;
coinex

با ارزش ترین پول های جهان 2021 و 1400 ؛ ارزشمندترین ارزهای جهان را بشناسید

شاید شناخت ما از واحدهای پولی قدرتمند در جهان امروز به دلار و یورو محدود باشد. این جستار تکراتو اما به معرفی با ارزش ترین پول های جهان 2021 اختصاص دارد.

در شرایط عادی و با بررسی بازار و نرخ ارزهای مختلف، ممکن است عموم افراد تصور کنند گران ترین ارزهای جهان دلار، یورو و پوند هستند. البته که پوند از یورو و یورو از دلار گران تر است، اما واقعیت این است که باید بدانید در میان با ارزش ترین پول های جهان 2021 ما حداقل چندین مورد پول ارزشمندتر و البته گران تر از این سه داریم.

البته بحث قدرت پول و نرخ اثرگذاری واحد پول بر اقتصاد یک مبحث دیگر از که با مباحثی مانند سیاست بین الملل، کشور صاحب آن واحد پولی و البته میزان اعتبار و رواج پول در تجارت بین المللی رابطه تنگاتنگی دارد. در این مورد بدون شک ما ناگزیریم دلار را قدرتمندترین واحد پولی بشناسیم چراکه ملاک تمام تعیین قیمت ها و مبادلات تجاری در سطح جهان نرخ دلار آمریکاست!

اما از باارزش ترین پول های جهان و البته واحدهای پولی گران قیمت تر از دلار چه میدانیم؟ با ما در تکراتو باشید تا ضمن معرفی با ارزش ترین پول های جهان 2021 ، با ارزش ترین پول جهان در سال 2021 و با ارزش ترین پول دنیا 2021 را به شما معرفی کنیم. ضمن این بررسی اولین پول جهان که اولین پول دنیا و ارزشمندترین پول دنیا نیز هست را به شما معرفی خواهیم کرد.

با ارزش ترین پول های جهان 2021 و 1400

طی سال 1399 و البته سال میلادی 2020، اتفاقات و مسائل عجیبی در صحنه سیاست بین الملل و البته پاندمی غیرقابل پیش بینی کرونا، تا حد زیادی وضعیت بازارهای جهانی، اقتصاد بین الملل و ارزش بازارهای مالی را تحت الشعاع قرار داد.

همانطور که میدانید، برخی درگیری های سیاسی نظامی و البته پاندمی مذکور که این وسط غوز بالا غوز شده بود، تاثیر زیادی بر نرخ ارز در کشور ما و رو به زوال رفتن وضعیت معیشت عموم مردم داشت.

به طور خاص در با ارزش ترین پول های دنیا 2020 به این مبحث پرداختیم و از اثرات آن برایتان گفتیم، موضوعی که به تبدیل شدن پول ملی ایران به یکی از کم ارزش ترین ارزهای جهان بدل شود.

این وضعیت سبب شده تا از همین حالا نگرانی ها درباره وضعیت بازارهای عمده اقتصادی در سال آینده و تاثیر آن بر اساسی ترین نیازهای زندگی روزمره اهمیت زیادی پیدا کند. بر همین اساس بود که در تکراتو به پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، آینده ایران در سال 1400، پیش بینی قیمت نفت در سال 2021 و پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 پرداخته بودیم.

حالا نوبتی هم باشد باید در یک نگاه کلی به بررسی وضعیت با ارزش ترین پول های جهان 2021 پرداخت و علاوه بر شناخت ارزشمندترین پول دنیا که اولین پول جهان و اولین پول دنیا نیز هست با ارزش ترین پول جهان در سال 2021 را نیز شناخت.

دینار کویت : با ارزش ترین پول جهان در سال 2021

دینار کویت : با ارزش ترین پول جهان در سال 2021

  • ارزش به پولی ملی: 840.000 ریال
  • کد واحد پولی: KWD
  • نرخ برابری با دلار آمریکا:  3.30

به مانند سالهای اخیر، پول ملی کشور همسایه و کمتر شناخته شده یعنی کویت در صدر فهرست باارزش ترین پول های جهان قرار دارد و همانطور که اولین پول دنیا محسوب میشود، ارزشمندترین پول دنیا نیز هست.

هر واحد از اولین پول جهان در حال حاضر قیمتی برابر با 84 هزارتومان دارد. هر دینار کویت به 1000 فلس تقسیم می‌شود. این واحد پول با ارزش‌ترین واحد پول دنیا است. کد این واحد پول KWD است. کویت دارای اسکناس‌های ۴/۱، ۲/۱، ۱، ۵، ۱۰ و ۲۰ دیناری است.

دینار بحرین : با ارزش ترین پول جهان در سال 2021

دینار بحرین : با ارزش ترین پول جهان در سال 2021

  • ارزش به پولی ملی: 666.000 ریال
  • کد واحد پولی: BHD
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 2.66

به عنوان یک واژه قدیمی و با طول عمر بسیار، دینار نام واحد پول کشورهای بسیاری جز کویت نیز هست. این واژه که ریشه یونانی رومی دارد به طور عام در تمدن اسلامی و از قرن 6 میلادی برای اشاره به واحد پول رایج یعنی سکه طلا استفاده میشد و هنوز هم در بسیاری از کشورهای عربی و حتی بعضا برخی کشورهایی اروپایی استفاده میشود.

دینار بحرین هم یکی دیگر از پول های عربی ارزشمند و واحد پول کشور بحرین در خلیج فارس است که پس از دینار کویت ارزش بالایی دارد. همانطور که میبینید هر دینار بحرین با 2.66 دلار آمریکا برابر است و این خود نشانگر اهمیت این واحد پولی است.

ریال عمان : با ارزش ترین پول جهان در سال 2021

ریال عمان : با ارزش ترین پول جهان در سال 2021
با ارزش ترین ارز جهان در سال 2021
  • ارزش به پولی ملی: 658.000 ریال
  • کد واحد پولی: OMR
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 2.60

به مانند آنچه دراره دینار گفتیم، باید بدانید که ریال هم تنها مختص به ایران نیست و همچنین هر ریالی هم به بی ارزشی ریال کشور ما نیست. یکی از ارزشمندترین پول های دنیا ریال عمان است، کشور دیگری که در همسایگی ایران و در سواحل جنوبی خلیج فارس قرار دارد.

هر ریال عمان به هزار بیسه تقسیم میشود. کد واحد پولی ریال عمان OMR است. در عمان سکه‌های ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ بیسه ای وجود دارد و اسکناس ‌های ۱۰۰ بیسه ای، ۵۰۰ بیسه ای، ۱، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ ریالی چاپ می‌شود. هر ۱ بیسه برابر ١ ریال در همه جاى دنیا میباشد. ولی در بانکهای عمان هر ١ بیسه و ۲ ریال اعتبار دارد.

دینار اردن

دینار اردن
با ارزش ترین ارز جهان در سال 2021
  • ارزش به پولی ملی: 355.000 ریال
  • کد واحد پولی: JOD
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 1.41

ظاهرا در حال حاضر قرار نیست در ذکر خیر پول های ارزشمند جهان از خاورمیانه خارج شویم. اگر دقت کرده باشید این چهارمین واحد پولی کشورهای خاورمیانه عربی است که به آن به عنوان یکی از ارزشمندترین پول های جهان اشاره میکنیم.

هر دینار اردن به 10 درهم، 100 قرش و 1000 فلس تقسیم میشود. در سال 1967 زمانیکه اسرائیل کنترل کرانه باختری را در دست داشت، دینار اردن در کنار شکل ستاره اسرائیل چاپ میشد. کد این واحد پولی JOD  و هر واحد از آن به قیمت روز  برابر با چیزی بیش از 35 هزار تومان ایران است.

پوند انگلستان

پوند انگلستان
با ارزش ترین پول های جهان 2021
  • ارزش به پولی ملی: 350.000 ریال
  • کد واحد پولی: GBP
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 1.37

پوند استرلینگ انگلستان همواره از جمله معتبرترین و ارزشمندترین واحدهای پولی دنیا بوده که اعتبار زیادی نیز در بازارهای جهانی دارد. هر پوند برابر با 100 پنی است. نام مستعار این واحد پولی در انگلستان کویید (Quid) میباشد.

پوند استرلینگ که بر اساس اسناد معتبر، قدیمی‌ترین واحد پول در حال استفاده جهان است، در بخش عمده ‌ای از تاریخ انگلستان و بعدها بریتانیا، در گردش بوده ‌است.

در طول تاریخ پادشاهان و حاکمان بریتانیایی نظارت دقیقی بر وضعیت واحد پول ملی بریتانیا داشته اند و این حساسیت بیش از اندازه در ارزش و اعتبار این روزهای پوند که آنرا به واحد پولی ارزشمندتر از یورو و دلار بدل کرده است بی اثر نیست.

پوند انگلستان همواره بخش جدایی ناپذیری از هویت بریتانیایی بوده اما ریشه هایی اروپایی دارد. در واقه نام پوند از عبارت رایج در زبان لاتین یعنی لیبرا پوندو استخراج شده که برای اشاره به واحد وزن به کار میرفت.

استفاده از کلمه لیبرا مدت زیادی است که منسوخ شده اس اما حضور آن در اشکال محتلفی قابل تشخیص است. به عنوان مثال علامت £ که نماد واحد پول بریتانیا است از آن الهام گرفته شد یا حرف اختصاری پوند واحد وزن مرجع در سیستم اوزان بریتانیایی lb است. ارتباط این نمادهای پولی و وزنی آنچنان هم تصادفی نیست چون در اصل هر پوند معادل یک پوند نقره وزن داشت.

دلار جزایر کیمن : با ارزش ترین پول دنیا 2021

دلار کیمن
با ارزش ترین پول های جهان 2021
  • ارزش به پولی ملی: 304.000 ریال
  • کد واحد پولی: KYD
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 1.22

بله احتمالا کمتر نام آنرا شنیده اید، جزایر کیمن سه جزیره از جمله آخرین مستعمرات بریتانیا در سراسر جهان بود که به لحاظ موقعیت جغرافیایی جایی در جنوب کوبای امروزی است. این کشور با جمعیتی کمی بیش از هفتاد هزار نفر یکی از با ارزش ترین پول های جهان 2021 را دارد.

عمده درآمد این کشور از گردشگری و بانکداری بوده و به دلیل انجام برخی فعالیت‌های مرتبط با پولشویی مورد توجه بسیاری از باندهای مافیایی و تبهکاری جهان قرار گرفته است.

یورو اتحادیه اروپا : با ارزش ترین پول دنیا 2021

یورو اتحادیه اروپا : با ارزش ترین پول دنیا 2021

  • ارزش به پولی ملی: 290.000 ریال
  • کد واحد پولی: EUR
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 1.21

واحد پولی مشترک کشورهای حوزه اقتصادی اتحادیه اروپا، دیگر نام در فهرست با ارزش ترین پول های جهان 2021 است و البته این تعجب آور نیست. اما ایده یک واحد پولی مشترک میان چندین کشور از کجا آمده و چگونه اینقدر خوب جواب داده است؟

ایده رواج یک واحد پولی یکسان در اتحادیه اروپا اولین بار توسط  ژاک دلور (وزیر اقتصاد سابق فرانسه از سال 1985 تا 1995) که در آن زمان ریاست کمیسیون اروپا را بر عهده داشت، ارائه شد.

در حقیقت هدف این بود که اقتصاد نسبتا تضعیف شده اروپا در جنگ اقتصادی سیاسی خر کننده میان دو بلوک شرق و غرب تثبیت و مقاوم سازی شود و در کنار ابرقدرت های آمریکا و شوروی، اتحادیه اروپا نیز یک قدرت اقتصادی مطرح دیگر باشد و امکان تثبیت قیمت ها در سراسر اروپا، رشد اقتصادی و بهره مندی از منافع تجاری برای همه اعضا اتحادیه ممکن شود.

ژاک دلور در گزارشی که در سال 1989 ارائه داد واحد پولی مشترک را یک هدف پولی مشترک توصیف کرد که تا حد زیادی موجب رهایی کامل از جنبش های سرمایه داری خواهد بود.

با هدف وصل کردن کشورهای اروپایی برای مقاصد تجاری و سیاسیف واحد پولی یورو که بزرگترین قدرت تجاری دنیا را شکل داد در بحبوحه آشوب های سیاسی و اقتصادی پدید آمد. دیوار برلین در سال 1989 فروریخته بود و آلمان ها در اندیشه اتحاد بودند و در شرق اروپا بساط کمونیسم برچیده شده بود و حوزه اروپا شاهد فراز و فرودهای بسیار بود.

فرانک سوئیس : با ارزش ترین پول دنیا 2021

فرانک سوئیس : با ارزش ترین پول دنیا 2021
با ارزش ترین پول های جهان 2021
  • ارزش به پولی ملی: 286.000 ریال
  • کد واحد پولی: CHF
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 1.12

فرانک سوئیس نیز قطعا یکی از با ارزش ترین پول های جهان 2021 است که در حوزه اتحادیه اروپا رایج است. کد این واحد پولی CHF شناخته میشود و واحد پول کشورهای سوئیس لیختن اشتاین است. هر یک فرانک برابر با 100 سانتیم است و ارزش روز هر واحد این پول 1.12 دلار آمریکاست.

دلار آمریکا : با ارزش ترین پول دنیا 2021

دلار آمریکا : با ارزش ترین پول دنیا 2021

  • ارزش به پولی ملی: 240.000 ریال
  • کد واحد پولی: USD
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 1

خب حالا و به عنوان نهمین فهرست به عنوان یکی از با ارزش ترین پول های جهان 2021 به دلار آمریکا خواهیم رسید. کنگره ایالات متحده آمریکا در 6 ژوئیه 1785 به اتفاق آرا دلار را واحد رسمی پول آن کشور قرار داد.

تا پیش از این تاریخ در سرزمین های جدید لیره انگلستان در 13 مهاجرنشین انگلیسی شمالی رایج بود. در جریان جنگ استقلال آمریکا، آمریکایی ها سکه نقره ای به نام دلار را  که در مکزیک رایج بود به عنوان واحد مالی مبادلات رایج کردند و به همین دلیل نام پول ملی این کشور دلار تعیین شد.

وضعیت برتر دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی امتیازات چشمگیری را برای اقتصاد این کشور در پی داشته است. آمریکا ضمن داشتن کسری تراز پرداخت های عظیم، میتواند هزینه و سرمایه مصرفی فراتر از تولید داخلی تامین کند و به سرمایه گذاری هایی دست بزند که بسیار بیشتر از اندروخته های داخلی آن است.

دلار کانادا : با ارزش ترین ارز جهان در سال 2021

دلار کانادا : با ارزش ترین ارز جهان در سال 2021

  • ارزش به پولی ملی: 198.000 ریال
  • کد واحد پولی: CAD
  • نرخ برابری با دلار آمریکا: 0.79 

دلار کانادا از دیگر واحدهای پولی با نام یکسان با واحد پولی آمریکاست که به اختصار با کد واحد پولی CAD شناخته میشود. در فهرست با ارزش ترین پول های جهان 2021 که به شما ارائه دادیم، تنها دلار کاناداست که از ارزشی پایین تر از دلار آمریکا برخوردار است.

اسکناس های 2 دلاری (که هم اکنون به صورت سکه نیز استفاده میشود) در کنار اسکناس های 5 دلاری، 10 دلاری و 20 دلاری از اسکناس های رایج است. البته اسکناس های 50 . 100 دلاری نیز رایج هستند.

سکه‌های کانادایی شامل پنی (یک سنت)، نیکل (پنج سنت)، دایم (ده سنت)، کوارتر (بیست و پنج سنت)، لونی (یک دلار) و تونی (دو دلار) می‌باشند.

برای یک سرمایه گذاری موفق و البته شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 توصیه میکنیم سود بانکی در سال 1400، عرضه اولیه های 1400، بهترین مشاغل سال 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 را ببینید.

به علاوه پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400، اضافه کاری در سال 1400، حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400 و عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 میتواند برای هرکسی جالب توجه باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص با ارزش ترین پول های جهان 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر