساز است می تواند با تحریم های مشابه سامسونگ را نیز نابود کند.

بیشتر بخوانید:‌

.

منبع: digitalcameraworld

نظرات شما درباره قرار گرفتن شیائومی در بلک لیست آمریکا چیست؟ نظرات خود در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر