;
coinex

حذف بسته های اینترنت شبانه ؛ جهرمی: مراجع فرهنگی اعتراض داشتند

وزیر ارتباطات از نارضایتی مراجع فرهنگی به عنوان علت حذف بسته های اینترنت شبانه یاد کرد. او از سویی تاکید کرد که نظر وزارت ارتباطات اینگونه نیست.

وزیر ارتباطات از فعالان عرصه مجازی است که در اینستاگرام، توییتر و البته تلگرام با کاربران ایرانی تعامل خوبی دارد و بعضا به پاسخ سوالات آنها می نشیند. او اخیرا در کانال تلگرامی خود به موضوع حذف بسته های اینترنت شبانه پرداخته است.

حذف بسته های اینترنت نامحدود و مقرون به صرفه شبانه موضوعی بود که بارها از سوی کاربران مورد سوال قرار گرفته بود. پاسخ به این سوال تا پیش از این همواره دستور رگورلاتوری برای حذف این بسته ها بود. حالا اما وزیر ارتباطات توضیحات بیشتری در این باره ارائه کرده است.

حذف بسته های اینترنت شبانه ؛ جهرمی: مراجع فرهنگی اعتراض داشتند

بنابر اظهارات جهرمی اساس کار شرکت های ارتباطی ایران در ارائه خدمات به بازارها رقابتی است. تعرفه گذاری به صورت آزاد است و همین فضا قیمت بازار را تعیین می کند. دولت در بحث قیمت‌گذاری اینترنت دخالت نمی‌کند و اپراتورها در رقابت با یکدیگر نرخ بسته‌های خود را مشخص می‌کنند و ما فقط سقف قیمت اینترنت را مشخص می‌کنیم که در حال حاضر هر کیلوبایت ۰/۴ ریال است و سقف قیمت هر گیگابایت اینترنت می‌تواند به ۴۰ هزار تومان برسد (در اینترنت همراه) اما اپراتورها با یکدیگر رقابت می‌کنند و بسته‌های متنوعی را عرضه می‌کنند.

اما جهرمی در پاسخ به علت حذف بسته های شبانه اینترنت گفت:

اپراتورها بسته‌های مختلفی برای گروه‌های گوناگون عرضه می‌کنند و با همدیگر رقابت می‌کنند. اپراتورها زمانی که بسته‌ها را عرضه می‌کنند و یکی از آنها یک بسته را حذف و دیگری نگه می‌دارد، کاربران به سمت اپراتوری که بسته را هنوز عرضه می‌کند می‌روند. ما باید مراقب باشیم اپراتورها با یکدیگر تبانی نکنند و به کاربران صدمه بزنند مانند وقایعی که چندی پیش رخ داد و ایرانسل و همراه اول به طور همزمان بسته‌ها را گران کردند و برخی بسته‌ها را حذف کردند.

بنابر اظهارات جهرمی در حال حاضر شرایطی در کشور برای اپراتور غالب وجود دارد که این اپراتورها باید از رگورلاتوری اجازه بگیرند و تلاش بر این است که مانع بالارفتن قیمت اینترنت شوند.

حذف بسته های اینترنت شبانه ؛ جهرمی: مراجع فرهنگی اعتراض داشتند

جهرمی می‌گوید در بسیاری کشورهای دنیا بسته‌های شبانه و نامحدود ارائه می‌شود:

اما واقعیت این است که اعتراضاتی از سوی مراجع فرهنگی در کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد و ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند. چرا که تاثیر منفی روی دانش‌آموزان و دانشجویان داشت و آن‌ها را شب بیدار نگه می‌داشت و صبح نمی‌توانستند سر کلاس حاضر شوند.

وی ارائه بسته‌ های شبانه اینترنت از سوی اپراتورها را یک درخواست درست و منطقی خواند. او باور دارد منطق حکم می‌کند شبکه‌ های ارتباطی نیز مانند شبکه‌ های برق که ساعت اوج مصرف و کم مصرفی دارند، در ساعات کم مصرفی بسته‌ هایی با قیمت کمتر ارائه بدهند تا به این واسطه مشتریان را به سمت ساعات کم‌ مصرف هدایت کنند.

وزیر ارتباطات همچنین به ارائه توضیحاتی درباره قیمت اینترنت در سال آینده پرداخت که در پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400به آن پرداخته بودیم.

گران شدن هزینه های اینترنت در کنار حذف بسته های مقرون به صرفه همه مارا به مدیریت مصرف اینترنت سوق میدهد. بر همین اساس ضروری است که شما اطلاعاتی از میزان مصرف اینترنت در پلتفرم های پرکاربرد مانند میزان مصرف اینترنت اسکای روم، میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میران مصرف اینترنت اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین، میزان مصرف اینترنت تلوبیون، میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت، میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل، میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپو میزان مصرف اینترنت اسپاتیفایداشته باشید.

در همین راستا توصیه می کنیم از 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندرویدو 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرامبرای کاهش میزان مصرف اینترنت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بسته های اینترنت شبانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر