;
coinex

سریال ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

ارباب حلقه‌ها، از موفق‌ترین کتاب‌های فانتزی جهان است که پس از ساخته شدن فیلم‌های سینمایی آن، قرار است در سال جدید شاهد ساخت سریال ارباب حلقه ها نیز باشیم.

ارباب حلقه‌ها، سه‌گانه رمانی است که به قلم جی آر آر تولکین یا جان رونالد تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) نوشته شده و به جرئت می‌توان گفت که از شاهکارهای قرن است. این نویسنده و زبان شناس انگلیسی این مجموعه داستان را در قالب فانتزی-حماسی و در طول ۱۲ سال نوشت.

نام هر کدام از قسمت‌های این مجموعه به ترتیب عبارت است از: یاران حلقه، دو برج، بازگشت به پادشاه. از این سه کتاب در سال‌های 2001 تا 2003 فیلم‌های سینمایی ساخته شد که موفقیت بسیاری کسب کردند. از این رو، قرار است در سال جدید، شاهد بخش سریال ارباب حلقه ها نیز باشیم.

سریال ارباب حلقه ها

قبل از اینکه به بررسی جزئیات سریال ارباب حلقه ها بپردازیم، مروری بر خلاصه‌ی سینمایی‌های ارباب حلقه‌ها خواهیم داشت و پس از آن به تاریخ پخش، داستان، بازیگران و نقد و بررسی این سریال می‌پردازیم.

اولین فیلم این مجموعه سه‌گانه، ارباب حلقه ها، یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) نام داشت و در سال 2001 اکران شد و پیتر جکسون (Peter Jackson) کارگردانی آن را به عهده داشت. این فیلم در IMDb نیز امتیاز 8.8 از 10 را کسب کرد. خلاصه‌ی این فیلم درباره‌ی هابیتی جوان به نام فرودو است که از روی تقدیر، یک حلقه‌ی باستانی را که قرن‌ها پیش گم شده، پیدا می‌کند.

سریال ارباب حلقه ها
اخرین اخبار از سریال ارباب حلقه ها

وقتی که گندالف می فهمد که این حلقه، همان حلقه ارباب تاریکی، سائورون است، این هابیت جوان مجبور می شود این حلقه را به کوه نابودی برده تا آن را از بین ببرد و 8 یار دیگر برای انجام این ماموریت با او راهی کوه می‌شوند. یاران حلقه باید از میان کوه‌ها، جنگل‌ها، برف و بوران و تاریکی عبور کنند و با نیروهای شرور تاریکی در میان راه خود مقابله کنند. موفقیت آن‌ها در این ماموریت سخت، تنها امید برای خاتمه دادن به دوران حکومت ارباب تاریکی است.

فیلم دوم این مجموعه، ارباب حلقه ها، یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring)، در سال 2001 اکران شد و از موفق‌ترین سینمایی‌های جهان شد که در IMDb امتیاز 8.7 را کسب کرد. داستان آن، در ادامه‌ی قسمت اول است که نیروهای سائورون رو به افزایش هستند و او متحدهای جدیدی بدست آورده است. ارتش سارومان اکنون آماده حمله به آراگورن و مردم روهان هست. از طرفی دیگر یاران حلقه از هم پاشیده‌اند و فرودو و سم با امید اندکی که باقی مانده به سمت موردور می روند. متحدان جدیدی به آراگورن، و مری و پی‌پین پیوسته‌اند، و آن‌ها باید از روهان دفاع کرده و بر آیزنگارد بتازند. در همین حال سائورون در حال پایه‌ریزی یک حمله بزرگ به گاندور است، و جنگ حلقه در آستانه‌ی شروع است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

در قسمت سوم که نام آن ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه ( The Lord of the Rings: The Return of the King) است، فرودو و سم با راهنمایی گالوم، به مسیر خود به سمت کوه نابودی ادامه می‌دهند، در حالی که مطمئن نیستند او به چه سمتی هدایتشان می کند. باقیمانده یاران حلقه، مردم گاندور و روهان را در نبردی عظیم علیه نیروهای سائورون، یاری می کنند. این فیلم در سال 2003 پخش شد و با امتیاز 8.9 از 10 در IMDb، توانست در بین بهترین فیلم‌های IMDb قرار بگیرد.

پس از معرفی سه‌گانه‌‌ی سینمایی ارباب حلقه ها، نوبت به سریال ارباب حلقه ها می‌رسد که در دست آمازون در حال ساخت است. برای دانستن اطلاعات بیشتر، این مطلب را از دست ندهید!

تاریخ پخش سریال ارباب حلقه ها

سریال ارباب حلقه ها
اخرین اخبار از سریال ارباب حلقه ها

اکنون سه سال است که از اولین اخبار ساخت سریال ارباب حلقه‌ها می‌گذرد. چرا که سرویس استریم آمازون در سال ۹۶ موفق شد حق ساخت آثار تلویزیونی از روی کتاب ارباب حلقه‌ها را به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار از بنیاد تالکین خریداری کند.

بنابراین کم کم به تاریخ پخش سریال ارباب حلقه ها نزدیک می‌شویم. این خبری عالی برای طرفداران این مجموعه است‌. فیلم‌های سینمایی این سریال به حدی موفق بوده‌اند که انتظار می‌رود این سریال بیشتر از بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 مورد انتظار افراد باشد.

اما متاسفانه در حال حاضر تاریخی برای پخش سریال ارباب حلقه‌ها اعلام نشده است. آمازون از همان زمان، یعنی سال 2017 کار روی این سریال را شروع کرد ولی هنوز خبر زیادی از این پروژه به بیرون درز نکرده و هیچ تیزر یا تریلری از آن منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم تسلا 2020 

تا پیش از اینکه ویروس کرونا جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد، قرار بود این سریال در ماه دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شود. ولی تاخیرهایی که در روند تولید این اثر به وجود آمده، تاریخ پخش سریال ارباب حلقه ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

اسماعیل کروز کوردوا، بازیگر سریال ارباب حلقه‌ها، دی ماه ۹۹ با انتشار تصویری در اینستاگرام خود، اعلام کرد که هنوز 6 ماه دیگر از فیلم‌برداری سریال ارباب حلقه‌ها باقی مانده است، یعنی این فرآیند تا ژوئن 2021 به طول می‌انجامد. البته نمی‌توان به طور قطع این تاریخ را، تاریخ پخش سریال ارباب حلقه ها دانست. چرا که این احتمال وجود دارد که زمان اعلام‌شده فقط مربوط به فیلم‌برداری صحنه‌های خود این بازیگر باشد و فرآیند کلی فیلم‌برداری سریال بیشتر طول بکشد.

سریال ارباب حلقه ها
اخرین اخبار از سریال ارباب حلقه ها

با این حال، حتی اگر فیلم‌برداری در ژوئن 2021 تمام شود احتمالا زمان بیشتری نیاز است تا فرآیند پس-تولید شامل کار روی جلوه‌های ویژه و مواردی از این دست صورت بگیرد.

در کلام آخر، باید گفت که تا تاریخ رسمی از طرف شرکت آمازون اعلام نشود، مشخص نیست که تاریخ پخش سریال ارباب حلقه ها چه زمانی است. ولی احتمال می‌رود فصل اول این سریال در سال 2021 یا در 2022 پخش شود.

داستان سریال ارباب حلقه ها

سریال ارباب حلقه ها
اخرین اخبار از سریال ارباب حلقه ها

در مقدمه‌ی این گفتار، ما به بررسی داستان فیلم‌های سینمایی این مجموعه پرداختیم ولی گفته می‌شود در سریال ارباب حلقه ها، داستان از خیلی قبل‌تر فیلم‌های سینمایی ارباب حلقه‌ها شروع خواهد شد. این سریال حداقل از پنج فصل تشکیل‌ شده که هرکدام 8 الی 10 قسمت خواهند داشت و آمازون برای این پنج فصل حدودا یک میلیارد دلار خرج خواهد کرد.

در 15 فوریه صفحه رسمی توییتر سریال تصویری از نقشه‌ای بدون عنوان را منتشر کرد که ما حدس می‌زدیم آن سرزمین میانه است. طی هفته‌های بعدی این نقشه با مشخص کردن مکان‌هایی مانند موردور و موریا گسترش یافت تا اینکه در ماه مارس صفحه رسمی توییتر این سریال نسخه نهایی نقشه را با مشخص کردن نام برخی از مکان‌های مهم به اشتراک گذاشت و در زیر آن ذکر کرد:

به دور دوم خوش آمدید.

سریال ارباب حلقه ها

با توجه به این موارد، احتمالا داستان سریال ارباب حلقه ها از خیلی پیش‌تر از هابیت جوان، فرودو، شروع می‌شود. در واقع، قرار است این سریال به قهرمانان افسانه‌ای دوره دوم (Second Age) جهان سرزمین میانه بپردازد و هزاران سال قبل از زمان وقوع اتفاقات داستان‌های «هابیت» و «ارباب حلقه ها» جلو می‌رود تا مخاطب داستانی را تماشا کند که شخصیت‌های کتاب‌های اصلی سرزمین میانه و سه فیلم The Hobbit و سه فیلم The Lord of the Rings آن‌ها را به‌عنوان افسانه و اسطوره می‌شناسند.

شبکه آمازون نیز خلاصه‌ای از این مجموعه منتشر کرده که در آن می‌گوید:

مخاطبان با این اثر به دورانی می‌روند که در آن قدرت‌های عظیم شکل گرفتند و حکومت‌ها به شکوه و افتخار رسیدند و بعد سقوط کردند. قهرمان‌های نامعمول به چالش کشیده شدند، امید بارها به دار آویخته شد و بزرگترین شرور خلق‌شده توسط قلم تالکین می‌خواست سرتاسر جهان را به تاریکی فرو ببرد.

قصه‌ی سریال از زمانی آغاز می‌شود که صلحی نسبی در سرزمین برپا شده است؛ تا شخصیت‌هایی را ببینیم که بعضی از آن‌ها را به خاطر داستان‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها می‌شناسید و بعضی از آن‌ها جدید هستند. همه‌ی شخصیت‌ها باید با از راه رسیدن مجدد پلیدی و آمدن آن به سمت سرزمین میانه مواجه شوند؛ همان اتفاقی که مدت‌ها از وقوع آن می‌ترسیدند.

از تاریک‌ترین قسمت‌های عمیق حاضر در کوهستان مه‌آلود تا جنگل‌های باشکوه سرزمین الف‌ها در منطقه Lindon و از پادشاهی نفس‌گیر جزیره نومنور تا آن‌جا که نقشه‌ها به پایان می‌رسند. در سرتاسر این جهان، حکومت‌ها و شخصیت‌هایی را می‌بینید که کارهای انجام‌شده توسط آن‌ها میراثی است که تا مدت‌ها بعد از خودشان نیز به جا خواهد ماند.

سریال ارباب حلقه ها
اخرین اخبار از سریال ارباب حلقه ها

در این سریال، شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که سه یا چهار هزار سال پیش از حوادث فیلم ارباب حلقه‌ها رخ داده است که می‌توان به تباهی کشانده شدن جامعه نومنوریایی‌ها توسط سائورون، اقدامات نومنوریایی‌های برای آزار الف‌ها و همچنین مخالفت با والار و تولد ایزیلدور (پادشاه انسان‌ها که با قطع کردن انگشت سائورون، حلقه را از او می‌گیرد) اشاره کرد. تمام این حوادث، تاریخچه‌ای مهم از ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شوند که آمازون مستلزم است آن‌ها را به تصویر بکشد. با وجود اینکه شرکت آمازون باید به جزئیات داستان نوشته شده توسط تالکین متعهد باشد، اما می‌تواند در بقیه مواردی که راجع به آن‌ها چیزی گفته نشده است، خلاقیت به خرج دهند و کمی به جزئیات داستان اضافه کند.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

بازیگران سریال ارباب حلقه ها

سریال ارباب حلقه ها

با توجه به خط داستانی که درباره سریال Lord of The Rings منتشر شده است، بسیاری از شخصیت‌های مهم سری فیلم‌های ارباب حلقه ها در این سریال هم حضور دارند و می‌توان گفت برای ساخت این سریال، تیمی از بهترین بازیگران جهان را جمع‌آوری کرده‌اند.

از بازیگران سریال ارباب حلقه ها می‌توان به رابرت آرمایو (Robert Aramayo) اشاره کرد. رابرت آرمایو، بازیگر نقش ند استارک جوان در سریال Game of Thrones، جدیدترین بازیگری است که شاهد حضور آن در سریال The Lord of the Rings خواهیم بود. از دیگر بازیگران سریال ارباب حلقه ها، می‌توان به مورفید کلارک (Morfydd Clark) در نقش گالادریل، مارکلا کاونا (Markella Kavenagh) در نقش تیرا، جوزف ماول (Joseph Mawle) در نقش اورن، مکس بالدری (Maxim Baldry)، اما هورواث (Ema Horvath)، تام باج (Tom Budge)، اواین آرتور (Owain Arthur)، نازنین بنیادی (Nazanin Boniadi)، اسماعیل کروز کوردووا (Ismael Cruz Córdova)، تایرو موهافیدین (Tyroe Muhafidin)، سوفیا ناموت (Sophia Nomvete)، مگان ریچاردز (Megan Richards)، دیلان اسمیت (Dylan Smith) و چارلی ویکرز (Charlie Vickers)، رابرت آرمایو (Robert Aramayo) و دنیل ویمن (Daniel Weyman) اشاره کرد.

سریال ارباب حلقه ها
بازیگران سریال ارباب حلقه ها

همانطور که در اسامی بالا نیز مشاهده کردید، نازنین بنیادی، بازیگری ایرانی در این مجموعه نقش آفرینی می‌کند. از دیگر دست اندرکاران سازنده‌‌های سریال ارباب حلقه‌ها، خوان آنتونیو بایونا ( Juan Antonio Bayona‎) کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌نامه‌نویس اسپانیایی است که قرار است دو فصل اول و هشت اپیزود این مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دی سی 2021

در قسمت نویسندگان، تیم قوی ای متشکل از نویسندگان فیلم های معروف گرد هم آمده اند که این نشان از ساخت یک سریال عظیم و زیبا است و از نویسندگان این شاهکار قرن می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • جنیفر هاتچیسون (Gennifer Hutchison): از نویسندگان سریال‌های بهتره با ساول تماس بگیری و بریکینگ بد
  • هلن شنگ: نویسنده ۱۳ دلیل برای اینکه و هانیبال
  • جاستین دوبل: نویسنده سریال چیزهای عجیب
  • جیسون کیهیل: نویسنده سریال سوپرانوز
  • بریان کاگمن: نویسنده سریال بازی تاج و تخت
  • استفانی فولسوم: نویسنده فیلم داستان اسباب‌بازی ۴
  • گلنسی مولینز

نقد و بررسی سریال ارباب حلقه ها

سریال ارباب حلقه ها
بازیگران سریال ارباب حلقه ها

همانطور که قبل‌تر هم ذکر کردیم، داستان این سریال در عصر دوم، یعنی دوره‌‌ی قبل از فرودو رخ می‌دهد. به همین خاطر، الایجا وود، بازیگر آمریکایی، در گفت‌وگو با IndieWire بیان کرد:

فکر می‌کنم اگر به این سریال، ارباب حلقه ها بگوییم از نظر فنی گمراه کننده خواهد بود. تا آنجا که من می‌دانم، منبعی که آنها از آن اقتباس کرده‌اند از نظر تاریخی متعلق به دوره قدیمی‌تری از داستان «ارباب حلقه‌ها» است و به دوره پیش از «سرزمین میانه» مربوط است. انگار بیشتر به دوران «سیلماریلیون» مرتبط است. نمی‌خواهم ادای پیله‌ها را دربیاورم اما سریال مربوط به «دوران دوم» از «سرزمین میانه» است.

در اصل سیلماریلیون که سال ۱۹۷۷ و پس از «ارباب حلقه‌ها» منتشر شد، داستان تاریخی دورانی را روایت می‌کند که در آن دوران «سرزمین میانه» تازه پیدا شد و هنوز شخصیت‌های «ارباب حلقه‌ها» در آن دوره وجود نداشتند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

از طرفی، بعد از اینکه ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرد و صنعت سینما را تعطیل نمود، فیلمبرداری سریال ارباب حلقه‌ها نیز متوقف شد تا اینکه کشور نیوزلند، که تقریبا تا حدودی از خطر این بیماری جان سالم بدر برد، موافقت کرد که سازندگان این سریال به آنجا روند و بعد از دو هفته قرنطینه، کار خود را آغاز کنند.

جالب است بدانید نسخه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» که آن هم در نیوزیلند ساخته شده بود و نام این کشور و زیبایی‌های آن را جهانی کرد، فروشی ۶ میلیارد دلاری را در سینما تجربه کرد و ۱۷ جایزه آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم را دریافت کرد.

از آنجایی که نیوزلند دارای سواحلی عالی، جنگل‌ها و کوهستان‌های زیبا است و همینطور نسخه‌های سینمایی ارباب حلقه ها هم در این کشور ساخته شده، فرصت بی‌نظیری تقدیم به سازندگان این مجموعه شد تا بتوانند در این مکان جادویی، سریالی بسیار عالی بسازند.

بررسی سریال ارباب حلقه ها تمام شد! علاوه بر این سریال، شما می‌توانید درباره‌ی فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) اطلاعات کسب کنید و یا اگر به بهترین فیلم های مارول در سال 2021 علاقه دارید، می‌توانید نقد سریال وانداویژن (WandaVision) را مطالعه کنید. همینطور تیم تکراتو مقالاتی در راستای معرفی بهترین فیلم های 2021، بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021، و بهترین سریال های 2021 نیز تهیه کرده که پیشنهاد می‌کنیم عاشقان فیلم و سریال این گفتار ها را از دست ندهند!

نظر شما درباره‌ی این سریال چیست؟ به نظر شما این سریال میلیارد دلاری می‌تواند همانند فیلم‌های سینمایی آن موفقیت بسیاری کسب کند؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر