;
coinex

کد اینترنت رایگان واقعی ؛ فریب این جمله را به سادگی نخورید!

شاید بارها با این جمله یعنی کد اینترنت رایگان واقعی در فضای مجازی مواجه شده باشید. این جستار تکراتو به بررسی زیر و بم این موضوع اختصاص دارد.

مصرف زیاد اینترنت در این روزها و البته هزینه های نسبتا گران استفاده از اینترنت سبب شده تا دغدغه هزینه های اینترنت همواره یکی از نگرانی های هر فردی باشد. بر این اساس افراد به راهکارهای گوناگونی برای مدیریت مصرف اینترنت و البته هزینه های آن رو می آورند.

یکی از بهترین راه ها، آشنایی با میزان مصرف اینترنت پلتفرم های پرطرفدار و پرکاربرد و تلاش در جهت مدیریت مصرف اینترنت آنهاست. اما به تازگی ایده اینترنت ارزان و اینترنت رایگان نیز تا حدی زیادی برجسته شده و طرفدارانی پیدا کرده است. این موضوع البته عاملی در برخی سودجویی ها  سواستفاده ها شده که در ادامه و ضمن جستار کد اینترنت رایگان واقعی به آن خواهیم پرداخت.

کد اینترنت رایگان واقعی ؛ فریب این جمله را به سادگی نخورید!

البته بالطبع تمام مطالب و اخباری که مدعی ارائه کد اینترنت رایگان واقعی هستند کذب و دروغ نیست. اما هرگونه عرضه کد اینترنت رایگان واقعی به دلایلی و با شرایطی صورت میگیرد و همینطور به رایگان و بدون بهانه نمیتوان با شماره گیری یک کد و مواردی از این دست انتظار اینترنت رایگان داشت.

برای مثال در راستای شیوع پاندمی کرونا و پیگیری مشاغل و آموزش ها در بستر وب و اپلیکیشن، وزارت ارتباطات با همکاری وزارت آموزش و پرورش اقدام به رایگان سازی اپلیکیشن شاد کرد. همین موضوع برای آموزش عالی نیز با رایگان سازی مصرف داده وبسایت های دانشگاهی ادامه پیدا کرد. یا مثلا همین اواخر بود که وزیر ارتباطات از اختصاص 60 گیگ اینترنت رایگان به دانشجویان و طلاب برای استفاده های آموزشی خبر داد.

بعضا هم ارائه اینترنت رایگان از سوی اپراتورها و به صورت مناسبتی است، برای مثال ما در تکراتو به اینترنت رایگان نوروز 1400 اشاره کرده ایم. به علاوه که معمولا ما با اینترنت رایگان دهه فجر و اینترنت رایگان شب یلدا و موارد و مناسبت هایی از این دست را نیز داریم که از سوی اپراتورها عرضه میشود.

اما فارغ از مواردی اینچنینی، شاید در فضای مجازی با کد بسته ها و دستورالعمل هایی برای استفاده از اینترنت حجمی رایگان مواجه شده باشید. معمولا در ازای ارائه چنین کدها و دستورالعمل هایی نیز هیچ چیزی از شما خواسته نمیشود.

اما چنین مواردی چقدر واقعی و قابل اعتماد هستند؟ در ادامه این جستار ضمن بررسی کد اینترنت رایگان واقعی که از راه های قابل اعتماد در دسترس است به بررسی تمام ادعاهای این چنینی و مربوط به کد اینترنت رایگان واقعی خواهیم پرداخت.

کد اینترنت رایگان واقعی : ایرانسل

کد اینترنت رایگان واقعی : ایرانسل

برخی اپراتورها مانند ایرانسل فارغ از موقعیت ها و مناسبت های خاص به ارائه بسته اینترنت مجانی واقعی و یا کد بسته رایگان اینترنت البته تحت شرایطی اقدام میکنند. یکی از معروف ترین های این حوزه بدون شک ایرانسل است. اپراتوری که اگرچه دومین اپراتور کشور بود، پیشگام ارائه هدیه های گوناگون و مناسبتی بود.

این اپراتور همچنین علاوه بر هدایا و بسته های مناسبتی، در ازای برخی اقدامات مانند نصب اپلیکیشن ایرانسل من و مواردی مشابه با آن، بسته اینترنت مجانی واقعی و یا کد بسته رایگان اینترنت را به کاربران خود ارائه میکند. اما این راهکارها و این شرایط کدامند؟

در درجه اول ایرانسل برای نصب اپلیکیشن مدیریت حساب ایرانسل من، هدیه ویژه ای در نظر گرفته است. این اپلیکیشن که برای تمام خدمات مورد نیاز یک کاربر این اپراتور کارایی دارد برای اندروید و iOS عرضه شده است و از تمام اپ استورهای مطرح قابل دریافت است.

کد اینترنت رایگان واقعی : ایرانسل

ایرانسل برای تشویق کاربران ایرانسلی به صنب این اپلیکیشن یک کد بسته رایگان اینترنت درنظر گرفته است. بر این اساس هر کاربر ایرانسلی با نصب اپلیکیشن مذکور اینترنت رایگان ایرانسل دریافت خواهد کرد. البته باید در نظر داشته باشید که این کد بسته رایگان اینترنت ایرانسل تنها یک بار و تنها به شماره هایی تعلق میگیرد که تا به حال این اپلیکیشن را نصب نکرده باشند.

این هدیه معمولا یک گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل است و شما با نصب اپلیکیشن ایرانسل من از وبسایت ایرانسل و یا دانلود و نصب آن از کافه بازار میتوانید آنرا دریافت کنید.

دانلود اپلیکیشن ایرانسل من از وبسایت ایرانسل

دانلود اپلیکیشن ایرانسل من از گوگل پلی

ایرانسل علاوه بر این طرح های دیگری را نیز برای اپلیکیشن خود در نظر گرفته است. البته از آنجا که ما در تکراتو این روش ها را آزمایش نکردیم نمیتوانیم خود به صحت این شیوه برای دریافت اینترنت رایگان ایرانسل گواهی دهیم. ولی صرفا آنرا به عنوان یکی از راهکارهای مطرح شده برای دریافت بسته اینترنت مجانی واقعی و یا کد بسته رایگان اینترنت نقل خواهیم کرد.

در برخی منابع مرتبط با این اپراتور آمده است که در صورتی که شما اپلیکیشن ایرانسل من نسخه تحت وب را نصب کنید میتوانید از 50 گیگابایت اینترنت رایگان ایرانسل یک روزه استفاده کنید. این موضع تفاوتی میان کاربران اندروید و iOS ندارد و هر دو طرف از آن بهره مند خواهند بود. البته این بسته اینترنت مجانی واقعی از بخش دعوت دوستان اپلیکیشن و تنها با معرفی کاربرانی جدید به اپلیکیشن به شما اختصاص خواهد یافت.

کد اینترنت رایگان واقعی : رایتل

در ادامه به شیوه نصب اپلیکیشن ایرانسل من خواهیم پرداخت. ابتدا برای نصب اپلیکیشن ایرانسل من نسخه تحت وب وارد آدرس اینترنتی زیر با گوشی خود مرورگر کروم خود را باز کرده و آدرس نسخه تحت وب ایرانسل من را جستجو کنید. این آدرس عبارت است از my.irancell.ir که میتواند آنرا در مرورگر خود تایپ کرده و جستجو کنید.

در نتیجه جستجو با استفاده از گزینه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه گزینه Add to Home Screen را بزنید. حالا نسخه تحت وب اپلیکیشن به گوشی شما اضافه شده است. در بخش بعدی وارد اپلیکیشن نصب شده شوید و با وارد کردن شماره خود در کادر مربوطه، گزینه ورود را انتخاب کنید.

کد اینترنت رایگان واقعی : ایرانسل

در اینجا اپلیکیشن برای تایید ورود شما، یک کد تاییدیه برای شما پیامک می کند. برای ورود به اپلیکیشن باید این کد را در کادر مربوط وارد کنید. پس از دریافت کد و تایید آن وارد اپلیکیشن خواهید شد.

کد اینترنت رایگان واقعی : ایرانسل

در صفحه اصلی اپلیکیشن و از نوار وظیفه پایین اپلیکیشن، گزینه خدمات را انتخاب کنید. در ادامه منوی جدیدی برای شما باز میشود که یکی از گزینه های آن دعوت از دوستان نام دارد. با انتخاب این گزینه میتوانید با ارسال پیامک و لینک ورود به اپلیکیشن ایرانسل من، دوستان خود را به این برنامه دعوت کنید.

در صورتی که دوستانتان دعوت شما را پذیرفته و وارد اپلیکیشن شوند شما از بسته اینترنت مجانی واقعی 50 گیگابایتی ولی یک روزه ایرانسل بهره مند شوید.

علاوه بر این ایرانسل برای کاهش میزان مصرف کاغذ در کشور و کمک به حفظ محیط زیست، شرایطی را ایجاد کرده که کاربرانی که قبوض تلفن همراه خود را به صورت الکترونیکی از طریق وبسایت یا اپلیکیشن ایرانسل من دریافت کنند مشمول دریافت 1 گیگابایت اینترنت هدیه هفتگی خواهند بود. به علاوه با ارتقای سیمکارت ایرانسل 3G خود به نسل چهارم از یک بسته اینترنت 5 گیگابایتی بهره مند شوید.

کد اینترنت رایگان واقعی : همراه اول

کد اینترنت رایگان واقعی : همراه اول

به مانند ایرانسل، همراه اول نیز شرایطی برای بهره مندی از اینترنت رایگان همراه اول در نظر گرفته است که به مانند ایرانسل در نهایت به اپلیکیشن این اپراتور یعنی همراه من ختم میشود. شما با نصب و بروزرسانی این اپلیکیشن و همچنین مشاهده آموزش های این اپلیکیشن یک گیگابایت اینترنت نوترینو دریافت کنید. برای دانلود این اپلیکیشن در پلتفرم های مختلف، میتوانید از لینک زیر و مراجعه به وبسایت رسمی همراه اول استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن همراه من برای اندروید/iOS/ ویندوز

علاوه بر این معمولا با دریافت و یا خرید سیمکارت های دائمی و اعتباری همراه اول نیز مشمول بسته اینترنت مجانی واقعی خواهید شد. به علاوه شما با ارتقای سیمکارت خود به سیمکارت های نسل چهارم مشمول 500 امتیاز باشگاه فیروزه ای همراه اول خواهید شد که میتوانید از آن برای دریافت هدایای گوناگونی استفاده کنید. این هدایا معمولا شامل بسته های اینترنت نیز میشود.

هدیه مشترکین جدید همراه اول یا اینترنت رایگان همراه اول برای تازه واردها با خرید سیمکارت های دائمی و اعتباری شامل 24 گیگابایت اینترنت هدیه است. این هدیه در 6 ماه اول عضویت شما در باشگاه مشترکان همراه اول هر ماه 4 گیگابایت برای شما فعال میشود.

البته مدت استفاده از هر 4 گیگ از زمان فعالسازی تنها تا 7 روز اعتبار دارد. شما برای استعلام از وضعیت بسته های اینترنت خود میتوانید با شماره گیری کدهای دستوری #10*100* و #0*100* و یا از طریق اپلیکیشن همراه من اقدام کنید.

در صورتی که هنوز نسبت به ارتقای سیمکارت خود به سیمکارتهای یوسیم یا سیمکارت های نسل چهار اقدام نکرده باشید میتوانید با ارسال کد پستی ده رقمی محل سکونت خود به سرشماره 8962 و یا با مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان همراه اول، علاوه بر دریافت اینترنت هدیه خود، 15 گیگابایت اینترنت هدیه برای مشترکین اعتباری و 20 گیگابایت برای مشترکین دائمی بهره مند شوید.

به علاوه هیچ عاقلی نباید از گردونه شانس دوشنبه سوری همراه اول غافل شود. شما میتوانید در این طرح که مربوط به دوشنبه آخر هر ماه از سال است با شماره گیری کد #64*100* ، شانس خود را امتحان کرده و از بسته های اینترنتی 100 مگابایت تا 100 گیگابایتی بهره مند شوید. البته ما 100 گیگابایتش را نه دیدیم و نه شنیدیم، اما بسته های پنج گیگابایتی معمولا نصیب افراد زیادی میشود.

البته فرصت استفاده از این بسته ها محدود و تنها 24 ساعت است و زمان اتمام اعتبار اعلام میشود. در نتیجه اگر هم 100 گیگابایت برنده شوید تقریبا نمیتواند از بخش مهمی از آن استفاده کنید.

مشترکین دائمی همراه اول ، می توانند با ارسال آدرس ایمیل خود به شماره 990009 ، و سپس دریافت شناسه از طریق ایمیل و ارسال مجدد آن به شماره 990009، یک گیگابایت اینترنت رایگان 30 روزه دریافت کنند. در نظر داشته باشید اگر چندین سیم کارت دارید باید ایمیل را جداگانه ارسال کنید و مطمئن باشید پیش از این ایمیل شما در سامانه همراه اول ثبت نشده باشد.

فعال سازی آن هم از طریق کد دستوری برای شما ارسال می گردد و برای لغو تمدید خودکار آن کافی است کد دستوری #8*100* را شماره گیری نمایید.

کد اینترنت رایگان واقعی : رایتل

کد اینترنت رایگان واقعی : رایتل

به مانند سایرین، کاربران اپراتور محبوب رایتل نیز با دریافت اپلیکیشن رایتل من میتوانند از یک گیگابایت اینترنت یک روزه بهره مند شوند. علاوه بر این رایتل طرح های خاص و گوناگونی برای ارائه اینترنت رایگان دارد که شما میتوانید از آن برای دریافت اینترنت رایگان رایتل استفاده کنید.

از جمله طرح های اینترنت رایگان رایتل میتوان به طرح بیمه شدگان تامین اجتماعی اشاره کرد. در این طرح بیمه شدگان تامین اجتماعی با شماره بیمه خود می توانند اقدام به دریافت سیم کارت رایگان رایتل نمایند که دارندگان آنها ، 500 مگابایت اینترنت 30 روزه ، 12 دوره ( هرماه ) 2 گیگابایت اینترنت ، 1000 دقیقه مکالمه رایتل به رایتل هم دریافت میکنند. خرید بسته های بلند مدت 90 ، 180 و 365 روزه هم مشمول دریافت هدیه تامین اجتماعی هستند.

جمع بندی

در این جستار کوشیدیم برخی راه های رسمی و قطعی برای دریافت اینترنت رایگان و کد اینترنت رایگان واقعی، از جمله اینترنت رایگان همراه اول ، رایتل و ایرانسل را به شما معرفی کنیم. فارغ از اینها و البته مواردی که به طور مناسبتی و در موقعیت های خاص برای کاربران در نظر گرفته می شود، تقریبا سایر وعده های کد اینترنت رایگان واقعی وعده هایی تقلبی است.

بسیار دیده شده که برخی در فضای مجازی و حتی در وب سایت ها با وعده نصب یک اپلیکیشن و ورود برخی کدها به شما وعده کد اینترنت رایگان واقعی و یا بهره مندی از بسته های اینترنت نجومی ولی رایگان را میدهند. اما معمولا واقعیت از این قرار است که این کدها که از شما خواسته میشود هنگام نصب اپلیکیشن ها وارد کنید در واقع کد معرف هستند و جز برای معرف هیچ سود خاصی ندارند. در نتیجه باید گفت استفاده ای از این شیوه نمیتوان داشت.

البته برخی اپلیکیشن ها در بخش دعوت دوستان و برای افزایش تعداد کاربران اپلیکیشن خود، هدایایی برای دعوت دوستان در نظر میگیرند. در این بخش ها شما در صورت دعوت از دوستان خود و در صورت پذیرش این دعوت از سوی دوستانتان، مشمول دریافت برخی هدایا میشوید که معمولا عبارت است از هدیه اینترنت. این راه ها نیز همواره راه های معتبر و قابل اعتمادی هستند.

بالطبع هزینه های اینترنت همانطور که گفتیم یکی از دغدغه های اساسی هر فردی است ما پیش از این به پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 پرداخته بودیم. همانطور که گفته بودیم برای کاهش هزینه های اینترنت، آشنایی با مصرف اینترنت پلتفرم های پرکاربرد و معروف و البته راهکارهای کاهش مصرف اینترنت آنها نقش مهمی در هزینه های اینترنت جاری دارد.

بر همین اساس در تکراتو پیش از این به میزان مصرف اینترنت اسکای روم، میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میران مصرف اینترنت اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین، میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی، میزان مصرف اینترنت بیت کوین، میزان مصرف اینترنت تلوبیون، میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت، میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل ، میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام ، میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ و میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای پرداخته بودیم که توصیه میکنیم به تناسب نیاز و نوع کاربری خود حتما نگاهی به آنها داشته باشید.

به علاوه راهکارهای کاهش مصرف اینترنت و برخی ترفندهای خاص دیگر برای مدیریت مصرف اینترنت را در 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید و 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام ذکر کرده بودیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کد اینترنت رایگان واقعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر