;
coinex

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ (OGWhatsapp) ؛ نسخه غیررسمی واتساپ

شاید برایتان جالب باشد که با نسخه های غیررسمی واتساپ نیز آشنا شوید. این گفتار تکراتو به دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ (OGWhatsapp) اختصاص دارد.

در مورد تلگرام دیگر آشنا شدن با نسخه های غیررسمی به یک وضعیت عادی بدل شده است. اپلیکیشن پیام رسان تلگرام خود کم قابلیت و خلاقیت ندارد اما در کشور ما ظاهرا حجم خلاقیت انتهایی ندارد و همانطور که باید بدانید ما در ایران با تعداد زیادی نسخه غیررسمی تلگرام به نامهای مختلف و با امکانات زیاد مواجه هستیم.

اما شاید برایتان عجیب باشد اگر از نسخه های غیررسمی واتساپ یا اینستاگرام بشنوید. اپلیکیشن های تحت مالکیت فیسبوک که معمولا همگان از نسخه اصلی آنها استفاده میکنند نیز نسخه هایی غیررسمی با تغییراتی قابل توجه دارند. حالا قرار است یکی از نسخه های غیررسمی پیامرسان محبوب را به شما معرفی کنیم. با ما در دانلود و آمزش کار با اوجی واتساپ (OGWhatsapp) همراه باشید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ (OGWhatsapp)

ما پیش از این در تکراتو به نسخه های غیررسمی زیادی پرداخته ایم. فارغ از دانلود و آموزش کار با جی بی واتساپ که چندی پیش مزایا و معایب آنرا به شما معرفی کرده بودیم، به بهترین نسخه های غیررسمی اینستاگرام نیز پرداخته بودیم.

امروز اما دوباره نوبت به یکی از بزرگترین پیامرسان های دنیا با تعداد کاربران پرشمارش رسیده تا یکی از نسخه های غیررسمی آنرا به شما معرفی کنیم.  پیامرسان محبوب و پرکاربرد این روزها روزگار خوشی ندارد و آپدیت امنیتی آن،‌ نگرانی هایی درباره امنیت واتساپ برای کاربران ایجاد کرده است.

این وضعیت عاملی شده در مهاجرت فزاینده افراد به امن ترین پیامرسان ها دنیا از جمله تلگرام و البته اپلیکیشن سیگنال که ما به آموزش های مرتبط با آن از جمله آموزش تماس تصویری سیگنال، آموزش ساخت گروه در سیگنال و دانلود سیگنال برای کامپیوتر پرداخته بودیم. در ادامه اما به دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ خواهیم پرداخت.

اما پیش از پرداختن به دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ شما باید نسبت به دانلود اوجی واتساپ از مراجع معتبر دانلود متناسب با پلتفرم خود اقدام کنید. شاید معضل مهمی که درباره استفاده از نسخه های غیررسمی وجود دارد، عدم دسترسی به آنها در اپ استورهای مرجع اندروید و iOS باشد. در اینجا شما ناگزیر به دانلود اوجی واتساپ از وب سایت های ارائه دهنده فایل نصبی برنامه ها هستید تا به مقصود خود برسید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
آموزش اوجی واتساپ

خب پیش از آموزش نصب اوجی واتساپ یکی از عبارات دانلود اوجی واتساپ و یا دانلود OGWhatsapp را در نوار جستجوی گوگل و مرورگر خود تایپ کنید. احتمالا قبل از به پیان رسیدن تایپ کامل، گوگل مقصود اصلی شما را حدس میزند. در ادامه شما با فهرستی از وبسایت های ارائه دهنده فایل نصبی اوجی واتساپ مواجه خواهید شد. یکی از آنها را انتخاب کرده و مطمئن شوید که فایل تقلبی به شما قالب نکنند. در ادامه و پس از دانلود OGWhatsapp به صورت دستی و از نوار اعلانات میتوانید به فایل دانلودی دسترسی پیدا کرده و آنرا نصب کنید. حالا با ما در ادامه آموزش نصب اوجی واتساپ همراه شوید تا فرایند نصب این اپلیکیشن را کامل کنیم.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ

اوجی واتساپ در کنار جی بی واتساپ، یکی از مهمترین نسخه های مود شده واتساپ است که امکانات و قابلیت های متعددی را در اختیار شما قرار میدهد و شما میتوانید از دو واتساپ همزمان بر روی دستگاه خود استفاده کنید.

بعد از دانلود اوجی واتساپ و نصب فایل بر روی دستگاه، آنرا از فهرست برنامه های خود پیدا کنید. به محض بازکردن برنامه و در اعلانی مانند تصویر زیر، اپلیکیشن از شما اجازه دسترسی به مدیا و محتوای تصویری را درخواست میکند که در صورت موافقت میتوانید به مرحله بعد بروید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ

در صورتی که این اجازه را صادر کنید با چیزی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. برای گذر از این مرحله باید گزینه AGREE AND CONTINUE را در کادر سبز رنگ انتخاب کنید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ

در مرحله بعد و در تصویری مشابه با تصویر زیر،‌ میبایست شماره تلفن همراه خود را به مانند همه اپلیکیشن های اینچنینی در کادر مربوطه وارد کنید تا یک کذد تاییدیه دریافت کنید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ

در اینجا اگر اجازه دسترسی اپلیکیشن به اس ام اس ها را صادر کنید، به محض رسیدن اس ام اس حاوی کد تاییدیه، فرایند همگام سازی آغاز میشود و به مرحله بعد هدایت میشوید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ

در مرحله بعد واتساپ از شما میخواهد که برای یافتن فایل بکاپ اطلاعات خود،‌اجازه دسترسی به مخاطب ها را به آن بدهید. این بخش به خودتانن بستگی دارد اما من گزینه Not Now را انتخاب کردم.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
دانلود OGWhatsapp

در مرحله بعد میتواند نام کاربری و تصویر پروفایل خود را انتخاب کنید. نام کاربری هیچ محدودیتی ندارد و میتواند شامل ایموجی نیز باشد. برای تعیین عکس پروفایل نیز با انتخاب کادر دایره ای شکل با آیکون دوربین، دو راه اصلی برای تعیین عکس پروفایل پیش روی شما قرار میگیرد.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
دانلود OGWhatsapp

در حالت اول با دوربین و در لحظه عکسی را تعیین میکنید و در گزینه دیگر با دسترسی به گالری موبایل خود میتوانید یک عکس پروفایل انتخاب کنید. سپس مراحل بعد برای ثبت نام ادامه پیدا میکند و شما در نهایت به صفحه اصلی اوجی واتساپ که چیزی شبیه به تصویر زیر است هدایت خواهید شد.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
آموزش اوجی واتساپ

همانطور که میبینید،‌ به طور پیشفرض گفتگوها در دو دسته بندی کلی گروه و گفتگوی شخصی تقسیم بندی شده اند. علاوه بر این در سربرگ های سوم و چهارم به مانند وضعیت واتساپ اصلی به نوار استوری ها و البته تاریخچه مکالمات دسترسی خواهید داشت. به علاوه دوربین برای انتشار استوری یا وضعیت در سمت چپ این صفحه قرار دارد.

در همین صفحه اصلی و در نوار بالایی اپلیکیشن شما چندین گزینه کاربردی را در دسترس خواهید داشت. اولین گزینه با آیکون هواپیما به واقع یک کمک ضروری است. بسیاری مواقع هست که شما قصد ندارید پیغامی دریافت کنید یا نشانی از آنلاین بودن شما وجود داشته باشد،‌ البته که همه دستگاه های تلفن همراه قابلیت حالت هواپیما را دارند، اما در این صورت تمام ارتباطات غیرفعال میشود.

اما چقدر خوب میشود اگر حالت هواپیما فقط برای یکی از اپلیکیشن ها فعال شود؟ خب اوجی واتساپ این قابلیت را برای شما فراهم آورده است. شما به مانند تصویر زیر و با فعال کردن حالت هواپیا کاملا از دسترس خارج میشوید،‌ اما دیگر پیامی از واتساپ دریافت نخواهیدکرد.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
آموزش اوجی واتساپ

در کنار همین آیکون شما به تنظیمات پوسته اپلیکیشن دسترسی دارید. در حقیقت فقط به روشن یا تاریک بودن آن دسترسی دارید. اما خب تم دارک یا سیاه این روزها طرفداران زیادی دارد و بسیاری از اپلیکیشن ها آنرا ارائه میدهند. شما از همین بخش و با انتخاب گزینه مربوطه با تصویر زیر مواجه میشوید. در صورتی که حالت دارک را فعال کنید، فضای اوجی واتساپ به شکل و شمایل زیر در خواهد آمد.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
آموزش اوجی واتساپ

اما فراموش نکنید سرورهای واتساپ اساسا نسبت به نسخه های مود شده حساس اند و بهتر است شما همیشه آخرین نسخه این اپلیکیشن را بر روی دستگاه خود داشته باشید. اما برسیم به ادامه بحث خود از دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ. پس از دانلود اوجی واتساپ باید به آموزش نصب اوجی واتساپ برسیم.

برای نصب این اپلیکیشن مراحل زیر را با دقت طی کنید. فقط دقت کنید که آموزش نصب اوجی واتساپ بنابر وضعیت دستگاه شما به دو بخش کلی تقسیم میشود. افرادی که اکانت واتساپ دارند و افرادی که اکانت واتساپ ندارند. ما در ادامه به هر دو روش خواهیم پرداخت.

آموزش نصب اوجی واتساپ برای افرادی که اکانت واتساپ ندارند:

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
آموزش اوجی واتساپ
  • اگر گوشی شما دو سیمکارته باشد و هردو سیمکارت بر روی آن فعال و در دسترس باشد کار ساده ای در پیش دارید. فرض کنید دو شماره در اختیار دارید. می خواهیم شماره اول را در واتساپ اصلی و شماره دوم را در او جی واتساپ فعال کنید.
  • برای اینکار ابتدا واتساپ اصلی را نصب کنید و با شماره دوم اقدام به فعال سازی آن کنید.
  • سپس به بخش تنظیمات واتساپ رفته و یک بکاپ از اکانت بگیرید.
  • حال واتساپ را حذف کنید و  وارد فایل منیجر دستگاه خود شوید و پوشه /sdcard/WhatsApp را به sdcard/OGWhatsApp تغییر نام بدهید.
  • مجدد واتس اپ اصلی را نصب ولی این بار با شماره اول آن را فعال کنید.
  • حالا و پس از دانلود OGWhatsapp از مراجع معتبر، آنرا با شماره دوم خود فعال کنید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ برای افرادی که اکانت فال واتساپ دارند:

  • فرض کنید دو شماره در اختیار دارید. می خواهیم شماره اول را در واتساپ اصلی و شماره دوم را در او جی واتساپ فعال کنید.
  • سپس به بخش تنظیمات واتساپ بروید و یک بکاپ از اکانت بگیرید.
  • حالا واتساپ را حذف کنید و وارد بخش مدیریت فایل در دستگاه خود شوید و پوشه /sdcard/WhatsApp را به sdcard/OGWhatsApp تغییر نام بدهید.
  • مجددا واتساپ اصلی را نصب و با شماره دوم در آن ثبت نام کنید و بکاپ بگیرید و واتساپ را حذف کنید.
  • در اینجا پوشه /sdcard/WhatsApp را به sdcard/OGWhatsApp تغییر نام دهید و سپس پوشه /sdcard/OldWhatsApp را به sdcard/WhatsApp تغییر نام دهید.
  • در نهایت واتساپ اصلی را نصب و با شماره اول فعال کنید و اوجی واتساپ را با شماره دوم فعال کنید.

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ : اوجی واتساپ و کارکردهای اساسی آن

دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ
آموزش اوجی واتساپ
  • نصب جدا در کنار واتس اپ اصلی و ایجاد حساب جدید
  • امکان مشاهده وضعیت اتصال در صفحه اصلی است
  • امکان شناخت وضعیت به طور کلی در صفحه چت
  • اضافه شدن گزینه ای برای مخفی کردن اتصال در مورد صفحه نمایش اصلی
  • اضافه شدن گزینه ای برای مخفی کردن وضعیت کلی
  • گسترش مورد قطع شده باشد
  • نمایش گروه های خصوصی جداگانه و brodcast تماس
  • علامت گرافیکی جدید
  • نام خود را در بالای صفحه نمایش اصلی
  • ارتقاء و اصلاحات دیگر

همانطور که گفته بودیم، پیش از این در تکراتو به بحث نسخه های غیررسمی اپلیکیشن ها و پیامرسان های مختلف به طور مفصل پرداخته بودیم. اگر از بحث واتساپ و اینستاگرام بگذریم،‌ مهمترین نسخه های غیررسمی شناخته شده در میان پیامرسان ها به تلگرام تعلق دارد. اما بهترین نسخه غیررسمی تلگرام کدام است؟ شاید بتوانید این را از خلال بررسی ها و مقایسه های تکراتو از این اپلیکیشن ها بهتر متوجه شوید.

پس توصیه میکنم حتما سری به بررسی اپلیکیشن موبوگرام، بررسی تلگرام طلایی یا طلگرام، بررسی تلگرام فارسی، بررسی ویدیوگرام ، پیام رسان هاتگرام و تلگرام پلاس مسنجر بزنید. اگر پای مقایسه نیز در میان باشد، چه چیزی بهتر از مقایسه تلگرام طلایی و موبوگرام و یا مقایسه تلگرام طلایی و هاتگرام !

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    سلام من دو تا حساب در اوجی واتس آپ دارم الان نمیدونه چجوری به حساب قبلی برگردم

    پاسخ

    سلام خدمت شما.میخاستم بدونم راهی هست که بشه فهمید کدوم مخاطبمون اوجی واتساپ داره؟؟؟

    پاسخ

    سلام وقت بخیر
    منظور از adjust زمان چیه؟

    پاسخ

    سلام اگ یک چت رو مخفی کنیم چجوری دوباره بهش دسترسی پیدا کنیم
    ممنون

    پاسخ

    وقتی توی برنامه ای بزن رو اسم واتساپ برات میاره

    پاسخ

    سلام ببخشید استوری واتساپ قبلا 45 ثانیه بود ولی الان نمیدونم چرا شده 30 ثانیه لطفا بگین باید چیکار کنم ممنون.

    پاسخ

    ببخشید من اوجی واتساپ رو فکر کنم حدود دو یا یه سالی میشه که دارم… همیشه هم سعی کردم رو آخرین نسخه نگهش دارم.. ولی متاسفانه یه دفعه با صحنه حیرت انگیزی مواجد شدم.. این بود که می‌گفت به طور مرتب اوجی واتساپ متوقف میشه و هرکاری میکردم واسم نمیومد… چند باری هم حذف نصب کردم ولی درست نشد..
    ممنون میشم راه حل بدید

    پاسخ