;
coinex

اکسپریا 1 مارک 2 هم رده با گلکسی نوت 10 پلاس

یکسال پس از عرضه رسمی اکسپریا 1 مارک 2 DXOMARK نتایج بررسی خود از دوربین این گوشی را منتشر کرده است. در ادامه به بررسی گزارش این نهاد معتبر میپردازیم.

کمپانی سونی به دلیل سابقه خوب خود در عرضه دوربین های حرفه ای عکاسی،‌ در مورد تولید دوربین های باکیفیت برای اسمارتفون های اندرویدی نیز بسیار قدرتمند عمل کرده و همواره در جلب نظر مخاطبین خوب عمل کرده است.

در جدیدترین بررسی دقیقی که از کیفیت دوربین آخرین پرچمدار سونی توسط DXOMARK  به عنوان یک نهاد معتبر به عمل آمده مشخص شده که آنطور که سونی از دوربین محصول خود تعریف و تمجید کرده است نمیتوان روی دوربین این گوشی حساب باز کرد.

اکسپریا 1 مارک 2 هم رده با گلکسی نوت 10 پلاس

امتیاز کلی پرچمدار سونی 112 است و همین موضوع باعث می‌شود اکسپریا وان مارک 2 در رنکینگ DXOMARK پایین‌تر از گوشی‌های دو ساله‌ گلکسی اس 10 پلاس و وان پلاس 7 پرو قرار بگیرد. جایگاه اکسپریا وان مارک 2 هم ‌رده با گلکسی نوت 20 است که سال گذشته‌ میلادی به بازار آمد.

اکسپریا 1 مارک 2 هم رده با گلکسی نوت 10 پلاس

کارشناسان DXOMARK می‌گویند گستره‌ی داینامیک دوربین اکسپریا وان مارک 2 در محیط‌هایی که دارای شرایط نوری متوسط تا ضعیف هستند تقریبا محدود است و در تمامی تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی آرتیفکت‌های تغییر رنگ به ‌چشم می‌خورد. DXOMARK مدعی است که اکسپریا وان مارک 2 سیستم فوکوس خودکار غیر قابل ‌اتکا دارد،‌ در تصاویر ثبت‌شده با دوربین تله‌فوتو جزئیات کمی به ‌نمایش می‌گذارد و به‌نگام ضبط ویدئو، فوکوس خودکار و گستره‌ی داینامیک آن با برخی مشکلات مواجه می‌شوند.

هم اینها سبب میشود که نتوان محصول سونی را از بهترین دوربین گوشی 2021 دانست. علاوه بر این انتظار قد علم کردن این گوشی دربرابر سخت افزار بهترین گوشی های 2021 و رقابت با بهترین گوشی های هواوی 2021، بهترین گوشی های شیائومی 2021 و بهترین گوشی های سامسونگ 2021 را نباید داشته باشیم.

البته سونی در تدارک معرفی اکسپریا 1 مارک 3 است که بالطبع صاحب ویژگی های بهتری خواهد بود و یکی از بهترین گوشی های 5G در سال 2021 میباشد، ولی به هر صورت باید منتظر آینده باشیم. فراتر از اینها باید دید آیا کمپانی ژاپنی برنامه ای برای رقابت در بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 و با عناوینی چون قیمت بهترین گوشی های موتورولا و بهترین گوشی های سری M سامسونگ دارد یا خیر!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اکسپریا 1 مارک 2 چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر