;
coinex

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 و هرآنچه باید از این رمزارز بدانیم

بازار ارزهای دیجیتالی این روزها بسیار داغ است. این جستار تکراتو به پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 ضمن یک بررسی کلی از این رمزارز اختصاص دارد.

امروزه از کاردانو به عنوان مهمترین دارایی های دنیای بلاک چین یاد میشود و رمزارز مرتبط با آن یعنی آدا نیز از زمان عرضه رسمی در سال 2015 همراه جزو برترین رمزارزها بوده است و معاملات آن در سطح گسترده ای صورت میپذیرفته است.

همانطور که احتمالا می‌دانید پروژه کاردانه به عنوان  یکی از رمزارزهای نسل سوم کارکدی مشابه بلاک چین اتریون دارد. بلاک چین این ارز دیجیتال از پلتفرمی برای قرار دادن قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) تشکل شده که تمرکز آن بر روی امنیت چندلایه است. این بلاکچین بر مبنای تحقیقات همتا به همتا کار می‌کند و مانند سایرین خدمات نظیر پرداخت با رمزارز بدوه هیچگونه واسطه و یا سرعت بالا را ارائه می کند.

با وجود این ویژگی های مشترک میان کاردانو و بلاک چین هایی نظیر اتر اهداف دیگری نیز برای توسعه کاردانو وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به کاربردهای مالی برای افراد حقیقی و حقوقی و حتی دولت‌ها و حکومت‌ها اشاره کرد. کاردانو به دنبال راهکاری است که بر اساس آن بتواند تعادلی میان حریم خصوصی کاربران و نظارت قانون بر رفتارهای آنها به اجرا درآورد.

تکنولوژی پشتوانه آدا بسیار پیشرفت کرده و به نظر میرسد از اتریوم برای ساخت یک اکوسیستم بلاکچین خوب استفاده کرده باشد. امروز در تکراتو قصد داریم با هم به بررسی این رمزارز محبوب و البته پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 بپردازیم. با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی و هر آنچه باید از رمزارز کاردانو بدانیم!

پیش از بحث از پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 شناخت مفاهیم پایه ای این بلاک چین، ماهیت و اهداف آن ضروری به نظر میرسد. آنچه که کاردانو را از سایر انواع بلاک چین متمایز میکند در استفاده از اصول ریاضی پیچیده در مکانیسم ها و بهره گیری از معماری چند لایه در طراحی آن بروز پیدا میکند. با شاخت کافی از تیم حرفه ای که اتریوم را هدایت میکند،‌ به نظر میرسد کاردانو راه حل هایی برای رفع مشکلات رمزارزها ارائه خواهد کرد.

از بلاک چین کاردانو میتوان برای قراردادهای هوشمند و به نوبه خود برای ساخت نرم افزار و پروتکل های غیرمتمرکز استفاده کرد. به علاوه امکان جابجایی پول در کمترین زمان و با کمترین هزینه در دنیای تجارت امروزی یک قابلیت بسیار مهم محسوب میشود که کاردانو این قابلیت ها را در اختیار کاربران قرار میدهد.

در واقع کاردانو به جای اینکه در نقطه مقابل قوانین و تمهیدات دنیای تجارت امروزی قرار بگیردف با ایجاد یک بلاک چین که تمامی تعدیلات و قوانین را در داخل خود دارد سعی میکند تمام خدمات مالی را با کمترین نقصی به افراد ارائه دهد.

زمانی که بلاک چین اتریوم نوپا بود، یکی از بنیان‌گذاران آن به نام چارلز هاسکینسون متوجه نیاز بازار به یک بلاک چین استاندارد و قابل توسعه شد. هاسکینسون که خود ریاضی‌دان بود، روش‌های علمی بیشتری برای ساخت بلاک چین ارائه داد.

در این مدت، هاسکینسون با جرمی وود (Jeremy Wood) که از همکار سابق وی در پروژه اتریوم بود ارتباط برقرار کرد. وود نیز به دنبال ساخت یک بلاک چین بدون نقص بود و به قراردادهای هوشمند بسیار علاقه داشت. همکاری هاسکینسون و وود به ساخت و توسعه کاردانو منجر شد. در ادامه پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 با ما باشید.

معماری بلاک چین کاردانو :‌ پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

معماری بلاک چین کاردانو :‌ پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021

خب حالا که کمی درباره پلاک چین کاردانو و رمزارز آدا گفتیم،‌ بد نیست برخی اطلاعات جانبی از وضعیت دنیای رمزارزها که در درک تحولات مالی این جهان تجاری موثر است و البته به درد هدف نهایی ما از این بحث یعنی پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 می آید را نیز ذکر کنیم.

بنیان گذار این رمزارز که از قضا بنیان گذار اتریوم نیز هست یعنی چارلز هاسکینسون یک ریاضی دان بزرگ است و دانش ریاضی او در توسعه این دو بلاک چین بسیار موثر افتاده است. او معتقد است ما تا به حال 3 نسل از بلاک چین ها را پشت سر گذاشته ایم. این سه نسل و جزئیات آن به قرار زیر است.

نسل اول : بیت کوین

نسل اول : بیت کوین
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021

زمانیکه ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را ساخت، بسیاری از ابهامات و نیازهای دنیای تجارت مدرن را پاسخ داد. با بیت کوین بالاخره ما یک سیستم پولی غیرمتمرکز که میتوانست پول را از شخصی به شخص دیگر منتقل کند در دسترس داشتیم.

با این حال یک معضل اساسی در مورد بیت کوین و تقریبا تمام بلاک چین های نسل اول این بود که تنها معاملات پولی مجاز بودند و امکان وضع شرایط خاص برای این معاملات وجود نداشت.

برای مثال میتوان با بلاک چین های نسل اول تعیین کرد که n‌ تعداد بیت کوین از فردی به فرد دیگر منتقل شود. اما نمیتوان تبصره هایی برای این انتقال قرار داد و مثلا ذکر کرد که در صورتی این بیت کوین منتقل شود که فرد وظایفی را انجام دهد. چنین امکانی در صورت وجود میتوانست فضای بیت کوین را بسیار بی نقص و یکپارچه سازد.

نسل دوم : اتریوم

نسل دوم : اتریوم
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021

امکان برقراری قراردادهای هوشمند چیزی بود که مشکل اصلی بلاک چین های نسل اول را حل کرد. اما قرار داد هوشمند چیست؟‌ در واقع به لطف قراردادهای هوشمند شما می‌توانید هر نوع دارایی ارزشمندی را اعم از پول، املاک و سهام و میراث را در کمال شفافیت و بدون نیاز به واسطه مبادله کنید.

وقتی اتریوم معرفی شد،‌ دنیای اقتصاد و بازارهای جهانی به این درک رسیدند که بلاک چین چطور قابلیت آنرا دارد که از یک مکانیسم ساده معاملاتی به سیستمی پیچیده و بسیار قوی بدل شود. اتریوم درواقع نقطه عطف بلاک چین های نسل دوم بود.

البته که نسل دوم بلاک چین ها نیز مشکلاتی داشت که به توسعه و طراحی نسل سوم بلاک چین ها منجر شد. مشکل بلاک چین های نسل دوم این بود که قوانین خوبی برای مقیاس پذیری وضع نکرده بودند و در کنار این موضوع، سیستم مدیریت مبتنی بر حاکمیت باعث شد تا در سال 2016 پس از ایجاد اختلالی در نرم افزار قراردادهای هوشمند، 50 میلیون دلار از این سرورها دزدیده شود.

در نتیجه این موضوع سرورهای اتریوم دچار تحولاتی شد و اتریوم به دو بلاک چین مجزا با نام های اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم شد. به گفته هاسکینسون دو شاخه شدن اتریوم در نتیجه مدیریت ضعیف رخ داده است.

نسل سوم : کاردانو

نسل سوم : کاردانو
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021

در این بخش از پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 نوبت خود این رمز ارز میرسد. هاسکینسون میدانست که بلاک چین باید یک قدم رو به جلوی دیگر بردارد. او ویژگی های مثبت دو نسل قبلی بلاک چین را نگه داشت و برخی عناصر منحصر به خود را در آن جای داد. محصول نهایی کاردانو نام گرفت که به عنوان جدیدترین نسل بلاک چین شناخه میشود.

سه مشکلی که از بلاک چین های نسل یک و دو باقی بود و کاردانو قصد مرتفع سازی آنها را داشت عبارت بودند از مقیاس پذیری، قابلیت همکاری بین سیستم ها و البته پایداری. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، آنچه کاردانو را منحصر به فرد میکند،‌ ساخته شدن آن بر پایه علم ریاضیات و تحقیقات دانشگاهی زیاد است.

در زمان مهندسی کاردانو چاشنی اصلی کار امنیت بسیار بالا و اطمینان کامل از بالا بودن کیفیت محصول نهایی بوده است. بازبینی‌ها و طراحی دقیق کدهای این نسل از بلاک چین در جهت به دست آوردن اعتماد افراد بوده است. به گفته هاسکینسون تلاش تیم طراحی و برنامه نویسی کاردانو از مشکلاتی مثل اتفاقی که برای اتریوم رخ داد جلوگیری می‌کند.

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021

طی سالهای اخیر کاردانو سهم بزرگی در معاملات روزانه رمزارزها را به خود اختصاص داده است. طی سالهای 2017 و 2018 ارزش این رمزارز از 3 سنت به 1 دلار و 20 سنت رسید و ارزش کل پروژه به عدد 32 میلیارد دلار نزدیک شد.

در آن برهه زمانی سرمایه خریداران در حدود 3900 درصد رشد کرده بود. این خبر خوش البته چندان پایدار نبود و همانطور که مشخص است از آن زمان تاکنون قیمت این رمزارز همواره افت داشته است.

البته که پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 و بازه زمانی طولانی مدت به ما میگوید در صورتی که کاردانو مطابق با وعده های سازندگان حرکت کند قیمت این رمزارز دوباره رشد خواهد کرد.

در نظر گرفتن این مهم نیز در پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 موثر است که نهایتا تعداد آدایی که قرار است در کاردانو تولید شود بیش از 45 میلیارد نخواهد بود. کاردانو در عرضه اولیه خود 26 میلیارد آدا فروخت و 19 میلیارد آدا نیز به عنوان جایزه به افرادی که موفق به استخراج بلوک های جدید شوند جایزه داده خواهد شد.

پس به لحاظ تئوری و با درنظرگرفتن محدودیت کاردانو، بالطبع با پایان موجودی این رمزارز، تقاضا برای این رمزارز افزایش یافته و این سبب افزایش قیمت آن خواهد شد.

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 و سال های آینده

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 و سال های آینده
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021

جدی ترین تحرکات قیمتی این آلت کوین در سال 2017 رخ نمایی کرد و البته هنوز این رمزارز در فراز و فرود و در جستجوی ثبات قیمتی است. در سال 2017 بازار این رمزارز بسیار داغ بود و توجهات زیادی به آن جلب شد.

کاردانو پتانسیل بالایی داشت و توجه بازارهای جهانی را به سرعت جلب کرد. این موضوعات سبب رشد سریع قیمت آن از 2 سنت به 1 دلار و 33 سنت شد. این موضوع شوک عجیبی به بازار وارد کرد و همه متعجب از چگونگی این تغییر سریع در کوتاه مدت بودند.

از آن زمان قیمت آدا اف زیادی تجربه کرد و در پنجشنبه سیاه مارس 2020 قیمت آن تا 2.5 سنت یعنی نزدیک به قیمت اولیه بازگشت. البته بخشی از این سقوط قیمتی کاردانو محصول شیوع ویروس کرونا و تحت تاثی قرار گرفتن انواع بازارهای سرمایه گذاری بود.

تاریخچه قیمت کاردانو در جفت تجاری آدا/ بیت کوین (ADA/BTC) کمی متفاوت است. همزمان با رشد آدا در اوایل ژانویه ۲۰۱۸، قیمت جفت تجاری آدا/ بیت کوین نیز به بیشترین مقدار خود یعنی ۸۷۷۰ ساتوشی (کوچک‌ترین واحد محاسبه بیت کوین) رسید.

به تازگی قیمت جفت ارز آدا/ بیت کوین نسبت به زمان حباب هیجانی رمز ارزها، 90 درصد افت داشته و به ۳۸۰ ساتوشی رسیده است. در صورتی که بازار روند سال 2017 و 2018 خود را مجدد در پیش بگیرد شاهد یک انفجار قیمتی جدید در حوزه رمز ارزها خواهیم بود و جفت آدا/ بیت کوین نیز به دوران اوج خود باز خواهد گشت.

از آنجایی که کاردانو در یک برهه خاص زمانی جزو 10 رمز ارز برتر جهان بوده است، مورد توجه جمع کثیری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. با اینحال طی فراز و فرودهای بازار، رمزارزهای جدید مانند تتر و تزوس به بازار آمده و جای آدا را گرفته اند.

با این وجود همچنان گمانه زنی ها و امیدواری ها به بازگشت آدا به اوج وجود دارد. به هر صورت در این شکی نیست که این رمز ارز هنوز هم جزو 20 رمزارز برتر است. هرکسی می‌تواند در مورد تغییرات قیمتی کاردانو در آینده حدس و گمان‌هایی داشته باشد اما مطالبی که در این جا آورده شده، تغییرات قیمتی کاردانو را بر اساس نظرات متخصصین صنعت رمز ارز و تحلیل تکنیکال نمودار آن پیش‌بینی می‌کند.

قیمت کاردانو حالا 11 سنت است اما این قیمت دچار تغییراتی خواهد شد و کاردانو قطعا دوباره صعود خواهد داشت اما اینکه چه زمانی و چه میزان صعود مشخص نیست و باید منتظر بود. در ادامه مبحث پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 را با نظرات کارشناسان حوزه بلاک چین ادامه خواهیم داد.

پیش بینی قیمت کاردانو 2021 : نظرات کارشناسی

پیش بینی قیمت کاردانو 2021 : نظرات کارشناسی

با توجه به اینکه کاردانو یک تکنولوژی در حال گسترش است، پیش‌بینی قیمت آن سخت‌تر بوده و پیش‌بینی‌های اصولی که در مورد قیمت آدا انجام می‌شود بسیار کم هستند. در ادامه به کمک نظراتی که متخصصین در مورد قیمت‌های آینده آدا داده‌اند، به دنبال پیش بینی قیمت کاردانو 2021 خواهیم بود.

سایت دیجیتال کوین پرایس (DigitalCoinPrice)

دیجیتال کوین پرایس به آینده کاردانو چندان امیدوار نیست. البته که صعود قیمتی را پیش بینی میکند اما میگوید پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 صعود چشمگیری نخواهد داشت و تا سال 2026 ممکن است به 20 سنت برسد.

کوین فن (CoinFan)

کوین فن درباره پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 تخمین میزند قیمت آن تا سال 2021 به 19 سنت و تا سال 2025 به بالای 45 سنت برسد.

کوین سویچ (CoinSwitch)

کوین سویچ اما از سوی دیگر خوشبیی خاصی دارد. به گفته این وبسایت پیش بینی قیمت کاردانو 2021 به 2 دلار خواهد رسید و تا 5 سال آتی بالای 3 دلار نیز خواهد رفت.

پرایس واتر هوس کوپرز (PriceWaterhouseCoopers)

پیش بینی قیمت کاردانو 2021 تنها به پیش بینی های عددی و ارزشی محدود نیست. در حقیقت پیش بینی همکاری نام های شناخته شده، برندها و شرکت های معتبر با یک رمزارز یعنی به رسمیت شناخته شدن آن و کسب اعتبار و در نتیجه افزایش قیمت رمز ارز. همکاری رمزارزها با چنین نهادهایی نشان از ثبات و پتانسیل خوب آنها دارد.

به عنوان مثال، کاردانو معامله‌ای را با حسابرس مجموعه بیگ فور (Big four) به نام پرایس واتر هوس کوپرز یا به اصطلاح پی دبلیو سی (PWC) امضا کرد. این یک مشارکت عظیم با مجموعه‌ای بزرگ است که نشان می‌دهد کاردانو در دراز مدت پتانسیل خوبی برای رشد و ترقی دارد به همین دلیل سایر شرکت‌ها از آن حمایت می‌کنند.

وایس ریتینگ (Weiss Ratings)

واس ریتینگ یک نهاد معتبر و شناخته شده در زمینه رتبه بندی دارایی است. آنچه در اینجا از وایس ریتینگ برای ما بحثمان یعنی پیش بینی قیمت کاردانو 2021 اهمیت دارد اینکه تکنولوژی کاردانو به قدری قدرتمند است که رتبه آن در این نهاد بالاتر از بیت کوین و اتریوم است.

کاردانو یک نمره بسیار خوب توسط این وبسایت دریافت کرده و بعد از تزوس از برترین رمزارزهای بازار محسوب میشود. چنین نمره بالایی در وایس ریتینگ مرهون تمرکز هاسکینسون روی برنامه نویسی و تحقیقاتی است که انجام داده تا از پایداری و توانایی سیستم طراحی شده اطمینان حاصل کند.

پیش بینی قیمت کاردانو 2021 : تحلیل تکنیکال

پیش بینی قیمت کاردانو 2021 : تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال در واقع به بررسی کندل های نمودار، الگوی نمودار و مشاهده اندیکاتورها و اسیلاتورهای معاملاتی اطلاق میشود. تحلیل تکنیکال علاوه بر کمک خوبی که در معاملات روزانه به شما میکند میتواند در بازه های زمانی طولانی مدت نیز قیمت سهام یا رمزارزها را از نظر تکنیکالی پیش بینی کند.

البته به علت سابقه نسبتا کوتاه کاردانو در بازار تحلیل تکنیکال آن با محدودیت هایی همراه است و کمی ضریب دقت را پایین می آورد. با این وجود تحلیل تکنیکال‌های انجام گرفته که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، بدون در نظر گرفتن این محدودیت‌ها است.

تحلیل‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، با بررسی نمودار 5 ساله کاردانو توسط تحلیل گران فعال در این زمینه به دست آمده است که نتایج آن بدین شرح است:

پیش بینی قیمت کاردانو 2021 و 2022

اگرچه روند قیمتی کاردانو طی دوسال گذشته نزولی بوده است به نظر میرسد آدا در آینده نزدیک این خط و روند طولانی مدت را برعکس کند. در صورت رخ دادن تغییر در روند، خط مقاومت فعلی که حدود 36 سنت است به خط حمایت بدل میشود. این قیمت پایین ترین قیمت کاردانو بود که روند نزولی بازار بعد از آن شروع شده و قیمت کاردانو را نیز همچنان کمتر از این مقدار بود است.

عکس پیش‌بینی قیمت کاردانو در سال 2021 الی 2022 در بازار رمز ارزها، آدا شانس بیشتری برای رشد قیمت و پیشروی در این مسیر دارد. از طرفی نیز ممکن است طی دو سال آینده قیمت آدا مدت طولانی‌تری راکد بماند و دچار تغییرات چندانی نشود.

پیش از این در تکراتو به تناسب این بحث به پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021 و پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 پرداخته بودیم. به علاوه اگر قصد استخراج رمزارز دارید، بالطبع به اطلاع از میزان مصرف اینترنت بیت کوین نیاز خواهید داشت. همچنین آموزش خرید و فروش بیت کوین در ایران برای هر فردی جزو آموزش های ضروری است.

البته برای یک سرمایه گذاری موفق در سال جدید و شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 شما حتما باید اطلاعات خوب و به روزی از پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، پیش بینی قیمت نفت در سال 2021، پیش بینی قیمت گوشی 1400، آینده ایران در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، بهترین مشاغل سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 و عرضه اولیه های 1400 داشته باشید که ما در تکراتو پیش از این به آنها پرداخته بودیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص وضعیت قیمت کاردانو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر