;
coinex

آسان ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا کدام ها هستند؟

آسان ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا کدام ها هستند؟ در این نوشتار در مورد چالش‌های مهاجرت کاری و تحصیلی به کانادا صحبت خواهیم کرد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

آیا علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستید اما هنوز مطمئن نیستید که چگونه باید این کار را انجام دهید! باید در مورد شرایط اخذ ویزا اطلاعات خود را افزایش دهید. برخی افراد ممکن تحصیل در کانادا را انتخاب کنند تا بتوانند در بهترین دانشگاه‌های این کشور دانش اندوزی کنند، بعضی دیگر هدفشان مهاجرت کاری به کانادا و زندگی دائم در این کشور زیباست. اگر در یکی از این دو گروه قرار دارید، پس بدون معطلی شرایط دریافت ویزای کاری و تحصیلی کانادا را جویا شوید.

آسان ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا کدام ها هستند؟

چگونه می‌توانم به کانادا مهاجرت کنم؟

در سال‌های اخیر، مهاجرت به کانادا بسیار بیشتر شده است. از یک سو داوطلبان زیادی از ایران و دیگر کشورهای جهان به دنبال تحصیلات عالیه، کار و زندگی در این کشور هستند، از سویی دیگر کانادا درب‌های خود را برای پذیرش مهاجران بیشتر بازتر کرده است.

به همین دلیل، راه‌‌ها و شرایط مختلفی برای مهاجرت افراد فراهم شده است. پس اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باید بدانید برنامه مهاجرتی کانادا در سه دسته اصلی به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

  1. اقامت دائم: برنامه‌های مهاجرت طولانی‌مدت از جمله اقتصادی (مانند Express Entry) و حمایت مالی از خانواده را شامل می‌شود.
  2. مجوزهای کاری: برنامه‌هایی که به شما امکان می‌دهند برای مدت محدودی در کانادا کار کنید.
  3. مجوزهای تحصیلی: برنامه‌هایی که به شما امکان تحصیل در دانشگاه با امکان کار در زمان تحصیل و شرایط انتقال به اقامت دائم را می‌دهند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا بیش از 500000 دانشجوی بین المللی دارد که هم اکنون در رشته‌های مختلف تحصیلی در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند. نه تنها افراد می‌توانند با تحصیل در کانادا از آموزش در بالاترین سطح بهره‌مند شوند بلکه دانشجویان و فارغ التحصیلان در مسیری قرار می‌گیرند که ممکن است منجر به فرصت‌های شغلی باورنکردنی و اقامت دائم در کانادا شود.

دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیلان فوق العاده با استعدادی را به جامعه معرفی می‌کنند. این مؤسسه‌ها مشهور، اساتید برجسته جهان را جذب می‌کنند و دوره‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند که متناسب با مقدار بودجه افراد باشد. حتی مجوز کار پس از فارغ التحصیلی تا سه سال معتبر است، مزیتی که دریافت آن در ایالات متحده و انگلستان بسیار دشوارتر است!

قبل از درخواست ویزا تحصیلی کانادا، به نامه پذیرش نیاز دارید. برای به دست آوردن این نامه باید با یک دانشگاه در کانادا در تماس باشید. وقتی فهمیدید که می‌خواهید به کدام دانشگاه درخواست دهید، وقت آن است که مدارک خود را آماده کنید. اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌ها به مدرک تحصیلی، معدل، توصیه نامه‌ها، افتخارات، مقاله‌های شخصی، سوابق کاری و سایر اسناد نیاز دارند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید مهارت خود در زبان انگلیسی (یا فرانسه، بسته به دانشگاه) را نشان دهید. برای این مهم باید مدرک تافل یا آیلتس داشته باشید. هنگامی که مدارک خود را تهیه کردید و فهمدید که در کدام دانشگاه قصد تحصیل دارد، وقت آن است که درخواست خودتان را ارسال کنید. پس از ارسال درخواست باید منتظر تصمیم دانشگاه باشید.

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا یکی از کشورها مهاجرپذیر با بالاترین امنیت کاری است. کلیه کارفرمایان در این کشور برای اطمینان از رفاه کارکنان خود از قوانین و مقررات خاصی پیروی می‌کنند. طبق قانون، اتباع خارجی ملزم به دریافت دستمزدی معادل همتایان کانادایی خود هستند. یکی دیگر از مزایای قابل توجه مهاجرت کاری به کانادا این است که تبعه خارجی می‌تواند شرایط اقامت دائم خود در کانادا را بهبود بخشد.

برای کار در کانادا دو راه وجود دارد. یکی از راه‌ها اخذ ویزای اقامت دائم است، راه دیگر این است که با اجازه کار موقت به کانادا بیایید. هر ساله کانادا به حدود 250000 مهاجر اجازه می‌دهد تا تا تحت عنوان اقامت دائم وارد کانادا شوند. حدود 180000 نفر دیگر به عنوان مهاجران موقت خارجی و حدود 70000 نفر به عنوان دانشجو وارد بازار کار می‌شوند. اکثر مهاجران به عنوان اعضای درجه یک خانواده و برخی دیگر به عنوان پناهنده وارد این کشور می‌شوند.

از سال 2015، کانادا سیستم آنلاین جدیدی به نام اکسپرس انتری (Express Entry) را برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم راه‌اندازی کرد. داوطلبان براساس تحصیلات، سوابق شغلی و سایر مشخصات فردی نمره، امتیار دریافت می‌کنند (از 1200 امتیاز) و براساس آنچه سیستم جامع رتبه بندی (CRS) نامیده می‌شود، در برابر سایر داوطلبان رتبه بندی می‌شوند.

چگونه به راحتی ویزای تحصیلی و کاری کانادا بگیریم؟

تشخیص اینکه آیا واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید یا شرایط دریافت مجوز کار و تحصیل را دارید، دشوار است. شما باید طیف وسیعی از گزینه‌های مهاجرتی را بررسی کنید تا بفهمید که کدام برنامه برای ورود شما به کانادا مناسب‌تر است. در این میان، اکثر افراد دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند چگونه باید برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنند.

نگران نباشید! اگر می‌خواهید بدانید صلاحیت اخذ ویزا کاری یا تحصیلی کانادا را دارید یا درصدد این هستید که در مورد شرایط دریافت ویزا، شرایط تحصیل، نحوه کار و زندگی در کانادا همه چیز را بدانید، گروه مهاجرتی ادب ویزا با دارا بودن کادر مجرب و حرفه‌ای، بهترین خدمات مشاوره‌ای و اخذ ویزا را ارائه می‌دهد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر