;
coinex

وزیر ارتباطات از اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب خبر داد

وزیر ارتباطات از جایگزینی طرح رایگان سازی وب سایت دانشگاه ها با اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب خبر داد. با ما در ادامه همراه باشید.

از زمان شیوع پاندمی کرونا در کشور و وضع محدودیت های تجمع و تردد در عموم نهادهای اداری و آموزشی، مسائل و معضلات گوناگونی بر سر راه مشاغل آنلاین و البته پیگیری آموزش به صورت آنلاین به وجود آمده است.

از همان ابتدا مشکلات زیادی در استفاده از بستر آنلاین برای برقراری آموزش آنلاین وجود داشت و هنوز هم بسیاری از کیفیت این سبک از آموزش ناراضی هستند و ارتباطات آنلاین بسیار ضعیف و بی کیفیت است.

فراتر از آن در این بازه زمانی مصرف اینترنت برای همه کاربران آموزش آنلاین، اعم از دانش آموزان، دانشجویان و البته دبیران و اساتید هم بسیار فراتر از حد انتظار رفته و این موضوع سبب شده تا چاره اندیشی هایی در این باره صورت گیرد.

وزیر ارتباطات از اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب خبر داد

در قدم اول و در واکنش به این مصرف بالای اینترنت وزیر ارتباطات در اوایل پیگیری مبحث آموزش در قالب آنلاین از رایگان شدن سامانه های آنلاین آموزش مجازی خبر داد. اما این موضوع چالش های متعددی در پی داشت و بسیاری از کاربران و دانشجویان گلایه میکردند که اینترنت سامانه های آموزشی دانشگاه هایشان رایگان نشده است.

مشکل آنجا بود که سامانه ‌های مرتبط با بعضی از مراکز دانشگاهی و علمی و حوزوی به ‌دلیل بیرون بودن سرورهای آن‌ ها از کشور و قرار نداشتن روی شبکه ملی اطلاعات، رایگان نمی ‌شد و وزارت ارتباطات از سوی دانشگاه ‌ها، اطلاعات دقیقی از این سرورها دریافت نمی‌ کرد. در واقع به نظر می‌ رسید تنها وب‌ سایت رسمی مراکز آموزشی رایگان شده است؛ در حالی‌ که کلاس‌ های آنلاین ممکن بود روی بسترهای دیگری برگزار شود.

در راستای حل این مشکل، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته در پستی اینستاگرامی از اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب خبر داد. محمدجواد آذری جهرمی در پستی اینستاگرامی نوشت:

نحوه‌ی تخصیص یارانه‌ی آموزش مجازی، با توجه به شکایات متعددی که از شما دریافت کرده‌ بودیم، در ترم دوم تغییر کرد. با مشورتی که با وزارت علوم داشتیم، به ‌جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها، به هر دانشجو و طلبه، یک بسته‌ی ۶۰ گیگابایتی تقدیم می‌کنیم.

آذری جهرمی به دنبال این خبر در توییتر نیز درباره استفاده از 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب در توییتی آورده است:

دانشجویان عزیز! لطفاً برای دریافت بسته ۶۰گیگابایتی اینترنت آموزش مجازی به سایت http://ictgifts.ir مراجعه کنید. با توجه به نظرات دریافتی، این روش جایگزین رایگان‌سازی سایت دانشگاه‌ها می‌شود. مهلت ثبت‌نام: ۲ هفته #عدالت_آموزشی

وزیر ارتباطات از اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب خبر داد

در وب سایت ictgifts آمده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مفتخر است به منظور ایفای نقش مدنی خود در مواجه با بیماری کرونا و در جهت کمک به امر آموزش، بسته های هدیه اینترنت رایگان را در اختیار دانشجویان و طلاب محترم قرار دهد.

  1. در فرآیند پیش ‌بینی‌ شده، امکان فعال‌ سازی بسته‌ هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان و طلاب و یا بر روی تلفن ثابت (ADSL)، وجود دارد.
  2. مهلت ثبت ‌نام ۱۵ روز می‌باشد و این مهلت قابل تمدید نیست.
  3. بسته هدایا با حجم 60GB و برای بازه زمانی 6 ماهه پیش‌بینی شده است.
  4. حداکثر پس‌از گذشت 10 روز از اتمام مهلت ثبت‌ نام، در حساب کاربری انتخابی شما، منظور می‌گردد.

نحوه فعال سازی 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب

برای فعالسازی این بسته اینترنت شما کار چندان پیچیده ای پیش رو ندارید. به هر صورت در ادامه به آموزش تصویری و مرحله به مرحله فعالسازی بسته اینترنت رایگان دانشجویی و طلاب میپردازیم.

در قدم اول وارد سایت ictgifts.ir شوید. توجه کنید که در حال حاضر احتمالا ترافیک این سایت بسیار بالاست  احتمال دارد که به راحتی برای شما باز نشود. البته از آنجا که 2 هفته مهلت ثبت نام وجود دارد، جای نگرانی نیست و میتوانید با حوصله و در روزهای آینده برای ثبت نام اقدام کنید.

وزیر ارتباطات از اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب خبر داد

در مرحله بعد و در صفحه ای که در زیر میبینید مطابق تصویر اطلاعات خواسته شده را مطابق ضوابط و مقررات وارد کنید. به علاوه توجه کنید که شماره تلفن همراه حتما باید تحت مالکیت و به نام دانشجو یا طلبه باشد.

وزیر ارتباطات از اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب خبر داد

  1.   این خدمت شامل دانشجویان مراکز دانشگاهی و حوزوی در تمامی مقاطع می‌باشد
  2.  در صورت هرگونه سوءاستفاده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق محدود کردن این خدمت را خواهد داشت
  3. فعال‌سازی بسته های اینترنتی منوط به طی مراحل قانونی مربوط به تایید اطلاعات می‌باشد
  4.  در این طرح امکان فعال سازی بسته هدیه اینترنتی توسط اپراتورهای همراه و ثابت فراهم شده است. لذا جهت احراز هویت دانشجویان و طلاب گرامی، درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی می‌باشد.
  5. هر کدملی صرفا یک مرتبه حق ثبت‌نام در سامانه را دارد. لذا در انتخاب اپراتور و درج شماره تلفن همراه دقت نمایید. پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، به هیچ وجه امکان تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت
  6. در صورتی که به‌دلیل عدم وجود اطلاعات پایه‌ای، ثبت نام با موفقیت انجام نشود، در آخرین مرحله ثبت نام، امکان ثبت اعتراض در سامانه پیش بینی شده است. بدیهی است جهت اخذ تایید، اعتراضات به صورت دوره ای در اختیار مراجع ذی ربط (وزارت عتف، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز حوزوی) قرار می گیرد و شایسته است که ذی نفعان، موضوع را از سازمان‌های مذکور پیگیری نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بسته اینترنت رایگان دانشجویی و طلاب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر