;
coinex

همکاری ناسا و اسپیس ایکس برای ساخت پایگاهی در مدار ماه

همکاری ناسا و اسپیس ایکس برای ساخت پایگاهی در مدار ماه رسما اعلام شد، برای دانستن جزئیات بیشتر درباره این همکاری تا پایان با تکراتو همراه شوید.

شرکت اسپیس ایکس همانطور که برای توسعه پروژه اینترنت ماهواره ای خود تلاش میکند، برای ماموریت های جدی تر با ناسا نیز همکاری را آغاز کرده است.

پنجاه سال پس از ماموریت آپولو، ناسا قرار است دوباره فضانوردانی را به ماه بفرستد. ناسا تحت ماموریت آرتمیس فضانوردانی را تا سال 2024 به ماه بازمی‌ گرداند.

همکاری ناسا و اسپیس ایکس برای ساخت پایگاهی در مدار ماه

این تمام ماجرا نیست چراکه ناسا  قصد دارد با همکاری شرکت اسپیس ایکس اولین ایستگاه مداری را در ماه بسازد. این ایستگاه نوعی قمر RV خواهد بود که می تواند فضانوردان را به صورت تقریبا مداومی در خود جای دهد و به عنوان یک اردوگاه اصلی برای سفر به سطح ماه عمل نماید.

همانطور که گفته شده، ناسا برای تحقق این امر دست همکاری به شرکت اسپیس ایکس دراز کرده است، روز سه شنبه ناسا اعلام کرد که شرکت ایلان ماسک قرارداد پرتاب برخی از اجزای اساسی این پایگاه را با این آژانس دولتی منعقد کرده است.

این قرارداد  ارزشی 332 میلیون دلاری دارد و قرار شده که شرکت اسپیس ایکس پرتاب دوقسمت اول این پایگاه را به مدار ماه بر عهده بگیرد.

همکاری ناسا و اسپیس ایکس

ماموریت آرتیمس ناسا شامل دو مرحله است، مرحله یک بازگرداندن فضانوردان آمریکایی به سطح ماه و مرحله دوم که طولانی ‌تر خواهد بود، شامل ساخت سیستم ها و پایگاه ها پایدار در ماه و اطراف آن است.

ناسا در بخشی از بیانیه خود در این باره گفته است که هدفش برآوردن کردن آرزوی دیرینه بشریت است. طبق برنامه پیشنهاد شده توسط ناسا قرار است این دروازه ها و پایگاه ها با فاصله چند هزار مایلی میان مدار ماه و مدار زمین قرار داده تا از طریق قرارگیری در نقطه ای تعادلی میان گرانش زمین و ماه ثبات طولانی مدت خود را با حداقل انرژی تضمین نماید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: inverse

نظر شما درباره همکاری ناسا و اسپیس ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر