;
coinex

گوشی پوکو ام 3 (POCO M3) ؛ مشخصات فنی و قیمت

برند شیائومی گوشی پوکو ام 3 خود را که جزو گوشی‌های میان رده و با کیفیت این شرکت است، معرفی کرد و در این گفتار در تکراتو، ما به مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

برند چینی شیائومی از موفق‌ترین برندهای تولید موبایل و لوازم الکترونیکی در جهان است که در مدت زمانی کم، به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب توانست رقیب شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ و ال جی شود. این برند در ساخت گوشی‌های پرچم‌دار و میان رده هم بسیار موفق بوده است. در این مقاله، قرار است گوشی پوکو ام 3 ، یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی این برند را به شما معرفی کنیم‌ و به مشخصات فنی POCO M3 بپردازیم.

گوشی پوکو ام 3

مشخصات فنی و قیمت POCO M3

در واقع زیرمجموعه پوکو از شرکت شیائومی در طی چند سال گذشته مدل‌هایی مثل Poco F1 و Poco F2 Pro را وارد بازار ‌کرد و توانست نظر مشتریان را به خود جلب کرده و برای خود نامی دست و پا کند. در تابستان گذشته از میان‌رده‌ای به نام Poco M2 Pro رونمایی کرد که با صفحه‌نمایش 6.67 اینچی و پردازنده Snapdragon 720G، یکی از بهترین گوشی های میان رده 2021 به حساب می‌آمد.

گوشی پوکو ام 3 (POCO M3) ؛ مشخصات فنی و قیمت

اخیرا پوکو نسخه ارزان‌تری از این مدل را به نام Poco M2 را در 24 نوامبر 2020 معرفی و در 27 همان ماه، وارد بازار کرد که از لحاظ طراحی و شکل ظاهری ترکیب تازه‌ای را ارائه می‌کند و باتری حجیم آن نیز جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

احتمالا اولین مشخصات فنی POCO M3 که به چشم ما می‌آید، دوربین‌های پشت آن است که بخش بزرگی از قسمت بالای گوشی را در یک خانه‌ی مستطیلی اشغال کرده است. در یک طرف این مستطیل، دوربین‌های سه‌گانه به همراه فلش LED و در طرف دیگر آرم سفید رنگ POCO به چشم می‌خورد که به صورت عمودی نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های وان پلاس

در جلوی گوشی اما شرایط به قرار سابق بوده و همچنان به یک صفحه‌نمایش بزرگ با ناچ قطره‌ای را مشاهده می‌کنیم که دوربین سلفی در آن قرار گرفته است. از طراحی و ظاهر این گوشی که بگذریم، با چیپست اسنپدراگون 662 مواجه می‌شویم که یک چیپست‌ میان رده محسوب می‌شود. در ادامه، مشخصات فنی POCO M3 را به طور دقیق‌تر و جزئی‌تر بررسی می‌کنیم. ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید!

طراحی گوشی پوکو ام 3 ؛ مشخصات پوکو M3

گوشی پوکو ام 3 (POCO M3) ؛ مشخصات فنی و قیمت
قیمت پوکو M3

گوشی پوکو ام 3  با طول و عرض به‌ترتیب 162.3 و 77.3 میلی‌متری و ضخامت 9.6 میلی‌متری گوشی نسبتا بزرگی‌ محسوب می‌شود ولی با توجه به باتری کار گذاشته شده در این گوشی، وزن آن (198 گرم) خیلی هم زیاد نیست.

بزرگ‌ترین تفاوت طراحی گوشی پوکو M3 در مقایسه با پوکو M2 قاب پشتی آن است؛ چرا که لوگوی برند پوکو بسیار بزرگ‌تر از قبل در نزدیکی ماژول دوربین پوکو M3 قرار دارد و ظاهر ویژه‌ای به این گوشی داده است که به ندرت در گوشی‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی شاهد این نوع طراحی‌ها بوده‌ایم.

گوشی پوکو M3 در بخش عقب، از ماژول جذاب و البته متفاوتی استفاده کرده که تاکنون مشابه آن، دیده نشده است. در پشت این گوشی، یک ماژول نسبتا بزرگ دیده می‌شود که قسمت بالای گوشی را اشغال کرده و دوربین‌ها، فلش LED و لوگوی POCO در آن جای گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های تاشو

شیائومی برای گوشی جدید خود از طراحی ناچ استفاده کرده است، اما در مجموع می‌توان این دستگاه را کم حاشیه دانست. در سمت راست گوشی پوکو ام 3 ، کلیدهای حجم صدا و پاور و در سمت راست هم خشاب سیم کارت قرار گرفته است.

در قسمت بالای گوشی، جک هدفون و اسپیکر قرار دارد و در قسمت پایین هم شاهد پورت شارژ و میکروفون دیگری هستیم. با این که جنس بدنه و فرم دستگاه از پلاستیک باکیفیت است، اما نگه داشتن آن در دست، احساس بسیار خوبی را به کاربران خواهد بخشید.

به طور کلی گوشی پوکو ام 3 از نظر طراحی بسیار عالی است. در صورتی که قصد خرید یک گوشی شیک و جدید را دارید، پوکو ام 3 گزینه‌ی مناسبی برای شما است.

نمایشگر گوشی پوکو ام 3 ؛ مشخصات فنی POCO M3

گوشی پوکو ام 3
قیمت پوکو M3

گوشی پوکو ام 3 از یک نمایشگر 6.53 اینچی دارد که سایز آن برای فیلم دیدن مناسب است و از IPS LCD بهره می‌گیرد که با وضوح فول اچ‌دی پلاس یا رزولوشن 1080×2340 پیکسل همراه است.

کیفیت نمایشگر، عالی بوده و با این که ممکن است اختلاف اندکی با نمایشگرهای سوپر آمولد داشته باشد، اما در حالت کلی، نمی‌توان از آن ایراد گرفت. این صفحه‌نمایش که از کنتراست 1,500:1 برخوردار است و به‌گفته شرکت شیائومی، 90.34 درصد از روی گوشی را پوشش می‌دهد.

دوربین سلفی نیز در ناچ قطره‌ای نمایشگر آن قرار خواهد داشت که یک لنز 8 مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل 1.12 میکرونی‌ در آن قرار دارد و از دیافراگمی با گشودگی f/2.05 برخوردار است.

نمایشگر این مدل به شیشه محافظ گوریلا گلس 3 مجهز است و این ویژگی سبب می‌شود تا نمایشگر به خودی خود بتواند در برابر حوادث احتمالی، دوام خوبی داشته باشد. گوشی پوکو ام 3 با برخورداری از مجوز TÜV Rheinland، نور آبی مضر کمتری را از خود متصاعد می‌کند و مقدار روشنایی که این شرکت برای گوشی poco m3 اعلام کرده برابر با 400 نیت است. این مقدار روشنایی برای کار کردن در زیر نور آفتاب هم مناسب است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ضد آب دنیا

گفتنی است که ارائه رنگ‌ها در نمایشگر گوشی شیائومی poco m3 زنده و زیباست و رنگ‌ها در طبیعی‌ترین حالت ممکن به نمایش درمی‌آیند. البته در گوشی شیائومی poco m3 امکان کاستومایز (سفارشی کردن) رنگ‌ها نیز در قسمت تنظیمات وجود دارد.

از طرفی پوکو M3 یکی از معدود گوشی‌های میان‌رده است که اسپیکر استریو دارد و حجم صدایی که از آن بیرون می‌آید واقعاً زیاد است و شفافیت خوبی هم دارد. صداهای زیر و فرکانس‌های میانی کمی برجسته‌تر هستند و گاهی اوقات در ولوم‌های بالا صدای بیس خفیفی هم شنیده می‌شود ولی از طرفی در این سطح از ولوم، کیفیت صدا کاهش میابد. با اینکه کیفیت صدای گوشی شیائومی poco m3 عالی است اما پوکو باید همچنان روی توازن صدای اسپیکر اصلی و ثانویه کار کند.

سیستم عامل و نرم افزار گوشی پوکو ام 3 : مشخصات پوکو M3

گوشی پوکو ام 3 (POCO M3) ؛ مشخصات فنی و قیمت
قیمت گوشی POCO M3

این دستگاه مجهز به رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید 10 بوده که حقیقتا رابط کاربری شیائومی را می‌توانیم به عنوان یکی از بهترین رابط‌های کاربری موجود معرفی کنیم.

این محیط کاربری روان در کنار پردازنده 11 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 662، قدرت دستگاه را تامین می‌کند که از 4 هسته 2 گیگاهرتزی Kryo 260 (مبتنی بر ARM Cortex-A73) و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 تشکیل شده و پردازش گرافیکی آن نیز بر عهده Adreno 610 است.

در واقع ، خط تولید پوکو به ساخت گوشی‌های گیمینگ شهرت دارد و گوشی شیائومی poco m3 عملکرد خوبی در این زمینه دارد. البته انتظار یک موبایل گیمینگ فوق‌العاده و پرچم‌دار را نداشته باشید، ولی به جرأت می‌توان گفت که چیدمان مشخصات گوشی پوکو m3 از نظر سخت افزاری آن را تبدیل به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ 2021 می‌کند

اگر شما از طرفداران بازی‌های سنگینی چون PUBG هستید و از طرفی به دنبال یکی از ارزان ترین گوشی های 2021 هستید، گوشی شیائومی poco m3 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این گوشی بازی‌های سنگین را بسیار روان و بدون لگ اجرا می‌کند و میزان گرافیک و فریم ریت قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گوشی شیائومی poco m3 در مجموع در دو نسخه 4/128 و 4/64 گیگابایت عرضه شده است و در صورتی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتری هستید، بهتر است مدل دوم یا 128 گیگابایت را انتخاب کنید. بد نیست بدانید مدل حافظه ذخیره‌سازی نوع دوم، UFS 2.2 بوده و این در مقایسه با مدل اول (UFS 2.1)، پیشرفته‌تر است. البته این دستگاه از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به طور همزمان، دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه خارجی در این گوشی قرار دهید که از طریق آن می توان تا 512 گیگابایت دیگر به حافظه داخلی دستگاه افزود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی 2021

امتیازی که پوکو m3  از بنچمارک‌های معتبر به دست می‌آورد به شرح زیر است:

  • ورژن 8 آنتوتو: 177904
  • ورژن 5.1 گیک بنچ: 1398

دوربین گوشی پوکو ام 3 ؛ مشخصات فنی POCO M3

گوشی پوکو ام 3 (POCO M3) ؛ مشخصات فنی و قیمت
قیمت گوشی POCO M3

گوشی پوکو ام 3 مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق بوده که در کنار هم، نمی‌توان آن را بهترین دوربین گوشی 2021 خواند ولی می‌توان گفت عملکرد خوبی را ارائه خواهند داد.

به طور کلی، لنز اصلی 48 مگاپیکسلی در نور روز عکس‌های بسیار با کیفیتی ثبت می‌کند ولی دوربین اصلی پوکو M3 در محیط کم‌نور عملکرد متوسطی دارد که با توجه به رده قیمتی آن، نمی‌توان ایرادی به این گوشی گرفت. از نظر ارائه رنگ، آشکار سازی جزئیات و وضوح و شفافیت تصویر امتیاز خیلی خوبی می‌گیرد ولی از طرف دیگر نبود سنسور اولترا واید یک ضعف بزرگ برای گوشی پوکو ام 3 محسوب می‌شود و باید قید گرفتن عکس‌های فوق عریض را با این گوشی بزنید.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین گوشی های 5G دنیا

دوربین گوشی شیائومی poco m3 به قابلیت‌هایی همانند پانوراما، HDR مجهز است ولی سنسور سلفی این دستگاه هم در اعداد و ارقام، چنگی به دل نمی‌زند. چرا که یک سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1 است و با این که از قابلیت پانوراما پشتیبانی می‌کند، اما به خودی خود هم توانایی ثبت تصاویر قابل قبول را دارد.

از نظر فیلمبرداری هم هر دو دوربین تصاویر را با کیفیت 1080 و با 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کنند که این حداکثر وضوح فیلم‌برداری با این گوشی است و نه‌تنها وضوح 4K بلکه از نرخ 60 فریمی در همین وضوح فول اچ‌دی نیز در آن خبری نیست. در نتیجه این گوشی که از بهترین گوشی های چینی 2021 است، بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021 نیست. در آخر باید گفت کیفیت دوربین‌های این گوشی طبق مشخصات فنی POCO M3 بیان شده، قابل قبول ارزیابی می‌شود.

باتری گوشی پوکو ام 3 ؛ مشخصات پوکو M3

گوشی پوکو ام 3 (POCO M3) ؛ مشخصات فنی و قیمت
قیمت گوشی POCO M3

با توجه به مشخصات پوکو M3 ، این گوشی با باتری 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی خود در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 وات،  بهترین باتری گوشی 2021 است که حتی از خیلی از گوشی‌های پرچم‌دار هم قوی‌تر است. با توجه به قابلیت شارژ سریع این گوشی، کمتر از 3 ساعت طول می‌کشد تا کامل شارژ شود و این را مدیون قابلیت شارژ سریع 18 واتی آن هستیم.

لازم به ذکر است که این گوشی از فناوری شارژ معکوس هم پشتیبانی می‌کند که یک قابلیت و چنین باتری قدرتمندی می‌تواند برای گیمرها و عاشقان فیلم بسیار مورد پسند است؛ چرا که به‌گفته پوکو، تا 583 ساعت در حالت Stand-by، تا 40 ساعت مکالمه، تا 196 دادن پخش موسیقی و تا 17 ساعت نمایش ویدئو را با تنها یک بار شارژ پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 5G در سال 2021

قیمت پوکو M3 ؛ مشخصات POCO M3

گوشی پوکو ام 3 (POCO M3) ؛ مشخصات فنی و قیمت
قیمت گوشی POCO M3

همانطور که قبل‌تر هم ذکر کرده ایم، Xiaomi Poco M3 در دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی و میان رده قرار دارد و به همین خاطر قیمت پوکو M3 نسبت به کارایی این گوشی‌ بسیار عالی است. گوشی شیائومی پوکو m3 با قیمت حدود 149 دلار راهی بازار شده است.

خلاصه می‌توان گفت که این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و زرد با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12‌ به بازار ارائه شده و ظاهرا امکان ارتقاء آن به اندروید 11 نیز در نظر گرفته شده است. با اینکه Xiaomi Poco M3 دوربین عالی‌ای ندارد ولی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و عملکرد نسبتا خوبی دارد. از طرف دیگر، طراحی لوکس، باتری و پردازنده‌ی قدرتمند این گوشی نشان می‌دهد خیلی بیشتر از قیمت خود ارزش دارد و می‌تواند از بهترین گوشی های 2021 باشد.

مشخصات فنی POCO M3 در یک نگاه

  • مدل: Xiaomi Poco M3 M2010J19CG
  • وضعیت: در بازار موجود است. عرضه شده در نوامبر 2020
  • وزن: 193 گرم
  • سیم‌کارت: نانو سیم و استندبای
  • دو سیم‌کارته: بله

مشخصات نمایشگر

  • نوع نمایشگر: IPS LCD, 400 nits (typ)
  • سایز: 6.53 اینچ
  • رزولوشن: 1080×2340 پیکسل
  • نسبت صفحه نمایش به بدنه: ~83.4%
  • تراکم پیکسل: 395 ppi
  • چند لمسی: بله
  • محافظ صفحه: کورنینگ گوریلا گلس 3

سخت افزار

  • چیپست: Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm)
  • سرعت: 2.0 گیگاهرتز
  • گرافیک: Adreno 610
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت و 64 گیگابایت
  • اسلات کارت حافظه: دارد
  • سنسورها: اثر انگشت (در کنار)، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب نما

نرم افزار

  • سیستم عامل: اندروید 10، MIUI 12
  • رابط کاربری: دارد

دوربین

  • دوربین پشت: 3 لنز مجزا: 48 مگاپیکسل اصلی واید، 2 مگاپیکسل ماکرو و 2 مگاپیکسل عمق سنج
  • دیگر امکانات: فلش LED، تصویربرداری HDR، پانوراما
  • فیلم‌برداری: فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی: تک لنز 8 مگاپیکسل واید

شبکه

  • تکنولوژی: GSM / HSPA /LTE-A
  • باندهای 4G: پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
  • باندهای 3G: پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
  • باندهای 2G: پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
  • EDGE: بله
  • GPRS: بله

نوع زنگ:

  • نوع هشدار: Vibration; MP3، WAV ringtones
  • بلندگو: بله
  • جک 3.5 میلیمتری: بله

اینترنت و ارتباطات

  • وایرلس: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
  • جی پی اس: دارد
  • رادیو: رادیو اف ام
  • بلوتوث: دارد
  • مادون قرمز: دارد
  • یو اس پی: USB Type-C 2.0, USB On-The-Go

باتری:

  • ظرفیت: Li-Po 6000 میلی آمپر ساعت
  • جایگزینی: قابل تعویض نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پوکو ام 3 چیست؟ نظرات خود را درباره‌ی این گوشی در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    بعد از یه مدت کار باگوشی یهو خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه

    پاسخ

    آپدیت نکنید با مشکل بر می‌خورید….

    پاسخ

    ربطی ب اپدیت نداره این گوشی ها ب خاطر کیفیت اشغالی که دارن بعد از ی مدت استفاده خاموش کنی دیگه روشن نمیشه دلیلشم هنوز مشخص نیست این اشغالی که چین زده بنظرتون جزء موبایل ها حساب میشه‌ یا جزء گوه ها؟

    پاسخ

    بشین سرجات، پس چجوری پر فروش ترین گوشی‌شده
    همین که مثل سامسونگ پول برند نمی گیره خیلی هم خوبه

    پاسخ

    مشکل از نسخه miuiهست برا منم شد آخرین نسخرو ریختم خاموش شد حتی بعد تموم شدن شارژش روشن نشد بردم گارانتی گفت نسخه آخرش مشکل داشته تو هم ببر الان برا من درست شده مشکل ندارع خیلی هم راضیم

    پاسخ

    واقن روشن میشه😢؟منم ۶ماهه پوکو ام تری خریدم چندروز پیش خاموشش کردم دیگه روشن نشد . ۳روزه فرستادمش پشتیبانی هنوز خبری نشده . اطلاعاتم پاک میشه ؟

    پاسخ

    من پوکوm3دارم واقعن گوشیه خوبیه ازهر لحاظ

    پاسخ

    من گوشی پوکو m3 رو دارم صدای با کیفیت بالا داره
    و پردازنده خوب با طراحی مجزا
    در کل نسبت به قیمت مناسبش عالی است
    و بهتر از این با این قیمت وجود ندارد

    پاسخ