;
coinex

گوشی شیائومی می 11 پرو ؛ بررسی مشخصات فنی و قیمت

در سال‌های اخیر، شیائومی توانسته است مشتریان زیادی را به خود جذب کند و گوشی شیائومی می 11 پرو نیز از پرچم‌داران این برند است که قرار است به بازار عرضه شود.

کمپانی شیائومی در این روزها به حدی موفق عمل کرده است که کمتر کسی وجود دارد که حداقل نام این شرکت را نشنیده باشد. در واقع این کمپانی از سال 2011 کار خود را با 8 شریک تجاری خود آغاز کرد و توانست در مدت زمان کوتاهی نام خود را در حوزه تلفن‌های هوشمند، تبلت، حتی تلویزیون‌های هوشمند و طیف وسیعی از محصولات هوشمند و الکتریکی برای خانه و خانواده، در بازار مطرح کند.

این 8 شریک تجاری به نام‌های لی جون (Lei Jun)، لین بن (Lin Bin)، لیو د (Liu De)، هنگ فنگ (Hong feng)، وانگ جیانجی (Wong Jiangji)، وانگ چوان (Wang Chuan)، گوانگپینگ ژو (Guangping Zhou) و لی وانکیانگ (Li Wanqiang) هستند که تمام آنها در شرکت‌های معتبر جهان مثل ماکروسافت، گوگل و موتورولا سابقه همکاری داشتند.

می‌توان گفت اهداف اولیه شرکت شیائومی، افزودن قابلیت های جدید و بهتر به سیستم عامل اندروید بود و بیشتر بر روی رابط کاربری تمرکز داشتند و هدف اصلی این کمپانی، تولید گوشی‌های ارزان و با کیفیت بود که حقیقتا به هدف خود نیز رسیده است و چه گوشی‌های پرچم‌دار و چه گوشی‌های میان رده‌ی این برند چینی نسبت به قیمت خود، از کیفیت خیلی بالاتری برخوردار هستند. به طور کلی، این برند رویای تلفنی ارزان و با کیفیت عالی را واقعی کرد. چرا که قیمت شیائومی همیشه نسبت به کارایی گوشی، کمتر است.

در سال 2015 هم شیائومی توانست با فروش  تعداد ۲۱۱۲۰۱۰ گوشی و تعداد زیادی دستبند هوشمند، تلویزیون و همچنین لوازم جانبی را از طریق سایت خود در طول یک فستیوال تخفیف های ویژه و در 24 ساعت، نام خود را در گینس ثبت کند. در ادامه‌ی این گفتار در تکراتو، ما به بررسی مشخصات شیائومی می 11 پرو ، یکی از پرچم‌داران این برند می‌پردازیم.

گوشی شیائومی می 11 پرو و مشخصات فنی آن

شیائومی برند محبوبی است که حتما نام گوشی‌های آن در لیست بهترین گوشی های چینی 2021، ارزان ترین گوشی های 2021 و بهترین دوربین گوشی 2021 دیده می‌شود. سال پیش، شیائومی گوشی‌های می 10 و می 10 پرو را با یکدیگر در رویدادی معرفی کرد و انتظار می‌رفت امسال نیز این شرکت گوشی‌ می 11 و گوشی شیائومی می 11 پرو را نیز با یکدیگر معرفی کند. اما به نظر می‌رسد که امسال این شرکت سیاست متفاوتی را در پیش گرفته است. زیرا در این سال، ما شاهد معرفی شیائومی می 11 بودیم ولی خبری از گوشی شیائومی می 11 پرو نبود!

اما با توجه به استقبال زیاد از شیائومی می 11، احتمالا به زودی شاهد رونمایی از گوشی شیائومی می 11 پرو  که از بهترین گوشی های 2021 است، خواهیم بود. با این حال، هنوز اطلاعات رسمی‌ و زیادی از گوشی شیائومی می 11 پرو در دسترس نیست و ما در ادامه، به اطلاعات و مشخصات احتمالی گوشی شیائومی می 11 پرو خواهیم پرداخت.

زمان عرضه و قیمت شیائومی : مشخصات گوشی شیائومی می 11 پرو

گوشی شیائومی می 11
زمان عرضه و قیمت: مشخصات شیائومی می 11 پرو

شیائومی می 11 در تاریخ 28 دسامبر 2020 معرفی شد و به نظر می‌رسد این برند قصد دارد گوشی پرو این پرچم‌دار خود را در تاریخ 12 فوریه رونمایی کند که البته این تاریخ، تنها یک تاریخ احتمالی است.

از آنجایی که این گوشی هنوز به طور رسمی معرفی نشده، قیمت دقیق و مشخصی برای این گوشی جدید شیائومی می 11 پرو ارائه نشده است و شایعات موجود درباره‌ی قیمت شیائومی متفاوت و گاه متضاد است. برخی از افراد قیمت گوشی شیائومی می 11 پرو را ارزان‌تر از نسخه‌ی معمولی آن پیش بینی می‌کنند و می‌گویند مدل پرو یک نسخه‌ی اقتصادی و مقرون به صرفه از مدل استاندارد آن است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 5G در سال 2021

اما این حرف کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد چرا که معمولا مدل‌های پرو، همانطور که از اسم آنها هم مشخص است، مدل‌های حرفه ‌ای‌ تری نسبت به مدل استاندارد هستند و در نتیجه منصفانه است که قیمت آنها نیز بیشتر باشد. برخی دیگر قیمت شیائومی می 11 پرو را مبلغی بین ۵۲۹۹ تا ۵۴۹۹ یوان چین پیش بینی کرده اند. با تمام این‌ها، تنها باید منتظر بود تا شرکت به طور رسمی اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهد.

نمایشگر گوشی شیائومی می 11 پرو

گوشی شیائومی می 11 پرو ؛ بررسی مشخصات فنی و قیمت
قیمت می 11 پرو

انتظار می‌رود این پرچم‌دار پرو شیائومی، صفحه‌ای 6.67 اینچی داشته باشد و از نمایشگر Super AMOLED لمسی خازنی به همراه 16 میلیون رنگ برخوردار باشد. طبق پیش بینی‌های انجام شده، رزولوشن گوشی شیائومی می 11 پرو  2340 × 1080 پیکسل است و نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود 89.8% تخمین زده می‌شود و همینطور احتمالا تراکم پیکسل در هر اینچ آن 386 است. برخی شایعات دیگر مدعی هستند که صفحه نمایش این گوشی همانند نسخه‌ی استاندارد آن، 6.81 اینچ است و از رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل WQHD از نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره می‌گیرد. همینطور تراکم پیکسل در هر اینچ آن، 515 است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ضد آب دنیا

از طرفی، برخی معتقد هستند که شیائومی در این مدل از گوشی خود، از نمایشگری 1440p QHD با نرخ ۱۲۰ هرتزی بهره برده است. به طور کلی، شایعات زیادی درباره‌ی نمایشگر این گوشی وجود دارد و نمی‌توان حدس زد کدام یک از آنها به واقعیت نزدیک‌تر است.

دوربین: مشخصات فنی شیائومی می 11 پرو

گوشی شیائومی می 11
مشخصات فنی شیائومی می 11 پرو

بعضی از افراد می‌گویند شیائومی می 11 پرو دارای چهار دوربین است که یکی از آنها از نوع بزرگنمایی پریسکوپ خواهد بود و نوشته «120x» در کنار این به ما می گوید که شیائومی نمی خواهد این گوشی در مقابل بزرگنمایی می 10 اولترا، کم و کسری‌ای داشته باشد.

در ادامه‌ی این شایعات گفته می‌شود دوربین فوق عریض دارای فاصله کانونی 12 میلی متر است، در حالی که دوربین پریسکوپی به ۱۲۰ میلی متر می‌رسد. در نتیجه، شیائومی ۱۰ برابر زوم اپتیکال نسبت به دوربین فوق عریض ارائه خواهد کرد.

یکی از دوربین‌های دیگر احتمالاً همان سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین می 11 را داشته باشد، در حالی که دوربین آخر می تواند یک تله 2x یا 3x برای بزرگنمایی نرم‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ 2021

همچنین برخی دیگر از شایعات می‌گویند که این گوشی از دوربینی سه‌گانه در پنل پشتی برخوردار خواهد بود و انتظار می‌رود گوشی می 11 پرو شیائومی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بکار ببرد و سایز پیکسل‌های آن ۴ به ۱ باشد. البته احتمال این نیز وجود دارد که شیائومی از سنسوری ۲۰۰ مگاپیکسلی برای این گوشی استفاده کند. در کنار این سنسور دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی قرار خواهند گرفت که یکی برای ثبت تصاویر اولترا واید و دیگری برای استفاده از تله فوتو به کار خواهند رفت.

سخت افزار: مشخصات شیائومی می 11 پرو

گوشی شیائومی می 11 پرو ؛ بررسی مشخصات فنی و قیمت
قیمت می 11 پرو

احتمالا شیائومی می ۱۱ پرو به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز خواهد شد ولی برخی شایعات دیگر می‌گویند این گوشی از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 استفاده خواهد کرد. این گوشی در دو رم 8 و 12 گیگابایت و همینطور با دو حافظه داخلی 128 گیگابایت و 256 گیگابایت راهی بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد این گوشی اسلات کارت حافظه خارجی ندارد و در نتیجه نمی‌توان در آن از SD Card اضافه استفاده کرد.

همینطور اطلاعاتی درباره‌ی سنسور اثرانگشت آن موجود است که گفته می‌شود از فناوری اثر انگشت زیر صفحه بهره می‌برد و برای شناسایی چهره، از قفل صورت دو بعدی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین باتری گوشی 2021

باتری: مشخصات شیائومی می 11 پرو

انتظار می‌رود می 11 پرو به شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی شیائومی مجهز شود؛ قابلیتی که پیش از این در می 10 اولترا دیده بودیم. چندی پیش شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی خود نیز رونمایی کرد که باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را تنها در ۱۹ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد، آن هم به صورت بی‌سیم، شارژ می‌کند.

علاوه بر چیزی که ذکر شد، یک افشاگر معروف چینی، در یکی از رسانه‌های اجتماعی چینی به نام وبیو، به باتری دو گانه و سوپر فست شارژ شیائومی می 11 پرو اشاره کرد. در نتیجه تا حدودی می‌توان مطمئن بود که قضیه فست شارژ قابل اطمینان است. این افشاگر، به منبع خود اشاره‌ای نکرد ولی به فست شارژ، باتری دو گانه 5000 میلی آمپر ساعتی و اینکه مدل پیشرفته شیائومی می 11 نسخه بهبود یافتۀ می 10 اولترا است، اشاره کرد.

به همین خاطر، می‌توان انتظار داشت که این نسخه‌ی پیشرفته‌تر می 10 اولترا، از فست شارژی قدرتمند‌تر یا حداقل مشابه خود گوشی می 10 اولترا بهره می‌برد. علاوه بر این، برخی منابع معتبر نیز به قضیه فست شارژ اشاره‌ای کرده اند و گفتند: می 11 پرو از همان فست شارژ 120 واتی نسل قبلی استفاده می‌کند.

شایعات دیگری نیز به گوش می‌رسد که گوشی می 11 پرو  شیائومی از باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر برخوردار خواهد بود که از شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند و فناوری شارژ بی‌سیم آن از نوع ۸۰ واتی است.

با این حال، هیچ گونه اعلامیه رسمی از کمپانی شیائومی منتشر نشده است. امیدواریم این شرکت، تاریخ معرفی و مشخصات تکمیلی را مشخص کند تا ببینیم این شایعات تا چه حد صحت دارند.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین گوشی های 5G دنیا

درباره‌ی طراحی این گوشی، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. ولی از آنجا که شیائومی می 10 یا می 10 پرو عضو یک خانواده هستند، ممکن است از نظر طراحی (به غیر از طراحی دوربین)، شباهت‌هایی به یکدیگر داشته باشند. از این رو ما به بررسی طراحی می 10 خواهیم پرداخت.

در می 10 شیائومی، شاهد طراحی هول-پانچ هستیم. به طور کلی گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی طراحی محافظه‌کارانه‍‌ای دارند. این طراحی به این صورت است که دوربین سلفی روی نمایشگر و در سمت چپ پانچ شده و در زیر آن جای داده نشده است.

نوع طراحی نمایشگر شیائومی mi 11 ، باعث می‌شود گوشی نازک‌تر و سبک‌تر به نظر برسد، در این نوع طراحی لبه‌ها به سمت داخل خم شده‌اند، از‌این‌رو، تا جای ممکن وزن گوشی در کف دست کاربر توزیع می‌شود و راحت‌تر می‌توان آن را در دست گرفت و خسته نشد. وزن گوشی شیائومی می 11 پرو 196 گرم برآورد شده است که در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هم‌رده خود، از وزن مناسبی برخوردار است.

در گوشی شیائومی می 11 پرو ، هیچ دکمه‌ای در سمت چپ وجود ندارد و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست آن قرار گرفته‌اند. سنسور اثر انگشت اپتیکال نیز در زیر نمایشگر جای گرفته و از طراحی کلی فوق نازکی بهره برده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، بنفش و خاکی عرضه خواهد شد.

تاریخچه‌ی جالب نام شیائومی

گوشی شیائومی می 11 پرو
مشخصات فنی شیائومی می 11 پرو

داستان انتخاب نام شرکت به زمانی بر می گردد که دو بنیان‌گذار شرکت، لی جون و لین بن در حال خوردن حریره ارزن بودند و همانجا تصمیم گرفتند نام شیائومی را برای شرکت خود انتخاب کنند؛ چون شیائومی در زبان چینی به معنی ارزن است.

همچنین در لوگو این شرکت از عبارت Mi استفاده شده که مخفف Mobile Internet است. البته این دو حرف را مخفف Mission Impossible می‌دانند که به معنای ماموریت غیرممکن است و در واقع، سختی شروع کار این بنیان گذاران را نشان می‌دهد. بعلاوه، اگر نماد شیائومی را برعکس کنید، تبدیل به کلمه‌ای چینی می‌شود که معنای آن «قلب» است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده 2021

جالب است بدانید نماد شرکت شیائومی یک عروسک خرگوش به نام متیو است که با داشتن کلاهی شبیه به کلاهی که لی فنگ بر سر داشت، معروف شده است. در واقع، لی فنگ سرباز ارتش آزادی بخش چین بود که از لحاظ فروتنی و از خودگذشتگی الگوی بسیاری از چینی‌ها است و بسیاری از شرکت‌های چینی کمپین تبلیغاتی با عکس‌های او ایجاد می‌کنند.

گوشی شیائومی می 11 پرو
مشخصات فنی شیائومی می 11 پرو

برای دسترسی راحت‌تر به مشخصات فنی شیائومی می 11 پرو ما مشخصات احتمالی آن را از وب سایت GIZMOCHINA تهیه کرده‌ایم. اگر به گوشی‌های شیائومی علاقه دارید، می‌توانید مطالب پوکو ام 3 و شیائومی ردمی کی 40 را نیز مطالعه کنید.

مشخصات شیائومی می 11 پرو در یک نگاه

  • مدل: شیائومی می 11 پرو (Xiaomi Mi 11 Pro)
  • وضعیت: شایعه (تاکنون اخبار رسمی‌ای اعلام نشده)
  • وزن: نامعلوم
  • ضد آب: خیر

مشخصات نمایشگر

  • نوع نمایشگر: Super-AMOLED
  • سایز:81 اینچ، 2K
  • رزولوشن: 3200 در 1440 پیکسل WQHD
  • رنگ‌های نمایشگر: 16 میلیون رنگ
  • تراکم پیکسل: 500 PPI
  • صفحه لمسی: بله
  • محافظ صفحه: دارد (احتمالا گلس گودزیلا)
  • ویژگی‌ها: رفرش ریت 120 هرتز

سخت افزار

  • چیپست: Snapdragon 888 Soc
  • چیپست گرافیک: Adreno 660
  • رم: 8 گیگابایت، 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت و 256 گیگابایت
  • اسلات کارت حافظه: ندارد
  • سنسورها: اسکنر اثرانگشت زیر صفحه، تشخیص چهره 2 بعدی

نرم افزار

  • سیستم عامل: MIUI 12، اندروید 11
  • رابط کاربری: دارد

دوربین

  • دوربین پشت: 108 مگاپیکسل + 13 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل
  • عکس: 2160p
  • ویدئو: 4K در 30 فریم در ثانیه ، 1080 در @ 30 در 60 فریم در ثانیه ، gyro-EIS
  • فلش: فلاش دو رنگ LED ، HDR ، پانوراما
  • دوربین جلو: 20 مگاپیکسل واید

شبکه

  • سیم‌کارت: نانو سیم
  • دو سیم‌کارته: بله

اتصالات

  • وای فای: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
  • یو اس بی: تایپ سی 2.0
  • جی پی اس: بله
  • ان اف سی: بله
  • شارژر بی‌سیم: 55 وات
  • جک هدفون: ندارد

باتری:

  • ظرفیت: 4،600 میلی آمپر ساعت + 55 وات شارژ سیمی + 50 وات شارژ بی سیم
  • جایگزینی: قابل تعویض نیست.

رسانه:

  • پخش فیلم: بله
  • پورت خروجی ویدئو: دارد
  • رادیو اف ام: خیر
  • آهنگ‌های زنگ: بله
  • بلندگو: بله
  • هندزفری: بله

دیتا

  • فورجی ال تی دی: FDD-LTE :B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B17 / B18 / B19 / B20 / B26 / B28A
  • نسل پنجم امواج رادیویی: TDD-LTE:B34 / B38 / B39 / B40 / B41 / B42

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی گوشی شیائومی می 11 پرو چیست؟ شما مدل استاندارد می 11 را ترجیح می‌دهید یا مدل پرو؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر