;
coinex

دانلود اپلیکیشن MyHeritage ؛ دیپ نوستالژی رفتگان شما را زنده می‌کند!

دانلود اپلیکیشن MyHeritage با قابلیتی تحت عنوان دیپ نوستالژی این امکان را فراهم می‌کند تا با رفتگان‌تان و حتی اجدادتان را که هرگز ندیده‌اید تعامل داشته باشید. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید.

ارتباط برقرار کردن با کسی که دیگر بین ما نیست آن هم به وسیله تصاویر ثابت، بسیار دشوار و اغلب غیرممکن به نظر می‌رسد. یک تکنیک جدید به نام «Deep Nostalgia» به معنی «نوستالژی عمیق» با استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن «MyHeritage» است که کمک می‌کند تصاویر باقی مانده از کسانی که دیگر زنده نیستند، جان بگیرند و متحرک شوند.

یک قابلیت جذاب هم ترسناک. در این نوشتار تصمیم گرفتیم این اپلیکیشن را بیشتر واکاوی و معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید این روزها کلیپ های دیپ فیک Deep Fake خیلی سر و صدا کرده است. حالا شرکت Myheritage هم یک الگوریتم هوش مصنوعی تهیه کرده که عکس های قدیمی شما را  زنده می‌کند؛ از عکس‌های درگذشتگان‌تان گرفته تا عکس‌های قدیمی خودتان. در ادامه با بررسی بیشتر دانلود اپلیکیشن My Heritage را تکراتو همراه باشید.

دانلود اپلیکیشن MyHeritage

دیپ نوستالژی رفتگان شما را زنده می‌کند!

اوج خوش شانسی است که بتوانید تصویر پدربزرگ‌ و مادربزرگ  یا  جدتان را در جوانی ببینید. چیزی است که خیلی‌ها از آن بی‌بهره‌اند. حالا اگر در کنار عکس، از آن‌ها ویدیوی سالم هم داشته باشید دیگر نور علی نور می‌شود. یک تکنیک جدید کمک می‌کند حرکات مربوط به صورت مانند لبخند، تکان دادن سر و چشمک زدن را به عکس‌های پرتره ثابت اضافه کنید. یک شرکت به نام MyHeritage برای سهولت در ارتباط با رفتگان، یک سرویس جدید را راه‌اندازی کردی است که با استفاده از یک فناوری به نام «ارتقای خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی»، تصاویر قدیمی اشخاص را به یک انیمیشن کوتاه تبدیل می‌کند.

کلمه دیپ فیک (Deep Fake) نوعی کلمه ساختگی است. اصطلاحا به این نوع کلمات «تکواژ چندوجهی» (Portmanteau) می‌گویند. به بیان ساده‌تر یعنی ترکیب دو کلمه یادگیری عمیق (Deep Learning) فیک (Fake) و در واقع یک رسانه مصنوعی است که عکس، ویدئو یا صدا شخص در تصویر با شخصی دیگر جابجا می‌شود. با استفاده از وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه، کاربران می‌توانند مجموعه‌ای از انیمیشن‌های از قبل ضبط شده که قابل انتقال به عکس‌های ثابت هستند را انتخاب کنند.

مثالی از کار با این اپلیکیشن را در ویدیوی زیر ببینید:

این تکنولوژی فرصت برش دادن یک چهره در عکس گروهی را به شما می‌دهد اما هنوز نمی‌توانید چند نفر را در یک فریم متحرک کنید. اپلیکیشن شجره‌نامه مشهور MyHeritage با تکیه بر فناوری دیپ فیک قابلیتی برای جان بخشیدن به تصاویر قدیمی ارائه کرده؛ ویژگی جدیدی به نام DeepNostalgia که به کمک هوش مصنوعی عکس‌های قدیمی را زنده می‌کند. در عین حال این سرویس هشدار می‌دهد که نباید از این فناوری برای ایجاد فیلم‌های «deepfake» از شخصیت‌های شناخته شده یا افراد دیگر بدون اجازه آنها استفاده کرد.

آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage
آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage

تصاویر تولید شده از بسیاری جهات شبیه لحظاتی به نظر می‌رسند که افراد هنگام ثبت تصاویر پرتره، حالت‌های عادی خود را بروز می‌دهند. با این حال اگر هنوز متوجه فرایند به کار رفته در این فناوری نمی‌شوید، می‌توان به نمونه‌های دنیای امروز اشاره کرد. همانطور که از اسم آن می‌توان حدس زد این الگوریتم هوش مصنوعی برای عکس های قدیمی سیاه سفید استفاده می‌شود. مثلا شما عکس قدیمی از پدربزرگتان را به این نرم افزار می‌دهید. این سیستم هوش مصنوعی علاوه بر رنگی کردن عکس به تصویر تحرک هم خواهد افزود.

دانلود اپلیکیشن MyHeritage

بررسی‌های سایت Myheritage ما را با این پرسش مواجه می‌کند که چرا فقط عکس های قدیمی؟ چرا نوستالژی؟ آیا با هر عکسی می‌توان این کار را کرد. کافی استبه اسم سایت دقت کنید یعنی Myheritage که به این معناست: میراث من.  این شرکت سال هاست که در این زمینه فعالیت می‌کند. مای هریتیج یک شرکتی است که به شما کمک میکند تا شجره نامه تهیه کنید.

با ابزار جدید این شرکت یعنی همین اپلیکیشن می‌توانید با اسکن دقیق چهره افراد در تصاویر سیاه و سفید، چشم و دهان و اعضای چهره آن‌ها را به حرکت درآورد تا در نبود ویدیو بتوانید از اجداد و درگذشتگان خود چیزی بیشتر از یک تصویر ساده در ذهنتان مجسم کنید. در ادامه برای دانلود اپلیکیشن MyHeritage می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن My Heritage

دانلود اپلیکیشن MyHeritage برای اندروید از Google Play

دانلود اپلیکیشن MyHeritage برای اندروید از مایکت

دانلود اپلیکیشن MyHeritage برای iOS از اپ‌استور

با دانلود اپلیکیشن MyHeritage شما نیز می توانید یک کتاب هوشمند از اجداد و نیاکان خود تهیه کرده و آن را برای نسل های آینده حفظ کنید. پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage باید بدانید که کاربران می‌توانند برای استفاده از Deep Nostalgia در یک حساب رایگان ثبت‌نام کنند، اما چنین حسابی به تعداد کمی از انیمیشن‌ها محدود می‌شود مگر اینکه کاربر یک اشتراک خریداری کند. طبق آمار خود سایت تا الان نزدیک 60 میلیون نفر کاربر دارد که آمار قابل تحسینی به شمار می‌رود.

آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage
آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage

این کمپانی امکانات بیشتری نیز دارد که جلب توجه می‌کند. مثلا کیت تست DNA ب هارز 50 یورو را می‌توانید سفارش دهید و از طریق دی ان ای اجدادتان را پیدا کنید. جدیدا تست دی ان ای شرکت قابلیت تشخیص بیماری ها هم اضافه کرده است که واقعا چیزی فراتر از یک سرگرمی صرف است.

از جمله مهمترین قابلیت‌هایی که پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • می‌توانید شجره‌نامه خانوادگی خود را بسازید
  • به شجره‌نامه دیگران بپیوندید
  • امکان جستجوی پروفایل اعضای خانواده از طریق وارد کردن مشخصات آنها
  • اپلیکیشن به کمک هوش مصنوعی می‌تواند بستگان شما را شناسایی می‌کند
  • اپلیکیشن به شما بابت پیوستن به شجره‌نامه پیشنهاد می‌دهد
  • ویرایش و افزایش کیفیت عکس های قدیمی و اشتراک گذاری آنها
  •  جستجوی دستی شجره‌نامه‌ها و اسناد تاریخی درباره اجداد و نیاکان خود
  • دعوت از دوستان
  • کاملا رایگان و بدون تبلیغات

در کنار این موارد یکی از کاربردهای دیگر این اپ روتوش دقیق تصاویر قدیمیست که با دقت خوبی هم کار را انجام می‌دهد. در فرایند تولید این تصاویر، روند تبدیلشان کاملاً خودکار صورت می‌پذیرد. کاربر برای استفاده از این سرویس ابتدا باید تصویر خود را درون وب‌سایت MyHeritage بارگذاری کرده تا کیفیت آن افزایش یابد. در این وبسایت و اپلکیشن تعداد زیادی  اسناد و مدارک وجود دارد که در صورت عضویت می‌توانید با جستجوی نام، افرادی را که سالهاست گم کرده‌اید را پیدا کنید.

آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage
آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage

دو قابلیت مهم دیگر نیز در این اپلیکینش وجود دارد که کاربران را ذوق‌زده کرده است. یکی قابلیت اسمارت‌مچ (Smart Matches) است که برای مرتبط ساختن خودکار Family Tree ها به یکدیگر و کشف اطلاعات جدید درباره پیشینه خانوادگی کاربران است و دیگری قابلیت ریکورد مچ (Record Matches) است. با بهره گیری از این قابلیت می‌توان ابزاری قدرتمند و منحصر به فرد برای یافتن اطلاعات جدید درباره نیاکان داشت. این ویژگی با استفاده از جستجو در مجموعه پروفایل های جهانی در اپلیکیشن بوجود آمده است.

این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت ایجاد Family Tree به شما امکان می دهد تا اطلاعات خانوادگی خود را با سایر شجره نامه ها و پیشینه های تاریخی دیگر مطابقت دهید و به اطلاعات جالبی درباره نیاکان خود دست پیدا کنید. پیش از کلیک روی لینکی که بالاتر برایتان فراهم کردیم، توجه داشته باشید که ابتدا باید نام‌‌نویسی کنید. سپس می‌توانید با استفاده از خدمات این سرویس، به صورت رایگان تا ۵ عکس خود را به زندگی بازگردانید.

این انیمیشن‌ها می‌توانند به راحتی در شبکه‌های اجتماعی ارسال و به صورت فایل MP4 صادر شوند همین ویژگی باعث شده این فناوری در شبکه‌های اجتماعی وایرال شود. افزایش کیفیت آنها در سایت نه تنها باعث بالا رفتن کیفیت انیمیشن نهایی می‌شود بلکه به الگوریتم Deep Learning که توسط شرکت D-ID توسعه یافته، اجازه می‌دهد تا بهتر عمل کند.

اپلیکیشن MyHeritage چگونه کار می‌کند؟

اما این روزها دیگر کمتر کسی وجود دارد که اطلاعات دقیقی از نسل گذشته و اجداد خود داشته باشد و اکثر ما تنها پدربزرگ و مادربزرگ خود را دیده ایم و آنها را به خوبی می شناسیم و در برخی موارد نادر نیز شاید پدربزرگ و مادربزرگ والدین خود را هم دیده باشیم و اغلب اطلاعات اندکی درباره آنان داریم.

آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage
آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage

سرویس مذکور با تحلیل جهت سر و چشم‌ها جهت‌گیری شخص را مشخص می‌کند و سپس با استفاده از یک فناوری ضبط دیگر به نام Driver Video، تصمیم می‌گیرد که انیمیشن نهایی به چه صورت و چه نحوی تشکیل شود. تمامی گذشتگان و نسل های قدیمی دارای شجره نامه هستند که نشان می دهد اصل و ریشه آنها به کجا برمی گردد و اجدادشان هر شخص چه کسانی بودند. شجره نامه اطلاعات کاملی را از یک خانواده ارائه می دهد و تمامی اعضای درجه یک نسل ها در آن درج می شود.

آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage
آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage

 

اپلیکیشن MyHeritage اعمال فیلتر را خیلی سریع انجام می‌دهد و در نهایت امکان اشتراک‌گذاری خروجی‌ها را هم برایتان فراهم کرده است. قابلیت‌های اپ فراتر از این‌ها هستند. این اپلیکیشن در واقع بزرگترین شجره‌نامه دیجیتالی دنیا هم هست. نتیجه نهایی این اپلیکیشن حیرت‌انگیز است و هوش مصنوعی به خوبی می تواند برای هرچه واقعی‌تر جلوه دادن آن، از مفاهیم زیبایی‌شناسی بهره بگیرد.

آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage
آموزش کار با اپلیکیشن MyHeritage

البته محدودیت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در این برنامه وجود دارد که در ادامه باید توسعه‌دهندگان نسبت به حل آنها اقدام کنند. مثلا اگر شما تصویری را بارگذاری کنید که بیش از یک شخص درون آن وجود دارد، سرویس از شما درخواست می‌کند که تنها یکی از افراد را انتخاب کنید زیرا Deep Nostalgia در حال حاضر قادر به پویا کردن تمام سوژه‌های یک تصویر نیست.

نظرات کاربران پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage

ویژگی جالب و جذاب این اپلیکیشن امکان ویرایش عکس های قدیمی اجداد و نیاکان شماست که با استفاده از ابزار آن می توانید کیفیت عکس های قدیمی را افزایش دهید، تصاویر سیاه و سفید را رنگی کنید و از همه مهم تر اینکه می توانید به آنها روح ببخشید. این قابلیت کاربران در شبکه های اجتماعی را به وجد آورده است و آنها تصاویر مرتبط با اجداد، درگذشتگان خود را به این اپ داده‌اند و نتیجه بسیار رضایت بخش بوده است. در ادامه این نوشتار پس از بررسی چگونه نصب و دانلود اپلیکیشن MyHeritage به سراغ نظرات کابرانی می‌رویم که از این برنامه استفاده کرده‌اند. با تکراتو همراه باشید.

یکی از کاربران به نام درسا نوشته بود:‌ «روزم تو این اپلیکیشن my heritage تلف شد. عکس قدیمیارو روتوش و رنگی و متحرک میکنه و نشستم توش همه‌ی جنت‌مکانا و خلد‌آشیانای فامیل رو به زندگی برگردوندم.» کاربر دیگری به نام متین نوشته بود:‌

اپلیکیشن MyHeritage یه قسمت جالب به اسم Deep Nostalgia داره که باهاش میشه عکسهای سیاه سفید قدیمی رو رنگی کرد، یا ترک‌های روی عکس رو برداشت و کیفیتش رو بالا برد. ولی ویژگی اصلیش متحرک کردن عکسهاست (متحرک شده‌ی عکس پروین اعتصامی رو ببینین) توصیه میکنم امتحان کنین.

نظرات کاربران پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage
نظرات کاربران پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage

مهدی کاربر دیگری است که نوشته: «اپلیکیشن MyHeritage رفتگان شما را دوباره زنده می‌کند اگر چیزی بیشتر از عکس های سرد رفتگان تون میخواین این آپ نصب کنید.» یکی دیگر از کاربران با نام مستعار Tabrizone می‌نویسد:‌

ما تنها عکس‌هایی از برخی افراد مشهور قدیمی را دیده‌ایم، اگر این افراد از جمله ستارخان، ناصرالدین شاه و پروین اعتصامی در ویدئویی متحرک ظاهر می‌شدند چه شکلی بودند؟ با استفاده از اپلیکیشن My Heritage که بتازگی منتشر شده میتوان با هوش مصنوعی عکس‌های قدیمی را متحرک کرد.

نظرات کاربران پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage
نظرات کاربران پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage

کاربر دیگری نیز نوشته بود:‌‌‌ «‌با استفاده از اپلیکیشن My Heritage که بتازگی امکان متحرک‌سازی تصاویر تاریخی را با هوش مصنوعی ممکن کرده، می‌شه کارهای جالبی کردمیرزایی، نام مستعار کاربر دیگری است که می‌نویسد:‌ «واقعا کی فکرش رو میکرد؟ با استفاده از اپلیکیشن My Heritage که بتازگی امکان متحرک‌سازی تصاویر تاریخی را با #هوش_مصنوعی ممکن کرده، می‌شه کارهای جالبی کرد من که با دیدن این خیلی صفا کردم

دیپ فیک چیست و چگونه کار می‌کند؟

دیپ فیک یک تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی جهت ساخت یک ویدئو(ی جعلی) است . این ویدئو ی ساخته شده چیزی را نمایش می دهد که در اصل انجام نشده و در دنیای واقعی رخ نداده است. جعل عمیق را می توان یک فناوری جدید دانست که بر مبنای هوش مصنوعی عمل می کند و از این طریق می توان تصاویر و ویدیو های دروغین ساخت و هر بیننده‌ ای را تحت تاثیر آن قرار داد. این تکنولوژی با بهره گیری از مفاهیم یادگیری ماشین یا machine learning و هوش مصنوعی، به ابزاری قدرتمند و محبوب، با درصد دقت بسیار بالا، تبدیل شده است.

شرکت هوش مصنوعی دیپ تریس (Deeptrace) در سپتامبر 2019 حود 15 هزار ویدئوی دیپ فیک پیدا کرد. تعداد این ویدئوها تنها در طول نه ماه قبل از این بررسی، دو برابر شده بود. ایل تصویری دیپ فیک توسط دو سیستم هوش مصنوعی ساخته می شود که یکی را سیستم سازنده (generator system) و دیگری را سیستم تمایز (تشخیص) دهنده (discriminator system) می نامند. از آنجایی که این فناوری پیشروی بدون محدودیتی را در پیش گرفته است به زودی تشخیص بین مرز حقیقت و دروغ برای ما کاملا غیر ممکن خواهد شد.

نرم‌افزار‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند بر شبکه های عصبی (یکی از مفاهیم رایانه‌ای) و تکنولوژی دیپ فیک چیست انکدرهای خودکار متکی هستند. دیپ فیک قادر به تولید عکس‌های ساختگی و متقاعد کننده است. فایل‌های صوتی هم برای تولید پوسته‌های صوتی (Voice skins) یا شبیه سازی‌های صوتی (Voice Clones) به صورت جعل عمیق در می‌آیند.

سیستم جنراتور باعث ساخت یک ویدئو کلیپ جعلی می شود و پس از ساخت آن، این سیستم از سیستم تمایز دهنده درخواست می کند که تعیین کند که آیا این ویدئو کلیپ ساخته شده جعلی است یا واقعی. الگوریتم‌ های Generative Adversarial Networks یا به اختصار GAN متشکل از دو نوع هوش مصنوعی می باشند. یکی از این دو نوع هوش مصنوعی به تولید محتوا یا همان تولید تصاویر افراد می پردازد و نوع دیگر آن وظیفه ی تشخیص واقعی بودن و یا جعلی بودن عکس ایجاد شده را برعهده دارد.

این تکنولوژی توسط تیمی با رهبری دانشمندان دانشگاه استنفورد ساخته شده است. ولی اولین دیپ فیک در سال 2017 به وسیله یکی از کاربران Reddit هنگام ادیت ویدئو ساخته شد.

با GAN می‌توان دو الگوریتم هوش مصنوعی را در تقابل با هم قرار داد. الگوریتم اول تحت عنوان ژنراتور از نویز تصادفی تغذیه کرده و آن را به تصویر تبدیل می‌کند. سپس تصویر به رشته‌ای از تصاویر واقعی (سلبریتی‌ها) اضافه می‌شود که به الگورتیم دوم تحت عنوان تفکیک کننده (discriminator) منتقل شده بودند. دیپ فیک میتواند هم بسیار کاربردی باشد و  راه حل بسیاری از مشکلات باشد و هم مخاطره آمیز باشد و به حریم شخصی افراد و وجهه اجتماعی آنها آسیب بزند.

در ابتدا تصاویر ترکیبی شباهتی به چهره ندارند. این فرایند بی نهایت بار تکرار می‌شود، بازخورد در مورد عملکردش ارائه شده و الگوریتم‌های ژنراتور و تفکیک کننده بهبود می‌یابند. الگوریتم ژنراتور بعد از طی شدن چرخه‌های کافی و ارائه بازخوردهای لازم، می‌تواند چهره‌های کاملاً واقع گرا از سلبریتی‌هایی که اصلاً وجود ندارند، تولید کند.

دو سایت Machine Tube که از الگوریتم‌های قوی برای پردازش تصویر استفاده می‌کند و سایت Avengethem که بیشتر جنبه سرگرمی دارد از جمله پرطرفدارترین سایت‌های دیپ فیک به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:‌

.

منبع: gadgetstouse

نظر شما پس از دانلود اپلیکیشن MyHeritage چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در این خصوص به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مدیر محترم مای هریتاژ یه شرکت یهودی، لطفا تبلیغ اینو نکنین، اینا به گرفتن ژنتیک آدما، خط ژنتیکی یه کشور رو پیدا میکنن، و برا درست کردن صلاح بیولوژیکی مثل کرونا ازش استفاده میکنن

    پاسخ