;
coinex

مطالعه جدید UCL: گیمینگ خطر بروز افسردگی را کاهش می دهد

گیمینگ خطر بروز افسردگی را کاهش می دهد. این نتیجه یافته‌های مطالعه جدید محققان UCL است که با باورهای عامه مردم در تضاد جدی قرار دارد. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

جدیدترین مطالعات از تاثیر مثبت بازی‌های ویدیویی روی افسردگی در میان پسران خبر می‌دهد. پسرانی که بازی های ویدئویی انجام می دهند خطر افسردگی کمتری دارند. این یکی از نتایج پژوهش جدیدی است. که درباره ی رابطه ی بازی های ویدیوی (کامپیوتری) و افسردگی انجام شده است. بازی هایی که یکی از موارد لذت نوجوانان در آن سن به شمار می رود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد پسران کم سن و سالی که معمولا از بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند، در سنین بزرگسالی کمتر دچار علایم افسردگی می‌شوند.

گیمینگ خطر بروز افسردگی را کاهش می دهد

مطالعه جدید UCL

این مطالعه جدید نشان می‌دهد پسران نوجوانی که بطور مکرر بازی‌های ویدیویی می‌کنند، تا ۲۴.۲ درصد کمتر از دیگران علائم افسردگی در آن‌ها شکل می‌گیرد. این یافته‌ها که در مجله ی پزشکی روانشناختی منتشر شده همچنین نشان داد که به نظر می رسد دخترانی که زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند ، علائم افسردگی بیشتری دارند. پژوهشگران ۱۱,۳۴۱ نوجوان ۱۱ ساله را برای مدت ۳ سال مورد بررسی قرار دادند و روی فعالیت‌های دیجیتالی آن‌ها نظارت داشتند.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت

آنها 11341 نوجوان را بررسی کردند. شرکت کنندگان در این مطالعه همه در سن 11 سالگی و سن 14 سالگی به سوالاتی در باب مسائل زیر پاسخ دادند:

  • شبکه های اجتماعی
  • بازی های ویدئویی
  • استفاده از اینترنت
  • علائم افسردگی مانند کمبود روحیه
  • از دست دادن لذت
  • تمرکز ضعیف

گیمینگ خطر بروز افسردگی را کاهش می دهد

این تحقیق نشان داده پسرانی که فعالیت‌های فیزیکی دارند، تحت تاثیر بازی‌های ویدیویی قرار نمی‌گیرند. بنابراین آن‌ها تنها روی نوجوانانی که از نظر فیزیکی فعال نیستند، تاثیر می‌گذارند. در این تجزیه و تحلیل ، تیم تحقیق عوامل دیگری را که ممکن است نتایج را توضیح داده باشند، از جمله وضعیت اقتصادی اجتماعی، سطح فعالیت بدنی، گزارش های قلدری و علائم عاطفی قبلی را در نظر گرفتند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های 2021

آرن کاندولا، سرپرست تیم تحقیقات که دانشجوی دکترا در دانشگاه UCL Psychiatry است و در خصوص تحقیق تازه انجام شده خود می‌گوید:

با توجه به تحقیقات ما، نه‌تنها بازی‌های ویدیویی آثار مخربی ندارند بلکه ممکن است مزایایی هم داشته باشند. مخصوصاً در زمان همه گیری ، بازی های ویدیویی یک بستر اجتماعی مهم برای جوانان بوده است. ما باید برای سلامتی جسمی و روحی خود مدت زمان استفاده از این ابزار ها را مشخص کنیم ، اما این بدان معنا نیست که استفاده از این گونه بازی ها ذاتاً مضر است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ladbible

گیمینگ خطر بروز افسردگی را کاهش می دهد. نظر شما چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر