;
coinex

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 ؛ فراز و فرود طلا در سال آینده!

نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی به طور مستقیم بر نوسان قیمت طلا و سکه در ایران نیز موثر است. با ما در پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 همراه باشید.

طی سال 99 که حالا واپسین روزهای خود را میگذراند شاهد وضعیت اقتصادی اسف باری بودیم. نرخ ارز و فشارهای بین المللی به طرز وحشتاکی سیر صعودی به خود رفت این موضوع به نوبه خود همه مسائل اقتصادی معیشتی در کشور از قیمت مسکن و ماشین تا یک پاکت سیگار را تحت تاثیر قرار داد.

در این میان یکی از مهمترین بازارهایی که تاثیر مستقیمی از وضعیت ارز دریافت کرد بازار طلا و سکه در کشور بود که فراز و فرودهای خاصی را از سرگذراند. در این گفتار از سلسله گفتارهای اقتصادی تکراتو با ما باشید تا به پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 بپردازیم.

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

فراز و فرود طلا در سال آینده!

همانطور که میدانید پیش بینی قیمت سکه به طور مستقیم در زیر عنوان قیمت طلا در سال 1400 مطرح میشود. در حقیقت این قیمت طلا در سال جدید است که به طور مستقیم بر پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 موثر خواهد بود. در نتیجه این مهم آنچه در این گفتار به طور جدی از آن بحث خواهد شد،‌ پیش بینی قیمت طلا در سال 1400 خواهد بود که از خلال آن میتوان به پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 پرداخت.

طلا سال 2021 را با شکست مرز روانی 1900 دلاری آغاز کرد. این فلز ارزشمند که در سال 2020 بهترین عملکرد خود را با بازدهی بیش از 24 درصد به ثبت رسانده بود،‌ در روزهای اولیه سال جدید کار خود را با قدرت آغاز کرد و از سد 1900 دلاری که مدتی بود در آن متوقف شده بود عبور کرد. طلا در ماه دسامبر بیش از 6 درصد افزایش قیمت داشت و تنها با گذشت 4 روز از ژانویه با افزایش 1.7 درصدی از سد 1900 دلاری گذشت.

در حال حاضر بسیاری از تحلیل گران برای نیمه اول سال 2021 چشم اندازی صعودی برای طلا را پیش بینی میکنند که میتواند در پیش بینی قمیت سکه در سال 1400 نیز روند صعودی را استمرار ببخشد. البته در روزهای اولیه سال 2021 افزایش تعداد بیماران کرونایی و احتمال وضع محدودیت های اجتماعی و قرنطینه موجب شد تا سرمایه های برای فرار از ریسک اقتصادی به سوی موقعیت های امن دارایی هجوم بیاورد.

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

فارغ از آنچه که با ویروس کرونا و مسائل آن ارتباط دارد،‌ افزایش تردیدها در سطح بین المللی به ریکاوری سریع اقتصاد جهانی از دیگر عواملی است که استمرار سرمایه گذاری در بازار طلا و به تبع آن قیمت بالای این فلز ارزشمند را موجب شده است.

در حقیقت وضعیت جهانی و نگرانی های موجود به طور مستقیم از قیمت طلا پشتیبانی میکند. اطلاعات موجود از وضعیت چین به عنوان یکی از اولین کشورهایی که در کنترل پاندمی موفق عمل کرد و استارت فعالیت های اقتصادی را زودتر از بقیه زد نشانگر آن است که حداقل در آخرین ماه سال 2020 از حجم فعالیت های صنعتی و اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان کاسته شده است.

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400
قیمت طلا 1400

این در حالی است که در بحث ریکاوری اقتصادی از بحران کرونا، اقتصاد چین بهترین وضعیت را در میان اقتصادهای توسعه‌یافته دارد و پیش‌بینی می‌شود تنها قدرت اقتصادی جهان باشد که در سال کرونایی 2020، رشد اقتصادی مثبت را تجربه می‌کند. تحلیلگران اکنون منتظر انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا و اروپا هستند تا وضعیت روند ریکاوری در این کشورها را نیز مشاهده کنند.

پیش‌بینی تحلیلگران اقتصادی آن است که پتانسیل انتشار داد‌ه‌های اقتصادی ناامیدکننده و به‌طور کلی کاهش سرعت ریکاوری اقتصادی در میان کشورهای توسعه‌یافته موضوعی است که می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند. کاهش مجدد ارزش دلار آمریکا نیز راه صعود طلا به بالای مرز 1900 دلاری را هموار کرد.

شاخص دلار آمریکا در ادامه مسیر کاهشی خود روز گذشته با کاهش نیم درصدی به میانه کانال 89 واحدی سقوط کرد تا در پایین‌ترین ارزش خود در سه سال گذشته قرار بگیرد. طلا نیز ساعت 3 بعدازظهر به بالای 1930 دلار رفته بود که رکوردی 2 ماهه محسوب می‌شد.

از منظر وضعیت پاندمی کرونا نیز همچنان وضعیت به سود طلاست. نخست‌وزیر بریتانیا در سخنان خود از احتمال وضع قوانین سختگیرانه‌تر برای کنترل پاندمی کرونا خبر داده و همچنین ژاپن نیز اعلام کرده که به دلیل افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا در پایتخت خود اعلام وضعیت اضطراری خواهد کرد. اما وضعیت ویروس کرونا چگونه میتواند بر روند قیمت طلا موثر باشد؟ این موضوع بر پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 چگونه موثر خواهد بود؟

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

در ادامه و در اواخر بهمن ماه قیمت انس جهانی طلا روند ثابتی داشت. قیمت دلار هم در محدوده 25 هزار و 600 تومان تا 25 هزار و 800 تومان نوسان داشت. بر این اسا برخی تحلیلگران داخلی به پیش بینی قیمت طلا در سال 1400 و همچنین پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 پرداخته اند.

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400
قیمت طلا 1400

پیش بینی میشد در ادامه روند سال 2020،‌ طی سال 2021 نیز قیمت طلا روند افزایشی خود را ادامه دهد،‌ با این وجود ساخت واکسن کرونا و کاهش روند ابتلا در چند کشور تا حدی مانع از روند افزایش سریع قیمت شد و نوعی تعادل در پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 را موجب شد.

حالا نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در ارتباط با پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 می‌گوید در سال جدید چنانچه با تولید واکسن کرونا این ویروس از بین برود، احتمالا قیمت انس جهانی 10 درصد کاهش پیدا کند. اما چنانچه سمت و سوی تغییرات بیماری کرونا به همین شکل باقی بماند با توجه به سیاست‌های جدید آمریکا در سطح بین‌الملل به نظر می‌رسد قیمت انس جهانی طلا تغییری نداشته باشد و در همین محدوده باقی بماند.

پیش از این اتحادیه طلا و جواهر تهران با تایید ثبات قیمت انس جهانی طلا در هفته دوم دی ماه گفته بود:

تقاضای اروپایی‌ها برای خرید طلا بالا رفته و این مساله می‌تواند قیمت انس جهانی طلا را گران کند. در ایران اگر قیمت دلار روند کاهشی یا با ثبات داشته باشد هفته آینده قیمت طلا و سکه گران نمی‌شود

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، به دلیل شروع سال نو میلادی قیمت انس جهانی طلا در هفته دوم دی ماه از 1870 دلار تا 1894 دلار در نوسان بوده است. علت این نوسان‌ها تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی بوده است. با این حساب پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت.

کشتی‌آرای گفت: ظرف چهار هفته اخیر نکته قابل توجه در بازارها این بود که قیمت دلار نوسان جزئی داشت. یعنی قیمت دلار در هفته اول دی ماه در محدوده 25 هزار و 600 تومان تا 25 هزار و 800 تومان نوسان داشته است. بنابراین با نوسان قیمت دلار و انس جهانی قیمت طلا در سال 1400 و سکه در بازارهای ایران از ثبات برخوردار بود. با توجه به کاهش میزان تقاضا در خرید مصنوعات طلا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در سال 1400 در بازار داخلی ثابت باقی بماند.

پیش بینی قیمت سکه 1400

آنطور که باید بدانید،‌ دو ملاک عمده تعیین نرخ طلا در هر کشوری، نرخ ارز و دلار آمریکا و قیمت انس جهانی طلا است. در این مورد خاص و برای پیش بینی قیمت طلا در سال 1400 باید گفت،‌ با وجود ثبات نسبی انس جهانی طلا که پیش از این شاراه کردیم، روند رو به کاهش ارز در ریزش قیمت سکه و طلا در ایران بی تاثیر نبوده. این موضوع پیش بینی قیمت سکه 1400 را تحت تاثیر قرار داده است.

البته در ارتباط با پیش بینی قیمت سکه 1400 ، مورد دیگری که باعث کاهش قیمت طلا در بازار ایران شده است، افت تقاضایی است که بر این بازار حاکم شده زیرا مردم با توجه به کاهش نرخ‌ها از جمله نرخ ارز و به انتظار افت بیشتر، فعلا دست از خرید کشیده‌اند. آنچه واضح است اینکه متقاضیان طلا، بیش از ثبات نرخ طلا، به دنبال ثبات نرخ ارز هستند تا با خاطر آسوده، خرید کنند.

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400
قیمت طلا 1400

دلیل دیگر که از دیدگاه عده‌ای بر ریزش نرخ‌ها مؤثر بوده است بیانات اخیر رئیس‌جمهور، درباره کاهش نرخ دلار تا ۱۵ هزار تومان است که به باور عده‌ای همین صحبت از روز چهارشنبه بر قیمت‌گذاری طلا در بازار کشور مؤثر بوده است؛ ضمن آنکه نزدیک شدن به مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا خود دلیلی مهم برای تغییر شرایط نرخ طلا عنوان می‌شود که میتواند پیش بینی قیمت سکه 1400 را تحت تاثیر قرار دهد.

فعالان اقتصادی معتقدند رکورد خرید و فروش در بازار طلا تا زمانی که قیمت طلا در نوسان باشد ادامه خواهد داشت. در این معنا با وجود اینکه کاهش قیمت طلا و سکه به لحاظ اقتصادی معنای مثبتی در نظر مردم قلمداد خواهد شد، اما کاهش مداوم یعنی عدم ثبات و عدم ثبات فروشنده و خریدار را نگران و سرگردان میکند.

از سویی خریدار توقع ارزان‌تر شدن کالا را دارد و از سویی هم فروشنده برای عرضه طلا با قیمت روز مردد است؛ بر این اساس ثبات نرخ نه تنها در طلا بلکه در هر کالایی منجر به رونق معاملات خواهد شد. بر این اساس پیش بینی قیمت سکه 1400 و معاملات آن تا حد زیادی به ثبات بازار بستگی دارد.

مسئله قابل توجهی که در بازارهای ایران وجود دارد آن است که هر زمان کالایی به خصوص طلا و سکه با کاهش قیمت مواجه شود همان بازار کساد می‌شود؛ چون مشتری گمان می‌کند با گذشت مدت زمانی، می‌تواند جنس مورد نظرش را با قیمت مناسب‌تر خریداری کند، به خصوص در زمان‌هایی که ریزش‌ها مانند این دو هفته اخیر ادامه‌دار شود مردم در انتظار کاهش بیشتر نرخ، از خرید دست می‌کشند.

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400
قیمت طلا 1400

اما اگر همین بازار با رشد اندکی مواجه شود تقاضا نیز بیشتر می‌شود؛ چون همان افرادی که در انتظار کاهش بیشتر نرخ‌ها بودند، افزایش قیمت، را هشدار برای گرانی بیشتر تلقی کرده و اقدام به خرید می‌کنند زیرا نمی‌خواهند با نرخ بالاتری روبرو شوند و همین تقاضای یکباره در بازار، باعث گرانی بیشتر هم می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا در سال 1400

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400
قیمت طلا 1400

اصغر شیشه‌بران، رئیس اتحادیه تولید و فروش مصنوعات طلا، جواهر و نقره اصفهان در این رابطه در گفت‌وگویی در ارتباط با پیش بینی قیمت طلا در سال 1400 اظهار می ‌کند: نرخ طلا وابستگی کاملی به قیمت انس جهانی دارد؛ زمانی که انس کاهش می‌یابد قیمت آن در داخل هر کشور با نرخ ارز رسمی همان کشور، سنجیده می‌شود و قیمت نهایی به دست می‌آید؛ بنابراین افت انس جهانی به علاوه ریزش نرخ دلار هر دو عواملی برای سقوط قیمت طلا و سکه در بازار ایران محسوب می‌شوند.

وی یادآور می‌شود: انس جهانی ممکن است در طول یک روز بیش از ۱۰ مرتبه نوسان قیمتی داشته باشد و هر بار نیز بر قیمت طلای داخلی، مؤثر واقع می‌شود اما اینکه بتوان در مورد آینده قیمتی آن پیش بینی خاصی داشت ناممکن است؛ تنها نکته‌ای که با قاطعیت می‌توان گفت آنکه با ادامه کاهش نرخ ارز و انس، قیمت طلا هم کاهشی‌تر خواهد شد و اگر اتفاقات احتمالی چون ایجاد روابط بهتر با دیگر کشورها اتفاق افتد شرایط بازار طلا بسیار بهتر از اکنون خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولید و فروش مصنوعات طلا، جواهر و نقره اصفهان در رابطه با شرایط بازار طلا در این روزهای ریزشی می‌گوید: فعلاً فروش طلا در بازار استان به صفر رسیده چون هنوز نرخ طلا نسبت به قدرت مالی مردم بسیار بیشتر است و البته این رکود در چند سال اخیر وجود داشته اما اکنون بیشتر شده است. تا جایی که میزان معاملات طلا در بازار اصفهان نسبت به دو سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد شده است.

جمع بندی :‌پیش بینی قیمت سکه 1400

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400
قیمت طلا 1400

بررسی بازار در حوزه طلا و همچنین دلار که بر قیمت داخلی طلا و سکه تاثیر مستقیم و فوری دارد نشان می دهد که تا پایان سال 1399 قیمت سکه تمام بهار تا حدود 9 میلیون تومان کاهش پیدا می کند. بنابراین افرادی که طلا نگهداری می کنند 80 درصد از ارزش پس انداز خود را در مقایسه با مهرماه سال جاری از دست خواهند داد. انتظار می رود که قیمت سکه و طلا در سال 1400 با نوسان اندک پیگیری شده و سپس افزایش قیمت را تجربه کند.

براساس روند بازار و بررسی داده های اقتصادی؛ پیش بینی می شود که قیمت سکه تا پاییز سال 1400 افزایش مجدد یافته و به حدود 10 تا 11 میلیون تومان برسد که مشابه قیمتهای کنونی در بازار فلزات گرانبها است. قیمت طلا نیز تا پایان سال 1399 به حدود 900 هزار تومان و تا پاییز سال 1400 به حدود 1 میلیون و 50 هزار تومان خواهد رسید.

معنای این اعداد و ارقام این است که؛ کسانی که سکه و طلا نگاهداری می کنند در یک سال آینده عایدی خاصی نداشته و هزینه فرصت حداقل 20 درصدی را هم متحمل خواهند شد.

برای پیگیری مباحث اقتصادی و سلسله گفتارهای اقتصادی سال 1400 حتما نگاهی به پیش بینی قیمت گوشی 1400، ‌پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400،‌ بهترین سرمایه گذاری 1400 و وام ازدواج 1400 داشته باشید.

فارغ از این ها برای هر فردی آخرین اخبار و مصوبات مرتبط با خرید سربازی 1400، امریه سربازی 1400،‌ برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 و کمبود معلم در سال 1400 حائر اهمیت است. البته که شاید مهمترین موضوع سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پیش بنی قیمت سکه 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر