;
coinex

گوشی گلکسی M02 سامسونگ ؛ مشحصات فنی و قیمت

سامسونگ بالاخره از یکی از موردانتظارترین و البته ارزان ترین محصولات خود رونمایی به عمل آورد. با ما در بررسی مشخصات گوشی گلکسی M02 سامسونگ همراه باشید.

به مانند هر سال، با آغاز سال جدید میلادی انتظار رونمایی از جدیدترین محصولات حوزه تکنولوژی در دسته های مختلف را داریم. در وضعیت امروزی بخش اسمارتفون های دنیای تکنولوژی از جذاب ترین و محبوب ترین بخش هاست.

کمپانی کره ای سامسونگ به عنوان یکی از قدرتمندترین برندهای تولید و عرضه گوشی موبایل هم در سال جدید برنامه های زیادی در دستور کار دارد که تا این لحظه برخی از آنها را به اجرا در آورده است.

بر همین اساس در این گفتار از تکراتو به بررسی یکی از موردانتظاترین گوشی های سری M این کمپانی یعنی گوشی گلکسی M02 سامسونگ که اخیرا رسما رونمایی شده میپردازیم.

گوشی گلکسی M02 سامسونگ ؛ مشحصات فنی و قیمت

طی سال 2020 سامسونگ شماری از برترین گوشی های سال را تولید و روانه بازار کرد، البته که با قیمت هایی گران! حالا و در سال 2021 نیز کمپانی کره ای با شماری از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 راهی بازار شده است و رقبای اصلی خود بهترین گوشی های هواوی 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2021 را به رقابت طلبیده است.

سامسونگ با گذشت اندک مدتی از سال جدید میلادی از سری اس 21 شامل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا به عنوان تعدادی از بهترین گوشی های 2021 رونمایی کرده است.

اما فراتر از بازار پرچمدارها، کمپانی کره ای برای بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 نیز برنامه های زیادی دارد و این بازار پرسود را با محصولات جذاب و متنوع خود تغذیه خواهد کرد. در حال حاضر هم سامسونگ با رونمایی از گلکسی A32 به عنوان یکی از ارزان ترین گوشی های 5G دنیا، رقابت در این حوزه را با برخی از قیمت بهترین گوشی های موتورولا و بهترین گوشی های ال جی آغاز کرده است.

البته میان رده های سامسونگ تنها به سری A محدود نیستند و کمپانی کره ای در این حوزه با بهترین گوشی های سری M سامسونگ نیز وارد گود میشود. در حال حاضر یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ در این رده قیمتی، یعنی گوشی گلکسی M02 سامسونگ معرفی شده است. در این گفتار از تکراتو قصد داریم به بررسی گوشی گلکسی M02 سامسونگ از جمله مشخصات گلکسی M02 سامسونگ و قیمت گلکسی M02 سامسونگ بپردازیم. با ما باشید.

گوشی گلکسی M02 سامسونگ

گوشی گلکسی M02 سامسونگ
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ام 2

سامسونگ اوایل ماه گذشته میلادی از گوشی گلکسی M02s رونمایی به عمل آورد و حالا از نسخه ارزان تر این محصول برای بازار هند رونمایی کرده است.

این کمپانی دو روز پیش در تایلند از گوشی گلکسی M02 سامسونگ رونمایی به عمل آورده و حالا قرار است این گوشی روانه بازار هند شود. کاربران هندی میتوانند این گوشی را با قیمت 96 دلار تهیه کنند.

به مناسبت رونمایی از این گوشی هوشمند که از یک باتری 500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و قیمتی برابر 96 دلار دارد در تکراتو قصد داریم به بررسی گوشی گلکسی M02 سامسونگ ، مشخصات گلکسی M02 سامسونگ و قیمت گلکسی M02 سامسونگ بپردازیم.

طراحی و ساخت : مشخصات گلکسی M02 سامسونگ

طراحی و ساخت : مشخصات گلکسی M02 سامسونگ
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ام 2

این گوشی با طراحی ناچ و حاشیه های کمتر به محصول جالبی بدل شده است. البته هیچ اتفاق جدیدی در طرفین دستگاه رخ نداده و همانند سایر مدل‌ها شاهد کلیدهای حجم صدا و پاور در سمت راست هستیم و در سمت چپ هم خشاب سیم کارت قرار دارد. بخش عقب گوشی سامسونگ M02 طراحی خاصی دارد و ما را به یاد گوشی A01 Core می‌اندازد.

طراحی این دستگاه آن چنان آش دهن سوزی نیست که بخواهیم خیلی از آن بگوییم اما در نوع خود و در این رده قیمت با نمایشگر بزرگ و بدنه باکیفیت و البته یک باتری غول پیکر قطعا گزینه خرید مهمی به حساب می آید.

در حالت کلی و با در نظر گرفتن قیمت بسیار پایین گوشی سامسونگ M02 نمی‌توان گفت که استفاده از قابلیت‌های نه چندان مطرح یک ایراد و نقص به حساب می‌آید، اما حداقل بزرگ بودن سایز نمایشگر برای یک گوشی ارزان قیمت،  مزیت خوبی است.

نمایشگر: مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ

نمایشگر: مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ام 2

به عنوان یکی از اساسی ترین بخش های هر موبایل،‌ بحث خود درباره مشخصات گلکسی M02 سامسونگ را با صحبت از نمایشگر آغاز میکنیم. در این گوشی ارزان قیمت، سامسونگ از نمایشگر 6.5 اینچی Infinity-V با بریدگی V شکل در قسمت بالای آن برای پشتیبانی از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده کرد است.

این نمایشگر با وضوح اچ دی پلاس (رزولوشن آن 720 در 1600 پیکسل) و نسبت تصویر 20:9 روانه بازارها خواهد شد. توجه داشته باشید که نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه هم معادل 81.9 درصد بوده و نشان می‌دهد بیشتر بخش جلوی دستگاه را نمایشگر تشکیل داده است.

البته شایعات پیش از این بر استفاده از نمایشگر 5.7 اینچی و البته دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی اشاره داشت که اینگوونه نشد. برای سهولت کار با گوشی،‌ سامسونگ در پنل پشتی گوشی از طراحی بافت دار استفاده کرده است.

دوربین: مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ

دوربین: مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ
گوشی گلکسی M02 سامسونگ

سامسونگ در این محصول به عنوان یکی از ارزان ترین گوشی های 2021 از دوربین دوگانه با چینش عمودی استفاده کرده است. این دوربین دوگانه شامل یک سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4  است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی از قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. در زیر دو دوربین گوشی نیز چراغ LED رخ نمایی میکند. قطعا با بهترین دوربین گوشی 2021 موجه نیستیم.

در زمینه فیلمبرداری هم گوشی سامسونگ M02 قطعا قابل قیاس با بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021 نیست و ممکن است نتواند فایل بسیار باکیفیتی را ثبت و ضبط کند، اما در مجموع توانایی جلب رضایت کاربران را خواهد داشت.

سخت افزار:‌ مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ

سخت افزار:‌ مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ
گوشی گلکسی M02 سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ هم به تناسب قیمت آن به مانند سایر بخش ها در حد یک محصول ارزان قیمت است. چیپست سامسونگ M02، تراشه 28 نانومتری مدیاتک MT6739W (چهار هسته ای) بوده که در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100، قدرت دستگاه را تامین می‌کند.

استفاده از تراشه 28 نانومتری در سال 2021، ناامیدکننده به نظر می‌رسد، اما چاره‌ای نیست و باید آن را از سامسونگ در تولید این گوشی هوشمند ارزان قیمت، پذیرفت. شما می‌توانید با این دستگاه، کارهای مختلف خود همانند تماشای فیلم یا بازی را تجربه کنید، اما نباید سطح انتظار خود را تا حد زیادی بالا ببرید.

البته برخی شایعات به استفاده این محصول یا شاید یک نسخه متفاوت آن از اسنپدراگون 450 اشاره دارند که از آنجا که هنوز سامسونگ اطلاعات دقیق در این باره را منتشر نکرده است ما نمیتوانیم اظهار نظر قطعی داشته باشیم.

متاسفانه برخلاف انتظار گلکسی M02 به جای اندروید 11 و رابط کاربری One UI Core 3.0 از اندروید 10 و رابط کاربری One UI Core 2.x استفاده می‌کند.

به هر صورت این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با One UI بر پایه‌ سیستم ‌عامل اندروید 10 به بازار می ‌آید و 32 گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی دارد. البته کاربر در صورت تمایل می‌توانید ظرفیت حافظه‌ گوشی را از طریق کارت حافظه‌ میکرو SD تا حداکثر یک ترابایت افزایش دهد.

باتری و سایر مشخصات‌: مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ

باتری و سایر مشخصات‌: مشخصات فنی گلکسی M02 سامسونگ
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ام 2

یکی از جذابترین و خبرسازترین بخش های این گوشی که از همان ابتدا جلب توجه کرد، استفاده از یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپرساعت در این محصول است که با در نظرگرفتن ابعاد صفحه نمایش و سایر موارد موثر بر مصرف باتری، میتواند خیال کاربر را از بابت طول عمر باتری این گوشی با هر بار شارژ آسوده کند.

البته شایعات پیش از معرفی بر استفاده از باتری 3500 میلی آمپرساعتی اشاره داشتند که با معرفی باتری جدید از اعتبار سلب میشود. البته فرایند شارژ این محصول از درگاه میکرو USB صورت میگیرد و خبری از شارژ سریع در کار نیست!

اگر در هیچ یک از بخش ها نتوانیم این محصول ارزان قیمت را در رده برترین ها قرار دهیم بدون تردید در بخش باتری باید از M02 به عنوان یکی از بهترین باتری گوشی 2021 یاد کنیم.

اما شاهد فناوری شارژ سریع نیستیم. در حقیقت شما باید مدت زمان نسبتا طولانی را منتظر شارژ مجدد دستگاه بمانید. همچنین خبری از حسگر اثر انگشت هم نیست، اما به عنوان جایگزین می‌توانید از الگو یا سیستم تشخیص چهره استفاده کنید.

این گوشی با ضخامت 9.1 میلی متری و 206 گرم وزن با قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت و البته جک 3.5 میلیمتری هدفون که این روزها درگاه نایابی شده است به بازار عرضه میشود. از دیگر مشخصات گلکسی M02 سامسونگ می‌توان به پشتیبانی، 4G، VoLTE، وای فای تک باند، بلوتوث 5، GNSS، پشتیبانی از کارت حافظه تا یک ترابایت اشاره کرد. آنطور که در حال حاضر اعلام شده، محصول جدید سامسونگ در رنگ های مشکی، خاکستری، آبی و قرمز در تاریخ 9 فوریه 2021 مقارن با 21 بهمن 1399 در بازار هند عرضه خواهد شد.

قیمت گلکسی M02 سامسونگ

قیمت گلکسی M02 سامسونگ
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ام صفر 2

همانطور که گفتیم گوشی گلکسی M02 سامسونگ در حال حاضر و از 21 بهمن ماه سال جاری در رنگ های مشکی، خاکستری، آبی و قرمز در بازار هند عرضه خواهد شد.

قیمت گلکسی M02 سامسونگ در نسخه پایه با دو گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی 6999 روپیه معادل 96 دلار اعلام شده است که آنرا به یکی از ارزان ترین محصولات بازار بدل میکند. در حال حاضر قیمت گلکسی M02 سامسونگ در نسخه دیگر آن با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مشخص نیست.

به هر صورت به عنوان یک محصول ارزان قیمت و با در نظر گرفتن محصولات و قیمت های موجود در بازار باید گفت اگر بودجه نسبتا پایینی برای تهیه یک اسمارتفون جدید دارید و البته برایتان استفاده از نسل پنجم اینترنت همراه اهمیتی ندارد، میتوانید نسبت به تهیه گوشی گلکسی M02‌ سامسونگ اقدام کنید.

فراتر از این ها هنوز ما منتظر رونمایی از گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 به عنوان مهمترین محصولات سامسونگ در میان بهترین گوشی های تاشو هستیم. به علاوه که به نظر میرسد کمپانی کره ای در رقابت با بهترین گوشی های وان پلاس و بهترین گوشی های چینی 2021 شماری از بهترین گوشی های 5G در سال 2021 را عرضه خواهد کرد.

علاوه بر این بعید نیست سامسونگ نمایندگانی در میان بهترین گوشی های ضد آب دنیا و بهترین گوشی های گیمینگ 2021 داشته باشد. در پایان توصیه میکنم بررسی تکراتو از بهترین گوشی های 99 را ببینید.

تاکنون شماری از کمپانی های مطرح برخی از مهمترین و موردانتظارترین محصولات خود را رونمایی کرده اند که در تکراتو به بررسی آنها پرداخته ایم. از این جمله میتوان به رونمایی شیائومی از شیائومی می 11 اشاره کرد. کمپانی چینی البته به زودی شیائومی ردمی کی 40 را هم معرفی خواهد کرد.

علاوه بر این زیربرند سابق هوآوی یعنی آنر اولین محصول مستقل خود را با نام آنر وی 40 معرفی کرده است. البته که ظاهرا این محصول تا حد زیادی مربوط به دوران وابستگی این برند به هوآوی بوده است.

علاوه بر این ها موتورولا با موتورولا اج اس به بازار آمده و انتظار میرود دیگر برند چینی مطرح یعنی وان پلاس نیز به زودی از پرچمدار سال جدید خود یعنی وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رونمایی رسمی به عمل آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوشی گلکسی M02 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر