;
coinex

آشنایی با جدید ترین تجهیزات کار در ارتفاع

آشنایی با جدید ترین تجهیزات کار در ارتفاع ؛ هرگونه فعالیتی که در ارتفاع بیش تر از دو متر صورت گیرد نیازمند رعایت نکات ایمنی و بهره گیری از تجهیزات مناسب است. کسانی که در ارتفاع کار می کنند باید آموزش های لازم را بنابر شرایط مورد نیاز سپری کنند.

استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب خطرات ناشی از سقوط احتمالی افراد از ارتفاع را به حداقل میزان ممکن می رساند در نتیجه برای جلوگیری از سقوط باید از بهترین نوع وسایل ایمنی استفاده نمود.از جمله تجهیزاتی که در هنگام سقوط فرد، باعث جذب انرژی ناشی از سقوط و کاهش صدمات احتمالی می گردد می توان به هارنس، هارنس فول بادی و لنیارد اشاره نمود.

آشنایی با جدید ترین تجهیزات کار در ارتفاع

هارنس

کمربند ایمنی یا هارنس ایمنی وسیله ای است که برای جلوگیری از سقوط افراد از ارتفاع استفاده می شود. هارنس ایمنی  به دور کتف ها و ران فرد قرار گرفته و تمام نیم تنه بالا را پوشش می دهد و توسط یک قلاب و طناب که به آن لنیارد گفته می شود به نقطه ای محکم می گردد. هارنس کمربند ایمنی همانند کوله پشتی پوشیده شده و دور کتف ها را در بر می گیرد.

هارنس به دو دسته تقسیم می گردد. هارنس ایمنی و هارنس صعود. هارنس نوع اول از تعدادی تسمه برزنتی ساخته شده است که تعدادی طناب و قلاب در پشت فرد قرار می گیرد، این طناب ها در هنگام سقوط فرد از ارتفاع بالا، ممکن است ضربه ای ناگهانی به کمر و ستون فقرات فرد وارد کند به همین دلیل از قطعه ای به نام شوک گیر در طناب لنیارد استفاده می شود.

لازم به ذکر است که در صورت نداشتن هارنس خطر مرگ یا قطع نخاع فرد را تهدید می کند.

در حالت کلی پنج نوع مختلف از هارنس وجود دارد که می توان به دسترسی با طناب، موقعیت دهنده به کار، هارنس محدود کننده کار، هارنس موقعیت دهنده به کار، محدود کننده به سقوط و هارنس های نجاترا  نام برد که هر نوع از آن ها را می توان برای کار در ارتفاع استفاده نمود.

هارنس پاراشوتی

این وسیله به عنوان یکی از جدید ترین تجهیزات کار در ارتفاع که عموما در چتربازی مورد استفاده قرار می گیرد به جای لنیارد، یک چتر نجات به پشت آن متصل است.

لایف لاین

افرادی که در ارتفاع کار می کنند همواره با خطر سقوط مواجه اند در این راستا لایف لاین یک سیستم ایمنی است که برای محاظت از جان افراد استفاده می گردد. در این سیستم اتصالات عمودی و افقی طناب ها توسط ابزارهای ایمنی به افراد متصل می شود.

انواع لایف لاین:

  • تک نفره و چند نفره
  • افقی و عمودی
  • ثابت و متحرک
  • ساده یا ترکیبی

کسانی که در مسیرهای عمودی حرکت می کنند مانند دکل های مخابراتی نیازمند استفاده از لایف لاین های عمودی می باشند. این سیستم تنها برای محافظت از جان یک فرد مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که روی لبه سطوح فعالیت دارند از لایف لاین افقی استفاده می کنند. برخلاف لایف لاین عمودی از این سیستم می توان برای چندین نفر استفاده نمود.

نصب لایف لاین حتما باید توسط متخصصین صورت گیرد. بنابر به محلی که لایف لاین نصب میگردد تفاوت هایی وجود دارد برای مثال لایف لاین های نصب شده روی خانه های مسکونی با برج ها متفاوت هستند. طناب مورد استفاده در لایف لاین باید قدرت بالایی نسبت به شوک های ناگهانی داشته باشد و همچنین به سرعت پوسیده نگردد.

بهترین نوع طناب برای استفاده در سیستم های لایف لاین پلی داک  است. مقاومت این طناب نسبت به طناب های پلی استری پنجاه درصد بیشتر می باشد. طناب های پلی استری به دلیل اینکه آب را به خود جذب نمی کنند بیش تر در محیط های خیس کاربرد دارند.

لباس سردخانه

لباس هایی که در سردخانه استفاده می شوند باید قابلیت گرم کردن افراد را داشته باشند در همین راستا پشم شیشه بهترین الیافی است که می توان در بافت لباس سردخانه استفاده نمود. از دیگر قابلیت های لباس های سردخانه ضد آب بودن آن می باشد. لباس کامل سردخانه شامل پوتین، کلاه ایمنی، پیش بند و دستکش حفاظتی می شود.

آشنایی با جدید ترین تجهیزات کار در ارتفاع
آشنایی با جدید ترین تجهیزات کار در ارتفاع

در انتهای این مقاله می خواهیم شما را با بهترین شرکت تولید کننده لوازم ایمنی و خدمات پس از فروش آشنا کنیم.با همراه باشید.

گروه تجهیزات ایمنی ایران در جهت تضمین کیفیت و محصولات ارائه شده خود با برندهای مطرح و شناخته شده همکاری می کند. این گروه در زمینه های مختلفی مشغول به فعالیت است که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آموزش های تخصصی کار در ارتفاع با ارائه گواهینامه بین المللی IRATA
  • طراحی و نصب سیستم تورهای نجات
  • طراحی و نصب لایف لاین
  • فروش تجهیزات ایمنی عمومی و تخصصی
  • فروش تجهیزات آتشنشانی و امداد و نجات
  • فروش تجهیزات تخصصی کار در ارتفاع
  • فروش انواع طناب های صنعتی و ورزشی

پروژه های مهمی که توسط این شرکت انجام گرفته:

  • فروش و نصب لایف لاین عمودی و افقی ثابت – موقت پروژه دریاچه منطقه 22 تهران
  • فروش و نصب تور نجات پروژه دریاچه منطقه 22 تهران
  • فروش و نصب لایف لاین افقی و عمودی ثابت – موقت پروژه شهید ناجیان منطقه 22 تهران
  • فروش و نصب تور نجات پروژه یاس تجاری مشهد
  • فروش و نصب تور نجات پروژه آبشار منطقه 22 تهران
  • و….

این شرکت مجهز به سیستم مشاره رایگان در صفحه تماس با ماست که مشتریان به راحتی می توانند قبل از خرید خود تمامی سوالات را از کارشناسان مربوطه سوال کنند. همچنان مشتریان می توانند از طریق تلفن و ایمیل نیز سوالات خود را مطرح نمایند.

ناگفته نماد که این شرکت با برندهای معتبر و مطرح جهانی زیادی همکاری میکند. از این برندها می توان به Kaya Safety، Honey well، Ansell،Cana Safe، Sky Lotec اشاره کرد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر