;
coinex

فیلم اسپایدرمن No Way Home مارول ؛ داستان، تریلر و تاریخ اکران Spider-Man 3

اسپایدرمن No Way Home مارول سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان به عنوان عنوان اصلی اسپایدرمن 3 محصول مشترک مارول و سونی انتخاب شد. در ادامه این نوشتار بیشتر از این ماجرا مطلع خواهیم شد.

مارول رسما اعلام کرد که اسپایدرمن 3 تحت عنوان رسمی Spider-Man: No Way Home اکران خواهد شد. همکاری سونی پیکچرز اینترتینمنت (Sony Pictures Entertainment) و مارول استودیوز در فیلم‌های مرتبط با این قهرمان عنکبوتی راه دور و درازی را از سال 2015 تا به امروز با بازی تام هالند (Tom Holland) طی کرده است. شیوع کووید-۱۹ در سرتاسر جهان موجب شد صنعت فیلم‌سازی هالیوود عملا تا چند ماه از کار بیوفتد و استودیو مارول نیز خارج از این قاعده نبود. اما خب حالا به نظر می‌رسد اوضاع دارد به شرایط عادی خود باز می‌گردد.

اسپایدرمن No Way Home

فیلم Spider-Man : No Way Home

فیلم اسپایدرمن 3

کارکتر پیتر پارکر را پیشتر با بازی‌های درخشان اندرو گارفیلد و توبی مگوایر دیده بودیم و در دنیای مارول نیز برای نخستین بار در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) شاهد نخستین حضور تام هالند در نقش پیتر پارکر بودیم.

از آن زمان تاکنون هالند حداقل هر سال در یکی از بهترین فیلم های مارول حضور داشته است. از حمله دو فیلم اختصاصی با عناوین Spider-Man: Homecoming و Spider-Man: Far From Home و البته دو فیلم آخر اونجرز یعنی جنگ بی نهایت (Infinity War) و پایان بازی (Endgame). با ادامه این نوشتار تکراتو همراه باشید تا با فیلم اسپایدرمن No Way Home مارول بیشتر آشنا شویم.

اسپایدرمن No Way Home مارول

داستان، تریلر و تاریخ اکران Spider-Man 3

تاکنون چیز زیادی از جزئیات داستان فیلم اسپایدرمن No Way Home مارول نمی‌دانیم. اما می‌دانیم که در جریان فاز 4 دنیای سینمای مارول است و قرار است اتفاقات جالبی برای یکی از مهمترین شخصیت‌های فاز 4 رخ دهد. شخصیتی که معلم همیشگی خود یعنی تونی استارک را از دست داده است. در حالی که به نظر می‌رسد تام هالند و سایر عوامل فیلم د خصوص مشخصات روایی اسپایدر من 3 سکوت اختیار کرده‌اند ولی در اواسط تولید فیلم به سر می‌برند و گهگاهی، آگاهانه یا سهوا، نکاتی در مورد فیلم به بیرون درز می‌کند.

فیلم Spider-Man : No Way Home
فیلم Spider-Man : No Way Home

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با سریال وانداویژن به عنوان یکی از بهترین سریال های 2021 آغاز شده و در ادامه قرار است با سریال فالکون و سرباز زمستان، فیلم اختصاصی بلک ویدو و فیلم ارتنالز سال 2021 را به پایان برساند. البته در خط زمانی ایکس من ها نیز یک فیلم تحت عنوان «جهش یافته‌های جدید» (New Mutants) در حال آماده سازی است. در سال آینده میلادی با فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» و  فاز چهارم به اوج خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:‌

بهترین فیلم های اکشن 2021

تاکنون چندین تصویر در خصوص این فیلم به بیرون درز پیدا کرده که نشان می‌دهد باید چه انتظاری از این فیلم بلاک باستری داشته باشیم. همین چندوقت پیش مارول و سونی پیکچرز تبلیغات برای اسپایدرمن No Way Home را آغاز کردند و ما توانستیم نخستین نماها از یکی از بهترین فیلم های مارول در سال 2021 را داشته باشیم. البته مارول به شکل ترول‌واری پیشتر عنوان هوم‌کامینگ 3 را برای فیلم انتخاب کرده بود که به نظر می‌رسد در راستای فریبکاری بوده است.

با اینحال اسپایدر من 3 سرانجام عنوان نهایی خود را به خود می‌بیند: Spider-Man : No Way Home . شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این نام در یک ویدیوی فان که تام هالند، زندایا (Zendaya) و جیکوب باتلتون (Jacob Batalton) آن را تهیه کردند، برای عموم به نمایش درآمد. این ویدیو را می‌توانید در اکانت توییتری فیلم در اینجا در توییتر تماشا کنید. (احتمالا می‌دانید که باید IP خود را تغییر دهید)

اسپایدرمن No Way Home مارول
اسپایدرمن No Way Home مارول

در بخشی از این ویدیو به اسامی فیکی که توسط ستاره‌های فیلم نتشر شده بود ارجاع می‌شود؛ از جمله Phone Hoem، Home Slice و نهایتا HomeWrecker همه عناوینی فیک بوده‌اند. به علاوه این ویدیو برای سرگرمی بیشتر دیالوگ‌های طنزی را برای ستارگان فیلم در نظر داشته است که در فیلم نخست شاهد آنها بوده‌ایم. همچنین به قضیه اسپویل کردن های تام هالند نیز اشاره می‌شود.

بسیار هیجان آور است که سرانجام عنوان فیلم را می‌دانیم، به ویژه پس از آن همه عنوان فیکی که بیرون آمد. از همان روزهای نخستی که زمزمه‌های ساخت قسمت سوم این فیلم به گوش می‌رسد طرفداران در خصوص عنوان آن شایعات مختلف را مطرح کرده بودند. شاید جالب باشد که بدانید اندکی پیش از مشخص شدن این عنوان، دقیقا No Way Home به ترند توییتر تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید:‌

ترسناک ترین فیلم های 2021

نکته جالب در خصوص این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2021 آن است که مانند وانداویژن و دکتر استرنج در این فیلم هم قرار است که موضوع مولتی‌ورس پرداخته شود. احتمالا شاید ایکس‌من‌ راهی به جهان اونجرز پیدا کنند، یا شاید هم قرار است نجات هر دو تایم لاین در دستور کار سناریست‌های مارول قرار گیرد. حتی زمزمه‌هایی نیز مطرح شده که احتمال دارد اندرو گارفیلد و توبی مگوایر نیز در این فیلم حضور داشته باشند. شایعی که مدتی بعد رد شد.

سرانجام با شایعات و گزارش‌های فراوان عنوان Spider-Man : No Way Home برای فیلم انتخاب شده است. عنوانی که نه تنها چیز خاصی از آن دستگیرمان نمی‌شود، بلکه بیشتر منجر به حدس و گمان ها و شایعات بیشتر خواهد شد. به نظر می‌رسد باید بیشتر منتظر بمانیم تا در آستانه اکران اطلاعات بیشتری در خصوص اسپایدرمن 3 مارول در اختیار مان قرار گیرد.

فیلم Spider-Man : No Way Home
فیلم Spider-Man : No Way Home

 

هرآنچه از فیلم اسپایدرمن No Way Home می‌دانیم

«قدرت‌های بزرگ، مسئولیت‌های بزرگ را به همراه دارد». این جمله معروف را همه‌مان می‌شناسیم. جمله‌ای که از زبان عمو بن، عمومی پیتر پارکر، نقل شد و آغازگر داستان مرد عنکبوتی بود. در حالی که Spider-Man: Far From Home مخاطبان را با داستان‌های هیجان‌انگیزی مانند افشای هویت اصلی مرد عنکبوتی و نیک فیوری به عنوان Skrull رها کرد، پیش تولید فیلم مرد عنکبوتی 3 طرفداران را مشتاقانه منتظر نگه داشته است.

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، جیمی فاکس قرار است طی اتفاقی غیرمنتظره یک بار دیگر نقش الکترو را در فیلم Spider-Man 3 ایفا نماید. این مسئله باعث شده تئوری شکل‌گیری دنیاهای موازی اسپایدرمن (اسپایدر ورس) قوت زیادی بگیرد.

بیشتر بخوانید:‌

بهترین فیلم های کمدی 2021

به نظر میرسد پس از اینکه اکران فیلم Avatar 2 به عنوانی یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 یکسال تاخیر خورد، حالا سونی پیکچرز تصمیم گرفته تا از این فرصت استفاده کند و تاریخ اکران فیلم Spider-Man 3 را تغییر دهد.

فیلم Spider-Man : No Way Home
فیلم Spider-Man : No Way Home

اطلاعات خیلی زیادی از اتفاقات و داستان فیلم اسپایدرمن No Way Home در دسترس نیست، اما تاکنون بازگشت و حضور تام هالنددر نقش پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی، زندیا در نقش میشل جونز (MJ) و جی. کی. سیمونز در نقش جیمز جونا جیمسون، در قسمت سوم فیلم Spider-Man تایید شده است. مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم اسپایدرمن نو وی هوم (اسپایدرمن ۳) در شهر نیویورک آغاز شد و در ادامه شاهد انتقال آن به استودیوی فیلمسازی Trilith در آتلانتا بودیم.

حدوداً چند ماه پیش بود که طراح معروف فضای مجازی، باسلاجیک (Bosslogic)، طرحی از ۳ مرد عنکبوتی که شامل «توبی مگوآیر»، «اندرو گارفیلد» و «تام هالند» بود، منتشر کرد. در نتیجه شایعاتی مبنی‌بر احتمال حضور و بازگشت توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در نقش مرد عنکبوتی در فیلم اسپایدرمن No Way Home نیز شنیده می‌شد. اعلام شد کریستین دانست (مری جین سه گانه سام ریمی) نیز احتمالا در فیلم حضور دارد.

این سروصدای خبری تا اعلام ناگهانی بازگشت «آلفرد مولینا» برای ایفای دوباره نقش دکتر اختاپوس (Doc Ock) در تاریخ 18 آبان 99 ادامه پیدا کرد و سپس تبدیل به یکی از ترندهای اصلی فضای مجازی شد. این شایعات به‌صورت کامل تکذیب شده‌اند. مشخصا مارول در این میان علاقه چندانی به زنده کردن نوستالژی یا چیزهایی از قبیل آن ندارد چراکه اصلا Amazing Spider-Man 2 نمرات بسیار ضعیفی از سوی منتقدان دریافت کرد و در کنار آن در باکس آفیس هم عملکرد چندان مناسبی نداشت. اما این موضوع به طور کامل نمی‌تواند پروژه اسپایدر ورس (Spider Verse) را منحل کند. به طور کلی وقتی پای دکتر استرنج وسط باشد باید این فرضیات را تا دم اکران همراه خود نگه داریم.

فیلم Spider-Man : No Way Home
فیلم Spider-Man : No Way Home

با نزدیک شدن به تاریخ اکران، طرفداران انتظار آشکار شدن جزئیات بیشتری مانند بازیگران و کاراکترهای جدید و قطعا عنوان اصلی فیلم را دارند. مثلا فیلم اسپایدرمن No Way Home می‌تواند یک نسخه متفاوت از «اسپایدر ورس» مختص مارول باشد؛ جهانی که مرد عنکبوتی‌های مختلف از ابعاد مختلف را کنار هم جمع می‌کند.

تام هالند بازیگر نقش پیتر پارکر از این اثر به عنوان فیلمی «کاملا دیوانه‌وار» یاد کرده است. اینکه جیمی فاکس دارد به نقش الکترو باز می‌گردد می‌تواند پیام‌های بسیاری برای سونی، اسپایدرمن و دنیای مارول داشته باشد. یکی از هیجان‌انگیزترین احتمالات و تئوری‌هایی که در حال حاضر مطرح می‌شود، این است که فیلم Spider-Man 3 عملا دنیای «اسپایدر ورس» را کلید بزند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

لازم به ذکر است  جان واتس برای کارگردانی و کریس مک‌کنا و اریک سامرز برای نوشتن فیلمنامه در قسمت سوم فیلم مرد عنکبوتی بازگشته‌اند. نکات جالب بسیاری وجود دارند. مثلا می‌دانیم که فیلم Far From Home پیتر را در جایگاهی بسیار جالب رها کرد؛ زیرا به لطف Mysterio و J Jonah Jameson دیگر هویت اصلی او بر دنیا آشکار شده است. علاوه بر این، مرد عنکبوتی را مسئول نابودی Mysterio می‌دانند.

مولتی ورس (Multi Vers) در فاز چهارم MCU

در کمیک‌های مارول، خطوط زمانی و جهان‌های بی‌شماری وجود دارند که فقط بخشی از دنیاهای موازی مارول را تشکیل می‌دهند. خیلی از وقایع محبوب کمیک‌های مارول باعث تشکیل یک دنیای موازی مجزا شده‌اند که حتی با اتمام هر داستان، باز هم به حیات خود ادامه داده‌اند. به بیان ساده به هر جهان به شکل یک واقعیت با خط زمانی مخصوص خودش نگاه کنید. حالا اگر کنار هم بگذارید، می‌شود مولتی‌ورس. اگر انیمیشن «اسپایدرمن: در اسپایدرورس» را دیده باشید بهتر با این مفهوم آشنا می‌شوید.

فیلم Spider-Man : No Way Home
فیلم Spider-Man : No Way Home

هر دنیا قوانین و قهرمانان خودش را دارد. بعضی اوقات شباهت‌های غیرقابل انکاری وجود دارد. ولی معمولا تفاوت‌ها بیش‌تر به چشم می‌آیند. حضور پیترو در نقش برادر واندا در سریال وانداویژن این موضوع ا روشن ساخت که احتمالا در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول قرار است شاهد حضور جهش‌یافته‌ها و به طور کلی افرادی از تایم لاین‌های دیگر باشیم. مارول با در نظر گرفتن تمام دنیاهایش، دارای یک سیستم و نظام فوق العاده است که از بُعدهای مختلف تا دنیاهای موازی، از واقعیت های متفاوت تا موجودات کیهانی، شامل عناصر بسیار زیادی میشود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

 دنیایی که جهانی که قصه‌های مارول استودیوز در آن جریان دار، زمین ۶۱۶ هست. این همان جهانی‌ است که برای ۸۰ سال وجود داشته و به جز دنیای سینمایی مارول، همانی است که عموم مردم با آن آشنایی دارند. جهان مارول، مفهومی است که برای معرفی دنیاهای بی‌نهایتی به کار می‌رود که دنیای اصلی مارول هم یکی از آن هاست. این جهان که دنیای ۶۱۶ نام‌گذاری شده ، به لحاظ فنی تمام چیزهای موجود را شامل می‌شود. نژادهای بی‌شماری که در مناطق مختلف جهان پخش شده‌اند. این نژادهای فضایی، در کهکشان های متفاوت، در سیارات متفاوت زندگی می‌کنند و به مرور زمان وارد جریان اتفاقات زمین می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ‌screenrant

نظر شما در خصوص اسپایدرمن No Way Home مارول چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر