;
coinex

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت ؛ آپدیت بهمن 99

بسیاری از گیمرها استفاده از کامپیوتر گیمینگ را به لپ تاپ و کنسول ترجیح میدهند. این گفتار تکراتو به معرفی بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت اختصاص دارد.

با وجود پیشرفت روزافزون ابزارهای مختلف گیمینگ و حتی ورود قدرتمند موبایل ها و تبلت های گیمینگ به این عرصه، هنوز هم افراد زیادی استفاده از کامپیوترهای گیمینگ را به لپ تاپ و کنسول ترجیح میدهند و البته علت آن نیز مشخص است. در درجه اول امکان ارتقای بالای سیستم ها با هزینه معقول است که در مورد کنسولها اصلا امکان پذیر نیست. فراتر از این در مورد لپ تاپ های گیمینگ باید گفت معمولا لپ تاپ های گیمینگ قابلیت و توانایی یک سیستم گیمینگ را با سخت افزار مشابه خود ندارند.

سیستم‌های گیمینگ در قیمت‌ها و سطوح مختلف ارائه می‌شوند که با توجه به بودجه خود و همینطور کارایی مورد نیاز می‌توانید یک سیستم را خریداری کنید. امروز در تکراتو قصد داریم به بحث از بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت و معرفی بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت بپردازیم. پس با ما در راهنمای خرید سیستم گیمینگ همراه باشید.

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت ؛ آپدیت بهمن 99

پیش از آغاز بحث خود درباره ارزان ترین سیستم های گیمینگ 2021 و معرفی ارزان ترین کامپیوترهای گمینگ باید به یک نکته توجه کنید و آن اینکه ممکن است در این بازه قیمتی سخت افزار‌های متنوعی در بازار جهانی وجود داشته باشند اما به دلیل محدودیت بازار ایران ما صرفا سخت افزار‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که در بازار ایران موجود باشند.

همچنین توجه داشته باشید که همانطور که نرخ دلار ثابت و مشخص نیست و این محصولات نیز عموما وارداتی هستند، قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می کنند و از هر فروشگاه به فروشگاه دیگری متفاوت هستند. این تفاوت قیمت می تواند به چندین میلیون تومان نیز برسد و در نتیجه آنچه ما در بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت معرفی میکنیم با قیمت متفاوتی تهیه شود. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم به خرید هر یک از بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت یکبار دیگر قیمت ها را چک کنید.

نکته دیگر اینکه اینجا شاید عبارت ارزان ترین سیستم های گیمینگ 2021 یا بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت شاید کمی شائبه برانگیز باشد اما باید این را بدانید که ارزان ترین کامپیوترهای گمینگ هم طبعا به دلیل گران قیمت بودن ابزارهای گیمینگ قیمت بالاتری نسبت به محصولاتی با کاربری عادی دارند. در نتیجه در میان ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ انتظار ارقام عجیب و غریب را نیز داشته باشید و سعی کنید همواره نبض بازار و قیمت ها را تحت نظر بگیرید. ما پیش از این بهترین کامپیوترهای گیمینگ 2020 را به شما معرفی کرده بودیم. اما حالا، راهنمای خرید سیستم گمینگ در سال جدید.

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت :‌ شماره 1

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت :‌ شماره 1
راهنمای خرید سیستم گیمینگ
  • پردازنده: Intel Core i5-8400
  • کارت گرافیک: GeForce GTX 1060 3GB
  • حافظه رم: HyperX Predator RGB DDR4 8GB
  • حافظه ذخیره‌سازی: 120GB SSD + 1TB HDD 72000TPM

اگر خواهان یکی از ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ باشید، می‌توانید نگاهی به این سیستم به عنوان بهترین کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت بیندازید. این محصول با داشتن پردازنده Core i5، کارت گرافیک قدرتمند انویدیا و حافظه رم ۸ گیگابایتی، می‌تواند بخش بزرگی از سیستم موردنیاز شما برای اجرای بازی‌های سنگین را تامین کند. برای این سیستم باید بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید و این در حالی است که علاوه بر مشخصات فنی خوب، در بیرون از کیس نیز شاهد کارکرد مناسب آن خواهید بود.

این سیستم به‌راحتی قابل ارتقا است و در آینده می‌توانید بسته به افزایش بودجه‌ی خود، قطعات آن را یک به یک ارتقا دهید. اگر می‌خواهید که چندین بازی سنگین روی آن نصب کنید، حافظه SSD که حافظه ۱۲۰ گیگابایت در اختیار شما قرار می‌گیرد، کار زیادی برای شما می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که ابتدا آن را ارتقا داده و سپس به فکر تجربه‌ی بیش از یک بازی باشید. این موضوع از آن‌جا اهمیت دارد که امروزه SSD های سریعی با ظرفیت بسیار بالاتر ارائه می‌شوند و قیمت ارزانی هم دارند.

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 2

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 2
راهنمای خرید سیستم گیمینگ

این مورد طبعا اولین گزینه در میان ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ نیست که به آن فکر می ‌کنید، اما می‌تواند یک انتخاب خارق‌العاده برای گیمرهایی است که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود و خرید یکی از ارزان ترین سیستم های گیمینگ 2021 را دارند باشد. با توجه به قطعات به‌کار رفته در این سیستم، عملکرد آن حتی برتر از چندین سیستم بالای 20 میلیونی در بازار است که آنرا به یکی از بهترین ها در میان ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ بدل میکند.

سری Ryzen 5 برند AMD عملکردی باورنکردنی باتوجه به قیمتش ارائه می‌دهد. آن را می‌توانید با RX 580 ترکیب کرده و یک سیستم برنده برای بازی‌های خود داشته باشید. این ترکیب تقریبا هر بازی مدرنی را می‌تواند به بهترین شکل ممکن اجرا کند. تنها نقطه ضعف این سیستم در نداشتن حافظه‌ی SSD است. البته این کیس مجهز به پورت USB 3.1 مدرن است که به فناوری Type-C مجهز شده است و پورت‌های USB فراوانی نیز روی آن وجود دارد. همه‌ی این امکانات سبب شده است که با یک سیستم همه کاره روبرو باشیم که برای بازی و کارهای سنگین بسیار عالی است.

پردازنده AMD Ryzen 5 Series
کارت گرافیک AMD RX 580
حافظه رم 8GB DDR4
حافظه ذخیره‌سازی 1TB HDD 7200RPM

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 3

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 3
راهنمای خرید سیستم گیمینگ

شاید این سیستم برای گیمرها کمتر شناخته شده باشد، اما در اینکه با یکی از ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ طرف هستید شک نکنید. گزینه ای که حتی شاید بتواند بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت باشد. این سیستم برای هر گیمری که در عین صرفه جویی در هزینه ها و خرید یکی از ارزان ترین سیستم های گیمینگ 2021 ، دوست دارد بهترین تجربه را از بازی خود کسب کند. اگر تازه کار هستید و دوست دارید که با یک سیستم پایین اما قابل ارتقا گیم را شروع کنید، این سیستم به کارتان خواهد آمد. سیستم قابلیت اجرای بازی‌ها با کیفیت 1080p و تنظیمات گرافیکی بالا را دارد.

البته بازهم می‌گوییم که در آینده می‌توانید این سیستم را بنا به خواست خود ارتقا دهید و آنرا از یکی از ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ به یک سیستم رده بالا بدل کنید. البته از آنجایی که این سیستم دارای SSD نیست، احتمالا بدیهی‌ترین انتخاب شما برای ارتقای سیستم همین بخش خواهد بود، به هر صورت بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت الزاما قرار نیست همه چیز تمام باشد. Ryzen 3 1200 به‌عنوان یک سی پی یو ارزان قیمت در این سیستم به‌کار رفته است و عملکرد فوق‌العاده را از خود نشان می‌دهد.

این سی پی یو را شرکت AMD طراحی کرده است و می‌توانید به آن اطمینان داشته باشید. شما به راحتی می‌توانید آن را به سری ۷ یا ۷ نیز ارتقا دهید. برخلاف برخی از برندهای بزرگ‌تر، این سیستم فاقد هرگونه نرم‌افزار داخلی است و بنابراین جایی برای نگرانی از بابت عدم ارتقا در برخی از بخش‌ها نخواهید داشت.

پردازنده AMD Ryzen 3 Series
کارت گرافیک Nvidia GTX 1050 Ti 4GB
حافظه رم 8GB DDR4
حافظه ذخیره‌سازی 1TB HDD 7200RPM

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 4

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 4
راهنمای خرید سیستم گیمینگ

به عنوان یکی از ارزان ترین سیستم های گیمینگ 2021 میتوانید روی این گزینه به عنوان یکی از ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ حساب ویژه ای باز کنید. البته توصیه ما در این مورد برای تازه کارها و افرادی است که میخواهند به تدریج وارد عرصه حرفه ای در بازی های ویدیویی شوند.

به عنوان یکی از ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ این سیستم از پردازنده Core i5-7400 اینتل استفاده می‌کند و کارت گرافیک قدیمی‌تر R9 360 کمپانی ای ام دی روی آن به کار رفته است. این اجزا مربوط به نسل گذشته‌ی کارت گرافیک‌ها هستند، اما هنوز هم ترکیب مناسبی برای تجربه‌ی بازی با کیفیت 1080p محسوب می‌شوند. این سیستم می‌تواند بازی‌های امروزی و سنگین را در تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کند و قدرت کافی برای آن را دارد.

قطعا به عنوان یکی از ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ با این سیستم قطعا نمی‌توانید پا را فراتر گذارید، اما گزینه‌ی خوبی برای شروع است و می‌توانید به راحتی در آینده به فکر ارتقا آن نیز باشید. سیستم را می‌توانید همراه با 256 گیگابایت حافظه‌ی SSD تهیه کنید که برای این رنج قیمت بسیار عالی است. یک کارت گرافیک جدید نیز که جزو نسل قبل و کارت گرافیک‌های پایین رده است برای این منظور درنظر گرفته شده است. این کامپیوتر می‌تواند بازی‌های مدرن را به‌خوبی اجرا کند و پشتیبانی خوبی هم برای کاربرانی خواهد داشت که در گیم تازه‌کار هستند و دوست ندارند که دردسر زیادی برای تنظیمات بازی‌ها برای اجرای بهینه متحمل شوند.

پردازنده Intel Core i5-7400
کارت گرافیک AMD R9 360
حافظه رم 8GB DDR4
حافظه ذخیره‌سازی 256GB SSD

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 5

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 5

شاید اگر با وبسایت Newegg آشنایی داشته باشید، این سیستم را قبلا به عنوان یکی از ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ مشاهده کرده باشید. اگر خبر ندارید، بهتر است بدانید که Newegg درواقع یکی از زیرمجموعه‌های شرکتی کامپیوتری به‌نام ANS Computer Technologies است. این شرکت در حال حاضر یکی از برترین خرده فروش‌های کامپیوتر است که در سرتاسر دنیا فعالیت می‌کند، اما ریشه‌های اصلی خود را فراموش نکرده است و امروزه نیز ساخت و فروش کامپیوترهای ABS را ادامه می‌دهد.

این سیستم قدرتمند، متعلق به این شرکت است و گفته می‌شود که برای تجربه بازی‌ها در سطح متوسط بسیار عالی خواهد بود. این سیستم خارج از مشخصات فنی خود، نکته‌ی خاصی ندارد و بنابراین نمی‌توانید انتظار زیادی داشته باشید. کارت گرافیک این سیستم تنها امکان تجربه بازی‌ها در تنظیمات گرافیکی پایین را می‌دهد، اما به ‌راحتی و بدون هزینه‌ی خاصی می‌توانید سیستم خود را در آینده ارتقا دهید. این سیستم با یک ارتقا ساده همچون خرید کارت گرافیک بهتر و حافظه‌ی SSD، می‌تواند یک سیستم گیمینگ عالی برای تجربه بازی‌ها در سطح بالا باشد.

پردازنده AMD Ryzen 3 1200
کارت گرافیک Gigabyte GT 730
حافظه رم 8GB DDR4
حافظه ذخیره‌سازی 1TB HDD

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 6

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 6

این سیستم علیرغم قدرتمند بودن، هزینه‌ی زیادی روی دست‌تان نمی‌گذارد. کارت گرافیک AMD کار رفته روی این سیستم، بسیار قدرتمند است و می‌تواند بازی‌های بزرگ امروزی را اجرا کند. البته افرادی که قصد دارند از کارت گرافیک انویدیا RTX استفاده کنند نیز می‌توانند از جایگزین استفاده کنند. به‌هر حال حداکثر پردازنده گرافیکی برای این سیستم RTX 2070 Super در نظر گرفته شده است و در همین رده قیمت می‌توانید یکی از این پیکربندی‌ها را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی بیشتری در این سیستم در اختیار شما قرار می‌گیرد و کمتر سیستمی را پیدا خواهید که چنین وضعیتی دارد.

پردازنده AMD Ryzen 5 3500, 7 3700X or 9 3900
کارت گرافیک AMD Radeon RX 5500 – NVIDIA GeForce RTX 2070 Super
حافظه رم 16GB – 32B DDR4
حافظه ذخیره‌سازی 256GB SSD – 1TB + 2TB + 2TB

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 7

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 7

این سیستم دارای تراشه نسل نهم اینتل و همچنین قدرتمندترین کارت گرافیک GTX و RTX انویدیا است که همراه با پردازنده‌های i3 و GTX 1650 کار می‌کند. سیستم توانایی این را دارد که بسیاری از بازی‌های قدرتمند را بدون نیاز به هزینه‌ی زیاد از طرف شما اجرا کند. البته، اگر فرصت بیشتری برای بازی کردن دارید، پیکربندی آماده VR این سیستم نیز در دسترس شما خواهد بود، هرچند که نسخه‌ی کاملا مقرون به صرفه‌ی آن در این سیستم استفاده شده است.

پردازنده 9th Gen Intel Core i3-9100 – i9 9900K
کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 – RTX 2070
حافظه رم 8GB – 64GB
حافظه ذخیره‌سازی 1TBSSD – 1TB SSD + 2TB HDD

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 8

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت : شماره 8

البته که این مورد با مشخصاتی که دارد تا تبدیل شدن به یک سیستم گیمینگ گران قیمت راه چندانی ندارد. حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی کاملا پتانسیل این را دارند که این سیستم را به عنوان یکی از سیستم‌های گیمینگ گران قیمت جلوه گر سازند. در واقع، نه‌ تنها اکنون از نظر مشخصات، پیشنهادهای بهتری را نسبت به سیستم‌های گذشته در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند قابلیت تنظیم در رده‌های بالا را نیز داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید قبل از روشن کردن آن، سیستم را مطابق میل شخصی خود ارتقا دهید. البته این ارتقا اصلا برای شما ارزان تمام نخواهد شد.

تراشه نسل نهمی اینتل همراه با 64 گیگابایت حافظه و حداکثر ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دوگانه در این سیستم به کار رفته است که یقینا کمتر کسی از آن‌ها گله ‌مند خواهد شد. این پیکربندی در تنظیمات پایین کاملا مقرون‌به‌صرفه است و پتانسیل این را دارد که در تنظیمات بالاتر گرافیکی، پا به عرصه سیستم‌های گران‌قیمت بگذارد.

پردازنده 9th-generation Intel Core i5 – i9
کارت گرافیک Intel UHD Graphics 630
حافظه رم 8GB – 64B DDR4
حافظه ذخیره‌سازی 128GB SSD – 2TB + 2TB

اهمیت مادربرد در سیستم گیمینگ

مادربرد یا برد اصلی که نوعی تخته مدار الکتریکی است، در حقیقت به عنوان مرکز ارتباطات هر رایانه شناخته می شود. بخش های گوناگون یک کامپیوتر روی این قسمت سوار شده و مادربرد دو وظیفه اصلی یعنی پیوند دادن اجزا و عملکردها و تامین انرژی الکتریکی لازم را بر عهده دارد. مادربرد از اساسی ترین بخش های یک سیستم است.

البته تفاوت اصلی مادربردها به چیپست، پلتفرم و البته امکانات و ابزارهای آن ها مربوط است و قطعاتی که روی برد سوار می شود، کیفیت کار سیستم شما را مشخص می کند. این امکانات جانبی شامل مدار تغذیه قدرتمندتر برای اورکلاک، قطعات الکترونیکی با کیفیت برای تحمل حرارت بیشتر، ماژول وای فای و مواردی مانند این است.  در اینجا توصیه ما این است که حتما بهترین مادربردهای 2021 را ببینید تا برای خرید این قطعه حیاتی آشنایی کاملی با بهترین های بازار داشته باشید.

سخن آخر

علاوه بر اینها هر گیمری نیاز به شناخت بهترین ها در میان ابزار کار خود دارد. ما پیش از این در تکراتو بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 را در کنار بهترین گوشی های گیمینگ 2021 و بهترین تبلت های گیمینگ 2020 معرفی کرده بودیم. گرچه اقبال به مورد آخر کمتر است.

فراتر از اینها هر گیمری برای جمع و جور کردن یک سیستم گیمینگ نیاز به شناخت بهترین کارت گرافیک گیمینگ 2020، بهترین ماوس گیمینگ 2020، بهترین میکروفون گیمینگ 2020، بهترین ماوس پد گیمینگ 2020، بهترین کیبرد گیمینگ 2020 و البته بهترین هدست گیمینگ 2021 دارد.

البته فراموش نکنیم که طبعا آشنایی با جدیدترین عناوین و بهترین بازی های 2021 نیز به همان میزان حائز اهمیت است. در این راستا توصیه میکنیم نگاهی به بهترین بازی های ایکس باکس وان 2021، بهترین بازی های استراتژیک 2021، بهترین بازی های PS4 در سال 2021 و بهترین بازی های اندرویدی 2021 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر