;
coinex

مسنجر رومز اینستاگرام چیست (Messenger Rooms) و آموزش کار با آن چگونه است؟

آموزش ساخت مسنجر روم اینستاگرام برای برقراری تماس تصویری چگونه است؟ قابلیت جدید تماس تصویری اینستاگرام و چت ویدیویی است. اما مسنجر رومز اینستاگرام چیست؟

هفته گذشته اینستاگرام از مسنجر رومز (Messenger Rooms) رونمایی کرد. قابلیت جدید سرویس پرمخاطب اینستاگرام که به کاربران اجازه می‌دهد تا چت ویدیویی اینستاگرام را تا حداکثر 50 نفر بر روی این پلتفرم انجام دهند.

به‌روزرسانی جدید ارائه شده برای اینستاگرام، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق دایرکت، اتاق‌های گفت‌وگوی ویدئویی مسنجر رومز را ایجاد کنند. با توجه به گسترش و همه گیری کووید-19 و همچنین افزایش استفاده از تماس‌های ویدیویی، این روزها شاهد رقابت شدید رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشنها برای ارائه سرویس‌های جدیدتر هستیم.

فیس بوک اعلام کرد که سرویس تماس تصویری گروهی Messenger Rooms از این پس به طور مستقیم از داخل اینستاگرام قابل استفاده خواهد بود. اکنون کاربران اینستاگرام می توانند تماس تصویری در این اپلیکیشن برقرار کنند. در این مکالمه حداکثر 50 نفر می توانند حضور داشته باشند. در ادامه این نوشتار با آموزش کار با مسنجر رومز اینستاگرام همراه باشید.

مسنجر رومز اینستاگرام چیست (Messenger Rooms)

چگونه تماس تصویری اینستاگرام برقرار کنیم؟

همانطور که گفتیم در این جستار قصد داریم به آموزش کار با مسنجر رومز اینستاگرام بپردازیم. فیسبوک اخیر از قابلیت Messenger Rooms در اینستاگرام رونمایی کرده است. اکنون کاربران اینستاگرام می توانند از درون خود اپلیکیشن تماس تصویری برقرار کنند. این قابلیت به دلیل ادغام پیام رسان مسنجر فیسبوک با اینستاگرام امکان پذیر شده است. در ادامه ضمن معرفی این قابلیت به آموزش کار با مسنجر رومز اینستاگرام خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

حل مشکل no network connection تیک تاک

اکانت توئیتری اینستاگرام در مورد این قابلیت جدید در توییتی نوشته است:

به دنبال راه ساده‌ای برای برقراری ویدیوکال حداکثر 50 نفری با دوستان‌تان می‌گردید؟ بله لطفا! از امروز می‌توانید روم های اپلیکیشن مسنجر را در اینستاگرام نیز ایجاد کنید و دوستان خود را به آن ادد کنید.

مسنجر رومز اینستاگرام چیست
مسنجر رومز اینستاگرام چیست

در این مطلب به این پرسش پاسخ می‌دهیم که مسنجر رومز اینستاگرام چیست و چگونه می‌‌توان در اینستاگرام تماس تصویری برقرار کرد. البته این قابلیت پیشتر برای اپلیکیشن های فیسبوک (Facebook) و مسنجر (Messenger) در دسترس بود و حالا در راستای سیاست این کمپانی مبنی بر یکپارچه کردن همه سرویس‌هایش (یعنی واتساپ،‌ مسنجر، فیسبوک و اینستاگرام) قدم جدیدی برداشته شده است. با ما در آموزش تماس تصویری اینستاگرام همراه باشید.

این قابلیت رقیب جدیدی برای تماس تصویری واتساپ، تماس تصویری تلگرام و بهترین اپلیکیشن های کلاس مجازی و برقراری تماس تصویری نظیر زوم (ZOOM)، اسکایپ (Skype)، ادوبی کانکت (Adobe Connect) و بیگ بلوباتن (BigBluButton) است. در ادامه به آموزش تماس تصویری اینستاگرام خواهیم پرداخت.

امروزه اکثریت افراد برای تشکیل جلسات ویدئو کنفرانس خود از نرم‌افزار ویدئو کنفرانس زوم استفاده می‌کنند؛ اما به دلیل وجود نقایص امنیتی در ویدئو کنفرانس زوم، بسیاری به دنبال استفاده از نرم‌افزارهای متفاوتی هستند.

مسنجر رومز اینستاگرام چیست (Messenger Rooms) و آموزش کار با آن چگونه است؟
نحوه ویدیو کال اینستا

با رونمایی از مسنجر رومز اینستاگرام در ماه گذشته، این کمپانی شبکه‌ اجتماعی اعلام کرد که این قابلیت به واتساپ و اینساگرام اضافه خواهد شد. نرم‌افزار ویدئو کنفرانس جدید فیس‌بوک به نام ویدئو کنفرانس Messenger Rooms مانند نرم‌افزارهای دیگر مانند ویدئو کنفرانس زوم و مایکروسافت تیمز آماده خدمات رسانی به کاربران شده‌ است. با ما در آموزش تماس تصویری اینستاگرام همراه باشید.

آموزش کار با مسنجر رومز اینستاگرام

نحوه ساخت مسنجر روم چگونه است؟

مسنجر رومز اینستاگرام چیست (Messenger Rooms) و آموزش کار با آن چگونه است؟
نحوه ویدیو کال اینستا

همان‌طور که هفته گذشته وعده داده شده بود فیس‌بوک قابلیت مسنجر رومز (Messenger Rooms) را به‌صورت جهانی برای اپلیکیشن‌های تماس تصویری عرضه کرده است که دلیل آن خانه نشین شدن مردم به خاطر گسترش ویروس کرونا است. این نرم‌افزار دارای محدودیت ۵۰ نفری جلسات ، قابلیت کار با دیگر نرم‌افزارهای ارائه شده توسط فیس‌بوک مانند واتساپ و اینستاگرام و قابلیت تغییر تصویر پس‌زمینه است.

این ویژگی جدید که هم‌اکنون درحال عرضه برای کاربران اینستاگرام در سراسر جهان است، به‌دنبال افزایش میزان استفاده از تماس‌های ویدئویی در ایام همه‌گیری ویروس کرونا مهیا و ارائه شده است. کاربران با دریافت بروزرسانی جدید می‌توانند به صورت مستقیم در دایرکت اینستاگرام به این سرویس فیسبوک دست پیدا کنند. ویدئو کنفرانس با Messenger Rooms به شما این قابلیت را می‌دهد که جلسات خود را قفل یا Lock کنید که بدین معنیست که جوین شدن افراد به جلسه خود را محدود به افراد خاصی کنید یا آن را در حالت Unlock قرار دهید تا هر کسی که لینک جلسه شما را داشته باشد قابلیت جوین شدن به آن را نیز داشته باشد. در ادامه به آموزش ساخت مسنجر روم اینستاگرام خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نحوه دانلود و بررسی اپلیکیشن روبیکا

آموزش تغییر فونت فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون

پیش از هرچیز باید گفت که برای شروع استفاده از تماس گروهی Messenger Rooms و دعوت دیگران، باید حساب اینستاگرام شما به حساب فیسبوک متصل باشد، البته اگر فردی به این تماس تصویری اضافه شود نیازی به اتصال حساب اینستاگرام خود به فیسبوک نخواهد داشت. این قابلیت کاربران را بیشتر از اینستاگرام، مجبور به استفاده از حساب فیسبوک و اپلیکیشن مسنجر دارد.

زمانی که وارد یک اتاق برای تماس گروهی می‌شوید، ویژگی‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرند که در دایرکت اینستاگرام وجود ندارند. از جمله آنها میتوان به فیلترهای نوری مخصوص و تصاویر پس زمینه اشاره کرد.

مسنجر رومز اینستاگرام چیست (Messenger Rooms) و آموزش کار با آن چگونه است؟
نحوه ویدیو کال اینستا

در نتیجه در قدم اول و  برای آموزش ساخت مسنجر روم اینستاگرام و ساخت ویدئو کنفرانس با Messenger Rooms از تلفن همراه خود بهتر است تا آخرین نسخه نرم‌افزار‌های فیس‌بوک و مسنجر را داشته باشید. برای کار با این قابلیت جدید و آموزش تماس تصویری اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

  • قدم اول: در قدم اول آموزش ساخت مسنجر روم اینستاگرام به دایرکت مسیج (DM) اینستاگرام بروید و بر روی علامت ویدیوکال در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  • قدم دوم: بر روی گزینه Create A Roome لمس کنید و در ادامه برای دوستانتان که می‌خواهید در روم شما حضور داشته باشند دعوتنامه ارسال کنید.
  • قدم سوم: اگر می‌خواهید در Messenger Rooms وارد یک ویدیوکال شوید بر روی گزینه Join Room کلیک کنید. همچین با اعمال تنظیمات می‌توانید این امکان را در اپلیکیشن مسنجر نیز میسر کنید.

برای استفاده از رومز در اپلیکیشن مسنجر نیز باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مسنجر رومز اینستاگرام چیست (Messenger Rooms) و آموزش کار با آن چگونه است؟
نحوه ویدیو کال اینستا

در ابتدا نرم‌افزار Messenger را در گوشی هوشمند خود باز کنید.

به تب People در سمت راست و پایین صفحه خود بروید.

بر روی Create a Room لمس کنید و در ادامه دوستان خود را به چت ویدیویی اضافه کنید.

در نظر داشته باشید که برای ورود افرادی که فیس‌بوک ندارند می‌توانید لینکی بوجود آورید و با ارسال لینک آن‌ها را به جلسه دعوت کنید

به طور خلاصه برای شروع یک چت تصویری با دوستانتان در اینستاگرام کافی است به قسمت پیام‌ها رفته و روی گزینه چت تصویری (video chat) بزنید و سپس گزینه ایجاد اتاق چت (Create a Room) را انتخاب کنید. البته برای دسترسی به این قابلیت، باید اکانت اینستاگرام کاربر با اکانت فیسبوکی او متصل باشد اما در صورت دعوت کاربران به این تماس تصویری نیازی به اتصال اکانت اینستاگرام آنان با اکانت فیسبوک نیست. می‌توانید از طریق کامپیوتر و تلفن همراه به جلسه ملحق شوید و برای جوین شدن به جلسات طبق گفته فیس‌بوک نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری را ندارید.

مسنجر رومز اینستاگرام چیست (Messenger Rooms) و آموزش کار با آن چگونه است؟
نحوه ویدیو کال اینستا

این امر سبب می‌شود تا کاربران به‌جای قابلیت تماس ویدئویی اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود در فیس‌بوک یا مسنجر شوند و با نام واقعی خود در تماس‌های ویدئویی حاضر شوند. زمانی که وارد یک اتاق برای تماس گروهی می‌شوید، ویژگی‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرند که در دایرکت اینستاگرام حضور ندارند که از میان آن‌ها می‌توان به فیلترهای نوری مخصوص و تصاویر پس زمینه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک (همراه با تصویر)

نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

مارک زاکربرگ در یک استریمینگ و پخش زنده اعلام کرده‌است که این بار فیس‌بوک در رابطه با مسائل امنیتی این نرم‌افزار بسیار محتاطانه عمل کرده‌است و تلاش کرده است تا اشتاباهات گذشته خود را اصلاح کند و از تکرار آن‌ها بپرهیزد. فیسبوک در آینده سرویس‌های پیام‌رسانی خود را با یکدیگر ادغام می‌کند و مسنجر رومز چنین موضوعی را نشان می‌دهد، بنابراین باید خود را با این تغییر وفق دهید.  در ماه آوریل 2020 اینستاگرام تمرکز خود را روی حمایت از کسب و کارهای کوچک در دوره گسترش ویروس کرونا قرار داده بود. اینستاگرام به این کسب و کارها کمک می‌کرد که بهتر دیده شوند.

همان‌گونه که در مراحل آموزش ساخت مسنجر روم اینستاگرام اشاره شد، این روش کاربر را از اینستاگرام خارج می‌کند؛ درنتیجه، مسنجر فیسبوک باید از قبل روی گوشی نصب شده باشد. روش مذکور تماس ویدئویی را لزوما در داخل اینستاگرام میسر نمی‌سازد و درعوض، نوعی یکپارچه‌سازی برای ایجاد مکالمه‌ی ویدئویی در مسنجر رومز فیسبوک است.

در پایان آموزش کار با مسنجر رومز اینستاگرام توصیه می کنیم برای آموزش های اینستاگرامی بهتر حتما نگاهی به کلاهبرداری تیک آبی اینستاگرام، قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟، بازیابی پست های حذف شده اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است؟، 5 روش دانلود هایلایت اینستاگرام، آموزش دانلود و ذخیره ویس دایرکت اینستاگرام در اندروید و آیفون، دیدن استوری اینستاگرام به صورت ناشناس، آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام، آموزش آپلود فیلم افقی در IGTV اینستاگرام و نحوه ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام داشته باشید.

همچنین درباره رکوردهای اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی شاید دیدن بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020، رکورد لایو اینستاگرام، پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بار مشاهده، آشنایی با پرجمعیت ترین کانال های تلگرام، رکورد کامنت اینستاگرام، بیشترین لایک در اینستاگرام  و بیشترین فالوور اینستاگرام در ترکیه برایتان جالب توجه باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش تماس تصویری اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر