;
coinex

ممنوعیت فروش و مبادله رمزارزها در کشور

بانک مرکزی دیروز خبر ممنوعیت فروش و مبادله رمزارزها در کشور را اعلام کرد و حالا اقدامات عملی در این مورد آغاز شده است. با ما همراه باشید.

پس از اعلام خبر ممنوعیت فروش رمزارزها در کشور، حالا شاپرک به عنوان شبکه الکترونیکی پرداخت کارت که بر مبادلات الکترونیکی کشور نظارت دارد، از شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت خواسته تا ارائه خدمات به پذیرندگان فروش رمزارز را قطع کنند.

شاپرک حالا طی نامه ای به پرداخت یارها خواستار قطع خدمات پرداخت به پذیرندگانی شده که در حوزه فروش رمزارز، وی پی ان  و سایت های شرط بندی و قمار فعالیت می کنند. پرداخت یارها در حقیقت ارائه دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی به سایت ها و کسب و کارهای گوناگون هستند.

ممنوعیت فروش و مبادله رمزارزها در کشور

در شرایطی که شاپرک تنها به فروشگاه های دارای مجوز کسب یا ای نماد درگاه پرداخت میدهد، همه پرداخت یارها طابع این قاعده نیستند. حالا و با اعلام رییس کل بانک مرکزی، در 11 اسفندماه جاری، مبادله رمزارزها تنها برای کسانی که به صورت رسمی در حال استخراج هستند مجاز بوده و این ارز هم باید برای واردات کالا استفاده شود.

عبدالناصر همتی در این خصوص اضافه کرد که به‌زودی چند صرافی مشخص می‌شود تا ثبت سفارش‌هایی که به صرافی‌ها داده می‌شود، برای واردات از طریق رمزارزها، تأمین ارز کنند. به گزارش شبکه خبر، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در برنامه‌ی گفت‌وگوی ویژه خبری گفت:

بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه‌ی هیئت دولت در سال ۹۸، مبادله رمزارز‌ها در کشور ممنوع است.

مانی یکتا به مردم هشدار داد: «خطر‌های این رمز ارز‌ها بسیار زیاد و پرونده‌های بسیاری در زمینه‌ی کلاهبرداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمزارز‌ها تشکیل شده است.»

ممنوعیت فروش و مبادله رمزارزها در کشور

به گفته یکتا 3.5 درصد از کل توان پردازش شبکه بیت کوین جهان مربوط به ایران است و میزان مبادله رمز ارزها در ایران نیز در این برنامه از فروردین 98 تا فروردین 99، 37000 میلیارد ریال عنوان شده است.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به اینکه موضوع رمزارز‌ها در مجلس یازدهم و دوازدهم در دستور کار قرار گرفته است، گفت همه‌ی دستگاه‌ها با بستر شفاف و ضابطه‌مند کردن رمزارز‌ها، آن را در اختیار اقتصاد ملی قرار خواهند داد.

همانطور که باید بدانید ارزش بسیاری از رمزارزها در مدت اخیر رشد شگرفی داشته و بر همین اساس است که بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 و بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 مورد توجه قرار گرفته اند. بر این اساس و برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم که حتما نگاهی به پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021، پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030، پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 ، پیش بینی قیمت ترون در سال 2021، پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021، پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021، پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021 و پیش بینی قیمت تتر در سال 2021 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ممنوعیت فروش و مبادله رمزارزها در کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر