;
coinex

بهترین منابع کنکور 1401 ؛ آشنایی با منابع کنکور ریاضی، تجربی و انسانی

از مهمترین نیازهای مرتبط با آزمون سراسری ورود به دانشگاه در هر سال تحصیلی،‌ آشنایی با منابع آن است. با ما در بهترین منابع کنکور 1401 همراه باشید.

اگرچه این روزها باور عمومی نسبت به امکان موفقیت از راه تحصیل تا حدی تضعیف گشته و کمتر کسی به تحصیل به منزله تضمین آینده شغلی مینگرد، ولی در هر صورت همچنان کنکور برای عده زیادی یک گذرگاه مهم در زندگی تحصیلی و تعیین کننده آینده فرد است.

در نتیجه این امر، باید به راه های مختلفی برای موفقیت چنگ زد. شاید بهترین تضمین برای موفقیت تلاش مداوم، مستمر و برنامه ریزی شده در کنار مطالعه کافی و وافی باشد. اما تردیدی در این نیز نداریم که آشنایی با بهترین منابع کنکور 1401 میتواند در موفقیت شما موثر باشد.

بر همین اساس در این گفتار به معرفی بهترین منابع کنکور 1401 در دسته بندی ها مختلف عمومی، ریاضی، تجربی و انسانی خواهیم پرداخت. با ما تا پایان همراه باشید و نظرات تکمیلی خود درباره بهترین منابع کنکور 1401 را با ما در میان بگذارید.

بهترین منابع کنکور 1401

آشنایی با منابع کنکور ریاضی، تجربی و انسانی

پیش از این در تکراتو به استقبال کنکور سال جدید رفته بودیم و علاوه بر بحث بهترین منابع کنکور 1400، به موضوع برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400  نیز پرداخته بودیم.

در رقابت همچنان سنگین و نفس گیر کنکور برای تصاحب صندلی دانشگاه های برتر کشور، دانش آموزان ممتاز به هر ابزاری که بتواند در موفقیت آنها موثر شود چنگ میزنند. همانطور که آماده شدن برای کنکور حوصله، برنامه ریزی، وقت و مطالعه کافی میطلبد، آشنایی با بهترین منابع کنکور 1401 نیز میتواند در موفقیت هر دانش آموز تاثیر زیادی داشته باشد.

در همین راستا و در این گفتار قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین منابع کنکور 1401 در دسته بندی های عمومی و تخصصی بپردازیم. در صورتی که شما نیز قصد گذراندن کنکور را دارید بدون شک به این فهرست نیاز خواهید داشت.

بهترین منابع عمومی : بهترین منابع کنکور 1401

بهترین منابع عمومی : بهترین منابع کنکور 1401

در میان دروس عمومی کنکور 4 درس ادبیات، عربی،‌ زبان انگلیسی و دین و زندگی برای تمامی رشته ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هر یک از این دروس ضریب مهمی دارند. علاوه بر این دروس زبان انگلیسی و زبان عربی کمتر مورد اقبال و توجه هستند و معدود افرادی که روی این دروس حساب باز میکنند با درصد های بالا میتوانند تغییرات اساسی در رتبه نهایی خود ایجاد کنند.

بهترین منابع ادبیات کنکور 1401

به عنوان یکی از مهمترین دروس عمومی باید از ادبیات یاد کرد که همانطور که گفتیم ضریب مهمی دارد. در این حوزه بهترین منابع کنکور 1401 به طور جامع عبارتند از فارسی جامع میکروطلایی گاج و فارسی جامع میکروطبقه بندی گاج.

در مورد حوزه های موضوعی و دسته بندی های مبحثی این درس، هفت خوان خیلی سبز میتواند برای انواع مباحث ادبی مانند آرایه های ادبی، دستور زبان و قرابت معنایی بسیار مفید است. البته انتشارات نشر الگو در حوزه قرابت معنایی و آرایه های ادبی بسیار خوب کار کرده و میتوان از آن استفاده کرد.

اگر حس میکنید نیاز به توضیحات کامل و مفصل تری برای ادبیات دارید،‌ به سراغ ادبیات نشر دریافت و دکتر هامون سبطی بروید. این کتابها با حجم بالا و توضیحات مفصل خود میتوانند در ابتدای سال تحصیلی گزینه های مناسبی باشند.

در حوزه تاریخ ادبیات و لغت باید به سراغ انتشارات مهر و ماه و سری کتاب های لقمه بروید. البته در حوزه تاریخ ادبیات همچنان میتوان نشر الگو را نیز مدنظر قرار داد. در سطوح پایین تر و ضعیف،‌ ادبیات سیر تا پیاز گاج و البته کتاب های سال به سال نشر الگو بسیار خوب و موثر است.

بهترین منابع دین و زندگی کنکور 1401

همانطور که گفتیم درس دین و زندگی نیز از دیگر دروس مهم و موثر بر رتبه نهایی دانش آموز است. در مورد این درس سری کتاب های دین و زندگی جامع میکروطبقه بندی گاج که در دو جلد چاپ شده است از جمله بهترین منابع کنکور 1401 این درس است. این کتاب گاج به عنوان یک منبع جامع با درسنامه مناسب،‌ جدول آیات و احادیث، بررسی اندیشه و تحقیقات و همچنین بخشی تحت عنوان زیر ذره بین برای بررسی نکات خاص تمامی نیازهای شما در دین و زندگی را مرتفع خواهد کرد.

علاوه بر اینها اگر قصد داشتید یک مرحله فراتر از این ها بروید و در کنکورهای آزمایشی تراز خود را بالا بیاورید، بعد از تمرین دقیق و کامل میکروطبقه بندی گاج، میتوانید به سراغ انتشارات سفیر خرد بروید که نمودارهای درختی و تست های تالیفی پیچیده تری را شامل میشود. علاوه بر این دین و زندگی مولیت ویتامین گاج و البته دینی خیلی سبز را نیز مدنظر قرار دهید.

بهترین منابع عربی کنکور 1401

یک اقدام استراتژیک در هر کنکور این است که بر روی یکی از دو زبان عربی و انگلیسی حساب ویژه باز کنید. این دو زبان در میان دروس عمومی ضریب خوب و تاثیر مهمی بر رتبه شما دارد. علاوه بر این از آنجا که به طور طبیعی عموم افراد قید این دو رشته را میزنند، شما میتوانید با درصد بالا در این دروس جایگاه بهتری داشته باشید.

برای درس عربی هم در مورد بهترین منابع کنکور 1401 به مانند سایر موارد باز با نام گاج روبرو هستیم. منابع عربی گاج و خیلی سبز برای این درس بسیار مهم هستند و برای مثال میتوان به عربی سفید گاج و درک مطلب عربی کامل گاج اشاره کنیم. در مورد انتشارات خیلی سبز نیز عربی پایه و دوازدهم خیلی سبز را در نظر داشته باشید.

بهترین منابع انگلیسی کنکور 1401

همانطور که گفتیم در میان دروس مهم و موثر بر رتبه هر داوطلب، دو زبان عربی و انگلیسی عمومی از اهمیت بالایی در تعیین رتبه و تراز نهایی فرد برخوردار است. به واقع باید روی انگلیسی حساب ویژه باز کنید.

بهترین منابع انگلیسی کنکور 1401 عبارتند از کتاب زبان انگلیسی جامع خیلی سبز و سپس زبان انگلیسی جامع مبتکران. اگر کمی نیاز به تقویت پایه زبان انگلیسی خود دارید، میکروطبقه بندی گاج نیز گزینه مناسبی است. البته که کتاب های زبان انگلیسی انتشارات خط سفید نیز منابع تشریحی خوبی هستند. در مورد واژه نامه ها نیز کتاب تیک 8 گاج مناسب است.

بهترین منابع کنکور تجربی 1401

بهترین منابع کنکور تجربی 1401

حالا وقت آن است که وارد مباحث تخصصی تر شویم. بهترین منابع کنکور تجربی 1401 اولین بخشی است که در موضوعات تخصصی به آن اشاره میکنیم. این کنکور همواره از رشته های پرمتقاضی با رقابت سنگین میان داوطلبان است.

تعداد زیاد داوطلبان و ظرفیت محدود دانشگاه ها برای رشته های پرمتقاضی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و البته عدم ارائه این رشته ها در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاغی از جمله عوامل موثر بر این رقابت تنگاتنگ است. در نتیجه این موضوع برنامه ریزی و مطالعه دقیق و البته آشنایی با بهترین منابع کنکور تجربی 1401 از اهمیت والایی برخوردار است.

کنکور تجربی شامل 5 زیرگروه است که در هر یک ضرایب دروس اختصاصی با هم متفاوت است. در ادامه به بهترین منابع کنکور تجربی 1401 خواهیم پرداخت.

بهترین منابع زیست شناسی کنکور 1401

برای این درس سری تست های انتشارات خیلی سبز برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بسیار موثر است. علاوه بر این کتاب میکروطبقه بندی گاج را نیز مدنظر قرار دهید.

بهترین منابع ریاضی کنکور 1401

در مورد درس ریاضیات اگر به کلاس کنکور میروید و جزوه مناسبی دارید، در درجه اول میتوانید به ریاضیات تجربی آبی قلم چی مراجعه کنید. ریاضیات تجربی جامع مهر و ماه و جامع ریاضی با طعم گلابی میتواند منبع آموزشی بسیار مناسبی باشد.

همچنین ریاضیات انتشارات تخته سیاه نیز منبع آموزشی بسیار مهمی است. ریاضیات تجربی انتشارات خیلی سبز نیز از سطح بالایی برخوردار است اما برای حل تست های بیشتر بعد از تسلط نسبی بر سایر موارد.

همچنین میتوانید سری تست های انتشارات الگو را نیز برای ریاضیات مدنظر قرار دهید که برای پایه دهم تالیف رضاخالو و پایه یازدهم تالیف سیروس یعقوبی است.

بهترین منابع فیزیک کنکور 1401

در درجه اول در این درس باید فیزیک جامع خیلی سبز را در نظر بگیرید. علاوه بر این فیزیک گاج نقره ای و فیزیک گاج میکروطلایی به عنوان بهترین منابع این درس هستند. هردو مجموعه 4 جلدی هستند. دو جلد برای فیزیک پایه و دو جلد نیز فیزیک سال آخر.

بهترین منابع شیمی کنکور 1401

در این درس باید در درجه اول شیمی جامع انتشارات الگو را مدنظر قرار دهید. همین انتشارات برای پایه یازدهم و دوزادهم نیز آثار خوبی منتشر کرده است. به مانند سایر موارد در اینجا نیز آثار گاج از جمله میکروطبقه بندی را در نظر بگیرید.

بعد از اینها شیمی انتشارات مبتکران از جمله منابع معتبر در این حوزه برای سال دهم است. برای شیمی سال یازدهم شیمی انتشارات خیلی سبز موثر است. همین انتشارات شیمی سال آخر بهتری نیز دارد.

سری کتاب های شیمی انتشارات فار و همچنین شیمی IQ گاج از سطح بالاتری برخوردار هستند و در صورتی که به تسلط مطلوبی در شیمی کنکور رسیدید می توانید به سراغ این منابع برای حل تست بروید.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1401

بهترین منابع کنکور ریاضی 1401

بعد از رشته تجربی ریاضی از پرمخاطب ترین کنکورهای هر سال است و رتبه خوب در این آزمون میتواند قبولی شما در یکی از دانشگاه های معتبر را در پی داشته باشد. در این راستا بهترین منابع کنکور ریاضی 1401 را در دسته بندی های مختلف به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین منابع حسابان کنکور 1401

برای درس حسابان بهترین منابعی که میتوانید روی آن حساب کنید حسابان جامع خیلی سبز تالیف میثم حمزه لویی، علی شهرابی‌، مهرداد کیوان از منابع خوب است. بعد از این میتوانید سری تست های انتشارات الگو را نیز در نظر بگیرید.

بهترین منابع فیزیک کنکور 1401

بهترین منابع جامع این درس عبارتند فیزیک گاج نقره ای و فیزیک میکروطلایی گاج است که دو مجموعه 4 جلدی هستند. دو جلد برای فیزیک پایه و دو جلد فیزیک سال آخر. بعد از این مورد مجموعه فیزیک 4 جلدی نشر خیلی سبز نیز گزینه بسیار موثری است.

علاوه بر این برای برخی مباحث پایه ای فیزیک که مشکل دارید و نیاز به تقویت حس میکنید میتوانید روی فیزیک انتشارات مبتکران حساب باز کنید. همجنین کتاب های نشر الگو را نیز فراموش نکنید. داوطلبان رشته های برای حل تست های پیچیده و سنگین میتوانند به سراغ کتاب های نشر الگو بروند.

بهترین منابع هندسه کنکور 1401

هندسه نیز از مهمترین دروس کنکور است که میتوانید روی آن حساب ویژه ای باز کنید. برای هندسه 1 و 2 کتاب میکروطبقه بندی گاج منبع خوبی است. اگر سطح پایین تری دارید روی آبی قلم چی نیز حساب باز کنید. هندسه پایه آبی قلم چی نیز از معدود کتاب ها با درسنامه و پاسخنامه خوب است. کتاب هندسه ی نشر الگو را نیز برای تست زنی در سطح بالاتری از سوالات می توانید مدنظر قرار دهید.

برای هندسه تحلیلی انتشارات خیلی سبز از سایر گزینه ها بهتر است گرچه اگر علاقه ای به تست های سنگین تر داشتید مانند هندسه ی پایه برای حل تست بیشتر به سراغ هندسه ی تحلیلی انتشارات نشر الگو بروید. هندسه ی تحلیلی انتشارات خوشخوان نیز یکی دیگر از منابع خوب این درس به شمار می آید.

برای هندسه ی 1 و 2 و 3 نظام جدید بدون شک به سراغ هندسه ی میکرو طلایی گاج بروید و برای حل تست بیشتر و تقویت خلاقیت در درس هندسه، انتشارات نشر الگو گزینه ی خوبی است.

بهترین منبع ریاضیات گسسته کنکور 1401

در این مورد خاص ریاضیات گسسته میکروطبقه بندی گاج و کتاب گسسته و آمار و احتمال میکروطلایی گاج برای این درس منابع خوبی محسوب میشوند. به مانند موارد قبل در این مورد نیز برای کار قوی تر مخصوصا مباحثی مثل گراف و نظریه اعداد به سراغ نشر الگو بروید.

بهترین منابع کنکور انسانی 1401

بهترین منابع کنکور انسانی 1401

در رشته انسانی 5 زیرگروه متفاوت داریم و بحث منابع کنکو انسانی کمی گسترده تر است. به طور کلی در رشته انسانی 4 انتشارات فعال تر و با کیفیت داریم:

  1. انتشارات گاج
  2. انتشارات خیلی سبز
  3. انتشارات مشاوران
  4. انتشارت مهر و ماه

بهترین منابع عربی کنکور 1401

بدون تردید برترین منبع در عربی اختصاصی رشته ی انسانی مربوط به انتشارات گاج است. البته کتاب عربی اختصاصی انتشارات خیلی سبز نیز گزینه ی خوبی است.

بهترین منابع ادبیات کنکور 1401

برای ادبیات اختصاصی رشته علوم انسانی نیز حتما باید میکروطبقه بندی های گاج را مدنظر قرار دهید. ادبیات خیلی سبز نیز گزینه خوبی است.

بهترین منابع تاریخ و جغرافیا 1401

در این مورد اولویت با متن کتاب درسی است. برای تقویت و محکم کاری مباحث میتوانید به سراع سی کتاب های لقمه انتشارات مهر و ماه بروید.

بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور 1401

منابع خوب و مهم در درس فلسفه و منطق در رشته انسانی کتاب های نشر خیلی سبز است. البته کتاب فلسفه و منطق انتشارات مبتکران نیز کتاب مهم و قابل توجهی است.

بهترین منابع اقتصاد کنکور 1401

در این مورد اگر احساس ضعف میکنید به سراغ آبی قلمچی یا میکروطبقه بندی گاج بروید. کتاب اقتصاد از سری کتاب های ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز نیز انتخاب خوبی است. همچنین کتاب لقمه مهر و ماه نیز اگر سطح خوبی در درس اقتصاد دارید مناسب است.

توجه:

اگر صاحب کسب و کار آموزشی هستید که در راستای بهبود کیفیت مطالعه دانش آموزان فعالیت می‌کنید، ما می‌توانیم شما را بیشتر با دانش آموزان مرتبط کنیم. برای ارتباط و همکاری با تکراتو در این خصوص از صفحه تماس با ما استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

در همین رابطه برای سال 1400 با بررسی نمادهای سال 1400، حیوان سال 1400، رنگ سال 1400، پیشگویی و طالع بینی سال 1400 و تعطیلی های سال 1400 اطلاعات جامعی کسب کنید.

در مورد مائل اقتصادی سال 1400 نیز میتوانید وام ازدواج 1400، پیش بینی قیمت گوشی 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 و بهترین سرمایه گذاری 1400 را بررسی کنید. همچین کمبود معلم در سال 1400، کاندیداهای ریاست جمهوری 1400، خرید سربازی 1400 و امریه سربازی 1400 به تناسب نیاز میتواند مفید باشد.

نظر شما در خصوص بهترین منابع کنکور 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر