;
coinex

بهترین مشاغل سال 1400 ؛ شغل هایی که شما را در سال جدید پولدار میکند!

با وضعیت اقتصادی حال حاضر یک دغدغه اساسی هر ایرانی شغلی ساده و پردرآمد است. در این گفتار از تکراتو به بهترین مشاغل سال 1400 میپردازیم. با ما باشید.

وضعیت اقتصادی کشور به هیچ وجه مساعد نیست و خب این البته خبر تازه ای نیست! در این شرایط هر شغلی با خطر رکود و کم درآمدی و در درجه بدتر با احتمال ورشکستگی مواجه است.

اما اگر کمی تیزبین باشید در همین شرایط اقتصادی نیز میتوان مشاغلی را انتخاب کرد و روی آنها سرمایه گذاری کرد که آینده اقتصادی خوبی داشته باشند و در دراز مدت ریسک کمتری داشته باشند. در ادامه و با معرفی بهترین مشاغل سال 1400 با ما باشید.

بهترین مشاغل سال 1400

شغل هایی که شما را در سال جدید پولدار میکند!

پیش از پرداختن به بهترین مشاغل سال 1400 باید این را بدانید که تقریبا هیچ شغل و هیچ سرمایه گذاری قرار نیست به دارازی عمر ما سوددهی و بازدهی مثبت داشته باشد و هر تغییر و تحولی در دنیای مدرن میتواند وضعیت بازارها را متاثر کرده و به تبع آن،‌ میزان رونق و سوددهی آنها را تعیین کند.

متاستفانه اما در کشور ما برخی گمان میکنند یک حوزه مشخص همواره میتواند سوددهی ثابتی داشته باشد. هنوز هم احتمالا باید این را از گوشه و کنار بشنوید که سرمایه گذاری در مسکن بهترین سرمایه گذاری ممکن است. برخی دیگر خرید سکه یا ارز را یک سرمایه گذاری سودده میدانند و این اواخر هم که بحث بورس باز شده است.

اما واقعیت امر این است که شما برای اطمینان از کسب سود و درآمد باید سعی کنید همواره بازارهای گوناگون را رصد کنید و مشاغل مختلف را به خوبی بشناسید تا از آینده سرمایه گذاری ها و منفعت اقتصادی خود نه مطمئن، اما حداقل آسوده خیال باشید.

ما پیش از این بهترین شغل های 2021 و البته برخی از آسان ترین شغل های جهان را به شما معرفی کرده بودیم. اما امروز نوبت به پولسازترین شغل های ایران رسیده است.

در این گفتار از تکراتو و با درنظر گرفتن جو اقتصادی حاکم بر شرایط کشور و با تکیه بر احتمالاتی که از گشایش اقتصادی در سال آینده میرود به بررسی و معرفی بهترین مشاغل سال 1400 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برنامه نویسی و سایر مشاغل حوزه IT

برنامه نویسی و سایر مشاغل حوزه IT
پولسازترین شغل های ایران

در حالت عادی هم دنیای مدرن به سرعت به سمت آن چیزی که ما آنرا با نام عصر اطلاعات میشناسیم در حرکت بود که ناگهان ویروس کرونا وارد کارزار شد. میپرسید این چه ربطی به هم دارد؟ باید بگویم خیلی! اگر با تکراتو همراه بوده باشید بارها برایتان گفته ایم که طی دوران اخیر و با خانه نشین شدن افراد، بسیاری از مشاغل رایج و فیزیکی و به عبارت بهتر بازاری راکد شد.

علت آن هم مشخص است، ویروس جدید اجازه نمیداد کسی بر سرکار برود. در این میان اما خانه نشینی یک مزیت عمده داشت و آن رونق گرفتن بازار مشاغل آنلاین بود که از قضا در ایران تا حد زیادی ناشناخته و مغفول بوده است.

طی دوران اخیر نه تنها آموزش آنلاین شد که حتی بسیاری از مشاغل حضوری و بازاری نیز به آنلاین شدن و انجام فعالیت ها در بستر وب و اپلیکیشن روی آوردند. خب با این شرایط و با جلب توجه سرمایه ها به بازار آنلاین، این بسیار طبیعی است که حوزه آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و به یکی از پولسازترین شغل های ایران بدل شود.

تا همین چندی پیش از کرونا هم اگر نگاهی به فهرست مشاغل پردرآمد می انداختید میفهمیدید که کسب و کارهای اینترنتی در صدر مجلس درآمدزایی قرار دارند. این موضوع در کشور ما آنجا جالب میشود که این حوزه هنوز بسیار جای کار دارد و میتواند پیشرفت های شگرفی داشته باشد. البته به شرط وجود سرمایه! در نتیجه در فهرست بهترین شغل های 2021 قطعا باید به روند سلطه مشاغل آنلاین بر بازار مشاغل سودده اشاره کنیم.

از جمله موردنیازترین و پولسازترین شغل های ایران در این حوزه میتوان به برنامه نویسی، ساخت اپلیکیشن، راه اندازی وبسایت و مواردی از این دست اشاره کرد.

وکالت و مشاغل حقوقی

وکالت
بهترین مشاغل سال 1400

به عنوان یکی از پولسازترین شغل های ایران همواره باید وکالت را مدنظر قرار دهید. این مورد البته نیاز به تحصیل آکادمیک و کسب مدرک دارد اما در صورت موفقیت شما به زحمتش می ارزد و میتواند موقعیت اقتصادی خوبی نصییب شما کند.

به طور خاص وکلای خانواده در ایران بازار پرسودی دارند! خب علت آن هم که باید مشخص باشد، آنقدر وضعیت خانواده های ایرانی گل و بلبل است و آمار طلاق جالب توجه که طبیعی است وکلای خانواده وقت سر خاراندن نداشته باشند. آن هم با این مهریه های سنگین که بریده میشود و وکلا معمولا درصدی از مهریه را به عنوان حق الوکاله تعیین میکنند.

فراتر از این از اساس مشاغل مرتبط با حوزه حقوقی و وکالت از موقعیت شغلی و درآمدی خوبی برخوردارند و از بهترین شغل های 2021 نیز محسوب میشوند.

کشاورزی و دامپروری

کشاورزی
بهترین مشاغل سال 1400

شاید در نظر اول کمی این عنوان عجیب به نظر برسد! حق هم دارید در زمانه ای که بسیاری از کشاورزان دست از شغل آبا و اجدادی میکشند و تمام سرمایه زندگی خود را در شغلی دیگر به کار میبندند و سیل مهاجرت از روستا به شهر نشانگر فرار از کشاورزی است،‌ بسیار بعید است که انتظار حاشیه سود بالایی از کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن مانند دامداری داشته باشیم.

با پیشرفت تکنولوژی، افزایش جمعیت و روش‌های نوین، کشاورزی به یک شغل مهم در سراسر جهان تبدیل شده است و ایران نیز به خاطر داشتن زمین‌های فراوان می‌تواند محل مناسبی برای کشاورزی پیشرفته باشد.

اگر کسی به رشته کشاورزی علاقه دارد می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش و استفاده از علوم جدید در جهان ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای در این شغل ایجاد کند. تنها مشکل کشاورزی در ایران کم بود آب و خشکسالی است که آن هم با بکارگیری و مدیریت شیوه‌های نوین آبیاری قابل حل است.

فراتر از این مشاغل دامپروری نیز میتواند آینده خوبی داشته باشد. برای مثال شما نگاهی به آمار مصرف مرغ در ایران بی اندازید، تولید مرغ یکی از آن دسته شغل‌های زیر مجموعه کشاورزی است که این روزها هرچقدر که تولید شود بازار فروش آن وجود دارد.

اما فراموش نکنید که همانطور که در بخش اول صحبت خود از رونق کارهای اینترنتی گفتیم،‌ دنیا به سرعت در حال تغییر است و با آنلاین شدن کسب و کارها،‌ موقعیت واسطه هایی که عامل اساسی در کاهش حاشیه سود مشاغل اینچنینی بودند و البته هنوز هستند به شدت تحت فشار است.

در نتیجه این موضوع یعنی آنلاین شدن کسب و کارهای اینترنتی،‌ حتی کشاورزی هم میتواند با کمی هوشمندی متحول و سودده باشد. شاید این روزها از حاشیه سود بالای کشاورزی و کسب و کارهای خانگی شنیده باشید و این بی راه نیست.

این روزها حتی در کلان شهرها و با استفاده بهینه از محیط منزل میتوان یک کسب و کار خوب خانگی و تولیدی ایجاد کرد و با استفاده از بازار خوب،‌ آزاد و بی واسطه شبکه های اجتماعی اقدام به خرید و فروش کالا کرد. همانطور که باید بدانید این روزها بسیاری از مشاغل مطرح به فروش اقلام خود از اینستاگرام رو آورده اند و شما هم میتوانید با راه انداختن هر یک از این مشاغل به استفاده از این بستر برای کسب سود فکر کنید.

گردشگری و مشاغل تفریحی

گردشگری
بهترین مشاغل سال 1400

اگر بازهم بخواهیم به یک حوزه مغفول مانده و کم کارشده اشاره کنیم، بعد از کسب و کارهای آنلاین باید بدون شک به گردشگری اشاره کنیم. گردشگری و مشاغل مرتبط با آن مانند تورلیدری، مترجمی و یا حتی هتلداری و گرداندن اماکن تفریحی در ایران صنعتی به شدت ضعیف است در حالی که بنابرآمارهای رسمی پتانسیل بسیار بالایی دارد.

وضعیت اقلیمی کشور ما خوشبختانه جذابیت های طبیعی زیادی برای آن به ارمغان آورده، هم میتوانید از یک طبیعت سرشاز از حس زندگانی و سرسبزی در شمال بهره مند شوید، هم سری به دامنه های زیبای زاگرس بزنید و هم از جذابیت کویرهای مرکزی ایران بهره مند شوید.

فراتر از اینها، اگر تاریخ و تمدن 7 هزارساله، هیچ تاثیر مثبتی در اخلاقیات و فرهنگ امروزی نداشته، حداقل آنقدر از خود آثار تاریخی و بناهای مهم به جا گذاشته که بتواند ایران را به یک مقصد عمده گردشگری تاریخی بدل کند. تا همین امروز مجموعه آثار ثبت شده ایران در یونسکو به عدد 24 رسیده که اگر کمی همت بود میتوانست بسیار بیش از این باشد. فهرست آثار ثبت یونسکو از این جهت حائز اهمیت است که مردمان بلاد کفر به این فهرست اهمیت زیادی میدهند و این طبیعی است که با تکیه بر این فهرست به تعیین مقصد گذران اوقات فراغت خود بیندیشند.

همین فهرست در رونق صنعت گردشگری در کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا و حتی چین بی اثر نبوده است در حالی که جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران کم از ملل نام برده ندارد و فقط کمی همت و سرمایه گذاری و پشتوانه میخواهد تا به یکی از بهترین شغل های 2021 در ایران بدل شود.

بازیگری و سایر مشاغل هنری

بازیگری و سایر مشاغل هنری
بهترین مشاغل سال 1400

کمتر کسی در رقم بالای دریافتی بازیگران شک دارد. از سوپراستارها هم که بگذریم، حتی سیاه لشکرهای آثار سینمایی و سریال های تلویزیونی نیز این روزها رقم دریافتی بالایی دارند و این از اکانت هایشان در شبکه های اجتماعی که بازتابی از زندگی شخصی شان میباشد مشخص است.

آنطور که آمارها گواه است رقم دریافتی یک بازیگر حرفه ای برای بازی در یک فیلم سینمایی کمتر از 80 میلیون تومان نیست. البته این رقم تحت تاثیر متغیرهایی چون نوع کار، تیم تهیه و البته سازمان پشتیبان اثر هم میتواند متغیر باشد. در نتیجه این مورد را نیز در فهرست بهترین شغل های 2021 در شمار آورید.

جراح زیبایی و سایر مشاغل پزشکی

جراح زیبایی و سایر مشاغل پزشکی
بهترین مشاغل سال 1400

هنوز هم پزشکی و زیرشاخه های نه چندان غیرضروری آن میتوانند از پولسازترین شغل های ایران محسوب شوند. جراحی زیبایی یکی از این زیرشاخه های محبوب است که هنوز هم حاشیه سود بالایی در هر جراحی را برای شما تضمین میکند. در نتیجه باید از این رسته به عنوان یکی از بهترین شغل های 2021 یاد کنیم. البته این در شرایطی صدق میکند که شما میلی به درس خواندن داشته باشید.

برای مثال قیمت عمل زیبایی بینی در بازار متخصصان این جراحی متفاوت است. ممکن است شما جراح گمنامی را پیدا کنید که با 500 هزار تومان هم دماغ شما را زیر تیغ ببرد اما در بازار حرفه ای ها قیمت از 2 میلیون تومان شروع می شود و تا 7 یا 8 میلیون هم میرسد.

معمولا جراحان از اساس دو روز در هفته به اتاق عمل سر میزنند و همین دوروز خرج ماهیانه زندگی 4 یا 5 کارگر را در می آورد. بقیه روزهای یک جراح زیبایی هم در مطب و به ویزیت عمل شده ها یا مراجعان جدید اختصاص می یابد.

علاوه بر این در هر روز مختص جراحی یک جراح میتواند چهار تا پنج جراحی را انجام دهد. به طور میانگین یعنی هفته ای 16 تا 20 نفر. این ارقام را که ضربدر ماه های سال و قیمت جراحی توسط حرفه ای ها کنید، ارقام حدودی درآمد یک جراح زیبایی را به دست می آورید. فراتر از اینها سایر مشاغل حوزه پزشکی از پزشکی عمومی تا دندان پزشکی نیز میتواند درآمدهای بالایی داشته باشد. به علاوه که همواره میتوانید روی توریسم درمانی حساب کنید!

بله، توریسم درمانی! به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمانی، مخصوصا دندانپزشکی و جراحی زیبایی در ایران، از کشورهای مختلفی برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. همین باعث شد تا صنعت توریسم درمانی شکل بگیرید.

تدریس آنلاین و برگزاری وبینار

تدریس آنلاین
بهترین مشاغل سال 1400

یکی مورد دیگر از بهترین شغل های 2021 پرسود و بسیار پر درآمد می‌تواند از برگذار کردن سمینار‌ها و کلاس‌های مجازی باشد. تقاضا برای مدرسان اینترنتی بسیار زیاد است، اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که در زمینه‌ی کاری و شغلی خود باید حرفه‌ای باشید مثلا اگر در زمینه‌ی کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید با برگزاری یک وبینار مجازی به در‌‌آمد میلیونی بسیار زیادی برسید. در این راستا بد نیست بهترین سرویس های وبینار 2020 را بشناسید.

تولید غذای آماده

تولید غذای آماده
بهترین مشاغل سال 1400

این روزها و در کلان شهرها عموم افراد برای وعده های غذایی به تهیه غذا از بیرون و رستوران ها و تهیه غذاهای محلی اقدام میکنند. البته همواره کیفیت کار یک ملاک اساسی است و در صورتی که یک مکان و نام مشخص بتواند نظر مثبت مشتریان را جلب کند بالطبع میتواند به موفقیت اقتصادی خوبی برسد.

برهمین اساس تصویه میکنیم که اگر به شغل آشپزی علاقه دارید و می‌توانید غذای سالم و خوشمزه بپزید و یا شخصی را می‌شناسید که می‌تواند به عنوان سرآشپز به شما کمک کند، راه‌اندازی آشپزخانه می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. همچنین میتوانید از آموزش های بهترین کانال های آشپزی تلگرام نیز بهره مند شوید.

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس
بهترین مشاغل سال 1400

البته کمی با ترس و لرز باید گفت اما به واقع بورس هم میتواند یک ممر درآمد خوب و ثابت برای شما باشد. بورس تا همین یکی دوسال پیش چندان شناخته شده نبود، اما طی مدت اخیر، به واسطه تبلیغات و حرف و حدیث های فراوان، حوزه سرمایه گذاری در بازار سهام با رشد و رونق قابل توجهی مواجه شده و افراد زیادی به آن رو آورده اند.

در گذشته عموم افراد از سر بی اطلاعی یا شاید بی میلی به سرمایه گذاری پول خود در بانک با سود تضمینی رو می آوردند. تضمینی بودن این سود اگرچه یک آیتم مثبت محسوب میشود اما حاشیه سود پایین سرمایه گذاری در بانک کمی ناامید کننده است. در این باره لازمه سرمایه گذاری بیش از هرچیز آگاهی و سواد کافی از این حوزه سرمایه گذاری است.

بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس سکه و ارز آینده روشنی را دارد و در همین 5 سال گذشته بورس ایران رشد بالا 200% را تجربه کرده که از دید عموم مردم مخفی مانده است.

در این راستا ما پیش از این در تکراتو به ارائه آموزش های لازم و راهکارهای مناسب کسب سواد بورسی اشاره کرده بودیم. ازجمله میتوانید با بهترین کتاب های آموزش بورس و بهترین کانال های تلگرام بورس شروع کنید. به علاوه در نهایت از بهترین اپلیکیشن های بورس برای به روز بودن تحلیل ها و اطلاعات استفاده کنید.

همچنین در حوزه اقتصادی در سال آینده میتوانید برای انتخاب و تصمیم گیری درباره بهترین سرمایه گذاری 1400 سری به پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 بزنید، شاید با شناخت بهتر بتوانید تصمیم خوبی بگیرید.

علاوه بر این با در نظرگرفتن نمادهای سال 1400، حیوان سال 1400، پیشگویی و طالع بینی سال 1400، رنگ سال 1400، تعطیلی های سال 1400 و دانلود تقویم 1400 برای سال جدید اطلاعات خود را به روزرسانی کنید.

بالطبع برای هر ایرانی حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، ، برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400، وام ازدواج 1400 و کمبود معلم در سال 1400 حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین مشاغل سال 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر