;
coinex

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

به لطف قابلیت جدید اینستاگرام، حالا برقراری لایو 4 نفره در این پلتفرم در دسترس است. اما لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

از زمانی که مالکیت شبکه اجتماعی اینستاگرام به فیسبوک رسید، گرچه هویت اصلی این شبکه اجتماعی کمی استحاله شد، اما شکی در این نیست که فیسبوک بسیاری قابلیت های جذاب و کاربری را به این شبکه اجتماعی اضافه کرده که کار همه ما را ساده تر و استفاده از اینستاگرام را کاربردی تر و دلنشین تر کرده است.

حالا اینستاگرام بخشی از زندگی روزمره همه ماست و بدون استفاده یا چک کردن آن گویی روزمرگی ما از حالت عادی خودش خارج شده است. یکی از جمله قابلت های جذاب و کاربردی اینستاگرام که هم جنبه تفریح و معمولی دارد و هم برای برگزاری سیمنارها و گفتگوهای آنلاین استفاده میشود، قابلیت لایو اینستاگرام است.

اینستاگرام با اضافه کردن این قابلیت، مخاطبان بیشتری را جلب کرد و انواع استفاده از این قابلیت به تدریج رواج یافت. حالا و همزمان با شیوع پاندمی کرونا که ما را از برقراری دورهمی های دوستانه و صمیمانه مانع میشود، استفاده از این قابلیت بیشتر هم شده است.

فیسبوک نیز برای جلب نظر مثبت کاربران و متناسب با وضعیت در بروزرسانی ها خود همواره قابلیت های جدید و مناسبی را برای این وضعیت ارائه داده است. یکی از این بروزرسانی ها افزایش ساعت لایو اینستاگرام از 1 ساعت به 4 ساعت بود.

اما همواره محدودیت دو نفره لایو اینستاگرام از محدودیت های نه چندان جالب این قابلیت جذاب محسوب میشده است. جالا اینستاگرام در آپدیت جدید خود برای این قابلیت یک بروزرسانی در نظر گرفته است. حالا با لایو رومز اینستاگرام ، امکان برقراری لایو چهارنفره در اینستاگرام در دسترس ماست. اما لایو روم اینستاگرام چیست ؟ با ما باشید.

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

قابلیت جدید اینستاگرام که به شما اجازه میدهد تا به صورت گروهی با حداکثر سه کاربر ، لایو چهارنفره در اینستاگرام برقرار کنید، لایو رومز اینستاگرام نام دارد. البته که شما با مسنجر رومز اینستاگرام امکان برقراری لایو 50 نفره را هم دارید، اما آن قابلیت و استفاده از آن ممکن است کمی پیچیده به نطر برسد.

اینستاگرام امیدوار است که با این ویژگی جدید کمک بیشتری به کاربران برای برقرای تماس های تصویری گروهی کرده باشد. اما لایو روم اینستاگرام چیست و چگونه میتوان لایو چهارنفره در اینستاگرام برقرار کرد؟ در ادامه با بررسی قابلیت لایو رومز اینستاگرام با ما باشید.

لایو روم اینستاگرام چیست ؟

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

همانطور که گفتیم اینستاگرام نیز به مانند عموم شبکه های اجتماعی، متناسب با وضعیت کرونایی برخی قابلیت های جدید را برای کاربران در نظرگرفته است. از جمله این قابلیت ها میتوان بهقابلیت لایو رومز اینستاگرام اشاره کرد، که این شبکه اجتماعی چندی پیش خبر از اضافه شدن آن را داده بود.

به مانند تمما قابلیت های دیگر، قابلیت لایو چهارنفره در اینستاگرام نیز ابتدا به صورت رندوم در دسترس برخی کاربران قرار میگیرد و سپس و به تدریج برای همه کابران در دسترس خواهد بود. اینستاگرام میکوشد انواع محتوای تصویری زنده را با قابلیت لایو به خود جلب کند. حالا با این قابلیت و مدت زمان لایو، بدون شک جلسات زنده، مصاحبه های رسمی و حتی جمع های صمیمانه و دوستانه بیشتری به استفاده از لایو رومز اینستاگرام برای گفتگو  رو خواهند آورد.

این قابلیت تغییرات جدی را در قابلیت لایو و تنظیمات آن ایجاد نمیکند. در واقع به همان شیوه گذشته میتواند اقدام به برقراری لایو کنید، اما با قابلیت لایو رومز اینستاگرام حالا میتوان افراد بیشتری را به لایو دعوت کرد. میزبان ها به مانند همیشه توانایی مسدود کردن نظرات، ریپورت کامنت ها و استفاده از فیلترها را خواهند داشت.

برقراری لایو چهارنفره در اینستاگرام

برای فعال کردن قابلیت لایو رومز اینستاگرام در واقع کار خاصی نخواهید داشت. در ابتدا کافیست به مانند همیشه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید. سپس با باز کردن اینستاگرام و رفتن به بخش دوربین در بخش قابلیت های لایو میتواند امکان فعالسازی لایو رومز اینستاگرام را مشاهده کنید. این ویژگی ممکن است در حال حاضر در دسترس همه کاربران نباشد، اما با اعلام اینستاگرام به تدریج در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟
لایو چهارنفره اینستاگرام

اگر با وجود آپدیت کردن اینستاگرام این قابلیت را ندارید باید بدانید که اینستاگرام به کل هنووز این قابلیت را در اختیار شما قرار نداده است. باید کمی صبر داشته باشد و از به روزرسانی های جدید نیز غافل نشوید. بنابر اعلام اینستاگرام این قابلیت برای همه کاربران اندروید و iOS در سراسر جهان در حال گسترش است. به نظر میرسد تا یک هفته آینده تمام کاربران قابلیت استفاده از این ویژگی را داشته باشند. اگر هم اکنون این قابلیت در دسترس شماست، نظرتان درباره لایو روم اینستاگرام چیست ؟

لایو روم اینستاگرام چیست ؟ برقراری لایو چهارنفره در اینستاگرام

شاید بپرسید روش برقراری لایو روم اینستاگرام چیست ؟ همانطور که گفتیم بسیار ساده است و تفاوت چندانی با لایو معمولی ندارد، اما به هر صورت مراحل زیر را برای لایو چهارنفره در اینستاگرام دنبال کنید.

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟
لایو چهارنفره اینستاگرام
  1. ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.
  2. صفحه فید را از چپ بکشید و وارد دوربین شوید.
  3. به بخش لایو رفته، عنوان لایو خود را وارد کرده و لایو را شروع کنید.
  4. روی آیکن Room در پایین صفحه تپ کنید. این ایکن به شکل یک دوربین و علامت + داخلش وجود دارد.
  5. اما گزینه Go Live in a Room چیست؟ با این کار صفحه ای به نام Go Live in a Room باز می شود که همان لایو روم اینستاگرام است. حال می توانید افراد مورد نظر را برای پیوستن به لایو روم دعوت کنید. همچنین می توانید از افرادی که در جریان لایو درخواست می دهند، کاربران را انتخاب کنید.
  6. بعد از قبول کردن کاربران یا تایید درخواست دهندگان، شخص به لایو روم شما اضافه می شود.

به هنگام ایجاد لایو روم در اینستاگرام می توانید حداکثر 3 نفر دیگر را به لایو خود اضافه کنید. برای آموزش لایو سه نفره در اینستاگرام می توان ابتدا لایو را به صورت دونفره آغاز کرد و سپس نفرات سوم و چهارم را اضافه کرد. اگر شخصی درخواستی برای حضور در لایو نداده باشد، اما شما او را به لایو دعوت کرده باشید، او با پیامی شبیه به زیر مواجه میشود که میتواند با قبول کردن آن به لایو اضافه شود.

لایو چهارنفره اینستاگرام
لایو چهارنفره اینستاگرام

ویژگی های لایو چهارنفره در اینستاگرام

احتمالا فارغ از لایو روم اینستاگرام چیست ، برخی سوالات دیگر در این باره ذهن شما را به خود مشغول کرده است. در این بخش به برخی از ویژگی های اساسی این آپدیت خواهیم پرداخت. با ما باشید.

  • وقتی شما میزبان یک لایو روم باشید، به هنگام اضافه کردن مهمان ها به لایو روم، همچنان در بالای صفحه خواهید ماند.
  • بسته به علاقه و سلیقه شما میتوان میهمان ها را به یک باره و یا جداگانه اضافه کرد.
  • علاوه بر دنبال کنندگان شما، کلیه دنبال کنندگان مهمان ها نیز از شروع لایو روم آگاه می شوند و این گونه می توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.
  • به دلایل امنیتی، هر شخصی که توسط هر یک از شرکت کنندگان لایو روم مسدود شده باشد، نمی تواند به لایو بپیوندد.
  • هر مهمان روم که قبلا به دلیل نقض قوانین اینستاگرام ار دسترسی لایو محروم شده باشد، نمی تواند به لایو روم بپیوندد.
  • در حین اجرای لایو، میزبان ها می توانند نظرات نقض کننده فوانین را ریپورت یا مسدود کنند. همچنین امکان استفاده از سیستم فیلترینگ کامنت امکان پذیر است.

آموزش هایی درباره لایو اینستاگرام

ما پیش از این در تکراتو به رکورد لایو اینستاگرام پرداخته بودیم. حالا و در پایان لایو روم اینستاگرام چیست قصد داریم تا برخی آموزش های اساسی درباره لایو اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم.

اینکه چگونه از این قابلیت استفاده کنید، به نوع فعالیت شما در اینستاگرام بستگی دارد. مثلا اگر صاحب کسب ‌و ‌کاری هستید، به هنگام معرفی محصول جدید می‌ توانید ویدیو‌ های زنده ‌ای برای جذب مشتری با مخاطبان به اشتراک بگذارید. یا می‌ توانید از پشت‌ صحنه فعالیتی که انجام می ‌دهید لایو بگیرید. حالا با قابلیت لایو چهارنفره اینستاگرام میتوانید از این بخش به شیوه هی جذاب تری استفاده کنید.

برقراری لایو در اینستاگرام

با وجود اینکه عموم افرادی که کاربر حرفه ای اینستاگرام هستند با شیوه برقراری لایو آشنایی دارند، در این جستار قصد داریم به شیوه برقراری لایو اینستاگرام بپردازیم.

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟
لایو چهارنفره اینستاگرام

برای اینکار در درجه اول و در صفحه اصلی اینستاگرام از گوشه بالا سمت چپ تصویر آیکون دوربین را لمس کنید تا بخش استوری اینستاگرام برای شما باز شود. راه دیگر دسترسی لمس کردن علامت + رو تصویر پروفایل خود در همین محدود است.

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟
لایو چهارنفره اینستاگرام

در اینجا گزینه Live را از نوار پایین صفحه انتخاب کنید و سپس هنگامی که آماده آغاز لایو بودید Start live Video را انتخاب کنید.

تعداد تماشا‌کنندگان لایو ویدئو شما در بالای صفحه و کامنت ‌های ارسالی در پایین صفحه به نمایش در‌ می‌آید. برای ارسال نظر گزینه کامنت را انتخاب کنید و برای اینکه کامنتی به آسانی در معرض دید تماشاگران قرار گیرد، کامنت را لمس کرده و نگه دارید سپس می‌توانید آن را در بالای صفحه برچسب‌گذاری (Pin) کنید تا راحت ‌تر دیده شود.

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟
لایو چهارنفره اینستاگرام

علاوه بر این نیازی نیست که دوستان خود را از برقراری لایو استوری باخبر کنید چراکه اینستاگرام به طور خودکار پیامی شامل اعلام برقراری لایو توسط شما برای تمام فالورها یا دنبال کنندگان شما ارسال میکند.

اگر میل داشتید که کامنت ها قطع باشند، کاربران اپل گزینه چرخ دنده و کاربران اندروید گزینه سه نقطه را انتخاب کنید و از اینجا بر روی Turn Off Commenting کلیک کنید. علاوه بر این توجه کنید که تنظیماتی که در بخش Comments از تنظیمات کلی در نظر گرفته باشید در بخش لایو هم اعمال میشود.

در پایان و هنگامی که قصد پایان دادن به لایو را داشتید، گزینه End را از بالا و سمت راست صفحه انتخاب کنید و در مرحله بعد اتمام لایو استوری با انتخاب گزینه Confirm را تایید کنید. از همین بخش مشا میتوانید با انتخاب گزینه Save در بالا سمت راست صفحه، لایو خود را در Camera Roll گوشی ذخیره سازی کنید.

ذخیره یا دانلود لایو اینستاگرام

همانطور که باید بدانید اینستاگرام امکان ذخیره یا دانلود و تماشای دوباره لایو اینستاگرام را به شما نمیدهد. اما آیا راهی برای دانلود لایو اینستاگرام وجود ندارد؟ پاسخ بسیار ساده است، چراکه نه!

درواقع شما با استفاده از بهترین برنامه های ضبط از صفحه نمایشگر میتوانید فایل لایو اینستاگرامی را ذخیره کنید. البته این بیشتر به درد کاربران اندروید میخورد و کاربران آیفون میتوانند با قابلیت ضبط از نمایشگر که در گوشی های اپل موجود است لایو را ضبط و ذخیره کنند.

بازپخش لایو اینستاگرام چیست؟

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

شما همچنین در پایان هر لایو قادر هستید تا با فعال کردن گزینه بازپخش لایو، برای مخاطبین و فالورهایی که قادر به تماشای لایو نبوده اند، امکان تماشای لایو تا 24 ساعت پس از پایان آنرا فراهم کنید.

علاوه بر این شما میتوانید ویدیوی لایو خود را در قالب هایلایت استوری نیز در صفحه خود قراردهید تا مخاطبین با مراجعه به آن امکان تماشای آنرا داشته باشند. برای به اشتراک گذاشتن بازپخش لایو استوری، بعد از اتمام لایو ویدیو گزینه Share  را که در پایین صفحه قرار دارد لمس نمایید. تعداد کل تماشا‌ کننده ‌های لایو استوری شامل هر دو تماشاگران لایو ویدیو و بازپخش آن می ‌باشد.

اگر امکان پخش مجدد (غیر زنده) فعال باشد (shared a live video replay) هنگامی که شما صفحه اینستاگرام را باز می‌کنید، لایو ویدیویی که قبلا ضبط شده‌است برای شما در بالای صفحه و در داخل دایره ‌ای رنگی که کلمه Play در آن نوشته‌ شده، نمایان می‌ شود.

هنگامی که درحال تماشای بازپخش لایو ‌اینستاگرام هستید می‌توانید با ضربه زدن بر روی سمت راست یا چپ صفحه، ویدئو را به جلو و یا عقب ببرید. اگر کسی که بازپخش ویدیو لایو او را تماشا می‌کنید چند لایو اینستاگرام به اشتراک گذاشته ‌باشد، شما می‌ توانید با لمس فلش‌ هایی که در بالای صفحه لایو اینستاگرام قرار دارد، لایو ویدئو‌ها را عوض کرده و مثلا از ویدئو لایوی که نمی‌ خواهید تماشا کنید با لمس فلش رد شوید.

تاپ لایو چیست؟

اگر به قسمت Explorer اینستاگرام رفته باشید در بخش بالایی آن و در قسمت Top Live میتوانید به ویدیوهای لایو عمومی که در حال پخش هستند دسترسی داشته باشید. در این بخش با اسکرول صفحه به چپ و راست میتوانید لایوهای مختلفی را تماشا کنید.

لایو روم اینستاگرام چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

در پایان باید گفت اینستاگرام با قابلیت لایو بسیار موفق عمل کرد و نظر مثبت کاربران را به خود جلب کرده است. از اساس این شبکه اجتماعی، قابلیت ها و کاربردهای گوناگونی دارد و برای آشنایی با هر یک از ترفندهای آن شما میتوانید به مقالات کلاهبرداری تیک آبی اینستاگرام، قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟، بازیابی پست های حذف شده اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است؟، 5 روش دانلود هایلایت اینستاگرام، آموزش دانلود و ذخیره ویس دایرکت اینستاگرام در اندروید و آیفون، دیدن استوری اینستاگرام به صورت ناشناس، آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام، آموزش آپلود فیلم افقی در IGTV اینستاگرام و نحوه ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام مراجعه کنید.

همچنین درباره رکوردهای اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی توصیه میکنم نگاهی به بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020، پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بار مشاهده، آشنایی با پرجمعیت ترین کانال های تلگرام، رکورد کامنت اینستاگرام، بیشترین لایک در اینستاگرام  و بیشترین فالوور اینستاگرام در ترکیه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لایو روم اینستاگرام چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر