;
coinex

گوشی گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) ؛ بررسی مشخصات فنی و قیمت

گوشی های تاشو سامسونگ طی سال جدید میلادی وارد نسل سوم خود میشوند. در این گفتار از تکراتو به گوشی گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) خواهیم پرداخت.

تصور عرضه اسمارتفون هایی با قابلیت تاشوندگی شاید تا همین چند سال پیش بسیار بعید به نظر میرسید و یا حداقل انتظار نداشتیم به این زودی ها عملی شود. اما کره ای های خلاق مثل همیشه بار دیگر پیشگام یک فناوری دیگر در حوزه اسمارتفون ها شدند و این بار نیز با عرضه گلکسی فولد اولین گوشی هوشمند تاشو را به بازار عرضه کردند.

اگرچه محصول جدید در نگاه اول محصولی شکننده و ناامیدکننده به نظر میرسید،‌ اما سامسونگ از ایده خود پا پس نکشید و علاوه بر عرضه گلکسی زد فولد 2 به عنوان مکمل ایده گوشی های تاشو خود، روی سری دیگری از محصولات تاشو با کمی تغییرات ظاهری با نام تجاری گلکسی زد فلیپ نیز کار خود را آغاز کرد و حالا در سال جدید باید منتظر نسل سوم این محصولات شگفت انگیز اما گران قیمت باشیم. با ما در بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ 3 همراه باشید.

گوشی گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

 بررسی مشخصات فنی و قیمت

در میان بهترین گوشی های 2021 که در سال جدید به بازار عرضه میشوند بی صبرانه منتظر عرضه گوشی گلکسی زد فلیپ 3 جدیدترین و بهترین گوشی های سامسونگ 2021 هستیم که در خانواده های مختلف محصولات سامسونگ به بازار عرضه میشوند. کمپانی کره ای تا همین جای کار هم بی تحرک باقی نمانده و مدتی پس از رونمایی شیائومی می 11 پرچمدار قدرتمند شیائومی در میان بهترین گوشی های شیائومی 2021، از سری گلکسی اس 21 مشتمل بر 3 محصول   گلکسی اس 21  ، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا رونمایی به عمل آورده است که همگی در زمره بهترین گوشی های 5G در سال 2021 جای میگیرند.

کمپانی کره ای در بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 نیز مطابق با انتظارات از گلکسی A32 به عنوان یکی از ارزان ترین گوشی های 5 جی دنیا رونمایی کرده و حالا دیگر تقریبا انتظارات ما از سامسونگ به رونمایی از جدیدترین و بهترین گوشی های سری M سامسونگ و البته محصولات تاشو این کمپانی از قبیل گلکسی زد فولد 3 و گوشی گلکسی زد فلیپ 3 محدود شده است.

اگرچه این محصولات سامسونگ هنوز معرفی رسمی نشده اند، اما ما بنا بر عادت پیشین در تکراتو، با کنار هم گذاشتن اطلاعات و رندرهای افشاشده از گوشی گلکسی زد فلیپ 3 سعی میکنیم به یک دیدگاه کلی از مشخصات گلکسی Z Flip 3 و قیمت گلکسی زد فلیپ 3 برسیم. با ما همراه باشید.

گوشی گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

گوشی گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

در سال جدید میلادی آنطور که اخبار و اطلاعات ب ما میگوید باید منتظر اتفاقات خاصی در دنیای کهکشانی های سامسونگ باشیم. از عرضه نسل سوم گلکسی زد فولد به عنوان یک گوشی قدرتمند و پرچمدار که شائبه هایی مبنی بر جایگزینی آن با سری نوت وجود دارد تا عرضه گوشی گلکسی زد فلیپ 3 که بنابر آنچه از مشخصات گلکسی زد فلیپ 3 فاش شده میتوانیم بگوییم یک میان رده تاشو در میان بهترین گوشی های تاشو خواهد بود.

حالا همانطور که پیش از این گفتیم قصد داریم هر آنچه که از اطلاعات مربوط به مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3 در درست داریم را کنار هم بگذاریم تا به یک دید کلی از مشخصات گلکسی Z Flip 3 و البته قیمت گلکسی زد فلیپ 3 برسیم.

نمایشگر : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

نمایشگر : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

نسل جدید گوشی های تاشو سامسونگ به زودی عرضه میشوند. اما در حال حاضر برخی از مشخصات گلکسی زد فلیپ 3 فاش شده که با بررسی آنها میتوانیم به اطلاعاتی اساسی درباره محصول جدید برسیم.

یک منبع معتبر در دنیای اسمارتفون های اندرویدی مدعی شده که گلکسی زد فلیپ 3 در بخش صفحه نمایش مجهز به یک نمایشگر 6.9 اینچی با حواشی باریک‌تر و حفره کوچک‌تر جهت استقرار دوربین سلفی است. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. این در حالیست که نخستین نسل گلکسی زد فلیپ مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 60 هرتزی است.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها اندازه نمایشگر خارجی نیز افزایش خواهد یافت. بدین‌ترتیب اندازه قطری پنل از 2.2 به 3.3 اینچ خواهد رسید. همچنین به نظر میرسد نمایشگر خارجی اسمارت ‌فون از ابعادی کوچک‌ تر نسبت به نمایشگر خارجی 2.7 اینچی موتورولا ریزر برخوردار است. این گوشی از روکش شیشه‌ای فوق‌العاده باریک (UTG) بهره می‌گیرد که این مشخصه به ارتقاء استقامت اسمارت‌فون کمک خواهد کرد.

سخت افزار : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

سخت افزار : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

آنطور که منابع معتبر میگویند گوشی گلکسی زد فلیپ 3 به احتمال زیاد در بخش سخت افزار قرار است در حد و اندازه های یکی ا زمیان رده ها ظاهر شوند. البته که بعید است قیمت گلکسی زد فلیپ 3 هم همپای سخت افزارش در رنج محصولات میان رده باشد.

به هر صورت آنچه از مشخصات گلکسی Z Flip 3 فاش شده به ما میگوید محصول جدید سامسونگ به احتمال قوی با یک پردازنده میان رده روانه بازار میشود تا لقب گوشی تاشو اقتصادی را به خود اختصاص دهد.

به‌گفته‌ی وبسایت معتبر گلکسی‌کلاب‌، شماره ‌مدل دستگاه جدید سری گلکسی زد فلیپ SM-F720F است. حرف F در این شماره‌مدل نشان می‌دهد با محصولی بین‌المللی طرف هستیم. به‌علاوه، نبود حرف B بدین‌معنی است که در مشخصات گلکسی Z Flip 3 احتمالا خبری از پشتیبانی از شبکه 5 جی نخواهد بود.

بدین ترتیب باید گفت مشخصات گلکسی Z Flip 3 نماینده جدید سامسونگ از مدل‌های کنونی خود که از پردازنده‌های پرچم‌دار سری اسنپدراگون 800 استفاده می‌کنند ضعیف‌تر خواهد بود. اینکه سامسونگ در نیمه‌ی دوم سال 2021 محصولی را بدون پشتیبانی از اینترنت 5 جی و با پردازنده‌ی میان‌رده راهی بازار کند عجیب است و باید این احتمال را هم در ذهن خود نگه داریم که در رابطه با بهره‌مندی از اینترنت 5 جی ممکن است اشتباهاتی رخ داده باشد.

با این حال به نظر می‌رسد استفاده از پردازنده‌ی میان‌رده محتمل‌تر باشد تا بدین ترتیب سامسونگ بتواند پیش از عرضه‌ی یک مدل گران‌قیمت، کاربرانی با بودجه‌ی محدود را به سوی خود جلب کند. یک احتمال قوی که در این باره میرود احتمال عرضه زد فلیپ در دو مدل و با تفاوت سخت افزار است.

در این معنا به احتمال یک مدل استاندارد و البته پرچمدار از این محصول با سخت افزار قدرتمند روانه بازار میشود و آنطور که حدس زده میشود نسخه ارزان قیمت تر، با پردازنده میان رده و بدون پشتیبانی از 5 جی روانه بازار خواهد شد.

در این باره وب سایت سم موبایل گزارش داده است که آخرین تراشه‌ای که از نسخه‌های LTE پشتیبانی می‌کند، اسنپدراگون 855 پلاس است.  این پردازنده پیش‌تر در گلکسی زد فلیپ مشاهده شده بود. اما مدل 5G آن که در ماه آگوست در دسترس خریداران قرار گرفت، به چیپست اسنپدراگون 865 پلاس مجهز بود.

تمام این تفاسیر بدان معناست که مدل پایه گلکسی زد فلیپ 3 از پردازنده اسنپدراگون 888 بهره‌مند خواهد بود، اما نسخه ارزان قیمت آن به پردازنده قدیمی‌تری مجهز می‌شود.

دوربین : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

دوربین : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

اطلاعات ما از دیگر بخش های ها محصول جدید سامسونگ تا حد زیادی محدود است. اما آنچه بیش از هرچیز درباره مشخصات گلکسی زد فلیپ 3 میتواند حائر اهمیت باشد باید بحث سخت افزار و قیمت گلکسی زد فلیپ 3 باشد که در این گفتار به طور کامل به آن پرداختیم.

در بخش دوربین آنچه ما میدانیم به یک رندر مفهومی محدود است که مدتی پیش منتشر شد. این رندر و اطلاعات به ما میگوید که گوشی گلکسی زد فلیپ 3 دارای یک ماژول دوربین مانند گلکسی S21 است.

بر هیمن اساس برخی کارشناسان بر این باورد که محصول جدید سامسونگ در بخش دوربین از همان دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی گلکسی زد فولد 2 استفاده خواهد کرد. البته در هر صورت این یک حدس و گمان است و ما باید منتظر آینده باشیم. اما بیایید نگاهی به مشخصات دوربین گلکسی زد فولد 2 داشته باشیم.

این محصول از ترکیب سه حسگر متفاوت 12 مگاپیکسلی با لنزهای واید و تله‌فوتو و اولتراواید به ‌عنوان دوربین پشتی بهره می‌گیرد. پرچم‌ دار تاشو سامسونگ از حسگر Sony IMX555 به‌کاررفته در نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی اس 20 یا اس 20 پلاس در دوربین اصلی‌اش بهره می‌گیرد.

این حسگر 12 مگاپیکسلی با ابعاد بزرگ 1.1.76 اینچی و پیکسل‌های 1.8 میکرومتری در پس لنز 26 میلی‌متری با دیافراگم f٫1.8 قرار دارد؛ درحالی‌که از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel نیز برای فوکوس سریع روی سوژه‌ها استفاده می‌کند.

قیمت گلکسی Z Flip 3 : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

قیمت گلکسی Z Flip 3 : مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ 3

بنابر آنچه پیش از این در بخش سخت افزار محصول جدید سامسونگ گفتیم، هنوز نمیتوان حدس درست و دقیقی از قیمت گلکسی Z Flip 3 داشت. اما پیش بینی می‌شود که قیمت گلکسی Z Flip 3 بسیار بیش از 1000 دلار باشد.

همچنین گزارشی دیگر کره حاکی از آن است که سامسونگ در نظر دارد تا سه میلیون گوشی هوشمند گلکسی زد فلیپ 3 را تولید و در سال آینده به فروش برساند. ظرفیت باتری این محصول برابر با 3900 میلی‌آمپرساعت خواهد بود؛ در حالی‌که نخستین نسل گلکسی زد فلیپ با یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار شد.

در این میان اگر پیش بینی عرضه نسخه ارزان قیمت این محصول را نیز درنظر آوریم، ممکن است انتظار رونمایی از مدلی از این محصول به قیمتی به صرفه تر را داشته باشیم.

 سامسونگ گوشی گلکسی زد فلیپ را با قیمت 1449 دلار و مدتی بعد، گلکسی زد فولد 2 را با قیمت 1999 دلار عرضه کرد. در‌ حال‌ حاضر، سخت است بخواهیم قیمت گلکسی زد فلیپ 3 را پیش‌بینی کنیم. حتی اگر سامسونگ در گلکسی زد فلیپ 3 از تراشه‌ی میان ‌رده استفاده کند، بعید است قیمت گلکسی Z Flip 3 کمتر از 1000 دلار باشد.

در پایان علاوه بر تاکید بر اینکه تمام این اطلاعات بر مبنای افشاگری ها و رندرها در اینجا جمع آوری و ارائه شده است،‌ شما را به بررسی بهترین گوشی های هواوی 2021 دعوت میکنم. همانطور که میدانید کمپانی چینی نیز از جمله کمپانی هایی بود که به دنبال سامسونگ در سال گذشته محصولات تاشو را روانه بازار کرد. حالا باید دید چینی ها در سال جدید و در ارائه نسل جدید میت ایکس چه ارمغانی برای بازارها خواهند داشت.فراتر از این ها باید انتظار عرضه جدیدترین گوشی تاشو موتورولا را داشته باشیم که در قیمت بهترین گوشی های موتورولا به آن پرداخته بودیم.

گوشی های تاشو در حال حاضر در اول راه تکامل خود هستند و بسیار سخت است اگر از آنها انتظار بهترین دوربین گوشی 2021 بودن را داشته باشیم. برای کاربری های خاص از گوشی ها در حال حاضر میتوانید نگاهی به بهترین گوشی برای فیلمبرداری در سال 2021، بهترین گوشی های ضد آب دنیا و بهترین گوشی های گیمینگ 2021 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوشی گلکسی زد فلیپ 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر