;
coinex

نگرانی ها از آینده بیت کوین در نگاه غول های فناوری

این روزها خلاصه اخبار دنیای ارزهای دیجیتال در دو کلمه افزایش ارزش خلاصه شده است. حالا از نگرانی ها از آینده بیت کوین در نگاه مدیران ارشد شرکت های فناوری بخوانید.

این روزها احتمالا خبر سرمایه گذاری 1.5 میلیاردی تسلا روی بیت کوین را شنیده اید و از تاثیر شگرف آن بر افزایش ارزش و اعتبار این ارز دیجیتال میدانید. به واقع تب ارزهای دیجیتال نه فقط ایلان ماسک و تسلا که تقریبا همه را گرفته است و هرکس در هر گوشه و کنار به استخراج یک ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری در این حوزه می اندیشد.

اما فارغ از این بالا و پایین رفتن های ارزش ارزهای دیجیتال و توسعه و استخرج آنها، چه نگرانی هایی درباره ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ این حوزه چقدر قابل اعتماد و اتکا است؟ این موضوعات و میزان اعتماد به بیت کوین را در نگاه مدیران شرکت های بزرگ فناوری بررسی خواهیم کرد.

نگرانی ها از آینده بیت کوین در نگاه غول های فناوری

تسلا چندی پیش 8 درصد دارایی نقدی خود یعنی 1.5 میلیارد دلار را در حوزه ارزهای دیجیتال  به طور دقیق تر بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد. به علاوه کمپانی میکرواستراتژی که پیش از این مبلغ هنگفتی روی ارز دیجیتال یاد شده سرمایه گذاری کرده بود، اعلام کرده که 600 میلیون دلار اوراق قرضه قابل تبدیل عرضه میکند که درآمد حاصل آن صرف خرید بیت کوین های بیشتر میشود. اما نظر همه یکسان نیست.

تحقیقات در مورد تعداد مشخص و محدودی از مدیران مالی شرکت های بزرگ فناوری نشان داده است که برخلاف ایلان ماسک، تنها 5 درصد این نهادها قصد دارند در سال جدید روی بیت کوین به عنوان دارایی سازمانی سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این ها 11 درصد افراد مذکور در نظرسنجی ها اعلام کرده اند که احتمال دارد تا 5 سال آینده بیت کوین خریداری کنند.

نگرانی ها از آینده بیت کوین در نگاه غول های فناوری
نگرانی ها از آینده بیت کوین در نگاه غول های فناوری

نظرسنجی انجام شده از 77 نفر از مدیران مالی و مدیران ارشد شرکت ها انجام شده است و تفاوت نگاه آنها با ایلان ماسک و سایر امیدواران به ارزهای دیجتال را نشان میدهد. البته که با این وجود حدود 50 درصد از این نفرات نسبت به آینده بیت کوین خوش بین بوده اند.

84 درصد از تعداد افراد یادشده اعلام کرده اند که نگرانی آنها در مورد بیت کوین بیش از هرچیز مربوط به ریسک مالی ناشی از بی ثباتی های زیاد بیت کوین است. این احتمالا بدین معناست که پس از به ثبات رسیدن این ارز دیجیتال و توسعه آن، ایشان تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهند کرد.

حدود 70 درصد شرکت کنندگان در این پژوهش همچنین گفته اند که مایلند از فعالیت سازمان ها و افرادی که در حوزه بیت کوین مشغول هستند آگاه باشند. ب علاوه اطلاع رسانی های دقیق تر نهادهای ظارتی در مورد بیت کوین و ایجاد درک عمیق از خطرات سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال از دغدغه های دیگر شرکت کنندگان بوده است.

نگرانی ها از آینده بیت کوین در نگاه غول های فناوری

فارغ از این عوامل، از دیگر عواملی که توسط این افراد به عنوان موانع سرمایه گذاری در بیت کوین یاد شده است میتوان به مخالفت هیئت مدیره شرکت ها با سرمایه گذاری های ریسکی (39 دصد)، مقبولیت نسبتا کند بیت کوین به عنوان روش رایج مبادله (38 درصد)، عدم آگاهی و شناخت کافی از این حوزه (30 درصد)، خطرات و نگرانی های سایبری (25 درصد) و راهکارهای پیچیده حسابداری (18 درصد) اشاره کرد.

ما پیش از این در تکراتو در بحث از بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021، به بررسی وضعیت قیمت و ارزش برخی ارزهای دیجیتال در قالب جستارهای پیش بینی قیت بیت کوین از سال 2022 تا 2030، پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021، پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021، پیش بینی قمیت کاردانو در سال 2021، پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 و پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 پرداخته بودیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نگرانی ها از آینده بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر