;
coinex

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

در سال جدید میلادی باید شاهد اکران آثار مهمی باشیم. یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال بدون شک فیلم دکتر استرنج 2 به عنوان یکی از آثار فاز چهارم مارول است.

در سال جدید میلادی رسما وارد فاز چهارم جهان سینمایی ماورل خواهیم شد. طی این فاز با مجموعه ای فیلم ها و سریال های جذاب مارول که داستان بسیاری از شخصیت های نسبتا فرعی دنیای ابرقهرمانی مارول را بر ما روشن میکند روبرو هستیم.

البته که قرار بود برخی از این آثار در سال 2020 و البته شمار زیادی از آنها در سال 2021 اکران شوند، اما بالطبع و همانطور که باید در جریان باشید، ویروس کرونا بسیاری از فعالیت ها را مختل کرد و البته هنور هم کرده است و در نتیجه این امر، بسیاری از پروژه های سینمایی فعال، به حالت تعویق و تعلیق درآمدند تا با سیلی از تعویق تاریخ اکران ها مواجه باشیم.

اما این ها مانع از پیگیری اخبار جهان سینمایی مارول، آثار جدید و آثار برنامه ریزی شده نیست. بر این اساس در این جستار قرار است به بررسی داستان، زمان پخش و همه چیزهایی که از دنباله فیلم دکتر استرنج تحت عنوان فیلم دکتر استرنج در چندجهانی و دیوانگی ، میدانیم بپردازیم.

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

در سال جدید میلادی و در فهرست بهترین فیلم های 2021 با برخی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی نیز مواجهیم. خوشبختانه امسال این آثار در دسته بندی های متنوع و متعددی در دسترس ما قرار دارند. فارغ از بهترین فیلم های دی سی 2021 که طی سالهای اخیر همواره در حاشیه قرار گرفته است، ما با جدیدترین آثار مهمترین کمپانی آثار ابرقهرمانی یعنی بهترین فیلم های مارول در سال 2021 مواجهیم.

مارول در سال جدید با برخی از سریال های جذاب نظیر وانداویژن، فالکون و سرباز زمستان،‌ لوکی و شی هالک نیز که در زمره بهترین سریال های 2021 قرار دارند و رقیبی برای بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 هستند نیز به میدان آمده و اکران اولین مورد یعنی وانداویژن با استقبال درخور تاملی مواجه شده است. همه این آثار به عنوان بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 از این سرویس پخش خواهند شد.

اگر تابه حال نظری جامع  جدی به دنیای ابرقهرمانی خصوصا مارول نداشته اید، عمیقا توصیه میکنم با مطالعه بهترین فیلم های مارول به سراغ آثار مارول بروید و حتما آثار مارول را به ترتیب داستانی تماشا کنید نه به ترتیب تاریخ انتشار.

اما اگر یک مارول دوست باشید و دنبال کننده ژانر ابرقهرمانی، میدانید که در سال جدید با آثاری چون اسپایدرمن 3، بلک ویدو و صد البته فیلم دکتر استرنج 2 مواجه هستیم. همه این ها جزو موردانتظارترین و بهترین فیلم های اکشن 2021 رو به اکران هستند که اطلاعاتی از آنها داریم.

فیلم دکتر استرنج 2

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
تاریخ اکران فیلم دکتر استرنج 2

دکتر استرنج شخصیت مهم کمیک های مارول است که تاکنون دو عنوان در جهان سینمایی مارول بر پایه شخصیت او برنامه ریزی شده است. مبنای داستان بر حول شخصیت دکتر استیون استرنج میگذرد که یک جراح مغز و متخصص مغز و اعصاب است.

او اما در پی یک حادثه رانندگی و از آسیب دیدگی جدی اعصاب دستانش راهی سفری برای یافتن بهبودی خود می شود. قسمت اول فیلم دکتر استرنج در سال 2016 ساخته شد و فروش جهانی در حدود 677 میلیون دلار داشت. فیلم دکتر استرنج 2 به عنوان دنباله ای بر فیلم اول و با نام کامل دکتر استرنج در چندجهانی و دیوانگی حالا فاصله چندانی تا اکران ندارد و یکی از مهمترین و موردانتظارترین آثار این جهان سینمایی است.

بازیگران فیلم دکتر استرنج 2 ؛ بررسی شایعات

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش دکتر استرنج 2

اگرچه حضور برخی از بازیگران در فیلم دکتر استرنج 2 قطعی به نظر میرسد، اما همچنان شایعاتی درباره برخی شخصیت ها و بازیگران دیگر وجود دارد. آنطور که مشخص شده است و انتظارش هم می رفت، بندیکت کامبریج دوست داشتنی در نقش شخصیت دکتر استرنج در فیلم حاضر خواهد بود.

علاوه بر این حضور الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ نیز یکی از جذابیت های این فیلم است که برای مان جالب توجه خواهد بود. اخباری مبنی بر حضور قطعی بندیکت وانگ در فیلم جدید نیز جریان دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مورگان فریمن

تا چندی پیش انتظار اعلام حضور چیویتل اجیوفور را نیز به عنوان یکی از مهمترین بازیگران فیلم دکتر استرنج در چندجهانی و دیوانگی داشتیم که حالا این خبر توسط خود این بازیگر به صورت رسمی تایید شده است.

چیویتل اجیوفور، بازیگر نقش کارل موردو (بارون موردو) در مصاحبه با Screen Rant تایید کرده است که در فیلم دکتر استرنج در چندجهانی و دیوانگی حضور خواهد داشت. اجیوفور گفت:

آنچه که اکنون می‌توانم به شما بگویم این است که امیدوارم تولید فیلم خیلی زود و درواقع در زودترین زمان ممکن شروع شود. همه ما واقعا برای شروع تولید و رفتن به پشت صحنه بسیار هیجان زده هستیم.

او از دادن اطلاعات بیشتری در رابطه با فیلم دکتر استرنج در چندجهانی و دیوانگی خودداری کرده است. با این ‌حال، با‌توجه‌ به صحنه پس از پایان قسمت اول فیلم دکتر استرنج، بازگشت اجیوفور و شخصیت کارل موردو به نوعی قابل پیش‌بینی بود.

علاوه بر این اخیرا خبر بازگشت ریچل مک آدامز در نقش معشوقه دکتر استرنج به این فیلم نیز تایید شده است. در واقع از زمان تایید ساخت فیلم دکتر استرنج در چندجهانی و دیوانگی، اخباری جریان داشت که به شخصیت کریستین پالمر اختصاص داشت. البته در ابتدا همه بر این نظر بودند که در قسمت جدید خبری از مک آدامز نخواهد بود.

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش دکتر استرنج 2

ولی حالا و با برخی تغییرات، به نظر میرسد بازگشت مک آدامز در دنباله فیلم دکتر استرنج قطعی شده است. حالا همه شروع به گمانه زنی درباره بازگشت آدامز در نقش کریستین پالمر هستند.  البته شایعاتی هم مبنی بر حضور رقیبی برای کریستین است؛ ساحره‌ای به نام کلیا که در کتاب‌های کامیک سابقه طولانی‌ای با دکتر استرنج دارد.

با توجه به تخریب سنگ زمان در فیلم پایان بازی، اگر این کاراکتر با این فیلم نخستین تجربه خود را در دنیای سینمایی مارول تجربه کند، آنگاه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که او کلید بازیابی جریان زمان باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی 2021

‌او همچنین می‌تواند شرایط را برای پیوند بین قلمرو کوانتوم و بعد تاریکی فراهم کند. اگر دورمامو بار دیگر ظاهر شود، آنگاه استاد هنرهای عرفانی قطعا به کمک نیاز خواهد داشت. دنیای سینمایی مارول هنوز به طول رسمی لیست کامل گروه بازیگری این فیلم دنباله را اعلام نکرده است؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم.

شخصیت ها و داستان فیلم دکتر استرنج 2

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش دکتر استرنج 2

البته که از داستان فیلم و سایر اطلاعات مربوط به آن اطلاع دقیقی در دست نیست و چیزی نیز منتشر نشده است. اما با مراجعه به آخرین فیلم های مارول و البته حضور برخی شخصیت ها شاید بتوان حدس هایی درباره وضعیت کلی فیلم زد. خصوصا که بعد از جدایی دریکسون از این اثر، اطلاعات بیشتری منتشر شده است.

اگر به گذشته بازگردید و بعد از دیدن فیلم Endgame، دوباره فیلم Infinity War را ببینید، متوجه خواهید شد که نویسندگان، کریستوفر مارکوس و استفن مک فیلی، لایه جدیدی را در فیلم آشکار کرده اند. نویسندگان می گویند:

فقط در حالی که تونی بمیرد این درست از آب در می‌آید. اگر شما برگردید و دوباره فیلم Infinity War را ببینید، آن‌جایی که استرنج می‌گوید «یک» درواقع دارد احساسش را سرکوب می‌کند. حالا که شما پایان فیلم را می‌دانید، دوباره بروید و آن صحنه را ببینید. منظور استرنج این است که «تونی، تو قرار است بمیری».

این موضوع برخی گمانه زنی ها درباره داستان فیلم را سبب شده است. آیا استرنج با مرگ تونی استارک ضربه ای روحی خواهد خورد؟ البته که استارک و استرنج هیچگاه کنار نمی آمدند، اما از سوی دیگر مرگ تونی در نتیجه تصمیمات و اقدامات استرنج ممکن است سبب احساس گناه او شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

اما سوال اساسی دیگر برای کاربران و علاقه مندان جهان سینمایی مارول مربوط به شخصیت منفی اثر مورد بحث است. در واقع سوال اصلی این است که شخصیت منفی کیست؟ موردو یا نایتمر؟

چندی پیش و با پستی که اسکات دریکسون در توییتر گذاشت، بسیاری از طرفداران تصور کردند که نیمور ساب مارینر به عنوان شخصیت ضد قهرمان در این فیلم حضور خواهد داشت. دریکسون البته چندی بعد متن خود را حذف کرد و توضیح داد که همه اشتباه متوجه شده اند. او نوشت:

پست‌های من در توییتر هیچ‌وقت اشاره به چیز خاصی در داستان ندارند

اما همچنان یکی از اسرارآمیزترین و مهمترین سوالات درباره این فیلم این است که نقش منفی واقعا چه شخصیتی است؟ در فیلم اول این مجموعه، موردو به عنوان نقش منفی اصلی حتی در قسمت های بعدی این مجموعه معرفی می شود. اما بر اساس گفته دریکسون، اوضاع اینگونه نیست. او میگوید:

من واقعا شخصیت نایتمر و این موضوع که قلمروی نایتمر در بعد دیگری قرار دارد را دوست دارم.

شاید یک سریال قدیمی آمریکایی به کمک ما بیاید. در سریال Strange Tales محصول سال 1963، نایتمر به عنوان اسطوره کابوس ها معرفی میشود. او در دنیایی موازی که در آن مردم میتوانند به رویاهای خود سفر کنند زندگی می کند.

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش دکتر استرنج 2 – تاریخ اکران فیلم دکتر استرنج 2

شاید این مسئله یعنی زندگی در جهان های موازی و سفر به رویاها بی ربط به واژه Multiverse (جهان های موازی) نباشد که در عنوان رسمی فیلم دکتر استرنج قابل رویت است. به علاوه دریکسون در فیلم اول دکتر استرنج قصد وارد کردن نایتمر را داشت که خب پشیمان شد. او در این باره می گوید:

ما تصمیم گرفتیم که این کار را نکنیم. چرا که معرفی نایتمر و معرفی این ایده که کابوس‌ها خودشان بعد دیگری را شامل می‌شوند، کمی پیچیده بود. امیدوارم در جایی دیگر به آن بپردازیم، چرا که فکر می‌کنم این موضوع خیلی جالب است.

اما احتمال این هم وجود دارد که هر دوی این شخصیت‌ها در فیلم دکتر استرنج 2 حضور داشته باشند. قبل از این‌ که خبر ساخت قسمت دوم این مجموعه رسما اعلام شود، رابرت کارجیل فیلم‌ نامه نویس این فیلم راجع به این شخصیت ‌های شرور و داستان دکتر استرنج 2 توضیح داد:

من و اسکات هنوز اساس این فیلم را مشخص نکرده‌ایم. اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که احساس می‌کنم هرچیزی که نایتمر با آن درگیر شود موردو را هم، به عنوان کسی که خود را مدافع حقوق طبیعی می‌داند، درگیر خواهد کرد.

دریکسون اشاره کرده است که آن‌ها دارند اولین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول (MCU) را می‌سازند. کامبربچ هم درباره داستان دکتر استرنج 2 اضافه کرده است که:

این تغییر ژانر به ژانر فیلم ترسناک، مخاطبان را جذب خواهد کرد. ما برخواهیم گشت تا برای نابودی او تلاش کنیم.

از آنجا که فیلم نخست دکتر استرنج را دریکسون کارگردانی کرده بود، قرار بود فیلم دوم را نیز او تولید کند. اما به دلایل مختلفی این همکاری به نتیجه نرسید تا دریکسون از پروژه کنار گذاشته شد. تا پیش از این قرار بود دریکسون با یک چرخش ژانر، به قولی یکی از اولین فیلم های ترسناک جهان مارول را تولید کند.

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش دکتر استرنج 2

بیشتر بخوانید: نامزدهای گرمی 2021

اما با جدایی اریکسون بود که فایگی اعلام کرد این فیلم با درجه سنی PG-13 تولید خواهد شد و دارای مضامین طنز نیز خواهد بود. شاید همین اختلاف نظر ساده عاملی در جدایی دریکسون باشد، اما هنوز دلیل قطعی و اصلی جدایی او مشخص نشده است.

شاید بتوان همین اختلاف سلیقه را دلیل اصلی جدایی دریکسون از این پروژه دانست؛ البته هنوز به طور قطعی دلیل اصلی جدایی این کارگردان مشخص نشده است. خلاصه رسمی منتشر شده از داستان دکتر استرنج 2 به شرح زیر است:

«بعد از وقایع فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، دکتر استیون استرنج به تحقیقات خود راجع‌به سنگ زمان ادامه می‌دهد؛ اما یک دوست قدیمی به دشمن تبدیل شده و به برنامه‌های استرنج پایان می‌دهد و باعث می‌شود که او یک شیطان غیرقابل توصیف را رها کند.»

بر اساس حدسیات پیشینی، ارتباط خاصی میان وقایع سریال وانداویژن و داستان دکتر استرنج 2 وجود دارد. در واقه اتفاقات این سریال اسکارلت ویچ را به سمت و سوی طلب کمک از دکتر استرنج هدایت میکند. این مینی سریال که حالا آخرین روزهای پخش خود را از سر میگذراند به زودی پایان می یابد.

فایگی همچنین با تاکید بر اینکه برای درک کامل فیلم، تماشای سریال ها ضروری است، اعلام کرد که ارتباطی نیز بین سریال لوکی و فیلم مورد بحث ما وجود ارد. البته این الزاما به معنای حضور شخصیت لوکی در فیلم نیست. فایگی همچنین درباره داستان دکتر استرنج 2 گفت:

«این قسمت‌ها به شکل بسیار بزرگی با فیلم‌ها مرتبط خواهند بود. این روش کاملا جدیدی از داستان‌سرایی است که می‌توانیم با آن بازی کنیم و آن را کشف کنیم.»

تاریخ اکران فیلم دکتر استرنج 2

فیلم دکتر استرنج 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
تاریخ اکران فیلم دکتر استرنج 2

دکتر استرنج 2، چهارمین فیلم از مجموعه فیلم های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است. زمان پخش دکتر استرنج 2 قرار است در 7 مه 2021 مقارن با 17 اردیبهشت 1400 در آمریکا باشد. البته درباره زمان پخش دکتر استرنج 2 هنوز مشخص نشده که اکران آن در انگلستان زودتر رخ میدهد یا در آمریکا. بندیکت وانگ همچنین پیش از این گفته بود که فیلمبرداری از چه زمانی آغاز شده است. او در ادامه بحث از زمان پخش دکتر استرنج 2 اضافه کرده است که:

می‌دانم که آن‌ها در حال حاضر یک نویسنده دارند که من او را در اکران فیلم Avengers: Endgame ملاقات کردم.

البته همچنان شائبه هایی بر سر زمان پخش دکتر استرنج 2 در میان است و برخی از احتمال تعویق تاریخ اکران فیلم دکتر استرنج 2 میگویند.

در پایان به علاقه مندان هنر هفتم توصیه اکید داریم که به هیچ وجه بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021، ترسناک ترین فیلم های 2021، بهترین انیمه های 2021، بهترین انیمه های زمستان 2021، بهترین فیلم های کره ای 2021، بهرین فیلم های اسکار 2021 و بهترین انیمیشن های 2021 را از دست ندهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص داستان و زمان پخش دکتر استرنج 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر