;
coinex

نظارت بر کانال هایی با بیش از 5000 عضو شدت می گیرد

بنابر مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی، نظارت بر کانال هایی با بیش از 5000 عضو شدت می گیرد. این موضوع شامل تمام درگاه های نشر اطلاعات می شود.

شورای عالی فضای مجازی مصوبه مصوبه الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات و اخبار خلاف واقع در فضای مجازی را به 9 نهاد حاکمیتی ابلاغ کرد.

این مصوبه در پایاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور منتشر و هدف از تصویب آن صیانت از سلامت و امنیت روانی جامعه و کاهش آسیب های موصوف، از طریق تعریف و تعیین اقدامات پیشگیرانه و واکنشی و ارتقای سطح مسئولیت پذیری و پاسخ گویی هماهنگ و به هنگام برای مقابله با ناهنجاری ها و پیامدهای آن اعلام شده است.

نظارت بر کانال هایی با بیش از 5000 عضو شدت میگیرد

با اعلام مرکز ملی فضای مجازی؛ با گسترش رسانه های ارتباطی نوین، به ویژه پیام رسان های اجتماعی، جریان تولید و انتشار اطلاعات و محتوای خبری در فضای مجازی با دامنه تاثیر زیاد، افزایش یافته است. این موضوع زمینه مشارکت شهروندان در تولید و انتشار آسان و ارزان محتوای خبری را فراهم آورده است.

نظارت بر کانال هایی با بیش از 5000 هزار عضو شدت می گیرد

در همین رابطه در وبسایت مرکز ملی فضای مجازی آمده است:

نشر و بازنشر وسیع و سریع اطلاعات و اخبار و محتوای خبریِ تحریف‌شده و خلاف‏‌واقع تسهیل شده است که عموما با هدف ضربه به حیثیت اشخاص، آسیب به امنیت روانی، عوام‌فریبی، بی‌‏اعتبارسازی نهادها و گزارش‌های رسمی، ایجاد ترس و وحشت عمومی، برهم‌زدن آرامش اجتماعی، تضعیف انسجام ملی و تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات‏ صورت می‏‌گیرد و مدیریت شرایط خاص نظیر وقوع بیماری‌های فراگیر، بلایای طبیعی یا رویدادهای مهم سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی را با مشکل مواجه کرده است.

وظیفه تدوین لایحه مقابله با اخبار و اطلاعات خلاف واقع با پوشش همه ابعاد به قوه قضاییه با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده است. در این لایحه، مصادیق جرم مشهود در حوزه‌ی اطلاعات و اخبار و محتوای خبری خلاف‌واقع تعیین می‌شود و سپس، مجلس لایحه را نیز باید تصویب کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نظارت بر کانال هایی با بیش از 5000 هزار عضو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر