;
coinex

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 و سال های بعد از آن

چین لینک یک ارز دیجیتالی و یک شبکه‌ی اوراکل غیرمتمرکز است که ما در این گفتار، به پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 و سال های بعد از آن می‌پردازیم.

با گسترش و پیشرفت روزافزون دنیای ارزهای رمزپایه، پروژه‌هایی جدید و جالب به راه افتاده اند که هدف از این پروژه‌ها، پر کردن شکاف بین دنیای مالی سنتی با ارزهای رمز پایه است.

یکی از این پروژه‌ها، پروژه‌ی چین لینک (Chainlink) است که سعی دارد در صنعت بلاک‌چین همکاری‌ ایجاد کند. در واقع، هدف برخی از پروژه‌های بلاک چین، رفع مشکلات صنعت ارز است و چین لینک که یکی از همین پروژه‌هاست در تلاش است تا همکاری چند جانبه و بینابینی را وارد دنیای بلاک چین‌ها کند.

در ادامه‌ی مقاله‌ی پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 ، به معرفی چین لینک، تحلیل و آنالیز قیمت آن در سال‌های گذشته، پیش بینی قیمت چین لینک 2021 و سال‌های بعد آن می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021

بازار ارزهای دیجیتالی در این روزها بسیار گرم است و ارزهایی مانند دوج کوین، کاردانو که ارزهای رو به پیشرفتی هستند توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده اند. در تکراتو، به پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 و پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 پرداختیم و اکنون نوبت چین لینک، یک پروژه موفق در راستای از بین بردن شکاف بین دنیای مالی سنتی با ارزهای رمز پایه است.

چین لینک در مقایسه با سایر پروژه‌های بلاک چین، پروژه‌ای منحصر به فرد محسوب می‌شود. مدل کسب و کار آن صرفاً بر ایجاد قراردادهای هوشمند برای دنیای خارج متمرکز است. قرارداد هوشمند، یک پروتکل ویژه است که برای مشارکت، تأیید یا اجرای مفاد یک قرارداد خاص، فعال می شود.

قراردادهای هوشمند معاملات و فرایند‌ها را به صورت کاملا تضمینی و بدون اشخاص ثالث انجام می‌دهند. فعالیت و ثبت های قرارداد هوشمند قابل پیگیری و غیر قابل برگشت هستند. قراردادهای هوشمند شامل تمام اطلاعات مربوط به شرایط قرارداد و اجرای تمام اقدامات هدف گذاری شده به طور خودکار انجام می‌شوند. این ارز دیجیتالی امیدوار است که بتواند اینترنت را غیر متمرکز کند تا شکاف بین بلاک چین‌ها و برنامه‌هایی که در دنیای واقعی وجود دارد را برطرف کند.

سیستم چین لینک دارای یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل است، بنابراین قراردادهای هوشمند می توانند با خیال راحت با سیستم عامل‌های خارج از زنجیره تعامل داشته باشند و نگرانی‌ای نداشته باشند. پروژه چین لینک توسط سازمانی به نام SmartContract ایجاد و شکل گرفت که در واقع، در سپتامبر 2014 توسط مدیر عامل آن سرگی نازاروف (Sergey Nazarov) و مدیر ارشد فناوری استیو الیس (Steve Ellis)  تاسیس شد.

نودهای اپراتورهای چین لینک، که همان کاربرهای این شبکه هستند، اطلاعات را از سیستم‌های خارج از زنجیره استخراج کرده و به قالب‌های سازگار با بلاک چین تبدیل می‌کنند. سپس به آنها ارز رمزنگاری شده لینک می‌دهند که در واقع، توکن ERC-20 مبتنی بر اترنیوم است.

بیشتر بخوانید: ادامه رکورد شکنی‌های اتریوم و کارمزد استخراج این رمز ارز

مانند بسیاری از پروژه‌های دیگری که در ابتدا با استفاده از بلاک چین اتریوم راه‌اندازی می‌شدند، این پروژه نیز در ابتدا در بستر بلاک چین اتریوم ایجاد شد و توکن آن به عنوان یک توکن ERC-20 به فروش رفت. طبق گفته‌ی توسعه دهندگان، قیمت لینک با تعداد نود اپراتورها (node operators) رابطه‌ی مستقیم دارد.

نود اپراتورها، همان ستون‌های چین لینک هستند. این افراد در شبکه‌های غیرمتمرکز اوراکل شرکت می‌کنند، به مهندسین اجازه می‌دهند داده‌های خارجی را به روشی ایمن و قابل اعتماد استخراج کنند. آنها روی زیرساخت‌های مهم اوراکل کار می‌کنند و وظیفه آنها اطمینان از دسترسی قراردادهای هوشمند در هر بلاک ‌چین، به داده‌های دنیای واقعی است که برای اجرای صحیح به آنها نیاز دارند.

تحلیل و بررسی فنی چین لینک (توکن لینک)

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021
سرمایه گذاری روی چین لینک

 

در این قسمت از مقاله‌ی پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 ، به تحلیل قیمت چین لینک از سال 2017 تا 2020 پرداخته و سپس به سراغ قیمت چین لینک 2021 خواهیم رفت. از آنجایی که دانستن پیشینه‌ی قیمت ارزهای دیجیتالی می‌تواند کمک بزرگی به پیش بینی قیمت آن به ما کند، این قسمت را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: یوروی دیجیتال به زودی عرضه خواهد شد

در سال 2017، بودجه لینک از طریق ICO تأمین شد و توانست 32 میلیون دلار در سپتامبر 2017 جمع آوری کند. اصطلاح ICO در ارزهای دیجیتال، از مخفف عبارت Initial Coin Offering و به معنی پیش‌فروش اولیه کوین است. در واقع ICO ها همان عرضه‌های اولیه بورس هستند اما در دنیای ارزهای دیجیتال. در طول کمپین فروش توکن خصوصی آن، لینک برای هر توکن 0.09 دلار و در زمان فروش عمومی آن 0.11 دلار هزینه داشت.

سپس در سال 2018، قیمت چین لینک دوبرابر شد و از 0.15 دلار به 0.43 دلار به ازای هر سکه رسید. چندین افزایش قیمت دیگر نیز در این سال شاهد بودیم که باعث افزایش قیمت ارز به 1 دلار شد.

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021
سرمایه گذاری روی چین لینک گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

در ژوئن 2019، خبری در توییتر در مورد همکاری بالقوه با Chainlink و گوگل کلود (Google Cloud) منتشر شد. البته این همکاری به شدت تکنیکال و فنی بود. با این‌حال، این سرویس گوگل به توسعه دهندگان امکان داد تا با قراردادهای هوشمند اتریوم تعامل برقرار کنند. در نتیجه، قیمت لینک از 1.19 دلار به 1.93 دلار رسید. بعداً، وقتی سکه در صرافی کوین بیس (Coinbase) قرار گرفت، بیشتر رشد کرد و به 2.24 دلار رسید.

در ژانویه 2020، چین لینک با افزایش قیمت قابل توجه‌ای روبرو شد و در فوریه پایان یافت. در این مدت، سکه در بازه زمانی کوتاه از 1.74 دلار به 4.60 دلار رسید. در ماه مارس، قیمت آن به شدت سقوط کرد و به قیمت قبلی خود یعنی 1.74 دلار رسید. در ماه آوریل، توانست بهبود یابد و به 3 دلار صعود کند.

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021
مطالعه و کسب اطالعات بیشتر شرط اول سرمایه گذاری روی چین لینک است.

سپس در 7 ژوئیه 2020، قیمت لینک با افزایش شبکه ملی بلاک چین، شبکه خدمات بلاک چین (BSN)، با 135 نود (کاربر) و با اوراکل‌های قیمت چین لینک به طرز تأثیرگذاری افزایش یافت. در خبری گفته شد که قیمت لینک از حدود 4.87 دلار به بالاترین قیمت 5.60 دلار با افزایش 15 درصدی در روز رسید.

چین لینک روند صعودی سالمی را تا اواسط ماه اوت ادامه داد. در اواخر سپتامبر سال 2020، قبل از شروع صعود دوباره در ماه اکتبر شاهد افزایش قیمت آن باشیم، ناگهان سیر قیمت آن نزولی شد. با ادامه روند نزولی قیمت لینک 11.17 دلار معامله شد و با گذشت زمان به 10.57 دلار نیز سقوط کرد. بعد از مدتی، قیمت شروع به رشد مداوم کرد و در پایان نوامبر به 16.08 دلار رسید. در پایان سال 2020، چین لینک با قیمت 11.14 دلار معامله شد.

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 و 5 سال بعد

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021
سرمایه گذاری روی چین لینک

چین لینک معاملات خود را در روز اول ژانویه با قیمت 11.45 دلار ادامه داد و قیمت چین لینک 2021 رشد صعودی پیدا کرد. در کمال تعجب، چین لینک با رسیدن به قیمت 25.65 دلار، به بالاترین قیمت خود از ابتدای به وجود آمدنش رسید. در صورت عملکرد خوب لینک در روزهای آینده، ممکن است با رشد قیمت بیشتری نیز مواجه شویم.

چین لینک توانست توجه بسیاری را به خود جلب کرده و طرفداران جدیدی را به سمت پروژه خود سوق دهد. فعالیت‌ها و قدردانی آنها در بین فعالان صنعت‌های دیگر، موجب افزایش اعتماد به شرکت شده است. ممکن است تا پایان سال 2021، قیمت چین لینک 2021 به 50 دلار برسد. در نتیجه پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 کاملا خوش‌بینانه است.

بیشتر بخوانید: رمزارز لیبرا فیسبوک

طبق پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 و سال‌های آتی آن، ممکن است لینک با قیمت معاملات 60 دلار وارد سال 2022 شود. با تمرکز سرمایه گذاران روی چین لینک، ممکن است هر ماه قیمت آن به طور قابل توجهی افزایش یابد. در پایان سال 2022، ممکن است لینک به 100 دلار هم برسد.

اگر بخواهیم برای چین لینک، یک پیش بینی قیمت 5 ساله انجام دهیم، باید گفت با مشارکت بیشتر افراد در این ارز پایه، صندوق ذخیره گسترده و خدمات تقاضای زیاد، به نظر می‌رسد چین لینک برای مقابله با هرگونه چالش، آماده است و تا پایان سال 2025 شاهد توسعه نمایی آن خواهیم بود و ممکن است قیمت هر سکه ناگهان به 500 دلار برسد.

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021
پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 / سرمایه گذاری روی چین لینک 

در ادامه‌ی مطلب، به پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 توسط برخی مارکت‌های پیش بینی همچون Wallet Investor (WI)، دیجیتال کوین (DigitalCoin)، تریدینگ بیست (Trading Beast) و موارد دیگر می‌پردازیم.

والت ‌اینوستور (Wallet Investor)، در مورد قیمت آینده چین لینک بسیار خوش بین است و پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 را صعودی می‌داند. آنها فکر می‌کنند قیمت چین لینک 2021 در یک سال ممکن است به 11 دلار برسد. براساس شرایط فعلی بازار، آنها پیش بینی می‌کنند که در پنج سال آینده این نرخ به 24 دلار برسد.

دیجیتال کوین (DigitalCoin) چین لینک را به عنوان یک سرمایه گذاری محکم و با انتظار افزایش قیمت چین لینک 2021 ارزیابی می‌کند. دیجیتال کوین انتظار دارد که چین لینک به قیمت 10.57 دلار برسد. امکان دارد قیمت در سال 2021 تا 19 دلار هم رشد کند.

سایت تریدینگ ‌بیست از دیگر سایت‌های پیش بینی قیمت ارزدیجیتالی است که درباره‌ی پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 نیز نظر خود را اعلام کرده. آنها انتظار دارند لینک تا ماه آگوست به 6.64 دلار سقوط کند و تا می 2021 در همان قیمت باقی بماند. در ادامه‌ی این پیش بینی می‌گویند که قیمت چین لینک به رشد خود ادامه می‌دهد و حتی ممکن است تا پایان سال 2023 قیمت آن به حدود 8 دلار برسد.

بیشتر بخوانید: کمپانی آتاری ارز دیجیتال عرضه خواهد کرد!

طبق پیش بینی Crypto Rating، چین لینک یک سرمایه گذاری کوتاه مدت عالی به نظر می‌رسد. زیرا انتظار می‌رود قیمت آن در شش ماه آینده بیش از 96 درصد افزایش یابد و این ارز را به 12.16 دلار برساند. در طی دو سال، ممکن است ارزش لینک 24.27 دلار برسد که تقریباً 300 درصد افزایش قیمت دارد.

براساس پیش بینی سایت CoinSwitch، قیمت لینک ممکن است در سال‌های آینده افزایش یابد. چین لینک پیش از این در سال 2020، 7 دلار پیش بینی شده بود که حتی قیمت آن به 13 دلار هم رسید. پیش بینی می‌شود که تا سال 2025 ، قیمت آن فراتر هم برود. از آنجا که پیش بینی صعودی آنها هنوز ادامه دارد، باید ببینیم در واقعیت چطور پیش می‌رود.

در آخر طبق پیش بینی سایت Coinpedia، در آغاز سال 2021، لینک با قیمت 11.45 دلار معامله شد. بعد از آن، قیمت به طرز چشمگیری سیر صعودی داشت و به 25.65 دلار رسید تا یک رکورد جدید را به ثبت برساند. مشارکت آینده سرمایه گذاران مهم در موسسه ممکن است منجر به افزایش قیمت لینک شود. بنابراین، پیش بینی می‌شود تا پایان سال 2021 چین لینک با 48 دلار معامله شود و در آینده به 160 دلار برسد.

پرسش و پاسخ‌های متداول

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021
پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 / سرمایه گذاری روی چین لینک 

آیا سرمایه گذاری روی چین لینک خوب است؟

همانطور که قبلا در مقاله‌ی پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021 نیز اشاره کردیم، به طور کلی، سرمایه گذاری روی تمامی ارزهای دیجیتالی می‌تواند خطرناک باشد و قدم اول برای هر سرمایه گذار در این زمینه‌، ریسک پذیری است. با این حال، اگر قصد دارید که مقداری توکن لینک بخرید و آن را حفظ کنید، بسیاری از سایت‌های پیش بینی قیمت، خرید لینک را توصیه می‌کنند ولی این را فراموش نکنید که این‌ها تماما پیش بینی هستند و در واقعیت ممکن است اوضاع جور دیگری رقم بخورد. همچنین می‌توانید مقاله‌ی بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 را بررسی کرده و از وضعیت دیگر بهترین ارزها با خبر شوید.

چه کسی و چه زمانی چین لینک را پایه‌گذاری کرد؟

منشا چین لینک را می‌توان در سپتامبر 2014 پیدا کرد، زمانی که شرکت اصلی آن، SmartContract، برای ایجاد پلی بین منابع داده خارجی و بلاک چین های عمومی تأسیس شد. سرگی نازاروف و استیو الیس بنیانگذاران پروژه هستند.

این تیم محصولی به نام چین لینک را تولید کردند که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به قراردادهای هوشمند به منبع داده هر API وب یا منبع داده متصل شوند. فروش اولیه‌ی ارز چین لینک در سال 2017 توسط همین شرکت انجام شد.

قیمت چین لینک به 1000 دلار خواهد رسید؟

در حال حاضر، با توجه به قیمت چین لینک که 10.57 دلار است، انتظار نمی‌رود به زودی شاهد رشد قیمت چین لینک به بیش از 1000 دلار باشیم.

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021
پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 / سرمایه گذاری روی چین لینک 

اوراکل‌های چین لینک چیستند؟

اوراکل‌ها همانند پل‌هایی هستند که به چندین زنجیره بلوک اجازه می‌دهند با منابع خارج از بلاک چین مانند داده‌های موجود در بازار ارتباط برقرار کنند.

از اوراکل برای انتقال اطلاعات واقعی به بلاک چین از طریق قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. هر داده‌ای می‌تواند منتقل شود؛ پیش بینی آب و هوا، جزئیات قیمت یا امتیاز بازی فوتبال و یا موارد دیگر.

تأمین مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) که در واقع، یک سیستم پولی کاملا جدید محسوب می‌شود و بر اساس بلاک چین‌های عمومی ساخته می‌شود، متداول‌ترین کاربرد اوراکل است. زیرا این سیستم عامل‌ها برای جلوگیری از خطا به دقیق‌ترین و قابل اطمینان‌ترین منابع اطلاعات موجود، نیاز دارند.

معمولا ممکن است اوراکل‌های متمرکز با مشکلی روبرو شوند: اگر سیستمی خراب شود، به طور بالقوه سیستم کاربران دیگر نیز به مشکل برمی‌خورد و یا اگر یک اوراکل لحظه‌ای خاموش شود، می‌تواند باعث ایجاد هرج و مرج در بسیاری از افراد شود. به همین خاطر، این مسئله اعتماد افراد را نسبت به یک شبکه‌ی متمرکز اوراکل، سست می‌کند‌.

ولی شبکه چین لینک از اپراتورهای نود غیرمتمرکز از نظر مالی بهره گرفته و تشویق می‌شود تا در مورد قابلیت اطمینان اطلاعات، به اتفاق نظر برسد. سو استفاده کنندگان به دلیل بازی ناعادلانه مجازات می‌شوند و داده‌های آنها بدون دستیابی به توافق با سایر شبکه‌ها رد می‌شود. این عنصر تمرکززدایی است که شبکه چین لینک را بسیار امن می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: coinpedia

نظر شما درباره‌ی چین لینک چیست؟ به نظر شما قیمت چین لینک 2021 چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر