;
coinex

دانلود اپلیکیشن دریا ؛ سرویس استریمینگ فیلم و سریال در افغانستان

سرویس های استریم فیلم و سریال به زبان فارسی در ابتدای راه هستند. در ضمن بررسی به دانلود اپلیکیشن دریا به عنوان سرویس استریم ویدیو در افغانستان خواهیم پرداخت.

پیش از پاندمی کرونا هم سرویس های استریم فیلم و سریال در سراسر دنیا با استقبال خوبی مواجه شده بودند و کاربران زیادی داشتند. طی یکی دو سال اخیر چند سرویس تخصصی استریم فیلم و سریال به زبان فارسی در ایران نیز راه اندازی شده اند که با استقبال بسیاری مواجه شدند.

با این حساب باید گفت سرویس های اینچنینی در دسته بندی های مختلف و البته در کشورهای متفاوت پلتفرم های رو به رشد و پرمخاطبی هستند که بر تعداد آنها همواره افزوده میشود.

اخیرا یک سرویس استریم فیلم و سریال در افغانستان با نام دریا راه اندازی شده که هم کیفیت قابل قبولی و هم برنامه های جذاب و متنوعی دارد. از آنجا که اشتراک زبانی میتواند در استفاده موثر از این اپلیکیشن برای ما نیز موثر باشد، این گفتار تکراتو را به معرفی، بررسی و البته دانلود اپلیکیشن دریا اختصاص دادیم. با ما باشید.

دانلود اپلیکیشن دریا ؛ سرویس استریمینگ فیلم و سریال در افغانستان

البته که امکان مقایسه اپلیکیشن دریا و سرویس های ایرانی استریم فیلم و سریال با غول های قدرتمند این حوزه مانند نتفلیکس دور از انتظار است. به خصوص که نتفلیکس همانطور که در بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 اشاره کردیم فهرستی از بهترین سریال های 2021  را برای پخش آماده کرده است.

اما اگر از این زاویه به موضوع بنگریم که این سرویس ها به عنوان اولین ها در این حوزه مشغولند و با امکانات و شرایط موجود خدمات خوبی را به کاربر ارائه میدهند،‌ شاید بتوان قضاوت بهتری درباره این سرویس ها داشت.

به هر صورت در حال حاضر ما با سرویس استریمینگ فیلم و سریال دریا مواجهم که به عنوان اولین مورد در این حوزه برای همزبانان افغانی مشغول به کار شده است. در ادامه این گفتار قصد داریم به بررسی اپلیکیشن دریا و معرفی قابلیت ها و امکانات سرویس استریم فیلم و سریال دریا بپردازیم. به علاوه لینک دانلود اپلیکیشن دریا را نیز در ادامه در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

استریمینگ فیلم و سریال یعنی چه؟

دانلود اپلیکیشن دریا
سرویس استریمنیگ فیلم و سریال در افغانستان

شاید بهتر باشد پیش از بررسی اپلیکیشن دریا کمی درباره فلسفه کاری ابزارهای استریم صحبت کنیم. مدیا استریمینگ Media Streaming یا استریم فیلم و سریال قابلیت و تکنیکی است که به کمک آن میتوان یک فایل چندرسانه ای اعم از صدا و یا ویدیو را بدون احتیاج به دانلود تمام آن‌، به صورت آنلاین و لحظه ای از هر نقطه تماشا کرد.

برای مشاهده یک ویدیو معمولی در سیستم باید کل فایل در سیستم بارگذاری شده و سپس تماشای آن آغاز شود. اما ویدئو استریمینگ به شما اجازه می دهد که از محتوا قبل از اینکه تمام فایل دانلود شود، شروع به استفاده و مشاهده کنید.

در تکنیک Media Streaming داده ها بصورت مداوم از سرور به کامپیوتر کاربر منتقل می شوند و حین این انتقال قابلیت نمایش بخش های انتقال داده شده فراهم می شود. معمولا این تکنیک تنها برای انتقال فایل های چند رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.  مزیت اصلی استریمینگ ویدیو این است که دیتا را در لحظه و از همان جایی که به آن نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن دریا
سرویس استریمنیگ فیلم و سریال در افغانستان

امروزه سرویس های میزبانی ویدیو با استفاده از استانداردهای رایج از جمله RTMP و HLS به صورت همزان قابلیت نمایش و دریافت چند ویدیو را دارد. به گونه ای که طی این فرایند، استریم فایل ویدیویی به بخش هایی بسیار کوتاه (چندثانیه ای)‌ تقسیم میشود و پلیر به جای دریافت کل فایل، آنرا به صورت تکه های کوچک مجزا دریافت میکند.

در پخش زنده اینترنتی یا live streaming همزمان با تولید محتوای تصویری، کاربران نهایی تصاویر را دریافت و برای ایشان پخش می‌شود. مدیا استریمینگ (Media Streaming) علاوه بر شکل اجرای زنده (Live) در بازپخش (VoD) بسیار مورد کاربرد و استفاده است و به امروز نوعی استاندارد میباشد.

هنگامیکه کابران فیلمی را در بستر اینترنت و به صورت آنلاین پخش میکنند، جریان استریم به صورت مداو عملیات انتقال داده را از سرور انجام میدهد. در مدیا استریمینگ یک Loader تحت عنوان Buffer فعالیت می کند.

دانلود اپلیکیشن دریا
سرویس استریمنیگ فیلم و سریال در افغانستان

Buffer مقدار داده های منتقل شده از سرور به کامپیوتر کاربر را نشان میدهد. اگر میزان انتقال داده شده یعنی میزان Buffer از میزان داده مشاهده شده توسط کاربر بیشتر باشد عملیات Play بدون مشکل انجام می شود اما اگر Buffer از Play اصطلاحا جا بماند، پخش فیلم متوقف می شود و تا زمانی که Buffer به حد معین (معمولا چندین ثانیه جلوتر از Play) نرسد فیلم نمایش داده نمی شود.

حالا و با این مقدمه نسبتا مختصر درباره معنای استریمینگ، به بررسی اپلیکیشن دریا به عنوان سرویس استریم فیلم و سریال در افغانستان خواهیم پرداخت.

دانلود اپلیکیشن دریا : سرویس استریم فیلم و سریال

برای استفاده از این سرویس در درجه اول شما باید نسبت به دانلود اپلیکیشن دریا اقدام کنید. البته در حال حاضر مشکل مهمی که بر سر راه دانلود اپلیکیشن دریا وجود دارد، عدم وجود فایل دانلودی آن در اپ استورهای مطرح و شناخته شده است. البته موضوع در مورد دانلود اپلیکیشن دریا به همین جا ختم نمیشود.

با بررسی وبسایت این پلتفرم متوجه میشویم که از اساس باید قید دانلود اپلیکیشن دریا را بزنیم. چراکه در حال حاضر تیم دریا هنوز نسبت به رونمایی و عرضه اپلیکیشن رسمی در گوگل پلی یا اپ استور و حتی سایر مارکت های مشابه اقدام نکرده اند.

اما خب برای دانلود اپلیکیشن دریا و یک دسترسی دائمی به این برنامه چه باید کرد؟ خب کار چندان پیچیده ای نیست. در درجه اول برای نصب و دانلود اپلیکیشن دریا به آدرس وبسایت رسمی دریا از این لینک مراجعه کنید.

در اینجا با تصویری مشابه با تصویر زیر مواجه خواهید شد. در این بخش میتوانید فهرستی از سریال ها، فیلم ها، برنامه های پرطرفدار و البته برنامه های رادیویی و تلویزیونی که این سرویس را در دسته بندی های گوناگون مشاهده کنید.

دانلود اپلیکیشن دریا
آموزش کار با اپلیکیشن دریا

در تصویر بالا که متعلق به صفحه اصلی وبسایت دریا است، در صورتی که از گوشه بالا سمت چپ بر روی سه نقطه کلیک کنید گزینه Add to Home screen را مشاهده خواهید کرد.

البته وبسایت دریا به طور خودکار در پایین صفحه و در یک اعلان به شما میانبر دسترسی به این آیتم را پیشنهاد خواهد کرد. در هر صورت از هر یک از راه های موجود که این گزینه را انتخاب کنید با تصویری به مانند تصویر زیر مواجه میشوید که در اینجا گوگل از شما تایید نهایی برای آغاز فرایند نصب و دانلود اپلیکیشن دریا را میخواهد.

دانلود اپلیکیشن دریا
آموزش کار با اپلیکیشن دریا

در صورتی که گزینه install را انتخاب کنید فرایند نصب این اپلیکیشن به طور خودکار آغاز شده و در چند لحظه به پایان میرسد. البته اگر گوشی شما با اروری مبنی بر عدم دسترسی برای نصب برنامه مواجه شد از همانجا و در تنظیمات موبایل میتوانید این دسترسی را فراهم کنید.

دانلود اپلیکیشن دریا
آموزش کار با اپلیکیشن دریا

در نهایت و پس از نصب و دانلود اپلیکیشن دریا شما در صفحه اصلی موبایل خود به آن دسترسی خواهید داشت. اما پس آموزش نصب اپلیکیشن دریا بیایید به سراغ قابلیت ها، امکانات و محتوای ارائه شده در سرویس استریم فیلم و سریال دریا برویم.

آموزش کار با اپلیکیشن دریا

در حال حاضر و در این مرحله در مورد اپلیکیشن دریا باید گفت که نباید انتظار قابلیت ها و امکانات آنچنانی را داشته باشید. به لحاظ ظاهری و در قیاس با رقبای مشابه خود، دریا از یک رابط کاربری زیبا، دلنشین و البته ساده بهره مند است و شما به راحتی میتوانید به فیلم، سریال و یا برنامه مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن دریا
آموزش کار با اپلیکیشن دریا

دسترسی به محتوای متنوع این سرویس، در دسته بندی ها مختلفی در همین تنها صفحه اپلیکیشن در دسترس کاربر قرار دارد. دسته بندی های این بخش فارغ از یک بخش محتوای شاخص در بالای صفحه که در قالب یک ویدیو کوتاه همواره در حال پخش است شامل چندین رسته کلی میشود.

در اولین مورد و مطابق با انتظار، شما میتوانید به تماشای ادامه هر محتوایی که تا پیش از این مشغول تماشای آن در برنامه بوده اید بنشینید. البته که این دسته بندی در صورتی که برای بار اول اپلیکیشن را زیارت کنید موجود نخواهد بود.

در اولین مراجعه به اپلیکیشن اولین رسته به برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی اختصاص دارد. دریا به طور خاص در این بخش علاوه بر پخش برنامه محبوب اراکوزیا و البته ارمان، برنامه های مختلف و متنوع شبکه شناخته شده طلوع را نیز ارائه میدهد.

دانلود اپلیکیشن دریا
آموزش کار با اپلیکیشن دریا

در پایین این قسمت شما به فهرستی از جدیدترین اکران های این سرویس دسترسی دارید که مطابق آنچه در تصویر میبنید و البته بررسی ما، بیشتر به سریال های ترکی و افغانستانی جدید اختصاص دارد.

به طور کلی محتوای سرگرم کننده اپلیکیشن دریا بیش از هرچیز بهترین سریال های ترکی 2021 و البته برخی آثار بومی این کشور اختصاص دارد.

در پایین این بخش شما فهرستی از تیزرها و تریلرهای جدیدترین آثاری که در نزدیکی اکران قرار دارند مواجه میشوید که در صورت لزوم میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک، به بخش اختصاصی آنها مراجعه کنید.

بخش Our Picks به انتخاب ها و پیشنهادهای تیم توسعه اپلیکیشن اختصاص دارد که بیشتر ترکیبی از برنامه های تلویزیونی و البته سریال های افغانستانی جدید است.

در ادامه همین صفحه شما در دسته بندی هایی موضوعی کلی به محتوای دریا در ژانرهای مختلف دسترسی دارید که شاید یکی از تحریک کننده ترین های آن مربوط به بخش نوستالژی با برخی از قدیمی ترین آثار سینمای افغانستان باشد.

البته که دسته بندی ها درام، رومانتیک و اکشن نیز در دسترس شما قرار دارند که بیشتر محتوای آنها آثار ترکی است. در ادامه همین مسیر میتوانید به جدیدترین فیلم های سینمای افغانستان و جهان دسترسی داشته باشید.

در یک دسته بندی جذاب تحت عنوان Politics شما به جدیدترین برنامه های سیاسی، مصاحبه ها با شخصیت های مهم افغانستان، ایران و جهان و برخی مناظرات انتخاباتی افغانستان دسترسی دارید که به واقع بیشتر آنها محصول کار تیم خبری طلوع است.

دانلود اپلیکیشن دریا
سرویس استریمنیگ فیلم و سریال در افغانستان

علاوه بر اینها در یک تقسیم بندی دیگر میتوانید به محتوای دریا بر اساس کشور ساخت آثار دسترسی داشته باشید. در این مورد به تناسب محتوای این اپلیکیشن که پیش از هم گفتیم بیشتر اثاری ترکی است، یک دسته بندی مهم ترکی و البته یک دسته بندی هندی را شاهد هستیم.

فارغ از اینها اپلیکیشن دریا آنچنان امکانات خاص و متنوعی را در اختیار کاربران قرار نمیدهد که بخواهیم به آنها اشاره خاصی کنیم. برای مثال اگر در همین صفحه اصلی آیکون سه خط در گوشه بالا سمت راست تصویر را انتخاب کنید با چیز عجیب و متنوعی مواجه نیستید، نه خبری از گالری اختصاصی هست و نه ابزارهای خاصی در دسترس شماست.

البته که قابلیت جستجو میتواند در استفاده موثرتر از برنامه موثر باشد. به هر صورت امید میرود که تیم دریا با عرضه اپلیکیشن اختصاصی این سرویس استریمینگ فیلم و سریال در افغانستان، بسیاری از این مسائل را مرتفع کنند و علاوه بر ارائه ابزارهای جدید برخی مشکلات برنامه فعلی مثل سرعت پایین عملکرد آنرا رفع کنند.

جمع بندی

سرویس استریم فیلم و سریال دریا در افغانستان، تازه در اول راه خود قرار دارد و حالا برای یک قضاوت جدی و اساسی بسیار زود است. البته که تا همینجا هم این سرویس از نظر ما قانع کننده،‌ خوب و قابل اعتماد است و البته که جای پیشرفت بسیار دارد.

عدم عرضه اپلیکیشن اختصاصی دریا برای اپ استورهای مطرح شاید جدی ترین نقدی باشد که به تیم دریا وارد است و این موضوع به احتمال قریب به یقین ب زودی مرتفع خواهد شد.

اما یک نقد دیگر هم به تیم دریا وارد میدانیم که البته شاید بیشتر یک گلایه شخصی محسوب شود! البته که شاید در نظر دوستان افغانستانی ما این مسئله اهمیتی نداشته باشد.

برای ما بسیار خوشحال کننده بود که اپلیکینش دریا را به عنوان یک سرویس استریم ویدیو بررسی کنیم و اتفاقا مزیت همزبانی (البته علیرغم تفاوت های ملموس در گویش) عاملی شد تا ساعاتی را سرگرم تماشای سریال های ترکی محبوب خود در این اپلیکیشن باشیم.

تماشای بخش نوستالژی سینمای افغانستان هم برای من بسیار جالب توجه بود. اما ناراحتی من از اپلیکیشن دریا آنجا بود که متوجه شدم در این سرویس استریم ویدیو هیچ خبری از فیلم ها و یا سریال های ایرانی قدیم و جدید نیست! به واقغ جای خالی برخی از بهترین سریال های ایرانی و بهترین سریال های طنز ایرانی به خوبی حس میشد.

البته که شاید کمی بحث زبان و گویش کار را پیچیده کند، اما امیدواریم مسائل سیاسی در این نگرش تیم دریا دخیل نباشد. زمانی که دسته بندی های هندی و ترکی را که با دوبله در اختیار مخاطبان افغان قرار گرفته بود دیدم از خود پرسیدم که مگر خیلی کار سخت و یا عجیبی است که محتوای فارسی ایرانی را نیز در اختیار افغان ها قرار دهند؟ بالطبع بسیاری از سریال ها و آثار ایرانی قابلیت استفاده در این سرویس را دارند.

علاوه بر این جای خالی برخی از بهترین سریال های عاشقانه 2021 و بهترین سریال های کره ای 2021 نیز به خوبی حس میشد که میتواند در جلب نظر مخاطبان سرویس های استریم ویدیو موثر باشد.

علاوه بر این در پایان به دوستداران سینما توصیه میکیم برای به روزرسانی اطلاعات خود در  این حوزه و برای پیگیری بهترین فیلم های 2021 حتما سری به بهترین فیلم های عاشقانه 2021، ‌بهترین فیلم های زامبی 2021، بهترین فیلم های مورگان فریمن، بهترین فیلم های موزیکال، بهترین فیلم های هندی 2021، بهترین فیلم های مارول در سال 2021، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021، بهترین فیلم های اکشن 2021، ‌ترسناک ترین فیلم های 2021، بهترین فیلم های کمدی 2021 و بهترین فیلم های کره ای 2021 بزنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش نصب و دانلود اپلیکیشن دریا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر