;
coinex

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ؛‌ آپدیت جدید تلگرام

به روزرسانی جدید تلگرام امکان کوچ راحت تر کاربران از واتساپ به تلگرام را مهیا ساخته است. در نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام با ما همراه باشید.

تغییر سیاست های حریم خصوصی واتساپ کاربران زیادی را به کوچ از این اپلیکیشن پیامرسان به سایر پلتفرم های موجود واداشته است. بسیاری از کاربران حالا به دنبال پیامرسان هایی با امنیت بیشتر و تضمین حریم خصوصی هستند.

طی مدت اخیر این جستجوی کاربران بیش از هرچیزی به سود اپلیکیشن های سیگنال و تلگرام به عنوان دو نمونه از امن ترین پیام رسان های دنیا بوده و این دو با رشد خیره کننده تعداد کاربران مواجه شده اند.

طبیعی است اگر تلگرام و سیگنال نیز خود را برای استقبال از مخاطبین جدید آماده کنند. حالا تلگرام برای کمک به کوچ کاربران وضعیتی را مهیا ساخته تا بدون نگرانی از بابت تاریخچه گفتگوها، کاربران بتوانند نسبت به انتقال گفتگوهای خود به تلگرام اقدام کنند. در نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام با ما باشید.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ؛‌ آپدیت جدید تلگرام

این به واقع یک قابلیت جذاب و فوق العاده است. تیم توانای تلگرام  در واکنش به وضعیت پیش آمده برای واتساپ و مهاجرت خیل عظیمی از کاربران به این پیامرسان،‌ دغدغه اساسی افراد برای این مهاجرت، یعنی حفظ تاریخچه گفتگو را مرتفع ساخته و حالا در آخرین بروزرسانی تلگرام، کاربران واتساپ میتوانند تاریخچه گفتگوهای خود در واتساپ را به تلگرام منتقل کنند. موضوعی که در نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام آنرا به بحث خواهیم گذاشت.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ؛‌ آپدیت جدید تلگرام
انتقال چت واتساپ به تلگرام

این قابلیت بدان معناست که شما میتواند گفتگوهای خود را به واتساپ منتقل کنید و در عین حال این اپلیکیشن و حساب کاربری خود بر روی آنرا به طورکامل حذف کنید. چیزی که شاید در درجه اول کمی بعید به نظر میرسید اما تیم خوش فکر تلگرام امکان آنرا مهیا ساخته است. در حال حاضر این قابلیت برای سیستم عامل iOS با بروزرسانی نسخه 7.4 تلگرام ارائه شده است و تلگرام اعلام کرده که به زودی کاربران پرشمار اندروید نیز از آن بهره مند خواهند شد.

براساس توضیحات رسمی و موجود تلگرام در ارتباط با این بروزرسانی، علاوه بر تاریخچه گفتگوهای واتساپ، کاربران میتوانند گفتگوهای خود را از سرویس های پیام رسان Line و KakaoTalk نیز به تلگرام منتقل کنند. همچنین بنابر آزمایش های کارشناسی، کاربران تلگرام با به روزرسانی نسخه 7.4.1 میتوانند چت های واتساپ را منتقل کرده و بر و همان اساس به ارتباط خود ادامه دهند. البته این قابلیت به شرطی عملی است که به طور پیشفرض هر دو طرف گفتگو حساب کاربری تلگرام داشته باشند و شماره ‌تلفن یکدیگر را در فهرست مخاطبان خود ذخیره کنند.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ؛‌ آپدیت جدید تلگرام
انتقال چت واتساپ به تلگرام

این قابلیت در وضعیتی عرضه شده که کوچ جهانی کاربران به اپلیکیشن پیام رسان سیگنال ادامه دارد و تلگرام نیز از این سفره بی نصیب نمانده است. بنابر آمارهای رسمی در حال حاضر تعداد کاربران تلگرام در سراسر جهان به نیم میلیارد نفر رسیده است. با وجود دغدغه کاربران از بابت امنیت واتساپ، این پیام رسان در واکنش به ریزش شدید کاربران خود از عدم دسترسی فیسبوک به اطلاعات کاربران گفته و اجرایی شدن سیاست های حریم خصوصی را سه ماه به تعویق انداخته است.

البته این موضوع به ظاهر هیچ تاثیری در واکنش هیجانی کاربران نداشته و همچنان کوچ از واتساپ ادامه دارد. حالا و با بروزرسانی جدید تلگرام، بالطبع کاربران بیشتری برای مهاجرت از واتساپ تحریک شده اند. در این گفتار به آموزش نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام خواهیم پرداخت.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام

در این قابلیت برای انتقال چت باید در مورد هر گفتگو به طور جداگانه عمل کرد. البته این نکته نیز مهم است که حتی میتوان گفتگوهای گروهی را در این قابلیت انتقال داد. در ادامه نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. برای انتقال چت ها از واتساپ یا سایر برنامه هایی که پیش از این نامشان را ذکر کردیم، باید به روشی که در ادامه می آید عمل کنید.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام به این صورت است که در مرحله‌ اول اپلیکیشن واتساپ را باز کرده و یکی از چت ها یا گفتگوهایی که قصد انتقال آنرا دارید  انتخاب کنید. در اینجا بر روی نام گروه یا نام مخاطب در بالای صفحه ضربه بزنید تا به صفحه‌ی اطلاعات پروفایل کاربر هدایت شوید. سپس در این صفحه روی گزینه‌ی Export Chat بزنید تا برگه‌ی اشتراک‌گذاری در iOS به‌ نمایش درآید و تلگرام را انتخاب کنید. در نهایت باید یک چت در تلگرام را انتخاب کنید تا پیام‌ها از واتساپ به چت موردنظر منتقل شوند.

به همان صورت در نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ، در درجه اول اپلیکیشن واتساپ را باز کرده و یکی از گفتگوها یا چت هایی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب کنید. در اینجا بر روی گزینه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست تصویر کلیک کنید. در اینجا با منویی مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد. در اینجا گزینه More را انتخاب کنید.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ؛‌ آپدیت جدید تلگرام
انتقال چت واتساپ به تلگرام

سپس به سرعت با منوی دیگری به شرح زیر مواجه میشوید. مطابق با آنچه در تصویر میبینید گزینه Export Chat را انتخاب کنید.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ؛‌ آپدیت جدید تلگرام
انتقال چت واتساپ به تلگرام

در اینجا برچسب انتقال گفتگو نمایش داده میشود که میتوانید مقصد انتقال را انتخاب کنید. در اینجا بایست تلگرام را انتخاب کنید تا فرایند انتقال چت واتساپ به تلگرام انجام گیرد.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام ؛‌ آپدیت جدید تلگرام
هر پیامی که از پلتفرم‌های دیگر به تلگرام منتقل شود یک برچسب Imported خواهد داشت که نشان می‌دهد این پیام‌ها در چه تاریخی ارسال شدند و در چه زمانی به تلگرام منتقل شدند.

همچنین، پیام‌های منتقل‌شده به همه‌ی افراد حاضر در گفت‌وگو نشان داده خواهد شد. از دیگر جزئیات این قابلیت می‌توان به تنظیمات انتقال چت‌ها همراه تصاویر یا بدون تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای ارسال‌شده اشاره کرد. دقت داشته باشید که چت‌های انتقالی براساس زمان انتقال آن‌ها نشان داده می‌شوند و نه زمانی‌که در اصل ارسال شده‌اند.

آپدیت جدید تلگرام

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام
نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام

از دیگر امکانات و قابلیت هایی که در آپدیت جدید تلگرام در دسترس قرار گرفته است میتوان به امکان تنظیم انفرادی و جداگانه حجم صدا برای هر فرد در چت و همچنین گزارش فعالیت گروه ها و کانال های جعلی که در تلاش برای جعل هویت افراد و نهادهای مشهور هستند اشاره کرد.

داده های شما اهمیت زیادی دارد. کاربران نه تنها میتوانند گفتگوهای خود را منتقل کنند بلکه هردوطرف میتوانند پیام های خود را بدون هیچ اثری حذف کنند. با استفاده از آپدیت جدید تلگرام شما کنترل بیشتری بر گپ های مخفی، گروه هایی که ایحاد کرده اید و سابقه تماس ها داشته باشید. در آخرین مورد میتوان در هر زمانی سابقه تماسها را برای طرفین حذف کرد.

سرورهای تلگرام اطلاعات مربوط به پیام ها و تماس های حذف شده ها ذخیره نمیکنند، بنابراین داده های شما برای همیشه از بین میروند. قابلیت ویس چت تلگرام در این نسخه نیز مشمول بهبودهایی گشته و شما میتوانید از بالای صفحه سابقه تماس اطلاعاتی دراین باره داشته باشید و در هر لحظه از چت های صوتی فعال در گروه هایی که عضو هستید مطلع شوید.

علاوه بر این در هر گفتگوی خصوصی میتوانید میزان حجم صدا برای هر فرد را تنظیم کنید. این موضوع از سوی مدیران گروه ها برای تمام اعضا قابل اعمال و کنترل است.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام

به هنگام مکث و پخش دوباره موسیقی، جلوه مخصوصی تدارک دیده شده که تا تجربه نکنید نمیتوان از خوب و بد آن گفت. علاوه بر این در آپدیت جدید تلگرام برای خوشامدگویی به کاربران تازه وارد یک تدارک ویژه دیده شده و اگر مخاطبی دارید که اخیرا به تلگرام پیوسته با استفاده از برچسب های جدید به او تبریک بگویید. هر آپدیت تلگرام همچنین شامل برخی انیمیشن ها برای ایموجی ها و بهبود رابط کاربری است. سعی کنید آنها را گفتگوهای خود پیدا کنید.

گزارش کانال ها و گروه های جعلی شاید یکی دیگر از جذابترین قابلیت های اضافه شده در این بروزرسانی باشد. هم اکنون تمام قابلیت های تلگرام به شما این امکان را داده تا هرگونه محتوای جعلی، هرزنامه و یا سایر محتوهای غیرقانونی از جمله تماس های غیرمجاز، خشونت و یا حتی کودک آزاری را گزارش کنید.

اکنون میتوانید کانال ها و گروه های جعلی را گزارش دهید که شخصیت ها یا افراد مشهوری را مورد جعل قرار داده باشند. این قابلیت از مسیر Report> Fake Account در دسترس تمام کاربران قرار دارد. همچنین پیشرفت های مهمی در دسترسی برای کاربران TalkBack و VoiceOver اضافه شده است.

نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام

مسئله امنیت واتساپ!

احتمالا باید بدانید که استفاده از اپلیکیشن پیامرسان واتساپ به عنوان یکی از بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 از تاریخ 8 فوریه 2021 تنها منوط به اعلام موافقت شما با سیاست های حریم خصوصی واتساپ خواهد بود. در صورت عدم موافقت اپلیکیشن به صورت خودکار اکانت شماره را حذف میکند و شما تنها در صورت تایید سیاست های جدید موفق به بازگردانی اکانت خواهید شد.

شاید سوال اساسی این باشد که مگر این تغییرات و آپدیت امنیتی چیست که موجی از واکنش منفی بر علیه فیسبوک و کوچ از واتساپ را در پی داشته است. شاید شما اهمیتی به این آپدیت و شرایط آن ندهید اما این موضوع برای پیامرسانی با بیش از 2 میلیارد کاربر بسیار ضروری است.

واتساپ قصد دارد یکپارچگی خود با سایر اعضای خانواده فیسبوک را ارتقا بخشیده و تعامل بهتری با کسب و کارها برقرار سازد و همچنین در نهایت اقدام به جمع آوری داده های مالی کاربران کند.

البته این را باید بدانید که واتساپ متادیتاهای زیادی نظیر شماره تلفن، تصاویر پروفایل،‌ الگوی مصرف و الگوهای رفتاری را از کاربران خود جمع آوری میکند. این ها البته همه مواردی مربوط به قبل است که همواره به کاربران اطلاع رسانی شده است، اما حالا در آپدیت جدید بند جدیدی تحت عنوان «تراکنش ها و دیتای پرداخت ها»‌ (Transaction and Payments Data) به این موارد اضافه شده است. بر این اساس سرویس های مختلف پرداخت میتوانند به اکانت شما متصل شده و در حین فرایند خرید،‌ با استفاده از آنها پرداخت خود را انجام دهید.

اطلاعات آپدیت جدید میگوید که واتساپ میتواند برای شما محتوای بازاریابی مربوط به سایر همکاران فیسبوک را ارسال کند. علاوه بر این کمپانی فیسبوک از دیتاهای جمع آوری شده مربوط ب شما در اپلیکیشن و سایر سرویس های فیسبوک استفاده خواهد کرد تا محتواها،‌ محصولات و فروشندگانی مرتبط با سلایق و علایق شما را به شما پیشنهاد کند و علاوه بر این به بهبود سرویس دهی کمک کند.

همه اینها در حقیقت قدم هایی برای ادغام هرچه بیشتر سرویس های مختلف فیسبوک است. اقدامی  که با ادغام فیسبوک مسنجر با اینستاگرام آغاز شد و حالا قرار است ادامه پیدا کند.

واتساپ بیزینس چیست؟

واتساپ بیزینس یک شاخه تجاری و کاربردی واتساپ برای بازرگانان و کسب و کارهای مختلف است که تعامل سازنده تر تاجران و فروشندگان با مشتریان را ممکن میسازد. علاوه بر این، واتساپ بیزینس قابلیت های متعدد دیگری نیز دارد.

این سرویس طی مدت اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و توانسته بیش از 50 میلیون کاربر در سراسر جهان کسب کند. برای گسترش امکانات واتساپ بیزینس فیسبوک به کاربران و کسب و کارها اجازه میدهد تا سرویس های مختلف این شرکت را با واتساپ یکپارچه سازی کنند. در نتیجه این موضوع یک اپلیکیشن شخص ثالث میتواند تا ارتباطات شما را به نمایندگی از کسب و کاری که با آن تعامل دارید مورد بررسی قرار دهد.

علاوه بر این سرویس های شخص ثالثی که در درون واتساپ با آنها تعامل دارید نیز میتوانند به بخشی از اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال یک پلیر درون برنامه ای میتواند آیدی شما را تشخیص دهد. ما پیش از این به طور جامع واتساپ بیزنس را مورد بررسی قرار داده بودیم.

با وجود اینکه این موضوع یعنی دسترسی به تعاملات و ارتباطات برنامه سبب راحتی کار کاربران شده اما این مسئله مهم را پیش کشیده است که در ازای این راحتی،‌ چه اطلاعاتی ب کاربران میدهیم؟

علاوه بر آشنایی با جی بی واتساپ و او جی واتساپ به عنوان نسخه های غیررسمی این اپلیکیشن پیامرسان، توصیه میکنیم حتما سری به 8 نکته برای ارتقای امنیت واتساپ بزنید و از بابت امنیت گفتگوهای خود مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر