;
coinex

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 و سال های بعد از آن

ارز دیجیتالی ترون با نشان اختصاری TRX، از موفق‌ترین ارزهای دیجیتالی سال‌های اخیر است و ما در این مقاله، به پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 خواهیم پرداخت.

در این چند سال گذشته، ارزهای دیجیتالی در بین مردم رواج پیدا کرده‌اند و معمولا افراد برای سرمایه گذاری و یا کارهای دیگر به این ارزها رجوع می‌کنند. این روزها مدام نام ارزهای دیجیتالی به گوش ما می‌خورد ولی خیلی از افراد معنای و منظور دقیق این اصطلاح را نمی‌دانند.

در واقع ارزهای دیجیتالی، ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌ آنها کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است و مهم‌ترین ویژگی این ارزها، غیر متمرکز بودن آنها است که این ویژگی آنها را تا حد امکان از دولت‌ها مستقل می‌سازد. با این حال برخی از ارزهای دیجیتالی کاملا غیر متمرکز نیستند و ممکن است در دسته‌ی متمرکز و یا نیمه متمرکز هم قرار بگیرند.

ارز ترون یکی از همین ارزهای دیجیتالی است که در ادامه‌ی این گفتار، ما به معرفی و پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 و آینده رمزارز ترون می‌پردازیم.

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

در گذشته در تکراتو، به بررسی پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021 که یکی از ارزهای دیجیتالی در حال توسعه است، پرداخته‌ایم و در این گفتار، نوبت یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که مردم و متخصصان نسبت به آینده‌ی آن بسیار خوش بین هستند. ترون (Tron) با نام اختصاری TRX، یک ارز رمزنگاری شده است که در بلاک چین Tron فعالیت می‌کند و هدف بلند مدت آن ایجاد انقلابی بزرگ در صنعت سرگرمی است.

برای انجام این کار، این تیم با توسعه دهندگان بازی‌های بزرگ، سایت‌های پخش استریم، شبکه‌های اجتماعی و به طور مشابه همکاری کرده است. اما قبل از اینکه به سراغ پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 و سال های بعد از آن برویم، بیایید کمی عقب برویم و نگاهی به تاریخچه‌ی این ارز بیاندازیم.

ترون توسط یک کارآفرین چینی به نام جاستین سان در سپتامبر سال 2017 تاسیس شد. در ابتدا، ارز دیجیتال ترون، به صورت آزمایشی بر روی بلاک چین اتریوم (پروتکل ERC-20) قرار گرفت و سپس با راه‌اندازی نهایی شبکه بلاک چین ترون، در ژوئن 2018، روی شبکه اصلی خود بارگزاری شد که این روز را، روز استقلال ترون می‌دانند.

بلاک چین ترون که از بلاک چین اتریوم بهتر، سریع‌تر و مطمئن‌تر است، می‌تواند از معاملات زیاد به طور کامل پشتیبانی کند. این شرکت علاقه‌ی زیادی به تراکنش‌های خرد دارد؛ از این رو، کاربران می‌توانند به کمک این ارز دیجیتالی، پرداخت‌های درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر را به راحتی پرداخت کنند.

سرانجام این پروژه، شروع به گسترش قراردادهای هوشمند و بخش‌های dApp با هدف ارائه محصولات و خدمات مشابه اترنیوم کرد که از جمله می‌توان به مدل توکن خاص خود اشاره کرد که به کمک آن، توسعه دهندگان می‌توانند برای ایجاد ارزهای رمزپایه مبتنی بر ترون استفاده کنند.

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

در واقع، dApp یا اپلیکیشن‌های غیر متمرکز، اپلیکیشن‌هایی هستند که در شبکه بلاک چین نصب و اجرا می‌شوند و اگر مفهوم توکن را نمی‌دانید، باید گفت توکن ارز دیجیتالی‌ای است که بلاک چین مستقل خود را ندارد و روی شبکه‌های دیگر مانند اتریوم جابه‌جا می‌شود.

تمام این‌ موارد موجب می‌شود ترون پتانسیل بالایی در رشد قیمت داشته باشد و بتواند توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند. برای مدتی ، مشارکت‌های جدید با صرافی‌ها و سایر مشاغل رمزنگاری تقریباً به طور روزمره پدید می‌آمد.

ناگفته نماند زمانی که مشخص شد ترون بیت تورنت خریداری کرده و به  سید تورنت‌ها (Torrent seeders) اجازه می‌دهد که با اشتراک فایل، سکه بدست بیاورند، افراد زیادی به این ارز دیحیتال علاقه‌مند شدند و به سمت آن رفتند. در واقع، افرادی که به سیستم‌ها متصل هستند، معمولا دارای فایل‌هایی هستند که این فایل‌ها را در اختیار دیگران می‌گذارند. افرادی که فایل از سیستم آن‌ها روی سیستم دیگران آپلود می شود را seed تورنت می‌نامند.

اخیرا نیز ترون سعی دارد وارد صنعت DeFi شود و کاربران خود را بیشتر کند. اگر با مفهوم DeFi آشنایی ندارید، می‌توان گفت امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) یا همان دیفای، به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که می‌توانند امور مالی مهمی مانند دریافت وام و معاملات مالی را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام ‌دهند. به‌عبارت دیگر، دیفای یک پروژه نیست، بلکه یک اکوسیستم از صدها پروژه گوناگون است که همه آنها خدمات مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهند.

تحلیل و تاریخچه قیمت TRX

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

قبل از اینکه به پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 بپردازیم، مهم است که نگاهی بر تاریخچه‌ی قیمت این ارز دیجیتالی داشته باشیم و این مهم به تحلیل و پیش بینی قیمت TRX و آینده رمزارز ترون به ما کمک شایانی خواهد کرد. پس این قسمت از مطلب را از دست ندهید!

ترون در ابتدا در اواسط سپتامبر 2017 راه اندازی شد و در آن زمان، قیمت آن 0.001984 دلار بود. با این وجود، این ارز دیجیتالی در طی این مدت رشد بسیار زیادی داشته و سرانجام از کمترین قیمت خود که در بالا ذکر شد، به بیشترین قیمت، یعنی به 0.275647 دلار رسید.

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
آینده رمزارز ترون

در زمستان آن سال، ترون نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتالی ارزش خود را از دست داد. پس از سقوط قیمت، در اوایل سال 2018 ارز دیجیتالی ترون توانست ثبات پیدا کند و برای مدتی، قیمت ترون بین 0.040 تا 0.025 دلار در نوسان بود. به دنبال آن، جهش دیگری در آوریل 2018 را شاهد بودیم و سپس افت نهایی که منجر به تکان خوردن قیمت سکه ترون بین 0.015 تا 0.025 دلار شد، رخ داد.

ارز دیجیتال در طی دو سال گذشته با افزایش و کاهش قیمت زیادی مواجه شد و البته برخی اوقات قیمت آن با کاهش و یا افزایشی بیشتر از 0.025 دلار نیز مواجه شد ولی دوام طولانی مدتی نداشت. حتی تا نوامبر 2020، که مدت زیادی از آن نمی‌گذرد، همچنان با رشد و افت قیمت ارز دیجیتال مواجه بودیم و در 23 نوامبر، قیمت TRX حدود 0.030106 دلار بود؛ در صورتی که قیمت بیت کوین، 18.600 دلار بود. در نگاه اول متوجه قیمت بیشتر بیت کوین می‌شویم ولی اگر کمی عمیق‌تر به این موضوع بنگریم، متوجه می‌شویم قیمت ترون از بیشترین قیمت خود از زمان به وجود آمدنش، کمی بیشتر است در حالی که قیمت بیت کوین 1500 دلار از رکورد بیشترین قیمت خود، پایین‌تر است.

این روزها پیش بینی قیمت TRX چطور پیش می‌رود؟

اخیراً، فعالیت‌ها در ترون به شدت افزایش یافته است و حتی گزارش شده که اخیرا حجم معاملات پروژه dApp از اترنیوم پیشی گرفته است. در ماه اکتبر، حجم معاملات اترنیوم نسبت به ماه قبل 79 درصد رشد کرد. در این بین، حجم معاملات ترون در مقایسه با سپتامبر 2020، 83 درصد افزایش یافت.

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
پیش بینی قیمت TRX

بسیاری این خبر را به عنوان نشانه‌ای از رسیدن ترون به اترنیوم در نظر گرفته‌اند. همانطور که گفته شد، موج جدید افزایش رشد که ناشی از فعالیت dApp است، به طور ویژه‌ای توسط پروژه‌های TRONCHAIN ​​و TRON2GET انجام شد که هر دو به عنوان dApp های «با خطر بالا» طبقه بندی شدند.

علاوه بر این، در اواخر ماه اکتبر، ترون JustLink را نیز راه اندازی کرد که معادل شبکه Chainlink آن است. این پروژه همچنین به تازگی به خانه جدیدی برای بیش از 3000 توکن رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) تبدیل شده است، در حالی که گزارش شده است که TRX و پنج توکن دیگر مبتنی بر ترون برای پشتیبانی توسط کوین بیس کاستدی (Coinbase Custody) در نظر گرفته شده است.

در واقع کوین بیس کاستدی سرویسی است که کوین بیس (Coinbase)، اکسچنج بزرگ آمریکایی، برای سرمایه داران راه اندازی کرده است تا امنیت دارایی آنها را بالا ببرد.

چه چیزی موجب می‌شود که پیش بینی قیمت ترون 2021 با رشد مواجه باشد؟

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
آینده رمزارز ترون

ارز دیجیتال ترون آینده‌ی روشنی در پیش دارد و در این اصل شکی نیست. در واقع ماهیت این پروژه ابتکاری و جاه طلبانه است و این موضوع به جذب بسیاری از کاربران جدید کمک کرده است. یکی از اهداف مهمی که بنیانگذار 27 ساله‌ی این ارز دیجیتالی برای ترون درنظر گرفته، پیشی گرفتن از اترنیوم است. ولی با این که این ارز تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته است، هنوز زود است که به آن لقب «قاتل اترنیوم» دهیم.

همچنان ترون به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اکوسیستم آن دائماً در حال رشد است، به ویژه وقتی که صحبت از dApps، پروژه‌های جدید، خدمات و موارد دیگر باشد. بلاک چین این ارز دیجیتال سریع و مقیاس پذیر است، و این یک امتیاز مثبت به نفع این ارز جدید است. چرا که در مقایسه با پروژه‌های قدیمی تر، که معمولاً کندتر هستند و از نظر هزینه ها، گران‌تر اند، بازدهی بهتری دارد.

همچنین لازم به ذکر است که فعالیت‌های ترون در ایجاد انقلابی در صنعت سرگرمی دیجیتال و سایر مشارکت‌هایی که این پروژه همچنان در حال انجام است نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در پایان، این پروژه دارای یک جامعه قدرتمند، فعال و حمایتی است که همیشه در تلاش است همینقدر در قدرت باقی بماند، حتی اگر قیمت آن پیشرفت چشمگیری نداشته باشد. با این حال، پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 چگونه خواهد بود؟

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 و سال های بعد از آن

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
آینده رمزارز ترون

TradingBeasts درباره‌ی پیش بینی قیمت ترون 2021 مدعی است که قیمت میانگین TRX در اوایل سال 2021، حدود 0.0367 دلار خواهد بود و در بقیه سال به آرامی افزایش می‌یابد. در نهایت، قرار است تا دسامبر 2021 به 0.040 دلار برسد. پیش بینی بلند مدت TRX نشان می‌دهد که قیمت متوسط ​​این ارز در سال 2022 افزایش خواهد یافت و در پایان سال به 0.047 دلار می‌رسد و تا دسامبر 2023 به 0.055 دلار خواهد رسید.

CoinSwitch نیز نظر خود را درباره‌ی پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 و سال‌های بعد آن، ارائه داد و خاطرنشان کرد که موارد زیادی به نسبت پذیرش این ارز بستگی دارد. در بهترین حالت، TRX می‌تواند اندکی افزایش یابد و در سال 2023 به قیمت 0.54 دلار برسد.

در مورد پیش بینی طولانی مدت ارز دیجیتالی ترون، این سرویس انتظار دارد که تا سال 2025 قیمت 0.763 دلار برسد. تجزیه و تحلیل ترون آنها با پیش بینی TRX برای سال 2030 به پایان می‌رسد، زمانی که انتظار دارند قیمت این ارز تا 1 دلار افزایش یابد.

Wallet Investor نیز نسبت به پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 خوش بین است و خاطرنشان می‌کند که قیمت این ارز در روزهای آخر سال می‌تواند به طور متوسط ​​0.0756 دلار معامله شود و در آینده رمزارز ترون و پیش بینی 5 ساله‌ی آن، مدعی هستند که قیمت TRX به بالای 0.1 دلار خواهد رسید.

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
پیش بینی قیمت ترون 2021

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت نفت در سال 2021

در کلام آخر، پیش بینی قیمت ترون 2021 چگونه خواهد بود؟

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
پیش بینی قیمت ترون 2021

حداقل بر اساس پیش بینی‌های فعلی، همه چیز در سال‌های آینده برای TRX خوب و عالی به نظر می‌رسد. اگرچه به زودی شاهد افزایش سریعی که آن را به 10 دلار یا بیشتر می رساند نخواهیم بود. یا ممکن است هیچوقت شاهد همچین رشدی نباشیم، ولی طبق پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 ،احتمال دارد که ترون رشد مداوم و سالمی داشته باشد؛ چرا که فناوری و ارز دیجیتال همچنان با یکدیگر رشد می‌کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که ارزهای رمزپایه یک بازار پویا دارند. این بدین معناست که ممکن است تغییرات قیمت این ارزها یک شبه تغییر کند و از عرش به فرش برسد یا برعکس. بدین منظور، اکیداً توصیه می کنیم قبل از سرمایه گذاری در TRX، با توجه به آخرین تجزیه و تحلیل فنی، نظر کارشناس و روند بازار را پرسیده و تا آنجا که ممکن است، تحقیق کنید.

اگر فکر می‌کنید که آمادگی لازم جهت سرمایه‌گذاری طولانی مدت را ندارید، ولی باز هم مایل هستید که از نوسانات قیمت ترون در بازار سود ببرید، می‌توانید با استفاده از قراردادهای (CFD) در سایت Capital.com سود کرده و از معاملات خود لذت ببرید.

معاملات CFD این فرصت را به سرمایه گذاران می‌دهد تا سعی کنند از عملکرد قیمتی صعودی و نزولی سود ببرند. آنها می‌توانند دو پوزیشن در پیش بگیرند، پوزیشن اول، سرمایه گذاری طولانی مدت است و سپس امید داشتن به رشد نرخ TRX و پوزشن دوم، سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که طبق پیش‌بینی‌ها ممکن است در این مورد با کاهش قیمت مواجه شده و ضرر کنید. به هر حال در زمینه سرمایه‌گذاری در ارزها، هیچ برد یا باخت صد در صدی وجود ندارد و شما می‌بایست با پذیرفتن ریسک، وارد این حرفه شوید‌.

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021
آینده رمزارز ترون

شما می توانید در مورد تجارت CFD با دوره های آنلاین رایگان اطلاعات بیشتری کسب کنید و با خواندن راهنمایی‌های جامع و کاربردی از نحوه تجارت TRX CFD مطلع شوید. پس از آماده شدن، یک حساب معاملاتی در Capital.com ایجاد کنید و آخرین اخبار بازار رمزنگاری را دنبال کنید تا بهترین فرصت‌های تجاری را از دست ندهید.

البته به افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند پیشنهاد می‌شود که اگر این ارز دیجیتال با اندکی ریزش یا سقوط قیمت مواجه شد، نترسند و اصطلاحا هودل کنند. هودل (HODL) کردن از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه داشتن می‌آید و در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی نگه داشتن ارز دیجیتالی است به جای فروختن آن. کاربران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت‌ها به یکدیگر پیشنهاد می‌کنند که هودل کنند و اسیر ترس نشوند.

کلمه‌ی هودل تاریخپه‌ی جالبی دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، هودل از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه داشتن می‌آید و اگر بخواهید در دیکشنری به دنبال معنی خود کلمه‌ی HODL بگردید، چیزی دستگیر شما نخواهد شد. چرا که این کلمه تنها یک غلط تایپی است که تبدیل به اصطلاحی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال شده است.

در حقیقت در سال ۲۰۱۳، یکی از کاربران با نام GameKyuubi، پستی با عنوان «I AM HODLING» گذاشت و در توضیحات نوشت که اشتباه تایپی انجام داده و عمدا آن را اصلاح نکرده است. پس از آن این کلمه در بین افراد جا افتاد و امروزه به عنوان یک اصطلاح به معنای نگه داشتن ارز در زمان ریزش قیمت از آن یاد می‌شود و حتی در ویکی پدیا نیز می‌توانید صفحه‌ای تحت عنوان هودل پیدا کنید.

ما پیش از این نیز در تکراتو در بررسی موضوع بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 ، به پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 و البته پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 پرداخته بودبم. به علاوه آموزش خرید و فروش بیت کوین در ایران و میزان مصرف اینترنت بیت کوین میتواند مفید فایده باشد.

همچنین برای شناختن  بهترین سرمایه گذاری 1400 باید شناختی از آینده ایران در سال 1400 داشته باشید و برای این مورد اطلاعات خوبی از  پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، پیش بینی قیمت نفت در سال 2021، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، بهترین مشاغل سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، عرضه اولیه های 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 را نیاز دارید که ما به آنها پرداخته بودیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: capital

نظر شما در خصوص پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یعنی الان که ۲اردیبهشت هست وترون خیلی افت قیمت داره ما نترسیم …

    پاسخ